Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LoveBodin schreef:Volgens mij wil Bokt er, omdat de regels soms onduidelijk zijn, er helemaal niets mee te maken hebben.
En kan het niet zo zijn, dat als je er dus op internet over praat (dus iets in de trant van: "check die site, daar hebben ze heel goede liedjes, virus vrij" of "anders stuur mij je mail maar, dan stuur ik je wel wat muziek") dat dat weer op de grens ligt. Of er overheen gaat (verhandelen?)
En dan is Bokt strafbaar, toch?
Correct me if I'm wrong.
HLPhoto schreef:Zodra wij muziek op bokt posten deelt bokt - een bedrijf - dus muziek. Wij zijn dan niet strafbaar, maar bokt wel.
Op the Pirate Bay staat ook niet één illegaal bitje. Zijn toch uit de lucht.
Citaat:De Nederlandse regering heeft bij het aanpassen van de Nederlandse Auteurswet aan de Europese richtlijnen "uitdrukkelijk en herhaaldelijk verklaard dat het downloaden uit illegale bron voor privégebruik niet verboden is".
HLPhoto schreef:Je kan je trouwens ook afvragen of bokt niet al moet betalen als er auteursrechtelijk beschermd materiaal van YouTube ge-embed wordt. Dat is weergeven op je website en in principe moet je dat melden + er wat over afdragen.
Aan degene boven mij; hoe goed denk jij dat bokt nog draait als er een IP ban op zit bij alle grote providers van NL? Reken maar dat er dan iemand een nieuwe baan kan zoeken
HLPhoto schreef:Oh ja, Pirate Bay verdient ook puur aan reclame en host minder dan bokt, er wordt namelijk niks ge-embed.
Buiten dat heeft zeker 10% van wat ze doen niets van doen met illegaa downloadenl. Bv. Windows dvd's hosten zonder s/n is nl. niet eens strafbaar.
Citaat:De Nederlandse regering heeft bij het aanpassen van de Nederlandse Auteurswet aan de Europese richtlijnen "uitdrukkelijk en herhaaldelijk verklaard dat het downloaden uit een illegale bron voor privégebruik niet verboden is".
GroteVogel schreef:Ja ik! Muziek, leuk, maarreee. ben helemaal niet muziekaal, maar heb vorige week een blokfluit gekocht, gewoon meer voor de bluf om te kijken of het nog ging.........wat een drama!!
Maar zo leuk, nog een ouder iemand die toevallig wel blokfluit kan spelen??????
Janine1990 schreef:HLPhoto schreef:Je kan je trouwens ook afvragen of bokt niet al moet betalen als er auteursrechtelijk beschermd materiaal van YouTube ge-embed wordt. Dat is weergeven op je website en in principe moet je dat melden + er wat over afdragen.
Aan degene boven mij; hoe goed denk jij dat bokt nog draait als er een IP ban op zit bij alle grote providers van NL? Reken maar dat er dan iemand een nieuwe baan kan zoeken
En waarom zou dat gebeuren?
Mocht de Auteurswet aangepast worden, kan Bokt het beleid ook prima weer aanpassen toch?
Kijk maar eens op andere grote fora, wat er wordt gedaan met topics over muziek downloaden...
http://forum.fok.nl/topic/1566077/2/25
Niks eigenlijk
LoveBodin schreef:Klopt, dit is één van de punten waarop Bokt strenger is dan de Nederlandse wet. Ze willen gewoon geen risico lopen.
http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Downloaden
En de voorbeelden die ik gaf zijn wel illegaal. Ik vind het eerlijk gezegd wel fijn zo: het is erg duidelijk en er kunnen geen misverstanden over ontstaan.
GroteVogel schreef:Ja ik! Muziek, leuk, maarreee. ben helemaal niet muziekaal, maar heb vorige week een blokfluit gekocht, gewoon meer voor de bluf om te kijken of het nog ging.........wat een drama!!
Maar zo leuk, nog een ouder iemand die toevallig wel blokfluit kan spelen??????
Janine1990 schreef:Maar intussen is de site al wel maanden ge-IP-blocked; een site die in principe niks illegaals doet. In een land waar normaal gesproken geen censuur is. Geef ze hier groot gelijk dat ze er niks mee te maken willen hebbenVandaar dat de kwestie Pirate Bay ook zo langdradig is en er nog steeds geen duidelijke uitspraak in is.