waarom mag je hier op bokt geen eigen mening hebben??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 21:15

stef schreef:
eenitraM schreef:
:D

Zo verschrikkelijk herkenbaar....

Zo verschrikkelijk voorspelbaar.... :')

Joh. :')

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 21:23

Hier heb ik ook last van....
Andere blijken hun mening en hun bek open te mogen trekken,
en als jij het een keer doet, dan mag het allemaal niet,
en word je er boos op aangekeken ed.....

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 21:26

Ook ik vind het - heel verrassend :') - volkomen terecht dat je die PB gekregen hebt. Het is de toon die de muziek maakt :)

Magiccc

Re: waarom mag je hier op bokt geen eigen mening hebben??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 21:35

tsja ik ben het met je eens hoor. en dan heb ik in dat topic nog zeer tactisch gereageerd voor mijn doen en voorzichtig. en dan nóg discrimineer ik. nee dat heet een mening :)

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 21:43

Tsja, ach...

Ik kom ook altijd gewoon voor mijn mening uit hier op bokt en ik heb nog nooit een waarschuwing of iets dergelijks gehad van een mod.
Misschien moet je toch even in de spiegel kijken. Is dat bericht écht de beste manier om jouw mening te beschrijven?

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 21:44

Ik vind het ook niet zo raar eigenlijk, het is nou niet echt een fijne post. Daarnaast zijn er genoeg Sjonnies die zich ook volledig onaangepast gedragen, dat is echt niet voorbehouden aan onze allochtone medemens hoor. Daarnaast heb ik geen enkele moeite met mensen die een geloof aanhangen, welke dan ook. Ik heb er alleen moeite mee wanneer dit opgedrongen wordt aan andere mensen.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 21:45

Ik vind je niet gemeen overkomen met je mening, je zegt alleen waar het op staat en de ene vind dat minder overkomen dan de ander.. zo ook sommige modjes. :j
Ben het met je eens (ook met je mening overigens).

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 21:47

Lijkt mij dat het idd gaat op de manier van formuleren. Zo'n discussie kan heel interessant zijn, als iedereen zijn of haar mening onderbouwt en met respect formuleert, lijkt mij. Het is imo belangrijk dat je nadenkt bij wat je zegt. Zeker bij het onderwerp dat je beschrijft in je OP, een onderwerp dat aan beide kanten van de discussie erg gevoelig kan liggen :j

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 21:49

Meningen moet je kunnen waarderen en anders kun je altijd om onderbouwing vragen of met hele goede tegenargumenten komen. Als iedereen hetzelfde zou denken, zou het helemaal vreselijk zijn...

Maar zelf ook ooit boze pb's gehad omdat ik me negatief uitlaatte over een stal. Is toch mijn mening als ik dingen gezien waar ik het niet mee eens ben en dingen gehoord heb waarvan ik denk "schandalig"... Dan mag ik ook niet hier op Bokt zetten dat ik mijn paard daar voor geen goud zou stallen :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 21:51

Magiccc schreef:
tsja ik ben het met je eens hoor. en dan heb ik in dat topic nog zeer tactisch gereageerd voor mijn doen en voorzichtig. en dan nóg discrimineer ik. nee dat heet een mening :)

Daar is niks tactisch aan, dat is ook geen mening geven, dat is gewoon mensen keihard de grond in trappen met ongefundeerde en ondoordachte uitspattingen.
Als je je mening niet normaal kan brengen, vertel hem dan gewoon niet maar hou hem voor je :) wordt de wereld een stuk gezelliger van.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 21:52

Magiccc schreef:

Een mening kan heel goed discriminerend zijn...
Ik kan iemand een vuile paasei nikker vinden, dat is dan mijn mening, én discriminerend, en ontbreekt aan elk fatsoen

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 21:52

Maar het is niet alleen het stukje uit de OP, ik kom het vaker tegen, en vind dat bokt erg veranderd is! zie ook eens berichtje van modje, en denk ik van, '' moet dat nou '' -O-

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 21:56

stef schreef:
Magiccc schreef:

Een mening kan heel goed discriminerend zijn...
Ik kan iemand een vuile paasei nikker vinden, dat is dan mijn mening, én discriminerend, en ontbreekt aan elk fatsoen

Precies wat Stef zegt. Je kunt altijd zeggen 'ik mag alles zeggen want er is vrijheid van meningsuiting' en dan heb je in principe gelijk. Maar je ongezouten mening geven kan mensen onwijs kwetsen en opzettelijk iemand kwetsen is imo niet oke.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:05

NathalietjeB schreef:
tjah maar dan nog....ik vind gewoon dat er heel kinderachtig gedaan word.

Ik vind het kinderachtig dat je niet zelf je verantwoordelijkheid neemt om het anders te formuleren.

Word je mening echt niet anders door hoor.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:08

Ik vind dat je een mening ook wel mag verpakken in correct Nederlands en fatsoensnormen, maar wie ben ik... :D

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:49

verootjoo schreef:
Magiccc schreef:

Daar is niks tactisch aan, dat is ook geen mening geven, dat is gewoon mensen keihard de grond in trappen met ongefundeerde en ondoordachte uitspattingen.
Als je je mening niet normaal kan brengen, vertel hem dan gewoon niet maar hou hem voor je :) wordt de wereld een stuk gezelliger van.

Pardon? En wat doe jij nu dan? Ik heb geen sjonnie opmerkingen geplaatst, ik heb mijn mening zo beschaafd mogelijk gebracht. Dit noem ik pas een poedersuiker.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:49

Authentic schreef:
Ik vind dat je een mening ook wel mag verpakken in correct Nederlands en fatsoensnormen, maar wie ben ik... :D

Buiten dat, ts woont in Heiloo. Als er iets een wit VVD dorp is, is het Heiloo wel. Dus klagen dat je je niet thuis voelt in eigen land is een beetje overdreven.

Verder ben ik trots op een multicultureel NL, ik heb nog nooit in een compleet blank land gewoon dus zou niet weten waarom ik me hier niet thuis zou voelen :=

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:52

Magiccc schreef:
verootjoo schreef:

Pardon? En wat doe jij nu dan? Ik heb geen sjonnie opmerkingen geplaatst, ik heb mijn mening zo beschaafd mogelijk gebracht. Dit noem ik pas een poedersuiker.

Echt? Waarom? Ik zie hem niet namelijk..!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:57

waar ik me verschrikkelijk aan erger momenteel zijn een paar bokkers die echt continue grove ongenuanceerde opmerkingen plaatsen. Alleen maar zinloze opmerkingen die kant nog wal slaan. Daar mogen ze van mij echt bovenop zitten.

En ik ben echt wel eens duidelijk, maar bans krijg ik nooit..misschien toch op je taal letten. :)

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:57

En ik zie die van mij niet. Let's just agree to disagree. :)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:06

lieveli schreef:
Buiten dat, ts woont in Heiloo. Als er iets een wit VVD dorp is, is het Heiloo wel. Dus klagen dat je je niet thuis voelt in eigen land is een beetje overdreven.

Verder ben ik trots op een multicultureel NL, ik heb nog nooit in een compleet blank land gewoon dus zou niet weten waarom ik me hier niet thuis zou voelen :=

Oh, haha, die woonplaats had ik niet eens gezien. Dan vind ik 't helemaal mooi, ik weet hier in de omgeving precies één moskee, en zoveel kerken staan er hier nu ook niet. En met de allochtone bevolking valt 't ook behoorlijk mee. Maar sowieso, dat gekift op 'buitenlanders' altijd..zwaar Limburgs versta ik ook niet en dat mag ook gesproken worden.

Maar goed. Een mening mag. Altijd. Elke mod zal 't daar vast mee eens zijn. Ook als die mening niet aansluit bij de mening van een ander. Maar het mag niet kwetsend zijn. Als jij veel sproeten hebt en iemand schrijft "ik vind alle mensen met sproeten lelijk en dom en ze moeten maar gewoon flink make-up gebruiken!" dan vind je dat vast niet leuk. En als 't jou niet uitmaakt is er wel iemand anders met sproeten die het niet leuk vindt. En zo is het met alles. Vóór je iets plaatst, gewoon eens bedenken: Goh, kan 't zijn dat ik hier iemand mee kwets?

En niet elke mening hoeft per sé gegeven te worden. Als jij mensen met sproeten werkelijk zo vreselijk dom en lelijk vindt moet je dat misschien gewoon niet publiekelijk zeggen. Omdat dat wel zo sociaal en vriendelijk is. Tenzij je graag gezien wil worden als asociale botte boer. Dan vooral alles ongenuanceerd vol vooroordelen blijven blèren.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:10

Het gaat er wellicht niet om wat je zegt maat hoe ue het zegt. Misschien kun je vragen of dat zo is!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:13

Als iemand afgeeft op steuntrekkers die hun eigen taal niet fatsoenlijk schrijven is dat ook niet leuk. Het is naar en ongenuanceerd.

Ik vind dat we wat liever en respectvoller moeten samenleven. Tip: kijk New Girl. Dan word je vanzelf blij en lief en ruimdenkend.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:30

Gewoon even schelden met 'k' zaken en niet snappen dat je daar over wordt aangesproken omdat het gewoon asociaal is :+

Iedereen mag z'n mening geven, dat is je goed recht. Ga wel eerst even sociale vaardigheden aanleren voordat je op anderen begint te mauwen :):)

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 00:21

Eerlijk... Dan ga je nog een topic over een 'onterechte' pb openen ook...? Je had je mening wel iets genuanceerder mogen brengen. Logisch dat je hiervoor een waarschuwing krijgt. Zou wat worden als we daarover niet gewaarschuwd zouden worden op bokt. Krijg je allemaal mensen die elkaar de grond in gaan trappen.. Nee, daar word Bokt echt beter van :').