miscommunicatie of gemeend vals uit de hoek komen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: miscommunicatie of gemeend vals uit de hoek komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 17:33

Eens.

Maar het helpt ook een boel als de lezer er van uit gaat dat het goed bedoeld is....en pas als je echt niet kunt zien hoe die uitspraak goed bedoeld kan zijn, narrig reageert :)

Veel mensen hebben zo'n kort lontje en lijken wel een mogelijke negatieve uitleg te ZOEKEN.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 17:34

Ja de beste stuurlui staan aan wal .... gevoel krijg ik vaak als ik aandachtig een topic doorlees, maar ja daarvoor is het ook een forum he?

Maar ik denk dat je heel wat bokkers hier met een korrel zout moet nemen en je niet te veel moet aantrekken van de persoonlijk gekwetste ego's en besef ook dat de helft niet het lef heeft om in het echte leven zich zo te uiten zoals ze dat hier doen...

Wel ben ik het met je eens dat een topic soms overgenomen kan worden door een paar mensen die een heuse discussie moeten gaan houden en dan ook nog eens een toon aanslaan tegen de ander (ja dat kun je echt aflezen dat hoef je niet te horen) en dat het wederzijds respect ver te zoeken is.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 17:35

Ik hoop altijd wel dat de mensen die hier type A persoonlijkheid laten 'zien', in het dagelijks leven een stuk rustiger door het leven gaan... Anders is het zo slecht voor t hart.
Maar, volgens mij zitten sommigen alleen op bokt om alle dagelijkse frustraties lekker bot te laten vieren op bokt.
(Al vind ik het kruipen in de slachtofferrol ook een bijzonder verschijnsel hier op bokt. Dus als je die twee partijen bij elkaar zet... Krijg je een hele bijzonder 'gesprek' )

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:04

Wat ik altijd wel kan waarderen is als mensen later in het topic zeggen dat ze het niet op die manier bedoelden en dat daar dan ook weer goed op wordt gereageerd.
Wat ik wel eens lastig vind is als je merkt in een topic dat bepaalde bokkers elkaar al eerder tegen zijn gekomen in discussies en dan bij voorbaat al in de ankers gaan.
Dan heb ik zoiets van huh waar gaat dit over :?
En sommigen zijn er soms ook gewoon op uit om een statement te maken ofzo. Die negeer ik dan maar gewoon.

Ik vind wel dat er een groot verschil zit is "alles in watjes" verpakken of gewoon zeggen wat in je opkomt omdat jij nou eenmaal vind dat jij dat mag.
Ik probeer zelf altijd te posten zoals ik het ook echt tegen iemand zou zeggen en ik lees mijn post altijd nog eens door.
Ik loop dan wel vaak wat achter in de discussie :')

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 11:07

eenitraM schreef:
Weet jij wat ik vreemd vind?

Als iemand een topic opent dan komen daar reacties op. Geef ik een reactie wat het tegenovergestelde is van alle gegeven reacties, krijg ik in het hele topic over mij heen. Terwijl ik via PB berichten krijg dat mensen het volledig met me eens zijn maar het er niet neer durven te zetten.

Schijnheilige bende hier :r

Ik vraag mij af waarom je nog Bokt bezoekt als je er van moet :r

detos240

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 11:22

iedereen moet toch kunnen schrijven wat hij/zij wil? Dus als het geheel anders is dan dat er staat dan moet je er wel tegen kunnen vind ik (en wel netjes blijven!)
Heb zelf ook een keertje ergens op gereageerd en had dus een heel andere mening Nou dat heb ik geweten!!!
Alleen IK trek me er niets van aan!

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 18:39

eenitraM schreef:

Als iemand een topic opent dan komen daar reacties op. Geef ik een reactie wat het tegenovergestelde is van alle gegeven reacties, krijg ik in het hele topic over mij heen. Terwijl ik via PB berichten krijg dat mensen het volledig met me eens zijn maar het er niet neer durven te zetten.

Idd dat heb ik zelf ook gemerkt. Als je hier geen meelopertje bent wordt je afgebrand

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 18:56

Ik vind het met afbranden als je niet meeloopt wel meevallen hoor :)

Ben zeker geen meeloper en word gelukkig zelden afgebrand, in tegendeel zelfs, op 1 of andere manier lukt het meestal aardig om mensen even wat anders te laten denken wanneer iemand een probleem heeft of iets en veel mensen zo enorm negatief zaten te doen ofzo :=

Wel wordt vaak een mening waarbij onzin verkondigd wordt als zijnde de waarheid, gecorrigeerd.

Daar heb ik ook een handje van en ben daar eerlijk gezegd ook nog niet helemaal uit in hoeverre dat nou goed of slecht is :o

Dan heb ik het over mensen die enorm overhaaste conclusies trekken of die vanuit allerlei onterechte vooroordelen onzin roepen.

Zoals wanneer iemand een keer met een halster gaat rijden, haar paard er een schuurplek mee bezorgd, en vervolgens in allerlei "bitloze" topics gaat lopen oreren dat "bitloos" schadelijk is en dat je niet goed wijs bent als je voor zoiets paardonvriendelijks kiest.

Bij zulk [vul hier zelf een acceptabeler woord voor "gemekker" in ;) ] zit ik persoonlijk altijd even in dubio: iemand zijn mening gunnen of corrigeren dat dergelijke conclusies natuurlijk nergens op slaan?

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 19:08

Nou ik heb zelfs nav een topic PB's gekregen dat ik een prutsmuts ben en ben kkimbeciel en dat het maar beter is als ik doodga. Ergste is nog..Dat de mensen die dat stuurden zelf werkzaam zijn bij de politie. Heb mij echt ingehouden om die PB's niet gewoon uit te printen en even naar het politiebureau ermee te lopen ;).

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 19:10

kiki1983 schreef:
Nou ik heb zelfs nav een topic PB's gekregen dat ik een prutsmuts ben en ben kkimbeciel en dat het maar beter is als ik doodga. Ergste is nog..Dat de mensen die dat stuurden zelf werkzaam zijn bij de politie. Heb mij echt ingehouden om die PB's niet gewoon uit te printen en even naar het politiebureau ermee te lopen ;).

Wat let je? Ik zou dat gewoon doen hoor :j Of die dingen openbaar maken op een social media site. Zulke mensen zijn het 'voorbeeld' van onze maatschappij, en danbehoor je je anders te gedragen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 19:17

kiki1983 schreef:

Eerlijk gezegd geloof ik je niet eens :')

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 19:20

Dan toch niet Colway. Geloof wat je wilt. Gelukkig ben ik jou geen verantwoording schuldig over wat dan ook.

Eenitra: Ik zag het maar als "in the heat of the moment" en daarbij om zulke dingen slaap ik echt niet minder. Het bevestigd mijn vermoedens alleen maar.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 19:59

kiki1983 schreef:
eenitraM schreef:

Idd dat heb ik zelf ook gemerkt. Als je hier geen meelopertje bent wordt je afgebrand

Jullie gebruiken beide nogal stoere taal, maar van jullie allebei is het profiel leeg. Is dat toeval, of wordt je wat genuanceerder in je taalgebruik als je minder anoniem op dit forum bent?
Zou er minder vaak 'onfatsoenlijk' gereageerd worden als van iedere bokker naam en adres zichtbaar was?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:02

Sammyoo schreef:
Jullie gebruiken beide nogal stoere taal, maar van jullie allebei is het profiel leeg. Is dat toeval, of wordt je wat genuanceerder in je taalgebruik als je minder anoniem op dit forum bent?
Zou er minder vaak 'onfatsoenlijk' gereageerd worden als van iedere bokker naam en adres zichtbaar was?

Wow, je moet persee een vol profiel hebben? Mijn fb staat er. Deal with it.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:12

eenitraM, begrijp ik goed dat je wilt zeggen dat het toeval is dat het profiel van jou en kiki1983 leeg is?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:16

Waarom wil ik in godnaam weten wanneer je hond is dood gegaan of hoe je paarden van links naar rechts heten? Of dat je je paard te dik vind na de vakantie. I don't give a fiets. Dus vind het verspilde moeite dat jij je profiel vol hebt :')

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:34

He, je hebt in mijn profiel gekeken! En zelfs hier een korte beschrijving gegeven!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 21:14

Sammyoo schreef:
He, je hebt in mijn profiel gekeken! En zelfs hier een korte beschrijving gegeven!

En vind ik het van belang? Nee! Totaal niet!

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 21:24

Beste eenitraM, mijn vooronderstelling was dat er een verband zit tussen ongenuanceerd reageren en anonimiteit op Bokt. Hoewel je daar eigenlijk geen antwoord op geeft, krijg ik de indruk dat je het daar niet mee eens bent.
Begrijpen we elkaar nu goed? ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 21:25

Het valt inderdaad wel vaak op dat de meest ongenuanceerde types niks in hun profiel hebben staan, lekker anoniem blaffen :P

(geen bedoeling richting jou hoor EM, even puur algemeen valt dit me gewoon regelmatig op :) )

Met een link naar je Facebook is het wel weer heel wat minder anoniem vind ik.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 23:13

Ik geef mijn adres zo hoor check je PB maar ;) ik heb alleen geen idee wat voor nuttigs ik in mijn profiel moet zetten? En een link naar facebook? Heb niet eens facebook ;). Heb helemaal geen social media meer. Komt omdat ik niet wil dat iedereen alles van mij weet maar via PB vind ik het geen probleem om info te geven hoor! Vraag maar raak!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 00:12

eenitraM schreef:
Sammyoo schreef:

En vind ik het van belang? Nee! Totaal niet!

En toch lees je het. Apart. Volgens mij praat je veel stoerder dan je in het echt bent, Martine.

Oh, wanneer is een profiel vol genoeg om niet anoniem te zijn? Ik heb d'r foto's op staan.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 00:39

Als het ECHT nodig is wil ik er ook wel een foto op zetten hoor :P

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 08:41

Hhilde schreef:
En toch lees je het. Apart. Volgens mij praat je veel stoerder dan je in het echt bent, Martine.

Oh, wanneer is een profiel vol genoeg om niet anoniem te zijn? Ik heb d'r foto's op staan.

Nounou, in het echt ben ik ook 'stoer' hoor, en zeg ik ook gewoon wat ik denk :') Moet dat bevestigd worden via foto's in je profiel?

Als jij hét lef hebt, vraag je gewoon via pb een foto of verdere informatie. Maar nee, dat doe je dan weer niet...

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 09:01

Nope. Want daar is geen lef voor nodig, maar intresse.