Wat is de taak van de moderator??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 17:15

FH, deel je mening volledig.

Maar ik vind dat er nu ineens heeeel serieus wordt gedaan.
Het is maar een forum waar mensen hun mening delen en dat we een "scheidsrechter" nodig hebben is natuurlijk al een treurige zaak maar kennelijk kunnen we niet zonder.
SM wordt niet betaald voor haar job, doet haar uiterste best en is gelukkig ook maar een mens waardoor ze hier en daar best eens een steekje laat vallen, so what. Bloos

Als we nu soort zaken al ter discussie gaan stellen dan haak ik af.
En treurig genoeg, moet ik constateren dat er altijd een paar bokkers zijn die bijna alleen maar reageren als ze gif kunnen spuiten. Huilen

Wat mij betreft SM, petje af
Ik vind dat je veel verstand van zaken hebt op vele vlakken, snel reageert en de boel hier netjes bestiert.
Ook ik ben het niet altijd met je eens maar zo zijn er ook vele het niet altijd met mij eens.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 17:16

Paintje"]
[quote="Natascha dH schreef:
"Wat is de taak van de moderator?"

Hele goede vraag! Toevallig heb ik hem een aantal dagen geleden per pb aan BartVB gesteld. Helaas leest hij zijn pb's niet al te vaak, lijkt het.

Het gaat hier uiteraard om de definitie van een moderator zoals deze voor Bokt geldt. Ik heb deze definitie in ieder geval nog niet op Bokt kunnen vinden, ook niet bij FAQ.
[/quote]

Qua definitie sluit ik me aan bij DeesDeBest. Het kan geen kwaad om dit ook mee te nemen bij het het herschrijven van de Boktregels op algemeen .
Laatst bijgewerkt door Apple op 12-11-03 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 17:18

DeesDeBest schreef:
Of je wilt ze gewoon niet zien Tong uitsteken

Ik moet eerlijk toegeven dat ik hier wel een buitengewoon talent voor heb *LOL*

Al zeg ik het zelf Tong uitsteken

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 17:21

Misschien is het niet zozeer een kwestie van 'zien' maar meer als 'ervaren' waar de problemen door ontstaan.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 17:31

...of lange tenen hebben Haha!

hoe dan ook het blijft een terugkerende vraag op bokt, wat volgens mij alleen maar te wijten kan zijn aan onduidelijkheid en soms een beetje gemixt met de persoonlijkheid van de moderator en poster. een klein beetje inlevingsvermogen aan de kant van de moderator is denk ik soms al genoeg.

en voordat iemand zijn conclusies gaat trekken, ik bedoel niemand in het bijzonder.

Alice01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 17:33

Na het doorlezen van deze pagina valt me op dat je schijnbaar niet eens kritiek of commentaar mag leveren op een moderator Lips are sealed
Je kan maar beter je mond houden en de reden waarom ik bijna nergens meer op reageer is omdat "hun"het toch altijd beter weten en ja dan heb ik het vooral over het WN forum.
Als het nou gaat om onderwerpen die inderdaad OFF TOPIC zijn OK! Lachen
Daar kan ik me helemaal in vinden maar gebeurt dat nou altijd, mijn antwoord is NEE!!!
Het begint inderdaad op vriendjespolitiek te lijken en daar, heb ik gemerkt, houd echt niet iedereen van.

Ik ben eerlijk gezegt blij met de opmerking van NdH OK dan!
Top!

Ik hoop dat er nog meer zijn die er zo over denken, en als dat zo is, zet het hierdan gewoon bij!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 17:44

Kritiek leveren mag best, maar in je kritiek zul je altijd medestanders en tegenstanders hebben.
Het is idd een terugkerende vraag, toch denk ik dan een dubbele account voor moddies niet echt een oplossing is. De vinger van vriendjespolitiek blijft dan net zo gemakkelijk wijzen. Iedereen weet natuurlijk in no-time wat de extra account van de mod is Lachen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 17:47

En wat te denken van elke keer in- en uitloggen voor je iets schrijft Lachen
Gaat geheid een keer mis (zeker op mijn leeftijd) Lachen

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 17:54

Romkabouter schreef:
Maar Flying, het is toch vrij makkelijk te zien wat een mening is en wat een sturend bericht is Verward
Tenminste, ik vind dat Sugarmiss zich op zo'n manier weet uit te drukken dat ik wel weet wanneer het persoonlijk of als mod bedoelt is. Dat denk ik dan tenminste Knipoog
Die walm van afgunst heb ik niet meegekregen, maar dat is misschien omdat ik vele niet persoonlijk ken en dus over steken heen lees.

Rom, ik ken het verschil van Mod-Sm en persoon- SM wel, maar velen niet, vandaar mijn 'tip', Haha! .

Ik merk onderling wel een kift onder enkele ruiters/ grooms of aanhangers van ruiters, waarschijnlijk omdat ik ze inderdaad allemaal zo'n beetje wel ken..........ik vind het erg jammer en kan nou niet zeggen dat ik nog met plezier naar nederlandse wedstrijden ga of op een forum meningen ga geven, want oh oh oh, wat kunnen ze het verkeerd opvatten en met een korreltje zout erbij worden het ware drama's........... Bloos! . En weet je wat nog vervelender is? Wanneer mensen commentaar op je hebben, het je niet zelf durven te zeggen face to face, maar dat doen via via, grrrrr, zoooo zwak!!! Maar ok, je leert ervan........

BlazeBars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 17:56

een moddie hoort een bepaalde afstand te bewaren *onze* doet dat heel vaak niet.Wij hebben dat in het verleden vaker moeten onder vinden.
onze mening is dan ook dat Sugarmiss niet de moddie is zoals het de bedoeling is.

JustMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 18:00

BlazeBars schreef:
een moddie hoort een bepaalde afstand te bewaren *onze* doet dat heel vaak niet.Wij hebben dat in het verleden vaker moeten onder vinden.
onze mening is dan ook dat Sugarmiss niet de moddie is zoals het de bedoeling is.

Sluit ik me bij aan 8-)

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 18:00

Wat is nu eigenlijk de bedoeling dan waar het heen moet gaan?
Nu word er gesteld dat een Moddie dan eigenlijk geen eigen mening mag hebben (of zie ik dat verkeerd? ) maar wat dan?
Moet er in plaats van een 'menselijke-moddie' een 'politie-moddie' gaan komen?
Die niet meer een eigen mening heeft?
Die alleen maar met wijzende vingertjes zwaait?
Die niet meer mee mag bokken en waar je dus ook geen humor of kritiek van mag verwachten?

Ik heb het VR topic ook gelezen en vind dat daarin alleen maar meningen werden gegeven, iedereen op Bokt heeft dat recht, bokker of moddie, lijkt mij gelijk dacht ik zo.
Maar omdat het nu door een moddie gedaan werd word die erop afgerekend dat die een 'voorbeeld' moet zijn, beetje krom volgens mij.
Een moddie is ook een bokker met alleen een waarschuwende taak extra om dingen gezellig te houden hier op Bokt, iets wat blijkbaar nodig is met zoveel mensen en zoveel meningen.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 18:02

JustMe"]
[quote="BlazeBars schreef:

Sluit ik me bij aan Cool
[/quote]

Ook mijn mening Cool

Ach en dat met die meerdere acounts Tong uitsteken
Soms moet je wel Cool

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 18:02

Wat ik me nu afvraag is waar die users met weinig berichten nu vandaan komen Verward
Alleen om hier even mee te praten over wat een moddie wel of niet moet doen Verward
Hun goed recht, maar wel opvallend. En dan noem ik ff Alice01 en BlazeBars bij naam.

[edit]en ook nog ff een extra account aanmaken Scheve mond[/edit]
Laatst bijgewerkt door Romkabouter op 12-11-03 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 18:03

ik ken SM niet goed, omdat ik nooit op WN kom. maar ik heb begrepen van jullie dat ze toch wel kennis heeft van zaken. misschien is het een bepaalde arrogantie die jullie aanstotend vinden. er is dan een bepaalde definitiefheid in de postings die geen ruimte laat voor andere opvattingen. dat is dus ook ongeveer wat ik bedoel met inlevingsvermogen.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 18:03

Chica schreef:
Nu word er gesteld dat een Moddie dan eigenlijk geen eigen mening mag hebben (of zie ik dat verkeerd? ) maar wat dan?
Die niet meer mee mag bokken en waar je dus ook geen humor of kritiek van mag verwachten?

ja dus Cool

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 18:04

Romkabouter schreef:
Wat ik me nu afvraag is waar die users met weinig berichten nu vandaan komen Verward
Alleen om hier even mee te praten over wat een moddie wel of niet moet doen Verward
Hun goed recht, maar wel opvallend. En dan noem ik ff Alice01 en BlazeBars bij naam.

vergeet Justme niet Cool (trouwens alle drie draaien ze al wat langer mee dan jij Cool

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 18:05

JustMe"]
[quote="BlazeBars schreef:

Sluit ik me bij aan Cool
[/quote]

Gezellig eerste bericht, JustMe, profiel al ingevuld, Cool .........??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 18:06

Blaze"]
[quote="Chica schreef:

ja dus Cool
[/quote]

Het is inderdaad beter voor de gemoedsrust van velen als een moderator géén eigen mening heeft, of in ieder geval niet uit als zodanig.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 18:06

Blaze schreef:
trouwens alle drie draaien ze al wat langer mee dan jij Cool

Eerder aangemeld bedoel je. Da's iets anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 18:07

Romkabouter"]
[quote="Blaze schreef:

[/quote]
Uberhaupt anders.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 18:07

Romkabouter"]
[quote="Blaze schreef:

[/quote]
Als je ze zou kennen weet je dat dat hetzelfde is Cool

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 18:08

Blaze, BlazeBars en JustMe kunnen in een zelde profiel worden gezet want dat scheelt heel wat typewerk, hahahahhaa, wat ben je ook een boef, *LOL* *LOL* !!!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 18:08

Goed, het is wel duidelijk dat dit topic is gestart/misbruikt door sommigen om SM eens ff lekker door het slijk te halen. Beetje jammer mens(en) Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 18:09

Romkabouter schreef:
Goed, het is wel duidelijk dat dit topic is gestart/misbruikt door sommigen om SM eens ff lekker door het slijk te halen. Beetje jammer mensen Scheve mond

Het lijkt me ook weinig heilzaam om nu ineens iedereen in kampjes te gaan verdelen, doe dat dus maar niet.