ongewenste transacties Boktmarkt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:13

Ailill schreef:
Dat wilde de mensen niet, die wilden wachten op de spullen.

Heb je dat van de mensen gehoord of van de verkoper?

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 23:14

ruitje schreef:
Hhilde schreef:
Ehh, nee. Maar als jij door wat voor omstandigdheden dan ook je spullen niet goed kon verzenden, vinx jij het dan fijn om als oplichter weggezet te worden?

Dan kan je toch het geld terug storten?

Klopt, dit wil de verkoper dan ook wel, maar de koper wenst het pakketje te krijgen, want even duurt ivm met omstandigheden..

En dan nog: waarom word de desbetreffende verkoper dan gebant van bokt?? terwijl op het forum zelf verder niks ernstigs is gebeurt? waarom geen ontzegging tot het BoktMarkt ofzo?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:16

En wat ik me dan weer af vraag....kan dit ook andersom.....maw...als een koper regelmatig niet aan zijn verplichtingen voldoet...of altijd iets re zeuren heeft,zo als beschadigde spullen ontvangen,om een deel of gehele terugbetaling te ontvangen,kan die dan ook geband worden?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:16

Als bij mij een transactie niet goed verloopt, zou mij het eerlijk gezegd ook een worst wezen bij wil het wel goed is verlopen. Daar heb ik niets aan immers :+
Maar zijn er meerdere met slechte ervaringen, dan zou je tenminste nog proberen gezamenlijk iets te ondernemen.

Als ik bij de mediamarkt een camera koop die het niet doet, dan heb ik er echt geen donder aan als de klant naast mij zegt; die van mij doet het wel :')
Nou gefeliciteerd -O-

Er kan vast wel ergens een topic worden geopend over hoe tevreden je over iemand bent :j maar niet in het topic voor de klachtenafhandeling.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 13-01-13 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Hhilde

Re: ongewenste transacties Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:18

Voor jou maakt het niet uit, voor verkoper in kwestie wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:18

Duidelijk toch, in de OP wordt altijd gevraagd naar slechte ervaringen. Niet naar goeie.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:20

Hhilde schreef:

Als alles naar wens was gegaan, was er ook geen enkel probleem. Maar als er wél een probleem is, is het toch alleen nuttig om negatieve ervaringen op te nemen?
Bij de klachtenafhandeling is dat immers ook zo.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:20

vuurneon schreef:
Als bij mij een transactie niet goed verloopt, zou mij het eerlijk gezegd ook een worst wezen bij wil het wel goed is verlopen. Daar heb ik niets aan immers :+
Maar zijn er meerdere met slechte ervaringen, dan zou je tenminste nog proberen gezamenlijk iets te ondernemen.

Als ik bij de mediamarkt een camera koop die het niet doet, dan heb ik er echt geen donder aan als de klant naast mij zegt; die van mij doet het wel :')

Gaat de camera niet spontaan weer werken :oo?

Maar serieus, wat een onzinnig topic is dit, het is niet dat je zonder pardon van het forum gekickt wordt. Als je je niet aan je afspraken houdt, ook niet na herhaaldelijk verzoek, dan is het bye bye, zwaai zwaai :).

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:22

Even wat anders, wat nou als de bokker in kwestie vanwege... bijvoorbeeld familie-omstandigheden, ziekte etc een langere periode niet in staat is online te komen? Ik bedoel, natuurlijk niet netjes om niks te laten horen, maar het kan hè. Ik bedoel, ik zou maar net een aantal dingen hebben verkocht die ik morgen op de post wil doen en een ongeluk krijgen waarbij ik in het ziekenhuis beland voor langere tijd. Nu heb ik familie en vrienden op bokt, maar dat heeft niet iedereen...

Hoe zit het dan?

Sani

En andersom kan toch ook niet?

Een bokker wie op de fora verschrikkelijk is, spammer nr 1, relschopper nr 1, noem maar op, maar toevallig schitterende dekjes/setjes/weet ik wat verkoopt op de Markt.
Dan hoor je ook geen mens roepen dat deze persoon niet op de markt geband mag worden.

Sani

Sieltjuh schreef:
Even wat anders, wat nou als de bokker in kwestie vanwege... bijvoorbeeld familie-omstandigheden, ziekte etc een langere periode niet in staat is online te komen? Ik bedoel, natuurlijk niet netjes om niks te laten horen, maar het kan hè. Ik bedoel, ik zou maar net een aantal dingen hebben verkocht die ik morgen op de post wil doen en een ongeluk krijgen waarbij ik in het ziekenhuis beland voor langere tijd. Nu heb ik familie en vrienden op bokt, maar dat heeft niet iedereen...

Hoe zit het dan?

Dan bestaat er nog zoiets als de bezwaarscommissie waar bokker in kwestie mee contact kan opnemen.
http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Heb_j ... _ban.29.3F
en alles wat eronder beschreven staat ( incl emailadres)
Laatst bijgewerkt door Sani op 13-01-13 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:23

Sani schreef:
Dan bestaat er nog zoiets als de bezwaarscommissie waar bokker in kwestie mee contact kan opnemen.

Als ik in de kreukels lig in het ziekenhuis? Lekker belangrijk dan :j

[edit] Wacht je bedoeld de gedupeerde. Dat klopt, maar wat als ik dus geen gehoord kán geven, vanwege bijvoorbeeld zoiets?

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:24

Ik doel ook op wanneer persoon in kwestie weer in staat is te reageren en dan merkt dat ze geband is van bokt. ;)
Je begint nu over een heel andere situatie.

[edit] we praten langs elkaar heen zie ik. :')
Laatst bijgewerkt door Sani op 13-01-13 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Sieltjuh schreef:
Sani schreef:

Als ik in de kreukels lig in het ziekenhuis? Lekker belangrijk dan :j

Zodra je dan weer uit het ziekenhuis bent en in staat bent contact op te nemen, kun je altijd nog uitleggen waarom dingen niet goed verlopen zijn.

Blue_Eyes

Dat lijkt me wat anders, maar in het betreffende geval niet van toepassing.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:25

Brainless schreef:
Zodra je dan weer uit het ziekenhuis bent en in staat bent contact op te nemen, kun je altijd nog uitleggen waarom dingen niet goed verlopen zijn.

Ook als je geband bent?

vuurneon

Sieltjuh schreef:
Brainless schreef:

Ook als je geband bent?

Ja, je kan namelijk via de mail altijd contact opnemen met of een mod of het beheer.

Sani

Sieltjuh schreef:
Brainless schreef:

Ook als je geband bent?

Ja, zie de link die ik geplaatst heb, daar staat een emailadres. :)

nynke55

Emailtje naar de bezwaarcomissie?

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 23:26

Sani schreef:
Sieltjuh schreef:

Hoe zit het dan?

http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Heb_j ... _ban.29.3F
en alles wat eronder beschreven staat ( incl emailadres)
vuurneon schreef:
Nee dat kan niet, want ik begrijp net van Amanda dat op dat moment de BZC er al aan te pas gekomen is. dus in dit geval hoef je de BZC niet meer te mailen, alleen al omdat zij die beslissing al genomen hebben, dan kun je bij hen toch niet meer met een verhaal komen.

Hhilde schreef:

Als alles naar wens was gegaan, was er ook geen enkel probleem. Maar als er wél een probleem is, is het toch alleen nuttig om negatieve ervaringen op te nemen?
Bij de klachtenafhandeling is dat immers ook zo.

Omdat, stel dat de bokker om wat voor reden dan toch weer terug mag komen, je nog wel in zoek kan zoeken naar ervaringen. hieruit lees je dan dat er alleen maar slechte ervaringen zijn met die desbetreffende bokker. De naam van die bokker word gewoon keihard door het slijk gehaald, terwijl 9 van de 10 keer geen eens oplichting aan te pas komt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:26

@Sieltjuh
Ik neem aan, dat als je een goede reden hebt, hier zeker naar gekeken zal worden.
Als je dan alsnog de problemen oplost (door het nog op te sturen of geld terug te zenden) je ban opgeheven wordt.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:27

In dat geval kan het topic, lijkt me, verwijdert worden.

Ailill

Brainless schreef:
@Ailill
Maar als de verkoper het geld terugstuurt hebben de kopers geen zaak meer.

Klopt, maar als de kopers duidelijk hebben aangegeven op de spullen te willen wachten, wat moet je dan doen?

Daihyo

Sieltjuh schreef:

Hoe zit het dan?

Dan is er misschien een mogelijkheid om online te komen en contact op te nemen met de mensen die iets van je gekocht hebben. Dan kun je aangeven dat het langer duurt, je contact met ze opneemt als je bijvoorbeeld het ziekenhuis uit bent en in staat bent om het op de post te doen. Tegenwoordig is in elk ziekenhuis internet, heeft iedereen internet op zijn mobiel, dus de mogelijkheden zijn er meer dan een aantal jaren geleden.

Mocht je echt niet in staat zijn online te kunnen komen en dus niet kunnen reageren op berichten, bemiddeling en de mods en je wordt uiteindelijk geband, kun je achteraf dat prima uitleggen aan iemand van het team. Wij zien dan ook dat je niet online bent geweest en echt geen mogelijkheid hebt gehad om het op te sturen. Daar komen we dan wel uit en kun je het alsnog oplossen.

Edit: een heleboel mensen waren me al voor :+

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:28

@Ladybird
Hoe wil je het dan noemen als iemand geld in ontvangst neemt en daarna niets opstuurt?