Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gini schreef:In een discussietopic kan sarcastische of cynische humor ook als denigrerend opgevat worden. Ik vind het niet leuk wanneer een zeer goedlopende, maar hoogoplopende discussie ineens tenietgedaan wordt door een lacherige opmerking/sneer.
Kwanyin schreef:Precies,en je moet zelf voldoende gezond verstand gebruiken om te weten wanneer een opmerking of een foto iets is wat luchtig is, of kwetsend en uitdagend voor de tegenpartij.
Zo kan ik me ook echt ergeren aan volwassen die zo nodig een topic van een jong kind moeten gaan verzieken met zogenaamde grappige "pennyalarm!"-reacties. Meisje van tien jaar opent bv een topic dat ze graag later op de olympische spelen wil rijden, of iets in de trant van "hellup, mijn pony wil niet aan de teugel terwijl ik zo netjes met mijn handen knijp", en er moeten altijd flauwe plezante zijn die iets moeten roepen als "ik zou er een slof en elastiek en sporen aanbinden!" of "moet juh juh zwarte hengst maar uit de stal halen dan win je zo van iedereen!" . En plezier en humor dat er dan is.
Dan denk ik ook, iedereen is jong geweest en heeft onbereikbare dromen gehad, en misschien wel dingen fout geleerd. Kan je dan niet op een normale manier zeggen hoe het wel moet of zit, in plaats van zo denigrerend over te komen op een jong kind?
Kwanyin schreef:Zo kan ik me ook echt ergeren aan volwassen die zo nodig een topic van een jong kind moeten gaan verzieken met zogenaamde grappige "pennyalarm!"-reacties. Meisje van tien jaar opent bv een topic dat ze graag later op de olympische spelen wil rijden, of iets in de trant van "hellup, mijn pony wil niet aan de teugel terwijl ik zo netjes met mijn handen knijp", en er moeten altijd flauwe plezante zijn die iets moeten roepen als "ik zou er een slof en elastiek en sporen aanbinden!" of "moet juh juh zwarte hengst maar uit de stal halen dan win je zo van iedereen!" . En plezier en humor dat er dan is.
Dan denk ik ook, iedereen is jong geweest en heeft onbereikbare dromen gehad, en misschien wel dingen fout geleerd. Kan je dan niet op een normale manier zeggen hoe het wel moet of zit, in plaats van zo denigrerend over te komen op een jong kind?
Kwanyin schreef:Nee, integendeel zelfs. Ik vind het juist leuk om tussendoor eens een luchtige noot te zien, eens even te kunnen lachen en terug verder te kunnen. Op voorwaarde natuurlijk dat je niet express de TS of iemand in het topic wil belachelijk maken of kwetsen. Iedereen heeft hopelijk genoeg gezond verstand om te weten wanneer een grapje op zijn plaats is of niet. Je gaat natuurlijk geen grapje maken over bv paardenvlees als een TS heel emotioneel vertelt dat haar paard naar de slacht gaat.
Ik erger me om eerlijk te zijn veel meer aan al die azijnpissers die zonder onderbouwing overal maar tegen aan moeten klagen en zagen hoe slecht alles en nog wat wel niet is en overal het goed gevoel van mensen moeten vergallen zonder dat ze netjes kunnen vertellen waarom ze met iets niet akkoord gaan. Die in topics die luchtig zijn bedoelt weer de hele negatieve en zware "realiteit" per se moeten vermelden en de grap niet snappen. Geef mij dan maar honderd keer liever iemand die zogenaamd het topic zou "verzieken" met wat flauwe humor dan zo iemand tegen te komen...