Tot hoe ver gaan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mag een topic grove humor hebben

Jahoor, geen probleem!
181 (63%)
Ja, maar graag een waarschuwing
38 (13%)
Ja, maar zelf geen behoefte aan
24 (8%)
Nee, totaal ongepast
11 (3%)
Nee, het is een paardenforum
18 (6%)
Nee, ik hou niet van grove humor
14 (4%)

Totaal aantal stemmen: 286

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:36

stoer schreef:
Ik vind ook dat er momenteel wel erg gezeurd word door iedereen hoor, je kan gewoon met zoveel mensen niet alles toestaan, waar trek je de grens? Een beetje humor word altijd wel toegestaan toch, maar mensen willen steeds weer net ietsje verder gaan.
Open lekker je eigen forum als je het er niet mee eens bent ;)

Dan krijg je er wel heel veel denk ik :D

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:37

Maureen95 schreef:
stoer schreef:
Ik vind ook dat er momenteel wel erg gezeurd word door iedereen hoor, je kan gewoon met zoveel mensen niet alles toestaan, waar trek je de grens? Een beetje humor word altijd wel toegestaan toch, maar mensen willen steeds weer net ietsje verder gaan.

Dan krijg je er wel heel veel denk ik :D

Dat denk ik ook ja :')

Overigens hebben we er inderdaad over na zitten denken om dat te doen :o

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:40

Voor! Zie het probleem van het handhaven niet.

Wendy schreef:
boedjang schreef:
ik vind humor heerlijk, het hele leven wordt al zo serieus genomen, dus wat dat betreft mag er wel wat lol in hoor, maar niet iedereen heeft dezelfde soort humor, mijn vader heeft een ongenezelijke ziekte en daar maken wij met hem samen ook grapjes over, bijvoorbeeld de tandarts verzekering opgezegd want die heeft hij toch niet meer nodig.... of waarom koop je nou weer een nieuwe tv pa, zo blijft er voor ons niks over. Maar ja dat is onze humor, ook een manier om met zijn ziekte om te gaan, ik kan me voorstellen dat in andere gezinnen dit soort humor echt not done is.

Zo deden wij dat ook destijds :D :D :D Heerlijk, het is een manier om te relativeren en om te gaan met hetgeen er speelt.
Ik vind dan ook dat sommige mensen veel te krampachtig doen bij dit soort dingen. En dat het soms wel lijkt alsof iedereen maar vanalles als kwetsend ervaart. Altijd maar politiek correct moeten zijn, constant op je tenen lopen, vermoeiend hoor.

Herkenbaar :D zo zijn wij ook in ons gezin.

Soms wordt er idd zo krampachtig gedaan, mja, ieder zijn manier. Ik word helemaal allergisch als mensen het over 'K' hebben. Maar ik moet zeggen, dat ik niet het idee heb dat de meeste mensen zo zijn, bijv. bij de chemo afdeling in het ziekenhuis wordt er heel veel gelachen en lol getrapt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:41

stoer schreef:

Op zich heb je gelijk, maar misschien wordt het tijd om in te zien dat het beheersen en controleren van een forum als dit gewoon niet mogelijk is.
Misschien wordt het tijd voor een andere besturingsfilosofie, bijvoorbeeld op basis van de principes "high trust, high penalty"?

Fiebie

Re: Tot hoe ver gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:42

En als je niet kan voetballen? -O-

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:43

High trust werkt met volwassenen - niet met pubers. Vraag maar aan de ouders :D

Achterom

Knoffer schreef:
Soms wordt er idd zo krampachtig gedaan, mja, ieder zijn manier. Ik word helemaal allergisch als mensen het over 'K' hebben. Maar ik moet zeggen, dat ik niet het idee heb dat de meeste mensen zo zijn, bijv. bij de chemo afdeling in het ziekenhuis wordt er heel veel gelachen en lol getrapt.

Het probleem is denk ik dat sommige mensen proberen te bedenken wat eventueel als kwetsend ervaren kan worden voor een ander. Terwijl die mensen daar vaak prima zelf over kunnen beslissen (en er vaak nog een andere mening op na houden ook :+).

Achterom

Prrrr schreef:

Dus het niveau van het forum wordt aangepast naar dat van de pubers? Want dat zeg je hiermee toch impliciet?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:44

Het niveau houdt rekening met alle gebruikers - maar dat komt denk ik op hetzelfde neer, in jouw opinie. Sterker nog: bij links wordt het Jeugdjournaalniveau aangehouden.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:45

maar weet je . veel mensen worden ook boos als je een zin zegt en als je het dan niet aanvallend bedoel maar als je bijvoorbeeld zegt van ; Jouw paard ziet er mager uit, dan gaan andere mensen gelijk weer fel reageren. Het is zo moeilijk via internet goed de zin te omschrijven dat je weet dat diegene bedoelt wat jij ook bedoelt

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:47

Prrrr schreef:
Het niveau houdt rekening met alle gebruikers - maar dat komt denk ik op hetzelfde neer, in jouw opinie. Sterker nog: bij links wordt het Jeugdjournaalniveau aangehouden.

Nee, het niveau is afgestemd op het laagste niveau van de gebruikers, dat is iets anders ;)
Ik voel me weer helemaal terug in mijn klas op de basisschool, en dat is geen fijn gevoel. Maar het maakt wel veel duidelijk :j

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:48

Wendy schreef:
Knoffer schreef:

Het probleem is denk ik dat sommige mensen proberen te bedenken wat eventueel als kwetsend ervaren kan worden voor een ander. Terwijl die mensen daar vaak prima zelf over kunnen beslissen (en er vaak nog een andere mening op na houden ook :+).

T negerzoen principe?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:50

_Natasja_ schreef:
Wendy schreef:

T negerzoen principe?

:j

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:51

Ik snap best dat het moeilijk is om een grens aan te geven.
Maar het is jammer dat de grenzen steeds dichterbij lijken te komen.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 16:11

Quote:

Je kan niemand tegen alles beschermen toch? Ik bedoel ik rij altijd met cap neem geen onnodige risico's maar ja ik kan toch vallen.

Zo is het met alles in het leven.

Met een 18+ gedeelte weet met men dat ze op een volwassen gedeelte van het forum zitten.

Naast controle van de mods hebben ouders in deze ook nog rol. Ook zij moeten in de gaten houden wat er op internet gebeurt.

Al die zo genaamde lieve kindjes die van elk vies woord onthouden worden zijn onderling ook niet zo lief op internet. (Meerdere dingen meegemaakt middels msn, twitter en facebook)

Dus ja, hoe ver moet je gaan?[/quote]

Dit verhaal klinkt een beetje als een vrijbrief om maar grove taal uit te gaan slaan. Ik mag grof zijn, want dan moeten de ouders van de kinderen maar zorgen dat ze uit mijn buurt blijven, zoiets.

Nee, je kunt kinderen niet tegen alles beschermen, maar als wij met zijn allen grove taal gebruiken alsof het normaal is, denken kinderen ook dat dit normaal is. Een beetje op je woorden letten is heus niet verkeerd.

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 16:18

Ik snap even niet hoe dat topic er dan uit zou gaan zien,
met iets grovere humor
ik zie het gewoon even niet voor me ;p
bedoelen jullie ook seksistische humor of?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 16:32

Of een topic waar geen regels zijn en iedereen gewoon mag zeggen wat die wil zonder commentaar van de MODs. Dat zou een hoop geban schelen

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 16:34

Probleem daarvan is dat er altijd controle moet zijn, omdat beheer aansprakelijk gehouden kan worden voor wat zich op het forum afspeelt.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 16:35

Oh oke.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 17:18

Sellyxx schreef:
Ik snap even niet hoe dat topic er dan uit zou gaan zien,
met iets grovere humor
ik zie het gewoon even niet voor me ;p
bedoelen jullie ook seksistische humor of?

Seksistische humor is all over the place.
Denk dat je bedoelt erotisch getinte humor? :P

Wendy schreef:
Knoffer schreef:

Idd.

Prrrr schreef:

Mijn moeder zal antwoorden dat dat uitstekend werkt.
Het jeugd gedeelte behoeft idd veel meer controle...maar dat betekent toch niet dat alle delen van het forum zo hoeven te zijn.

Edit:
Prrrr schreef:
Probleem daarvan is dat er altijd controle moet zijn, omdat beheer aansprakelijk gehouden kan worden voor wat zich op het forum afspeelt.

Hoe bedoel je dat precies? Wettelijk gezien is de aansprakelijkheid zeer beperkt.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 17:24

Beperkt, eens, maar wel aanwezig. Je kan je er voor de rechter niet op beroepen dat er op je forum een deel bestaat dat je niet modereert, uit vrije wil.
En alleen al procederen is duur, onafhankelijk van de uitkomst.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 17:49

Wendy schreef:
stoer schreef:

Op zich heb je gelijk, maar misschien wordt het tijd om in te zien dat het beheersen en controleren van een forum als dit gewoon niet mogelijk is.
Misschien wordt het tijd voor een andere besturingsfilosofie, bijvoorbeeld op basis van de principes "high trust, high penalty"?

Of wat dacht je van "je aan de regels van dit forum houden" en als deze regels je niet bevallen een forum zoeken wat je wel bevalt? Je moet gewoon niet de illusie hebben dat één forum iedereen tevreden kan houden.

En wat de drogreden, maar mijn vrienden zitten hier betreft. Dan nodig je die vrienden ook uit op dat andere forum. En als die vrienden blijkbaar andere normen en waarden hebben en het hier wel naar hun zin hebben? Tja dan zal je maar moeten accepteren dat je je hier volgens die normen en waarden moet gedragen.

En wellicht moet je je dan gelijk ook eens afvragen waarom Bokt toch zo populair blijft en al die andere fora op de één of andere manier toch niet zo populair worden.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 17:58

Karl66 schreef:
Of wat dacht je van "je aan de regels van dit forum houden" en als deze regels je niet bevallen een forum zoeken wat je wel bevalt? Je moet gewoon niet de illusie hebben dat één forum iedereen tevreden kan houden.

En wat de drogreden, maar mijn vrienden zitten hier betreft. Dan nodig je die vrienden ook uit op dat andere forum. En als die vrienden blijkbaar andere normen en waarden hebben en het hier wel naar hun zin hebben? Tja dan zal je maar moeten accepteren dat je je hier volgens die normen en waarden moet gedragen.

En wellicht moet je je dan gelijk ook eens afvragen waarom Bokt toch zo populair blijft en al die andere fora op de één of andere manier toch niet zo populair worden.

Dat is geen drogreden, het is een zeer logische beredenering. Het is namelijk niet zo heel simpel om grote groepen mensen in beweging te krijgen. Het is niet alleen dat handjevol vrienden, want die spreek je ook wel buiten Bokt om. Het is inmiddels een enorm forum met een enorm ledenbestand. Dat krijg je niet zomaar in beweging. Het lijkt mij pas een drogreden dat Bokt zo populair zou zijn omdat het zulke strenge regels heeft (want dat impliceer je nu).

Waarom is Google+ niet populair? Terwijl toch heel veel mensen over fb klagen. Enerzijds de functionaliteit die van Google+ niet optimaal is, maar ook omdat iedereen nou eenmaal al een fb account heeft. Geen reden om je eigen product eens onder de loep te nemen en gebruikers niet serieus te nemen.

Prrrr schreef:
Beperkt, eens, maar wel aanwezig. Je kan je er voor de rechter niet op beroepen dat er op je forum een deel bestaat dat je niet modereert, uit vrije wil.
En alleen al procederen is duur, onafhankelijk van de uitkomst.

Maar helemaal niet modereren is ook iets anders dan ruimere grenzen aanhouden.
En idd, de kans dat iemand überhaupt gaat procederen is zeer klein.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 18:03

Prrrr schreef:
Als mod? Tegen: niet te handhaven. Als je erg van grove opmerkingen houdt dan zijn er meer dan genoeg andere fora waar je je hart op kan halen. Waarom zou je op Bokt met die twee maten willen meten?

Want dat gebeurt gelukkig nog niet. :+

Ik vind dat het moet kunnen maar bokt is meer en meer een kleuter-forum aan het worden. :)

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 18:06

Je doet nu voorkomen alsof er helemaal niets gezegd kan of mag worden - en dat herken ik niet.
Dat niet álles gezegd kan en mag worden, dat herken ik wel, maar dat heeft dan weer te maken met de gewone omgangsvormen die je hanteert in de openbare ruimte. Want Bokt is niet alleen maar die beperkte groep vrienden.