spannend en avontuurlijke: de geheime paardrij bende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:32

Brainless schreef:
Mss is het aan ons om het verhaal te herschrijven en de fouten eruit te halen?
Althans, dit soort teksten kregen wij vroeger met Nederlands als opdracht.

Dat wordt een hele opgave dan, gezien de verhaallijn gewoon niet klopt. Dit zijn niet alleen wat interpunctie fouten waar het mis gaat. :o :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:33

Het is vast een heel spannend avontuur. Zo spannend dat je het alleen maar snapt als je er zelf bij was.

Wat is het doel van je club?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:34

Brainless schreef:

Dat heb ik geprobeerd daarnet := . Is niet te doen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:34

HTM schreef:
Even op hyves zitten kijken, blijft toch nieuwsgierig :D

maar het verhaal gaat over Kim, paardenlover en TS zelf.
En van paardenlover en TS is het profiel niet te zien, maar van Kim wel, deze is 13 jaar.

Ik schreef op mijn 13de zelfs nog beter hoor -O- . Is het niveau echt zo verschrikkelijk achteruit gegaan. Volgens mij leerde ik in het derde leerjaar al over leestekens, interpunctie en gebruik van hoofdletters. En al die jaren daarna was oefenen oefenen oefenen, dus op mijn dertiende kon ik gerust een zo goed als foutloze tekst schrijven.

Brainless schreef:

:D

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:36

Ik denk ook niet dat Ts 15 is hoor... ik ken niemand van mijn leeftijd die zó slecht Nederlands schrijft... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:37

melody7 schreef:
Ik denk ook niet dat Ts 15 is hoor... ik ken niemand van mijn leeftijd die zó slecht Nederlands schrijft... :+

+ 1 :')

Anoniem

Ik ben het eens met de andere posters dat het erg lastig is om je verhaal te gebruiken. Neem bijvoorbeeld deze zin:
Citaat:
na een paar maanden dat de meiden dat ze daar zijn is er heel veel met de meiden gedaan

Eerlijk gezegd heb ik geen idee wat je hier nu mee wil zeggen. Probeer wat duidelijkere zinnen te maken, gebruik van leestekens en alineas zou al een heel stuk schelen.
Je kunt ook wat meer inleiden wie iedereen is. Ik lees nu al een Kirsten, Anouk, Little Shet?, Marlies, Jarissa...Het duizelt me als lezer nogal wie nu wie is. Als je begint met bijvoorbeeld:

Citaat:
De bende ging samen op buitenrit. Kirsten reed voorop, gevolgd door Anouk, Marlies en Jarissa.

Dan weet je tenminste wie er bij de bende horen.

4EverHobbes

Misschien moeten we een meeting organiseren? En dan gaan we het verhaal naspelen!

HTM

Kwanyin schreef:
Ik schreef op mijn 13de zelfs nog beter hoor -O- . Is het niveau echt zo verschrikkelijk achteruit gegaan. Volgens mij leerde ik in het derde leerjaar al over leestekens, interpunctie en gebruik van hoofdletters. En al die jaren daarna was oefenen oefenen oefenen, dus op mijn dertiende kon ik gerust een zo goed als foutloze tekst schrijven.

Ik heb geen idee of ik op mijn 13de beter schrijven kon, maar heb idd wel het idee dat mensen steeds slechter gaan schrijven omdat ze veel typen.
Toen je met de hand moest schijven werd er volgens mij veel beter nagedacht dan nu.
Als je nu geen rode streep onder je tekst ziet is het prima toch B-)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:38

Boself schreef:
melody7 schreef:

+ 1 :')

van 14 trouwens ook niet, dit vindt ik meer bij een 11/12 jarige passen...

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:38

4EverHobbes schreef:
Misschien moeten we een meeting organiseren? En dan gaan we het verhaal naspelen!

_O- _O- _O- heb jij nog een verzameling shetlanders waar vrouwen en mannen op kunnen rijden?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:41

Kwanyin schreef:
Veel leesplezier? Ik krijg spontaan een aanval van depressie als ik nog moet lezen dat dit het normaal taalgebruik van een 15-jarige zou moeten voorstellen :') . Kan iemand mij geruststellen dat dit niet zo is :') .

Het is niet normaal, ik ben 16 en mijn taalgebruik is op een beter niveau mag ik hopen :=

jodi

Het is geheimtaal! :j

Fellow

Kwanyin schreef:

In groep 6 kon ik al een tekst met hoofdletters, komma's en punten schrijven. Als ik dat nu fout doe op toetsen, tikt dat wel flink aan qua punten. Of het nou een toets van Nederlands of een van geschiedenis is, je taal moet gewoon goed zijn. Kleine foutjes, oke, maar met dit soort teksten hoef je bij ons op school niet aan te komen hoor. :n Zo moeilijk is het niet. Ik geloof (en hoop :=) niet dat ts daadwerkelijk 15 is, want dan gaat er iets niet goed daar op school. :=
Al zie ik de laatste tijd wel vaker dit soort teksen van 12/13 jarige bokkers hier rondvliegen, het doet gewoon pijn aan je ogen. :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:42

Ik ben na 1 zin gestopt met lezen omdat ik er geen jota van snap. Slecht geschreven... en als dit het niveau van 15 jarigen zijn dan snap ik niet waarom de nederlandse taal zo ongelooflijk beroerd is. Geloof het ook eerlijk gezegd niet echt want 15 jarigen hebben dit niveau niet echt.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:42

jodi schreef:
Het is geheimtaal! :j

:j
Dat maakt het nou juist zo spannend en avontuurlijk!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:43

Ik huil van binnen. En dan dus echt heel hard.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:43

HTM schreef:
4EverHobbes schreef:

_O- _O- _O- heb jij nog een verzameling shetlanders waar vrouwen en mannen op kunnen rijden?

Tuurlijk :D die staan in mijn geheime schuur waar ook mijn wilde zwarte Arabische hengst woont.
Mag ik Little Shet spelen?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:45

Hhilde schreef:

Wil je roosvicee? :(:)

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:45

4EverHobbes schreef:
Tuurlijk :D die staan in mijn geheime schuur waar ook mijn wilde zwarte Arabische hengst woont.
Mag ik Little Shet spelen?

Ja, dan wil ik de vrouw op de shet zijn.
Wil zo graag weer eens op een shetje rijden :D

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:46

Hhilde schreef:

*maakt glaasje roosvicee en geeft virtueel zakdoekje*

:(:)

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:46

Vjestagirl schreef:
Brainless schreef:

Dat heb ik geprobeerd daarnet := . Is niet te doen.

De meiden van de bende waren in het bos aan het rijden. Opeens kwam er een Shetlander aangegaloppeerd. Ze doken aan de kant, maar het paard stopte. Er zat iemand op. "Schrik niet, jullie zijn de bende, zeker?" zei de mevrouw op de Shetlander. "Ja, dat zijn wij, ja", zei Anouk. "Oké, volg mij dan maar," zei de mevrouw op de Shetlander weer. "Waar gaan we heen?", vroeg Kirsten zachtjes. De mevrouw zei, "Daar kom je zo achter". Maar de Shetlander ging opeens weg, en de vrouw stond op de grond. Ze zei:"Jullie zijn de bende." "Dus waarom nou wij?" vroeg Little Shet (?). "Nou, jullie kregen allemaal zo'n hoefijzermoedervlek op jullie arm en dat is het teken van het verband," zei de mevrouw en toen was ze weg.
De meiden gingen verder en vonden de manege van de bende. "Ik vind dit raar, want dit stond er niet vorige week," zei Kim. "Dat klopt, ja," zei Little Shet. Ze gaan naar binnen en zien de vrouw die ze in het bos zagen. Ze lopen er heen. De mevrouw ziet dat ze naar haar toe komen. "Ah, daar zijn jullie. Ik zocht jullie al!" zei de mevrouw. "Hoezo dan?" vroeg Marlies. "Nou, niemand mag deze legende weten", zei de mevrouw

Pfff, dat is inderdaad echt lastig!

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:47

LoveBodin schreef:
De meiden van de bende waren in het bos aan het rijden. Opeens kwam er een Shetlander aangegaloppeerd. Ze doken aan de kant, maar het paard stopte. Er zat iemand op. "Schrik niet, jullie zijn de bende, zeker?" zei de mevrouw op de Shetlander. "Ja, dat zijn wij, ja", zei Anouk. "Oké, volg mij dan maar," zei de mevrouw op de Shetlander weer. "Waar gaan we heen?", vroeg Kirsten zachtjes. De mevrouw zei, "Daar kom je zo achter". Maar de Shetlander ging opeens weg, en de vrouw stond op de grond. Ze zei:"Jullie zijn de bende." "Dus waarom nou wij?" vroeg Little Shet (?). "Nou, jullie kregen allemaal zo'n hoefijzermoedervlek op jullie arm en dat is het teken van het verband," zei de mevrouw en toen was ze weg.
De meiden gingen verder en vonden de manege van de bende. "Ik vind dit raar, want dit stond er niet vorige week," zei Kim. "Dat klopt, ja," zei Little Shet. Ze gaan naar binnen en zien de vrouw die ze in het bos zagen. Ze lopen er heen. De mevrouw ziet dat ze naar haar toe komen. "Ah, daar zijn jullie. Ik zocht jullie al!" zei de mevrouw. "Hoezo dan?" vroeg Marlies. "Nou, niemand mag deze legende weten", zei de mevrouw

Pfff, dat is inderdaad echt lastig!

Maar het leest wel makkelijker :)

LoveBodin

Re: spannend en avontuurlijke: de geheime paardrij bende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:48

Haha, ben nog niet eens halverwege!
Wie doet de rest? :Y)

don110

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:49

Ik kom wel door het verhaal heen, met héél veel moeite..

ik geloof nooit dat ts 15 is! ik ben 14, en kan gewoon een normale tekst schrijven.