zwarte lijst van oplichters via de markt op bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 16:12

quera schreef:
Shirley schreef:
Indien je een ban krijgt op IP-adres is het onmogelijk om een nieuwe naam te gebruiken ..

Andere computer en klaar. Ip ban is dan zo te omzeilen.

Een andere computer??? Waarom moeilijk doen?
Gewoon een proxy op je pc zetten en hoppa, ander IP.
Zo makkelijk gaat dat.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 16:13

MelanieB schreef:
Ladybird schreef:
MAar is het hier op bokt niet zo, dat als je "beschudligd' word van oplichting hier op bokt dat je dan permanent gebant word?

Als het echt aangetoond kan worden wel ja. :j
Dus zwarte lijst heeft niet heel veel nut.

Zou zoiets als ebay wel handig vinden: beoordelen wat je vind van de koop/verkoper hoe het verlopen is. :j

Dát is ook zeker wel een idee :j

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 16:13

Ook dat kan nog cayenne :')

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 16:15

quera schreef:
Shirley schreef:
Indien je een ban krijgt op IP-adres is het onmogelijk om een nieuwe naam te gebruiken ..

Andere computer en klaar. Ip ban is dan zo te omzeilen.

Cayenne schreef:
Een andere computer??? Waarom moeilijk doen?
Gewoon een proxy op je pc zetten en hoppa, ander IP.
Zo makkelijk gaat dat.

Hier even de router resetten (gaat automatisch 1x per week), opstarten duurt 2 minuten en hopla een nieuw ip-adres.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 16:17

Brainless schreef:
Hier even de router resetten (gaat automatisch 1x per week), opstarten duurt 2 minuten en hopla een nieuw ip-adres.

Dan heb jij waarschijnlijk een roterend IP adres, ik heb een vast IP.
Maar goed, ik heb niet de behoefte om uberhaupt een schaduwaccount aan te maken hoor, voor mensen me scheef gaan aankijken :')

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 16:19

Cayenne schreef:
Brainless schreef:

Dan heb jij waarschijnlijk een roterend IP adres, ik heb een vast IP.
Maar goed, ik heb niet de behoefte om uberhaupt een schaduwaccount aan te maken hoor, voor mensen me scheef gaan aankijken :')

Ik ook niet hoor, heb ook geen reden om een SA aan te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 16:21

Alja schreef:
idd oud nieuws!

Jij had toch vroegah een lijst in je profiel staan met alle bokkers waar je ooit zaken mee had gedaan?

Ik stond er ook in namelijk

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 16:21

MelanieB schreef:
Ladybird schreef:
MAar is het hier op bokt niet zo, dat als je "beschudligd' word van oplichting hier op bokt dat je dan permanent gebant word?

Als het echt aangetoond kan worden wel ja. :j
Dus zwarte lijst heeft niet heel veel nut.

Zou zoiets als ebay wel handig vinden: beoordelen wat je vind van de koop/verkoper hoe het verlopen is. :j

Anoli schreef:
Dát is ook zeker wel een idee :j

Hier is laatst al een topic over geweest, en dit komt eraan!

Zat in de test versie van de markt wel, maar werkte nog niet optimaal, maar Bart is er mee bezig, dus nog even geduld dames.

Daarbij kijk ik altijd wel hoe actief iemand op bokt is.
Iemand die alleen advertenties heeft staan vertrouw ik al minder dan iemand die lekker overal mee kletst.

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 16:25

upendo schreef:
Moet je wel mee oppassen..

Ik word door iemand bestempeld als een oplichter terwijl ik iets opgestuurd had, ik had er per ongeluk te weinig postzegels op geplakt..
Ik wist dus niet dat het niet aangekomen was en opeens kreeg ik een dreigmailtje binnen dat ze naar de politie ging voor oplichting.. :=
Geld netjes teruggestort, kreeg het spul een week later gelukkig terug omdat ik mn postcode en huisnummer op de envelop had gezet..

Het kan wel twee kanten op werken dus..

Om dit te voorkomen is het altijd handig om een aangetekend pakketje het te verzenden. Zo weet je zeker dat het aangekomen is en je hebt voor je zelf altijd een bewijs dat het verzonden is.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 16:27

upendo schreef:
Moet je wel mee oppassen..

Ik word door iemand bestempeld als een oplichter terwijl ik iets opgestuurd had, ik had er per ongeluk te weinig postzegels op geplakt..
Ik wist dus niet dat het niet aangekomen was en opeens kreeg ik een dreigmailtje binnen dat ze naar de politie ging voor oplichting.. :=
Geld netjes teruggestort, kreeg het spul een week later gelukkig terug omdat ik mn postcode en huisnummer op de envelop had gezet..

Het kan wel twee kanten op werken dus..

Wat een toeval dat ik echt letterlijk een minuut geleden het profiel gelezen hebvan de persoon die jou bestempeld als 'zeer slecht'.

Mars

Re: zwarte lijst van oplichters via de markt op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 16:34

Het is absoluut niet de bedoeling hier specifieke bokkers te gaan bespreken. De TS heeft deze zaak uit handen gegeven aan instanties die hiervoor bedoeld zijn en het is dus niet nodig om de naam van de betreffende bokker nog eens publiekelijk kenbaar te maken.
Wanneer een transactie niet naar wens verloopt kun je je melden bij de bezwaarcommissie, deze gaat proberen om de zaak alsnog op te lossen. Lukt dit niet dan wordt de naam van de bokker die in gebreke is gebleven inderdaad bekend gemaakt door een moderator hier op FZ om meer gedupeerden op te sporen. Omdat dit soort topics die vanuit bokkers geopend worden niet de bedoeling zijn plaats ik hier dan ook een slotje en wordt de naam van de betreffende bokker verwijderd.