Wassen is voor de koper

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 22:01

PLK schreef:
Mijn stiefdochter heeft hier op bokt eens een gevoerde regendeken gekocht, netjes de centjes opgespaard. Komt de deken; vallen bijna flauw als de doos open gaat: kattepislucht! En niet zon beetje!! Ik vond het zo sneu voor haar dus heb de deken naar de dekenwasserij gebracht en ook na drie x wassen was de lucht er natuurlijk niet uit. Zo kan je een inmiddels dure deken weggooien. Schandalig vond ik dat. Bedankt hoor bokker

Vaak helpt het als iets zo stinkt om het een nacht in water met azijn (of schoonmaakazijn) te zetten, dan gaan de meest vreselijke luchtjes er uit! Het proberen waard!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Wassen is voor de koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 22:04

Dat heb ik serieus nog nooit meegemaakt :=. Zelfs tweedehands dekens zijn altijd netjes schoon (al had ik het begrepen wanneer dat niet gebeurd zou zijn).

Zelf maak ik alles wat ik opstuur netjes schoon, bandages, dekjes, peesbeschermers, hoofdstellen. Niks gaat bij mij smerig op de bus. Bitten stop ik eerst in de vaatwasmachine, kleding en jassen was ik uit. Niet meer dan logisch, lijkt mij :).

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:17

Ik vind het vaak juist fijn als gekochte dekjes niet gewassen zijn. Koop eigenlijk nooit iets anders dan dekjes op de markt. Zodra ik iets 2e hands binnen krijg gaat t gelijk de was in en 2x wassen is zo overdreven, worden ze gauw lelijk van :+

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:16

Ik heb dus wel een aantal dingen te koop (gehad) die ik dus niet gewassen heb en wat ik ook niet meer van plan ben. Mijn wasmachine is er gewoon niet geschikt voor en een boel tijd, geld en energie steken in iets wat ik niet meer hoef, daar heb ik toch net wat te veel andere dingen voor te doen. Laat staan voor iets wat de koper over het algemeen toch alsnog zelf nog een keer gaat doen.....

Wél staat het er bij en het is echt alleen 'paardenvuil', dus geen kattenpis oid, dat gaat mij wel te ver. Verder hoef ik absoluut niet de hoofdprijs er voor te hebben. Tja, je kan er voor kiezen ze zelf te wassen, of je kijkt gewoon verder naar iets wat gewassen is. Ik zie absoluut het probleem niet :n.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 17:12

Ik heb nooit iets VERkocht maar wel GEkocht. Altijd netjes binnen gekregen, soms wel wat haartjes erop, maar niet alles gaat eruit / eraf en dat begrijp ik. Als er bij staat dat het dekje niet gewassen word alvorens het op te sturen zou ik het iig niet kopen. Als iemand het er niet bij zet en het dekje wel ongewassen opstuurt zou ik daar zeker niet blij van worden!

Conclusie: Ik vind het eerlijk dat iemand het er bij zet. Zoals Lalidan zegt, heeft de verkoper geen zin om energie te steken is spullen die je toch weg doet, dan is dat haar goed recht. Ik kan dan gewoon voorbij deze advertentie scrollen omdat IK liever spullen schoon aangeleverd krijg.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 17:20

Ik snap het wel hoor, gooi zelf geen dekens en dekjes in de wasmachine, bang dat hij stuk gaat.
Als ik dus dekens verkoop zet ik er ook bij of ze vies zijn (inclusief foto) en dat ik zelf niet ga wassen. Natuurlijk is de prijs er dan ook naar.
Ik vind zolang je er eerlijk over bent dat er geen probleem is :)

Andere spullen, zoals hoofdstellen oid zou ik wel even poetsen voor opsturen!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 17:24

Zadels, hoofdstellen, elk ander soort tuig en peesbeschermers poets ik altijd netjes voor verkoop, halsters gaan voor ze op de post gaan in de was, maar dekjes passen amper in de wasmachine en om dan voor meerdere dekjes allemaal een aparte was te draaien vind ik net wat teveel van het goede..

carmenbrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 17:27

sunny43 schreef:
PLK schreef:
Mijn stiefdochter heeft hier op bokt eens een gevoerde regendeken gekocht, netjes de centjes opgespaard. Komt de deken; vallen bijna flauw als de doos open gaat: kattepislucht! En niet zon beetje!! Ik vond het zo sneu voor haar dus heb de deken naar de dekenwasserij gebracht en ook na drie x wassen was de lucht er natuurlijk niet uit. Zo kan je een inmiddels dure deken weggooien. Schandalig vond ik dat. Bedankt hoor bokker

Vaak helpt het als iets zo stinkt om het een nacht in water met azijn (of schoonmaakazijn) te zetten, dan gaan de meest vreselijke luchtjes er uit! Het proberen waard!

Met een regendeken lijkt me dan niet zo verstandig, zou dan bang zijn dat hij niet meer waterdicht is na de tijd..

Ik heb laatst nog een onderdeken gekocht die niet gewassen was, zat ook een poepvlek ed in. Een vriendin heeft een oude wasmachine voor paardespul. Daar heb ik 'm heengebracht, na het wassen stonk die nog wel iets maar na een paar dagen buitenhangen rook die lekker fris. Dit doe ik liever dan €15 bijbetalen voor een gewassen deken, ik koop juist graag 2e hands paardenspullen omdat het goedkoop is :D

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 17:31

ik vindt ook dat het wel gewassen mag zijn anders geen hoofdprijs. Toch ben ik wel beetje geschrokken van de prijzen op marktplaats voor paardenspullen.. Je kan het beter nieuw gaan halen maargoed ieder zijn ding!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 17:49

Zoek je goedkope spullen?
Kijk maar even bij mijn advertentie ;)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:01

Ik koop sowieso nooit iets, waar bij staat dat het nog gewassen moet worden.
En wel een paar keer 2e hands dekens gekocht, en die waren altijd keurig gewassen.
Dat stond dan ook in de advertentie, dat het gewassen verzonden zou worden.

b_o_k_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:08

Je trekt waarschijnlijk veel meer kopers aan als je een mooi gewassen dekje te koop zet dan wanneer hij onder de vlekken zit, maar ik vind dat je dit als verkoper helemaal zelf moet weten. Als je geen zin hebt om het te wassen, prima denk ik dan. Dat is je eigen keuze, het zijn immers jouw spullen. Als je dat als koper niet waardeert sla je die advertenties gewoon over. Er wordt een ongewassen dekje aangeboden, als je liever een gewassen dekje hebt kijk je bij een andere advertentie.
Ik ben alleen maar blij als een verkoper er gewoon bij zet dat het niet gewassen is, dan weet je het tenminste! :)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:49

Mijn moeder is helaas zwaar allergisch voor paarden, waardoor het altijd lastig is met wassen... De buurvrouw wil wel eens iets 'paardachtigs' wassen en ik kan andere mensen ook nog wel zo gek krijgen, alleen hier thuis mogen er behalve paardenkleren geen andere paardenspullen zoals dekjes etc. in de was.

Heel netjes is het inderdaad niet, maar ik zou er wel mee kunnen leven :) Mits de prijs daar iets op aangepast is natuurlijk. Voor rijkleding vind ik dat wel echt een ander verhaal :+