"Wat is de vraagprijs?"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: "Wat is de vraagprijs?"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-12 13:25

mwah, in dit geval heb ik te maken met iemand van 27...

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 13:33

Femke(ll) schreef:
Zelfde hier, irriteer mij daar ontzettend aan inderdaad! Het is toch veel belangrijker hoe het paard is dan wat de vraagprijs is.. Als een koper een goed huis kan bieden vind ik de vraagprijs zelfs al niet meer zo interessant, dan kom je daar later wel uit.

Als ik een gaaf paard zou zien staan zou ik toch graag weten of het in de buurt van mijn prijsklasse ligt. Je kan wel al vanalles gaan afspreken, blijkt een geweldig paard, maar dan toch boven je budget, dat is toch ook zonde? Als ik €2000 wil uittrekken voor een paard ga ik niet bij paarden van €5000 kijken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-12 13:36

maar goed, laten we niet teveel offtopic gaan. Het gaat erom dat de prijs erbij staat, én dat erbij staat dat er niet wordt gereageerd op reacties met enkel: Wat is de vp.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 14:00

Omdat het dus te onduidelijk is neergezet door bokt-markt.
Ze moeten óf de advertentie meteen onder het bedrag laten beginnen, óf het bedrag meer naar beneden doen.
Hier kijk je gewoon snel overheen. (of je moet bekend zijn met boktmarkt natuurlijk en weten waar je moet kijken)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 14:24

Wij als moderators kunnen helaas ook niet voorkomen dat gebruikers een advertentie niet goed lezen en zodoende onnodige vragen gaan stellen.

In dit topic wordt ook de vraag gesteld waarom adverteerders zelf geen reacties kunnen verwijderen. Deze mogelijkheid is er wel, je kunt als adverteerder er zelf voor kiezen welke reacties je wilt laten staan (en evt. beantwoorden) of wilt verwijderen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-12 14:47

Oscar: Ik zie alleen de optie: Verbergen? (of ik ben scheel, kan ook ;) )

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 14:54

Verbergen is in dit geval eigenlijk hetzelfde als verwijderen. Je maakt dan dat de opmerking niet meer zichtbaar is onder de advertentie.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 14:59

aan de anderek kant kan iemand sereiuze interesse hebben, maar als de pony onnbetaalbaar is is het nogal teleurstellend om er veel moeite in te steken. Daarbij vind ik het principe van bijna moeten solliciteren naar het mogen kopen van een pony ook wat overdreven eerlijk gezegd. Stel mensen bieden de hemel op aarde aan voor die pony, luxe stal, volop weidegang, weet ik veel wat voor luizeleven.
Jij verkoopt haar, na 2 maand zetten ze haar bij een boer in een stronthok en kijken ze er niet meer naar om...
Wat voor garantie geeft die uitgebreide sollicitatie dan?
Nou ja, mijn mening dus...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-12 15:02

garantie heb je nooit, dat klopt.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 15:13

Ik fok af en toe een nestje puppen, soms krijg ik een mailtje met alleen: wat is de vraagprijs? Daar antwoord ik dan netjes op, en dan hoor je wat of je hoort niks, maar ik moet zeggen dat ik er vreselijk leuke pupkopers aan overgehouden heb, waar ik met een gerust hart een hondje aan meegegeven heb...
Maw, gewoon vraagprijs geven en afwachten, in het verdere contact merk je wel of het klikt...

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 23:23

Ik heb naar je advertentie gekeken en jij biedt een totaalpakket aan: pony is inclusief kar, tuig, etc. Ik heb alles wat jij er bij aanbiedt in huis en ik zou dan ook, bij interesse, willen weten wat de vraagprijs van de pony is, uiteraard zonder toebehoren.

In jouw advertentie staat ook niet of je de pony exclusief toebehoren wilt verkopen en wat dan de vraagprijs is. Ik snap dan ook wel dat iemand vraagt naar de vraagprijs van de pony. Niet iedereen zit te wachten op al deze toebehoren. Is deze pony uiteraard te koop zonder toebehoren? Dat staat nergens in de advertentie.

Oké, ik had iets uitgebreider gereageerd als ik interesse had gehad maar ik vind advertenties met alles erbij soms ook wat vervelend omdat sommige mensen gewoon alleen een pony/paard zoeken en de rest al hebben. Dan is het handig als je de prijs voor enkel pony/paard te weten komt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-12 23:59

Ik verkoop de pony ook het liefst met alle toebehoren, maar dan nog, zoals je zelf al zegt, zou je geen bericht sturen met enkel: wat is de vp voor enkel de pony?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 00:04

Is dat niet precies wat er wordt gevraagd? Naar mijn mening is dat nu juist wat de vraagsteller wil weten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 00:09

En ik wil weten wat een koper mij te bieden heeft.
Ik zie een bericht met enkel: wat is de vraagprijs, niet als een bericht van iemand die oprecht interesse heeft.
Zéker niet als er in de advertentie staat dat er op dergelijke betichten niet wordt gereageerd.
Dan is er dus gewoon niet gelezen en komt het op mij over als een random reactie

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 09:56

Sja, heel banketstaaf gezegd is het de tijd niet om hoge eisen te stellen.
De markt ligt op z'n gat, je mag blij zijn als je een geinteresseerde hebt voor een pony, en dan kun je beter van je hoge troon afkomen en als iemand naar de prijs vraagt gewoon zeggen: Ze kost (fictief) 1500 incl alle spullen maar voor een goed tehuis zit daar nog wel wat rek in....
Als je alle potentiele geinteresseerden afwijst omdat ze niet naar jouw pijpen dansen, dan kon je nog wel eens heel lang met die pony blijven zitten...
Maar goed, alweer mijn mening...misschien denk ik te nuchter.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 10:33

Ik denk het Billy, wat ik heb eerder verkocht en was ik blij met 1 reactie.
Nu heb ik ten opzichte van mijn verwachting al heel veel reactie, dus ik kán straks selecteren

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 10:49

Psies, en dat kan net zo makkelijk na een eerste vraagprijsmailtje...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 10:55

Nee, want nogmaals, met alleen " wat is de vp" krijg ik geen beeld van een koper, wat ze willen, wat ze bieden.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 10:57

Dat kun je toch later bespreken? Het is niet zo dat ze verkocht is als je de vraagprijs verteld hebt hoor...
Maar goed, als ik op zoek was naar een pony zou ik dr al helemaal klaar mee zijn, van die verkopers waarbij je op je blote knie"en mag om als opperste gunst een dier te mogen kopen, voor ws toch teveel geld, want dat gaat vaak hand in hand...
Maar goed...ik ben niet op zoek naar een pony, succes met de verkoop...

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:53

Toch ben ik in een eerste bericht ook vrij kortaf, misschien niet zo kortaf maar het is me al eens gebeurd dat ik een heel epistel had getypt en het desbetreffende dier al verkocht was. Dat overkomt me geen tweede keer. Eerst weten of hij/zij nog te koop is en zo ja, of hij/zij binnen mijn budget past. Daarna wil ik best uitgebreidere informatie geven maar als ik iets koop voel ik mij niet verplicht mijn hele doopceel te lichten. Is trouwens ook geen garantie, ik kan zoveel beweren of misschien zelfs werkelijk bieden maar levens veranderen en mensen liegen ook weleens.

Ben pas over het vraagprijsverhaal heen gestapt door te gaan kijken zonder vraagprijs te weten maar wel met sterk de indruk dat paard binnen het budget zou passen. En hij stond toevallig vlakbij, ga geen honderden kilometers rijden zonder richtprijs. Gisteren is hij ook nog goedgekeurd dus geen spijt van gehad :j