Moderators een voorbeeldfunctie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diaz

Re: Moderators een voorbeeldfunctie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 23:43

Bij mijn weten is er dus niet getemd, aangezien het ook niet als mod-opmerking is gestuurd?
Maar gewoon dus los een reactie door een mod via PB naar mij.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 23:45

Diaz schreef:
Bij mijn weten is er dus niet getemd, aangezien het ook niet als mod-opmerking is gestuurd?
Maar gewoon dus los een reactie door een mod via PB naar mij.

Dan is de opmerking gewoon triest en mag de mod in kwestie wat mij betreft wel gaan overwegen of hij/zij nog op zijn/haar plaats is in de functie als moderator.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 23:46

Is wel een aanslag op de geloofwaardigheid van een mod als diegene zulke pb's uit zichzelf gaat sturen :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 23:57

Het zou sowieso niet in mij opkomen om zo'n opmerking zo te formuleren, laat staan het met een kleurtje in PB naar een gebruiker te sturen. :n Denk even twee tellen na voordat je iets typt, die komt niet professioneel over. Je hoort mij nooit kwaadspreken over het team maar hier schrik ik best van...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 00:01

Bellatrix schreef:
Het zou sowieso niet in mij opkomen om zo'n opmerking zo te formuleren, laat staan het met een kleurtje in PB naar een gebruiker te sturen. :n Denk even twee tellen na voordat je iets typt, die komt niet professioneel over. Je hoort mij nooit kwaadspreken over het team maar hier schrik ik best van...

naar mijn weten wat Diaz schrijft is dit niet in een kleurtje gestuurd maar gewoon vanuit de mod als bokker zelf en niet als mod

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 00:03

Ja, maar die persoon heeft dus wel een kleurtje...dus bij alles wat je zegt moet je wel even nadenken...want hoe je het ook went of keert, dat groen valt er niet ineens af als het een ´normale´ reactie is...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 00:04

Het is altijd in kleur ... zelfs vriendschappelijk ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 00:04

Bellatrix schreef:
Ja, maar die persoon heeft dus wel een kleurtje...dus bij alles wat je zegt moet je wel even nadenken...want hoe je het ook went of keert, dat groen valt er niet ineens af als het een ´normale´ reactie is...

Het is inderdaad lastig te zien of een moderator het bedoelt als zijnde een modopmerking of gewoon een opmerking :j.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 00:07

_San87_ schreef:
Bellatrix schreef:

Het is inderdaad lastig te zien of een moderator het bedoelt als zijnde een modopmerking of gewoon een opmerking :j.

Nee hoor, dan krijg je een groene vak om het bericht heen met 'moderator opmerking' := dat is wel vrij duidelijk. Hoewel ik vind dat een mod ook privé zich netjes hoort te gedragen; kleine moeite om netjes te verwoorden denk ik...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 00:08

vuurneon schreef:
Nee hoor, dan krijg je een groene vak om het bericht heen met 'moderator opmerking' := dat is wel vrij duidelijk.

vind ik persoonlijk ook :j edit, ook wel met de rest die je daarna zei :j
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 10-11-12 00:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 00:08

Worden er hulken per PB verstuurd dan?

Maar als de gemaakte opmerking in een hulk had gestaan had ik het nog erger gevonden.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 00:09

_San87_ schreef:
Bellatrix schreef:

Als jij een PB krijgt van een moderator met een waarschuwing dan begint deze als het goed is anders.

bv:

Beste (boktnaam),

ik zag jouw reactie in topic (titel + link). Het is niet de bedoeling dat (blablabla).

afsluiten.

Met vriendelijke groet,
(naam)

Hulken (de groene balken) worden niet via pb verstuurd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 00:09

vuurneon schreef:
_San87_ schreef:

Nee hoor, dan krijg je een groene vak om het bericht heen met 'moderator opmerking' := dat is wel vrij duidelijk. Hoewel ik vind dat een mod ook privé zich netjes hoort te gedragen; kleine moeite om netjes te verwoorden denk ik...

Oh is dat zo? Laatst nog een PM van een mod gehad en er stond geen groen vak omheen, terwijl de PM wel duidelijk als modopmerking verzonden was.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 00:10

Wat Winged zegt hierboven klopt. :j

Die PB's zijn altijd netjes verwoord.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 00:11

Het is wel jammer dat het groene kleurtje niet uitgezet kan worden, schrok mij rot; aantal groene berichtjes haha. Leuk privé hoor, maar ik dacht bij het openen van mijn inbox: wat heb ik verkeerd gedaan :wow:

(O er komt geen hulk omheen; ik haal wat door elkaar :') )

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 00:12

Winged schreef:
_San87_ schreef:

Als jij een PB krijgt van een moderator met een waarschuwing dan begint deze als het goed is anders.

bv:

Beste (boktnaam),

ik zag jouw reactie in topic (titel + link). Het is niet de bedoeling dat (blablabla).

afsluiten.

Met vriendelijke groet,
(naam)

Hulken (de groene balken) worden niet via pb verstuurd.

Dat is al een stuk duidelijker, ja :). Al heb ik ook wel eens andere PM's gehad, maar dat is ook al langer geleden. Maar toch, een dergelijke opmerking hoor je als mod niet te sturen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 00:15

Nja, een mod zit natuurlijk ook nog wel privé op dit forum. En ja, dan worden er ook wel eens berichtjes over en weer gestuurd.

Maar als een aanwijzing/opmerking/terechtwijzing als naam van mod komt hoor je dat via wat ik al aangaf te doen. DAARBUITEN is het alsnog de bedoeling om wel netjes en fatsoenlijk te blijven. ABN schrijven, geen oneliners etc. Het volledig volgens de regels gedragen dus.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 01:36

Diaz schreef:
Ik vind wel dat moderators een voorbeeldfunctie moeten hebben?

Ik had een mening er iets ongezouten uitgegooit op een fototopic, een paar mensen zeiden in het topic dat ik het niet zo hard hoefde te zeggen (was ik het mee eens, excuses aangeboden net)

Maar ik had van een mod een pb gekregen met 'Wat een K*topmerking!'

Daar zakt mijn broek toch echt wel van af.. sorry..

Zijn ook maar mensen, maar idd je vraagt je af wat die als mod doet, wegwezen zou ik zeggen ik zou het er niet bij laten als ik jou was

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 01:58

Pff wat kunnen we weer lekker moeilijk doen.
Je opmerkingen is gewoon niet netjes, dus begrijp heel goed dat iemand er iets van zegt.
Of dat nu met of zonder kleurtje is.
Modjes zijn ook gewoon bokkers!

En heb zelf ook wel eens PB van een modje (tot nu toe positief) maar schrok de eerste keer wel even.

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 05:32

HTM schreef:
Je opmerkingen is gewoon niet netjes, dus begrijp heel goed dat iemand er iets van zegt.

En heb zelf ook wel eens PB van een modje (tot nu toe positief) maar schrok de eerste keer wel even.

Haar opmerking is niet netjes, de reactie van de mod dan wel?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 08:32

HTM schreef:

Mond om mond, tand om tand?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 10:26

_San87_ schreef:
HTM schreef:

Mond om mond, tand om tand?

Ik denk dat er wordt bedoeld als je zelf een pittige opmerking durft te maken naar een ander, je niet moet jammeren als je zelf iets terug krijgt.
Maar goed, het gaat om de voorbeeldfunctie en dan is het niet zo handig om zo'n opmerking te versturen.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 10-11-12 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 10:28

Ik heb het topic gelezen. Sinds wanneer is lelijk na bewerkt een belediging?
Als ts dat toch vindt? Het wordt zelfs onderbouwd..
Ik vind dus de pb om twee redenen nergens op slaan. De inhoud is onzin en de formulering al helemaal slecht.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 10:45

Het is trouwens oog om oog, tand om tand ;)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-12 11:30

De desbetreffende mod heeft me nog ge-pbt dat ze het als persoon heeft gezegd, en niet als mod.
Maar nog vind ik zulk taalgebruik dus niet kunnen...al helemaal niet met een gekleurde naam.

Maar goed, ik heb een melding gedaan bij de hoofdmods.
Hier laat ik het maar even bij ;)