Onderwerp gesloten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 11:58

Jolliegirl schreef:
Ook ik vind het echt zwaar zwaar triest hoe er geschreven word.. jemig..hoe durft ze...

Nogmaals. De tekst is van een columnist van Metro.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 11:58

Winged schreef:
verography schreef:
De column kan 2 kanten op gaan. Of Luuk heeft inderdaad de column van die vrouw gekopieerd.

Luuk heeft de column geschreven. En voor alsnog lijken mederwerkers (nja, 1tje, een oud klasgenoot van mij) ermee in de nopjes te zijn dat het zo goed besproken en gelezen wordt.

Huh? Dus het is niet van die vrouw? Maar door één of andere Luuk die die vrouw in een zeer kwalijk daglicht probeert te zetten?

Dat is dan zo mogelijk nog bizarder!

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 11:59

Mensen wel even voor de goede orde, zoals de grote foto bovenaan de tekst al verklapt, dit stuk is door ene Luuk Koelman geschreven, níet door Mariska Orban-de Haas. Hij schrijft een gefingeerde reactie, hij schrijft zoals hij denkt dat mevrouw de Haas zou reageren.
Desondanks vind ik het smakeloos.
Laatst bijgewerkt door Sabine op 08-11-12 12:01, in het totaal 2 keer bewerkt

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 11:59

verography schreef:
LecyTinker schreef:
Ik denk dat je het topic een beetje op een verkeerde manier hebt geopend.. deze column gaat geheel niet over Tim, maar over een bekrompen colmnist die duidelijk thuis veel te weinig te zeggen heeft en haar column gebruikt om onzin te spuien... een duidelijk tekort heeft aan onderwijs, want haar stelling zijn allemaal bekrompen!
Hoop dat het andere topic weer open kan als je het een beetje bijschaaft, want ik denk dat het zeker een interesant onderwerp is om over te praten.

De column kan 2 kanten op gaan. Of Luuk heeft inderdaad de column van die vrouw gekopieerd.

Of het is een sarcastisme manier om duidelijk te maken dat de bekrompenheid in gelovige gemeenschappen tegenover homo's werkelijk waar onbegrijpelijk is.

Ik kan alleen maar uitgaan van een oprechte mening die wordt geuit in deze column, want het zou extreem ongepast en beledigend zijn naar meerdere partijen als dit een sarcastisch stuk zou zijn om reacties op te wekken, want dan is het extreem smakeloos gedaan. In mijn ogen is dit niet een columnist's mening gebaseerd op religie, maar op een persoonlijke mening die op geen enkel vlak ondersteund wordt.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 12:00

Kijk nu is hier de discussie die ik bij mijn gesloten topic wilde hebben op gang...raar

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:00

Zooist schreef:
Huh? Dus het is niet van die vrouw? Maar door één of andere Luuk die die vrouw in een zeer kwalijk daglicht probeert te zetten?

Dat is dan zo mogelijk nog bizarder!

Nee. Maar die vrouw bestaat wel echt.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:00

Ik heb het met open mond zitten lezen. Wat verschrikkelijk onbeschoft! Dat je zoiets durft neer te zetten over andermans kind! Dat je zoiets denkt, oké dat kan. Maar dat je het daadwerkelijk opschrijft zodat heel Nederland het kan lezen, dat gaat m'n petje te boven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:01

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:02

Jusi schreef:
Én het is te walgelijk voor woorden om dit artikel überhaupt te schrijven, én de beste man heeft er nu voor gezorgd dat mensen direct een associatie hebben bij de vrouw onder wiens naam hij het heeft gepubliceerd.

Wat een nare actie zeg.

Deze vrouw heeft zeker wel rare opvattingen, die ze ook uitspreekt op tv e.d.. Maar toch vind ik het niet acceptabel wat er nu gebeurd.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:03

Echwel schreef:
Kijk nu is hier de discussie die ik bij mijn gesloten topic wilde hebben op gang...raar

Joh.. omdat je niet na 1 minuut een slotje krijgt :P

Winged: Wie het geschreven heeft boeit me niet.. Ik vind het walgelijk!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:04

Jolliegirl schreef:
Winged: Wie het geschreven heeft boeit me niet.. Ik vind het walgelijk!

Ik ook, maar dan is het wel even goed om te weten wie wat heeft gedaan toch

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:06

Ho, ho, ho. Luuk schrijft dit uit naam van mevrouwtje twee-moeders-kunnen-geen-zoon-opvoeden. Deze mevrouw heeft daadwerkelijk dit soort waanbeelden (iets overdreven in dit stuk, maar zeker passend in haar denkbeeld). Pas is ze in een pittige discussie met mevrouw Barend geweest over homoseksualiteit. Ik weet dat Luuk dit heeft geschreven, maar mij zou het niets verbazen als zij het hier compleet mee eens is. Eng soort van geloven, mevrouw de katholiek :r

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:08

Winged schreef:
verography schreef:

Luuk heeft de column geschreven. En voor alsnog lijken mederwerkers (nja, 1tje, een oud klasgenoot van mij) ermee in de nopjes te zijn dat het zo goed besproken en gelezen wordt.

precies!
die dame heeft dit helemaal niet zelf geschreven!

Maar van die Luuk vind ik dit alsnog een smakeloze toestand. Heb echt met verbazing zitten lezen dat zoiets gepubliceerd wordt.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:08

Die Luuk wil dan duidelijk een stelling zetten dat die Mariska haar meningen vaak gewoonweg belachelijk zijn en dat ze op dit punt waarschijnlijk ook weer naar de bekende weg zal vragen. Ik ken die Mariska niet en haar, wat ik uit dit artikel op kan maken, belachelijke stellingen niet, maar als de schrijver van dit stuk denkt dat dit een gepaste manier is om haar bekrompenheid aan de kaart te stellen dan is het niet alleen een belediging voor heel veel mensen, het ook een verschrikkelijk neerbuigende houding naar de familie van Tim toe. Als hij situaties zoals die van Tim moet aangrijpen om zijn eigen standpunt tegenover Mariska duidelijke te maken, dan is hij zelf duidelijk een slechte columnist/journalist, want er zijn ongetwijfeld genoeg respectvolel manieren om zijn mening over te brengen, zonder het leed van een publiek rouwende familie ( die daar niet om hebben gevraagd) uit te buiten.

Winged

Re: Onderwerp gesloten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:10

Ik weet dat Mariska zulke ideeën heeft. Maar daar staat nu dus wel bij (Mariska heeft deze dingen zelf allemaal gezegd) dat zij het waarschijnlijk helemaal eens is met deze column. Dus is het dan geen 'propaganda' voor haar ideeën?

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:11

Dus dan toch een column die vooral gaat over de bekrompen opvattingen van bepaalde zwaar gereformeerde mensen m.b.t. homoseksualiteit.

Jammer dat hij zijn afschuw daartegen (dat is hoe het op mij overkomt) op deze manier vastklikt aan de dood van Tim.

In het andere topic hadden we het over pesten. Nu doet Luuk hetzelfde. Hij vernederd die mevrouw landelijk. Aan de schandpaal met die gast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:11

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:12

ik had eigenlijk via 'email/tip de editors' onder de column een mailtje klaar naar de redactie.

toch maar niet gestuurd. Maar misschien moeten we met zijn allen WEL iets sturen.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:14

Amaris schreef:
ik had eigenlijk via 'email/tip de editors' onder de column een mailtje klaar naar de redactie.

toch maar niet gestuurd. Maar misschien moeten we met zijn allen WEL iets sturen.

Ik denk dat het hartstikke goed is om te laten weten dat de lezers het niet eens zijn met dit soort respectloze columns.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:15

Jusi schreef:
Hhilde schreef:
Ho, ho, ho. Luuk schrijft dit uit naam van mevrouwtje twee-moeders-kunnen-geen-zoon-opvoeden. Deze mevrouw heeft daadwerkelijk dit soort waanbeelden (iets overdreven in dit stuk, maar zeker passend in haar denkbeeld). Pas is ze in een pittige discussie met mevrouw Barend geweest over homoseksualiteit. Ik weet dat Luuk dit heeft geschreven, maar mij zou het niets verbazen als zij het hier compleet mee eens is. Eng soort van geloven, mevrouw de katholiek :r

Dat zal best zijn insteek zijn, maar het is gewoon not done om dit te doen over de rug van een jongen die net zelfmoord heeft gepleegd.

IDD...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:17

Mjetterd schreef:
Amaris schreef:

Ik denk dat het hartstikke goed is om te laten weten dat de lezers het niet eens zijn met dit soort respectloze columns.

Kan me ook wel voorstellen waar de ingezonden brieven van morgen over zullen gaan...

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:21

Jusi schreef:
Hhilde schreef:

Dat zal best zijn insteek zijn, maar het is gewoon not done om dit te doen over de rug van een jongen die net zelfmoord heeft gepleegd.

Mee eens. Dit is wel heel goedkoop proberen te scoren.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:31

Ik vind het ook een absurde 'brief' prima als mensen hun eigen ideeën hebben over geaardheid maar probeer daar geen anderen mee op te stoken en zeker niet na zoiets.

Verder vind ik het belachelijk dat het originele topic gesloten is, ik zou als een wilde gaan TEMmen als dit soort dingen in een rouwtopic geplaatst worden. Misschien toch eerst even overleggen voor iets op slot gegooid word zeker bij een gevoelig onderwerp als deze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:34

Ik vind de discussie die hier nu ontstaat heel interessant en zou deze graag verder volgen, maar ik denk dat dit niet de juiste plaats is voor zo'n discussie.

Maar, zoals Polly zegt, vind ik het rouwtopic ook absoluut niet de juiste plek...

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:13

Dus iemand anders heeft het geschreven en zet de naam van iemand anders eronder......net zo schandalig!