Bokt App

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 14:03

_MG schreef:
ook m.bokt is niet handig op elke telefoon, zie mijn vorige post. Heb een ouder model nokia, en bokken is gewoon echt niet fijn, zowel via m.bokt als via de normale website.

Als er al een app ontwikkelt wordt kun je ook niet rekening houden met alle telefoons dus dan ben ik bang dat een ouder model nokia ook niet lekker ondersteunt wordt...

_MG

Re: Bokt App

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 14:08

Nee, maar vanaf volgende week krijg ik als het goed is een nieuwe telefoon, dus dan zou het probleem opgelost moeten zijn. Behelp me verder ook wel en heb ook geen behoefte aan een bokt app, want dan zou ik mijn telefoon helemaal niet meer kunnen wegleggen. Ik kan wel begrijpen dat er vraag naar is, omdat de website niet handig is voor elk type telefoon.

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 14:31

Gulpje schreef:
Fokforum (heeft ook geen app) is wel heel fijn te lezen op m'n iPhone, zou dat misschien haalbaar zijn?

Ik zou hier ook wel een antwoord op willen zien, ben het er namelijk helemaal mee eens! :)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:44

Sabine schreef:
Gulpje schreef:
Fokforum (heeft ook geen app) is wel heel fijn te lezen op m'n iPhone, zou dat misschien haalbaar zijn?

Ik zou hier ook wel een antwoord op willen zien, ben het er namelijk helemaal mee eens! :)

Wat vinden jullie dan nu niet fijn lezen aan Bokt op je telefoon? Dan kunnen Bart en Eline er misschien wat meer mee :)

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 23:43

Via de normale website verspringt alles. Ik krijg niet de normale layout te zien (dat was bij mijn vorige telefoon wel zo), maar een foto, maar allelei info ernaast, eronder etc. plus het bericht. Het is echt heel onoverzichtelijk en elke pagina is heel lang. Halverwege de pagina moet ik altijd op een pijltje naar onder klikken en dan wordt de rest van de pagina geladen. Voordat ik dan daar ben waar ik wil zijn, ben ik vijf minuten verder.

Via de mobiele website doen de functies het niet goed, dus de [img] laadt de foto niet goed, spring naar bericht werkt niet, laatst gelezen werkt ook niet waardoor ik dus nooit foto's kan kijken, tenzij ik naar de echte website g wat ook niet handig is, en ik ben altijd heel lang op zoek naar de plek waar ik gestopt ben met lezen.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 23:56

heb je het geprobeerd via m.bokt.nl?
(dus niet www.m.bokt.nl :+ )
Dat een IMG dan slecht doorlaadt komt doordat er in m.bokt.nl nooit afbeeldingen worden weergegeven. Behalve de hoofdpagina, die is nog niet zo blij met bokt mobiel....
Maar als je naar bijv. eigen berichten gaat ziet het er als het goed is al een eind aangenamer uit...

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 23:58

ja, gewoon via m.bokt :) eigen berichten is idd wel ok, tot ik naar het topic zelf ga. Lastig uit te leggen.

Het probleem heeft zich trouwens zelf opgelost... Mijn telefoon is vanmiddag gestolen of kwijt gekomen (ik weet zeker dat hij in mijn kast lag op stal, maar daar is hij niet meer..grr), en morgen krijg ik mijn iphone, dus dan komt het vanzelf goed denk ik!

zomers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 00:00

Een goeie App kost al snel tussen de 7.000 en 10.000 euro.
Voor degene die nog benieuwd zijn naar het bedrag :-)

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 00:07

zomers schreef:

Een vriendin van mij wou een app laten maken. Die heeft geïnformeerd bij itnext (bedrijf tegen over mijn werk) daar koste een simpele app bouwen al €10.000 en dan heb je dus nog maar een simpele app.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 11:52

zomers schreef:

Voor een complexe app als er voor bokt.nl zou moeten komen kan je al snel vanaf 30.000 euro rekenen per app.
Dan moeten er aparte apps gemaakt worden voor Android; vaak ook twee versies om alle soorten android te ondersteunen: mobiel vanaf android 1.0 en tablet.
Zelfde voor iOS, dus apple. Daar moet in ieder geval een App komen voor de iPhone en de tablet, die ook nog eens alle versies van iOS ondersteunen
Ik lees hier mensen met Nokia, dat draait of op Symbian of op WindowsPhone, ofwel nog twee apps. Daarnaast heeft windows met windows8 ook tablets, dus daar moet ook een app voor.
Daarnaast is er nog de blackberryschare, dat is dus ook weer een app.
En dan de samsungs nog die op hun eigen systeem draaien, ook een app als dat al mogelijk is.

9 apps, ga uit van 30.000 euro per stuk voor alleen het ontwikkelen; 270.000 euro. Als het er dan ook nog wat leuk uit moet zien zit je al snel op 50.000 per app, als het niet duurder is.

Dat is een hoop geld. ;) Dan is het beter te investeren in een goede responsive solutie, waardoor je dus in je browser gewoon Bokt kan bekijken omdat Bokt zich aanpast aan de device waarop het gebruikt wordt:

Responsive web design (often abbreviated to RWD) is an approach to web design in which a site is crafted to provide an optimal viewing experience—easy reading and navigation with a minimum of resizing, panning, and scrolling—across a wide range of devices (from desktop computer monitors to mobile phones).[1][2][3]

Voor een site is een responsive oplossing vele malen beter dan apps ontwikkelen voor alle types telefoons en tablets.

(Voor mijn werk zit ik in een onderzoeksteam hierover.)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 13:11

DaiskeLover schreef:
zou het wel willen, en leuk vinden, maar is volgensmij heel duur, en anders heel bokt 1 euro geven dan heb je echt wel veel

Dan kom je waarschijnlijk alsnog niet aan het bedrag voor een goed ontwikkelde app. Het is stukken duurder dan het aantal leden wat bokt telt helaas.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 11:48

Sabine schreef:
Gulpje schreef:

Kunnen jullie dit iets concreter maken. Wat is er precies fijn aan, wat op de mobiele versie van Bokt niet kan. Als jullie dit wat verder kunnen concretiseren, kunnen we deze vraag wellicht (goed) beantwoorden.

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 11:52

Sansje, ik vind het lastig om daar concreet antwoord op te geven.. Is het mogelijk dat je zelf forum.fok.nl eens opent op je telefoon en kijkt naar de werkbaarheid van de site? Ik zal proberen onder woorden te brengen wat de voordelen zijn ten opzichte van Bokt maar voorlopig heb ik daar even geen tijd voor :o Misschien Gulpje wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 11:55

Ik heb drie screenshots gemaakt van Fok;

Wat mij opvalt is dat je niet alleen op de tekst hoeft te klikken wat op Bokt wel het geval is, maar dat het allemaal grotere "knoppen" zijn. Het heeft meer een app interface dan echt een site. Dus meer een webapp eigenlijk.

Afbeelding

Afbeelding

En een snelmenu met forumiconen;
http://i1310.photobucket.com/albums/s65 ... 21a47d.jpg

Inmiddels heb ik op het werk vergelijkbare interfaces gemaakt voor mobiel; ik zou (indien Bart dat ok vindt) ook eens voor Bokt kunnen kijken :j gewoon vrijblijvend en voor mezelf als goede oefening.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:08

Natuurlijk kan ik dat doen :)... maar wat ik prettig vind is niet specifiek wat jij of iemand anders ook prettig vindt. Ik kan heel goed uit de voeten met Bokt mobiel bijvoorbeeld. Jullie geven aan dat het prettiger kan / niet fijn werkt en vragen waarom Bokt iets niet heeft wat een andere site wel heeft. Dan ben ik wel benieuwd wat het dan is wat de andere site zoveel prettiger in gebruik maakt op mobiel. Dan pas kan ik concreet antwoord geven (of vragen aan Bart) op jullie vraag.

Nu kan ik ook wel antwoord geven, maar dan blijf ik hangen in algemeenheden. Je vraag is nu waarom wij de indeling en vormgeving van Fok niet hebben. Dan is het een beetje flauw om te antwoorden dat iedere site zijn eigen vormgeving en indeling heeft en dat automatisch verschillen met zich mee brengt. Sommige in het voordeel en sommige wellicht in het nadeel, allen onderhevig aan persoonlijke voorkeur.

Het geeft niet als het even duurt :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:04

Het enige wat ik mis in de mobiele lay-out van Bokt is een home knop. Ik kan wel op alle pagina's naar eigen berichten, maar nergens rechtstreeks terug naar home wat ik wel regelmatig wil. Dat los ik op door via mijn bookmarks terug naar home te gaan. Werkt prima, maar een home knop zou ik niet erg vinden.

En persoonlijk zouden de letters voor mij wel wat kleiner mogen zodat ik een beter overzicht heb van wat er staat dus een optie om de lettergrootte aan te passen zou ik ook verwelkomen. Maar ik ben daarin nogal extreem (de meeste mensen kunnen niet eens fatsoenlijk een e-book lezen op een iphone, ik lees ze met het kleinste lettertype).

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:48

Hanafubuki schreef:
Ik heb drie screenshots gemaakt van Fok;

Wat mij opvalt is dat je niet alleen op de tekst hoeft te klikken wat op Bokt wel het geval is, maar dat het allemaal grotere "knoppen" zijn. Het heeft meer een app interface dan echt een site. Dus meer een webapp eigenlijk.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

En een snelmenu met forumiconen;
http://i1310.photobucket.com/albums/s65 ... 21a47d.jpg

Inmiddels heb ik op het werk vergelijkbare interfaces gemaakt voor mobiel; ik zou (indien Bart dat ok vindt) ook eens voor Bokt kunnen kijken :j gewoon vrijblijvend en voor mezelf als goede oefening.

Wow Jans, onwijs bedankt voor de moeite! :j

Het gaat idd zoals je hierboven ziet om de grootte van de 'knoppen', Sanje.
Je klikt niet per ongeluk op een verkeerd knopje zodat je weer per ongeluk in iemands profiel komt, ook het 'zappen' in topics met meerdere paginas gaat supermakkelijk. Als je gewend bent aan mobiel bokken is het geen onoverkomelijke ramp, maar als je het gebruikersgemak vergelijkt met die van Fok, is het best een verschil :)

Let op, ik heb het echt alleen over het vergelijk tussen Fok en Bokt op mobiel. Het is totaal logisch mi dat de twee sites an sich niet te vergelijken zijn. Alleen al verschil in taalgebruik :+

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:54

Ik bok toch behoorlijk makkelijk op mijn iPhone en dat doe ik alleen via de normale site.. Niks geen klagen :)

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 22:37

Eline schreef:
Als aanvulling op de post die Delerium linkt: er zijn op dit moment geen plannen voor een Bokt App. Dat heeft sowieso te maken met de kosten ( al snel tienduizenden euro's). En stop je bij een iPhone app, of pak je ook gelijk Android, WinPhone en BB mee :$ ? Maar belangrijker: je hebt dan niet alleen onderhoud aan je website, maar ook onderhoud aan een app, die moet ook up to date blijven, de nieuwste functies hebben, etc, etc, etc.

De nieuwe lay-out van Bokt, heeft in de basis al een aantal handigheden die het makkelijker gaan maken om mobiel en op de tablet te Bokken. Maar: daar moet nog verder aan gewerkt worden, en dat is iets dat hoog op de prioriteitenlijst staat.

Ik heb sinds een tijdje dat het scherm niet meer mooi in mijn beeld past trouwens.
Eerst paste hij automatisch de breedte van de pagina aan zodat je niet de hele tijd heen en weer hoefde te scrollen
om een berichtje te lezen. Bij " Eigen Berichten" doet ie dat nog wel maar niet meer bij topics zelf

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 12:52

x_Anne_x schreef:
Eline schreef:
Als aanvulling op de post die Delerium linkt: er zijn op dit moment geen plannen voor een Bokt App. Dat heeft sowieso te maken met de kosten ( al snel tienduizenden euro's). En stop je bij een iPhone app, of pak je ook gelijk Android, WinPhone en BB mee :$ ? Maar belangrijker: je hebt dan niet alleen onderhoud aan je website, maar ook onderhoud aan een app, die moet ook up to date blijven, de nieuwste functies hebben, etc, etc, etc.

De nieuwe lay-out van Bokt, heeft in de basis al een aantal handigheden die het makkelijker gaan maken om mobiel en op de tablet te Bokken. Maar: daar moet nog verder aan gewerkt worden, en dat is iets dat hoog op de prioriteitenlijst staat.

Ik heb sinds een tijdje dat het scherm niet meer mooi in mijn beeld past trouwens.
Eerst paste hij automatisch de breedte van de pagina aan zodat je niet de hele tijd heen en weer hoefde te scrollen
om een berichtje te lezen. Bij " Eigen Berichten" doet ie dat nog wel maar niet meer bij topics zelf

Wat vreemd. Ik zal even kijken of iemand je kan vertellen waarom dit is.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 00:46

We zijn ons erg bewust van het feit dat de huidige site niet bepaald optimaal werkt op mobiele telefoons. Op de achtergrond wordt hard gewerkt aan een flinke hoop verbeteringen op dat vlak! Eigenlijk hoop ik dat we daar dit jaar nog resultaten van kunnen laten zien.

@x_Anne_x; welke telefoon heb je? Gaat dit mis bij alle topics of maar af en toe? En dan alle berichten of alleen bepaalde berichten?

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 00:50

Lijkt me echt handig :)
Idd. Het kost geld.
Maar als ieder 1 euro doneert aan Bokt dan kom je wel op dat bedrag hoor.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 09:14

Samsung galaxy ace.
Alle topics doen dat

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 13:47

0152141488 schreef:
Idd. Het kost geld.

Dan ga je ervan uit dat Bokt ook daadwerkelijk 200.000 actieve leden heeft, wat niet het geval is. De donatie zou per actieve user dus omhoog moeten. Daarnaast zijn er ook een hoop users zonder smartphone, die liever niet zouden doneren. Dan wordt het te doneren bedrag al snel een euro'tje of vier, en op dat punt haken veel mensen alweer af.

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 13:49

Gaby schreef:
0152141488 schreef:
Idd. Het kost geld.

Dan ga je ervan uit dat Bokt ook daadwerkelijk 200.000 actieve leden heeft, wat niet het geval is. De donatie zou per actieve user dus omhoog moeten. Daarnaast zijn er ook een hoop users zonder smartphone, die liever niet zouden doneren. Dan wordt het te doneren bedrag al snel een euro'tje of vier, en op dat punt haken veel mensen alweer af.

Als Bokt nou geen geld vragen aan de bokkers, maar aan eventuele sponsoren ?
KNHS, FNRS enz.