Peppertree schreef:lien_87 schreef:En daarom is ie aangepast (uitspraak was anders bedoeld maar dat kun je helaas nooit goed overbrengen op internet)
Volgens mij had jij niet helemaal begrepen dat ik júist iemand ben die bulldoggen (je haalt er zelf andere rassen bij trouwens) een heel warm hart toedraag. Zulke eigenaren verpesten het voor het ras. Zulke FB acties zijn al helemaal ellendig om te zien. Als dat de gemiddelde bulldogeigenaar weerspiegelt, ziet het er niet best uit voor het imago van het ras.
Ik snap wat je bedoelt maar ook jij zegt dat jij als eigenaar van een Bulldog je hond wat eerder bij je zou houden. Het is ook een hond, net als alle andere, en als hij sociaal opgevoed is en je kent je hond dan moet hij ook gewoon op andere loslopende honden af kunnen rennen. Ik verdedig overigens niet dit verhaal of de facebook pagina want dat is allemaal nog al overdreven en volgens mij niet de waarheid.
Ik heb zelf een Duitse herder en als ik zie dat andere mensen bang zijn dan houdt ik haar gewoon even naast me of laat haar zitten. Maar als er een loslopende hond aankomt en de signalen zijn goed dan is mijn hond ook gewoon een beest wat wil spelen en dan ga ik haar niet bij mij houden omdat het een herder is. Ik vindt dat mensen met ´schattige honden´ maar moeten accepteren dat er ook nog andere honden rondlopen op deze wereld en dat deze ze niet per defenitie vals of onbetrouwbaar zijn.
En misschien happen sommige rassen wat sneller en dit is natuurlijk nooit goed te praten maar ik zou nooit iemand anders zijn hond opzettelijk iets aan doen (het is immers niet de hond zijn schuld, maar de onkunde van de eigenaar ). Mijn vorige hond, een labrador, is ook een keer goed toegetakeld door 5 herders. Beestje had echt een trauma en als ik een herder tegenkwam dan vroeg ik altijd even of ze hun hond aan wilde lijnen, ter bescherming van beide honden want de labrador beet soms naar herders uit angst.
Waarschijnlijk is dit voorval geëscaleerd doordat de eigenaren van de collie ervanuit gegaan zijn dat de Bulldog te agressief was of iets dergelijks. Beest hapt een keer, eigenaren tillen hun hond op en het hele gebeuren loopt uit de hand... (nogmaals een hond hoort niet zomaar te happen maar wie weet wat de colli deed..)