HELP! Rachel5000 / nu stephaniaa is er weer!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

Re: HELP! Rachel5000 / nu stephaniaa is er weer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 21:50

kan bokt haar ip niet bannen?? dat ze gewoon geen enkele account meer aan kan maken?
is toch te zot dat ze gewoon door kan gaan

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 22:16

We kunnen jullie verzekeren dat het Bokt-team er alles aan doet om ervoor te zorgen dat er geen nieuwe gedupeerden bij komen.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:50

Nog even als aanvulling op de post van Sansje: we doen echt al het mogelijke om oplichters buiten de deur te houden. Helaas gaat het vaak niet om 'amateurs' maar om oplichters die heel goed weten hoe ze te werk moeten gaan en ook heel goed op de hoogte zijn van technische mogelijkheden, en dan vooral om zaken zoals IP-bans ed. te omzeilen.
Ook daar zitten we natuurlijk bovenop, maar het kan helaas niet voorkomen dat er soms toch ongenode gasten op de Markt terecht komen. Dankzij een stuk oplettendheid en vooral ook dankzij jullie hulp kunnen we dat vaak heel snel ongedaan maken.
Om het veilig handelen op de Markt te bevorderen is onlangs een stukje geschreven wat ook hier heel erg van toepassing is: [MZ] Veilig handelen op de Markt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:58

Ip adres blokkeren heeft geen nut, mogelijkheden genoeg om dat te omzeilen, volgens mij staan ze ook al op een paar opgelichtsites maar misschien moeten alle programma's wel aangeschreven worden, Alberto Stegeman en die andere kale(sorry, naam kwijt) Als er heel veel klachten binnenkomen dan zullen ze er vast wat mee doen.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 11:38

En gewoon een block zetten op het aanmaken van advertenties als iemand nog nooit wat op bokt heeft gepost?
Of bijv. pas na 1 maand lid een advertenties mogen plaatsen?

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 14:02

Diaz: daarmee blokkeren we ook heel veel goedwillende bezoekers van de site. En daarnaast zijn ook die maatregelen voor een oplichter te omzeilen, door gewoon wat posts te plaatsen of een maand te wachten.

Voor nu wordt er zeer scherp op gelet, en wordt er door de mods tegen verdachte accounts en advertenties opgetreden.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 23:32

Bokt is toch in eerste instantie een forum en geen marktplaats? Waarom niet zoals de 25 nuttige berichten dat je dan pas op bokt markt een advertentie kan plaatsen, maar wel eerder kan reageren of gewoon bekijken en dan pb sturen?
Was dat toen bij EA ook niet, pas na 25 nuttige berichten?

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 14:10

Dat was één van de grootste klachten over het oude EA Leen: er zijn een hoop mensen die geen interesse hebben om veel op het forum te plaatsen, maar die wel meelezen, het nieuws hier volgen, soms informatie opzoeken. Ook voor hen willen we de Markt beschikbaar maken.
En ik heb het nog even in de statistieken teruggekeken: ook bij de mensen die geen berichten hebben op Bokt, gaat echt bijna 100% van de transacties goed. Tot nu toe zijn we nog maar twee echt rotte appels tegengekomen. Dat zijn er absoluut twee te veel, maar daartegenover staan letterlijk duizenden mensen die wel op een normale manier spullen kopen en verkopen op Bokt.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:39

Pfoeh, ik dacht dat zei allang gestopt was, maar herkende meteen de naam.
Ongeveer 2 jaar geleden een hele zaak tegen haar in actie gezet, bewijzen verzameld meerdere malen aangifte gedaan. Maar helaas tegen internet fraude is zo weinig te doen..

Dat is goed te merken want deze dame weet van geen ophouden helaas. Ik heb toen met dreigen mijn spullen netjes teruggekregen maar idd meerde gedupeerde gesproken toen die nooit iets hebben terug gezien. Daarnaast heeft ze ook een tijd namen van onschuldige mensen gebruikt. Deze onschuldige mensen hebben toen samen met mij aangifte gedaan, ook hier is vervolgens helaas niets mee gedaan.

De beste tip die ik kan geven: ga op je gevoel af, sommige deals zijn gewoon echt te mooi om waar te zijn. En dit is vooral vaak het geval bij deze dame! Ik hoop dat er in de toekomst een goed wetgeving o.i.d. gaat komen voor webfraude, want het komt echt zo vaak voor helaas.

maar iig hopen dat deze dame op afstand gehouden kan worden....

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:43

Bellen met de dame in kwestie heeft ook geen zin trouwens. Zowel zei als moeder (al heb ik de alleen de moeder gesproken) nemen een slachtoffer rol in.