bokkers ondankbaar / ongemanierd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 12:36

Thanks voor alle reacties.
Ik ben blij dat er mensen zijn die het inderdaad normaal vinden om even een bedankt bericht terug te sturen.

Ik woon mijn hele leven al in the uk maar zit ook op andere Nederlanfse fora waar ik eigenlijk wel altijd een berichtje terug krijg, ik vind het daarom ook jammer dat het op bokt niet gebeurt.

Zou bokt toch veel mooier maken als we elkaar kunnen pben voor advies en informatie, de ander daar netjes voor zouden bedanken?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 12:38

Ankie2011 schreef:
Het is gewoon de norm om niet terug te mailen, niet alleen op fora. Of mensen die afspraken maken om iets op te komen halen of te komen kijken en gewoon niet komen opdagen. Heel normaal tegenwoordig, waarom zou je een afspraak afzeggen?

Ja dat hebben we ook al meegemaakt. :\

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 12:38

Engelstaligen zijn zeker een stuk beleefder dan Nederlanders. M'n eigen man bedankt me constant voor alles wat ik voor 'm doe, in het begin vond ik dat echt heel erg vreemd, nu doe ik het zelf ook _O-

Raponsje, ik heb je volgens mij ook geen bedankje gestuurd voor je laatste pb'tje :o De link was in het Duits en ik snapte er niet zoveel van, daarna drukdrukdruk en toen helemaal vergeten en m'n complete inbox gedeletet (zat 100% vol).
Dus alsnog: bedankt voor je link en het spijt me dat ik nooit meer wat heb laten horen.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 12:39

Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier geen last van heb. Integendeel, op een ander forum had ik iemand advies gegeven. Ze wilde iets op een bepaalde manier maken en ik had haar verteld dat dat niet mogelijk was. Ze had het toch geprobeerd, maar bekende achteraf ruiterlijk dat ik gelijk had en dat ze dankbaar voor mijn advies was, anders waren er meer werkstukken mislukt.

Ook op bokt zie ik toch wel vaak een dank je wel voor mijn bedenksels, maar dan is de situatie iets anders, het is dan niet iets waar ik een opleiding voor gedaan heb, maar meer mijn mening en ervaring.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 12:39

Absoluut!!
En daarom een beetje voor al de mensen die het niet hebben gedaan.....

Afbeelding

mickydo

Re: bokkers ondankbaar / ongemanierd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 12:43

Wat ontzettend vervelend dat je hier zo tegenaan loopt.
Maar je hebt wel gelijk , mensen zeggen niet snel meer bedankt.
Alsof alles zo vanzelf sprekend is.
Gelukkig zitten er ook een heleboel bokkers niet zo in elkaar.

Ik hoop dat je snel wat betere ervaringen met bokkers krijgt !

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 12:44

phormicola schreef:
Engelstaligen zijn zeker een stuk beleefder dan Nederlanders. M'n eigen man bedankt me constant voor alles wat ik voor 'm doe, in het begin vond ik dat echt heel erg vreemd, nu doe ik het zelf ook _O-

Zo ben ik ook opgevoed ... wij zeggen ook altijd "alsjeblieft" , "kijk eens" of "voor jou" en verwachten dan ook wel een "dankje" terug, al is het maar bij het neerzetten van een kopje thee :)

Vind dat gewoon horen, doe het buiten de deur dan ook automatisch !

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 12:46

Shirley schreef:
phormicola schreef:

Zo ben ik ook opgevoed ... wij zeggen ook altijd "alsjeblieft" , "kijk eens" of "voor jou" en verwachten dan ook wel een "dankje" terug, al is het maar bij het neerzetten van een kopje thee :)

Vind dat gewoon horen, doe het buiten de deur dan ook automatisch !

Dan ben je beter opgevoed dan ik :') Gelukkig ben ik heropgevoed :Y)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 12:50

Dank je :) en jij komt er ook wel met zo'n leermeester :(:)

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 13:09

Wow, nee, voor ieder dingetje hoef ik geen dankjewel te horen.. Rustig aan! Haha :') . Als ik iemand een kopje thee geef hoef ik geen dankjewel. Terwijl ik het zelf wel altijd zeg.. :P

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 13:59

phormicola schreef:

Raponsje, ik heb je volgens mij ook geen bedankje gestuurd voor je laatste pb'tje :o De link was in het Duits en ik snapte er niet zoveel van, daarna drukdrukdruk en toen helemaal vergeten en m'n complete inbox gedeletet (zat 100% vol).
Dus alsnog: bedankt voor je link en het spijt me dat ik nooit meer wat heb laten horen.

Aah, dit topic is helemaal niet voor jou bedoeld hoor!
Jij bent mijn favo bokker haha. *\o/*

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 14:37

Ik heb dat gewoon op het forum zelf.
Regelmatig hoor je dat Bokkers het vervelend vinden dat er geen update komt van iets waarin er tips gegeven zijn en advies.
Vervolgens ben je druk in een zelf aangemaakt topic en plaats je 2 keer over een update, en reageert er gewoon niemand op. Tja hoe druk maak je je dan over wel of geen updates?
Ik maak me er niet meer druk om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 14:41

Bokkers? Nee hoor, is de tendens, bel maar eens willekeurig bedrijf, je wordt nog net niet of erger juist wel afgeblaft, terugbellen? Nee hoor, ze vragen je doodleuk ZELF terug te bellen, scheelt hun ook weer. Service en fatsoen is niet meer van deze tijd...

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 14:43

Ik vrees ook dat het zo'n tendens is tegenwoordig. Alleen eentje die ik liever niet zie.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 16:04

Je hebt overal 'rotte appels' er tussen zitten. nu is Bokt best een groot forum, dus dan heb je ook wat meer 'rotte appels'. Zo denk ik dan. Ik zie hier op het forum namelijk echt 2 kanten; mensen die heel begaan zijn met anderen. Verschillende keren dat ik echt een heel lieve pb ontving die ik totaal niet verwacht had. En aan de andere kant die mensen die alleen aan hun eigen ikke denken, met reacties in topics komen die gewoon te aso voor woorden zijn. Of zoals tijdje geleden dat ik in onderhandeling was met iemand, met bar weinig geduld en inderdaad ook boze pb's ontving die naar mijn mening niet nodig waren.

belisabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:37

Vervelend..
Eronder zetten Alsjeblieft!
Maarja dat is ook wel een beetje gek

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 08:02

Gewoon niet meer doen je bent echt hartstikke gek! :D Zonde van je tijd en energie

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 14:02

russel schreef:
Bokkers? Nee hoor, is de tendens, bel maar eens willekeurig bedrijf, je wordt nog net niet of erger juist wel afgeblaft, terugbellen? Nee hoor, ze vragen je doodleuk ZELF terug te bellen, scheelt hun ook weer. Service en fatsoen is niet meer van deze tijd...

:D Dat ligt wel een beetje aan het bedrijf. Maar idd ze willen zoveel mogelijk dat je alles zelf doet. Als je naar CZ belt moet het via de website, als je via de website een bericht stuurt via een zeer knullig invullformulier, krijg je alsnog het verzoek om via mijncz (even aanmelden zo gepiept..) het te doen. Onder het mom handig en snel voor jou, maar waar het werkelijk omdraaid is minder arbeidskosten voor hen. Jammergenoeg zie ik daar dan weer niks van terug :')