reageren op HAW

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 19:47

xRomana schreef:
SusanH schreef:
Romana: dat is vervelend. Zal even kijken of ik iemand kan vinden die dat voor je op kan lossen!

Ik krijg dat uitschuifschermpje niet, ik heb dr al verschillende keren over gehad maar nieman dkan me helpen lijkt wel.

Maar het is toch leuk als mensen reageren op je paard, je harnachement of je rijstijl?

Ik ben geen topruiter, en weet ook niet of ik dat zal worden. Maar voor de verandering mezelf maar even kwetsbaar gesteld :+

xRomana

Re: reageren op HAW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 19:48

Ik ben ook geen topruiter hoor! maar vind het gewoon leuk om reacties te krijgen :D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 19:49

Ik vind het ook wel leuk om reacties te krijgen hoor :D
Nouja, ik zie wel. Tot nu toe erg rust in het topic. :+

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 20:28

Heb even gekeken voor je en er is één bericht van jou verwijderd op HAW dus het valt allemaal wel mee. Je hebt ook een pb ontvangen waarin staat waarom het bericht is verwijderd.

Verder heb je het uitschuifschermpje niet nodig om een pb te versturen of te lezen. Je kan gewoon op het envelopje links naast je avater klikken. :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 20:31

xRomana schreef:
Maar het is toch leuk als mensen reageren op je paard, je harnachement of je rijstijl?

xRomana schreef:
Daar heb ik niet zoveel verstand van, dus zou ik niet weten wat voor tip ik moet geven.
Maar alleen iets van: heel knap en mooi, mag dus niet.

Het klopt inderdaad dat op HAW enkel rijtechnisch commentaar gegeven mag worden.
Wanneer iemand een topic op HAW opent, is het voor de topicstarter ook een bewuste keuze geweest om enkel rijtechnische tips te krijgen anders was het topic geplaatst op RIJ-ITP. Daar is beiden (zowel rijtechnische tips als opmerkingen als 'mooi paard') wel toegestaan.

Deze tweedeling is ooit ontstaan omdat er mensen waren die wel bewust op zoek waren naar tips en aangaven geen behoefte te hebben aan bladzijdes met enkel 'mooi paardje' en 'leuk dekje' en mensen die echt aangaven dat juist wel te waarderen.

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 11:39

Had ik ook altijd, reageer nu niet meer op HAW.
Elke keer werd mijn post weggehaald omdat of het was al gezegd, ik had geen tips etc...

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 13:41

Iris82 schreef:
xRomana schreef:

xRomana schreef:
Daar heb ik niet zoveel verstand van, dus zou ik niet weten wat voor tip ik moet geven.
Maar alleen iets van: heel knap en mooi, mag dus niet.

Het klopt inderdaad dat op HAW enkel rijtechnisch commentaar gegeven mag worden.
Wanneer iemand een topic op HAW opent, is het voor de topicstarter ook een bewuste keuze geweest om enkel rijtechnische tips te krijgen anders was het topic geplaatst op RIJ-ITP. Daar is beiden (zowel rijtechnische tips als opmerkingen als 'mooi paard') wel toegestaan.

Deze tweedeling is ooit ontstaan omdat er mensen waren die wel bewust op zoek waren naar tips en aangaven geen behoefte te hebben aan bladzijdes met enkel 'mooi paardje' en 'leuk dekje' en mensen die echt aangaven dat juist wel te waarderen.

Iris geeft precies aan waarom deze keuze ooit is gemaakt. Een gebruiker die een topic plaatst op HAW doet dit vaak bewust. Hij of zij wil echt rijtechnische tips. Om een duidelijk onderscheid te maken tussen HAW en RIJ-ITP zijn er dan ook strikte regels opgesteld.
In de help van HAW staat precies omschreven wat wel en niet mag:
http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:FAQ_HAW#Ho ... ren_op_HAW
Mocht je deze regels lastig vinden dan kun je er inderdaad voor kiezen om enkel nog te reageren op andere fotofora. Wel is duidelijk te zien dat een vast aantal gebruikers wel erg positief is over deze manier van modden. Regelmatig zie je topics terugkeren waar n.a.v. eerdere tips getoond wordt dat het daadwerkelijk beter gaat.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 13:43

xRomana schreef:
Ik ben ook geen topruiter hoor! maar vind het gewoon leuk om reacties te krijgen :D

Dan zou je bewust kunnen kiezen om je topic niet op HAW te zetten maar op RIJ-ITP.
Loop je echter tegen problemen aan en wil je daarvoor een mening hebben die je kan helpen dan kun je je topic ook plaatsen op HAW.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-12 19:53

Bedankt voor je uitleg Coby, ik moet toegeven ik heb daar nooit zo op gelet en ben misschien wel gewoon te lui om mij hierin te verdiepen :o
Zal niet meer gebeuren.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 22:56

Is dat juist niet het punt van de splitsing In the picture en Horses at work. Wanneer iemand een topic in dat tweede forum opent is dat juist met de intentie om rijtechnische tips te krijgen. Een TS moet in dat forum ook best wel moeite doen om heel duidelijke en best wel gedetailleerde info te geven over paard-ruiter combinatie. Als je dan een halfuur aan zo een topic gewerkt hebt, is het natuurlijk best wel sneu om tien keer zeer kort "leuk paard" te moeten lezen. :o

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 12:56

Ik heb precies dezelfde ervaring. Er werd zo vaak iets weggehaald omdat het niets zou toevoegen of omdat ik me volgens de mod niet aan de regels hield, en als ik dan om opheldering vroeg aan de mod dan kreeg ik geen reactie meer.
Ik ben er inmiddels mee gestopt, ik kijk en plaats nooit meer iets op dat forum.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 00:19

merrylegs schreef:
dit is ook mijn reden dat ik niet meer reageer op HAW topics...
als ik al bij het openen van het topic 3 groene posts zie staan heb ik zoiets van "laat maar" :\

Ook mijn reden :=