ME
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lifaya schreef:Moet wel zeggen dat ik heeeeeeel vaak 1 specifiek woord tegen kom welke bijna altijd fout word gespelden mogen jullie raden welk woord dat is
_AlMaraam_ schreef:Achja, moeten de jongeren zelf weten vind ik!
Als ze het nu niet leren, leren ze het nooit. Dat staat ook heel erg mooi, spelfouten op je cv, etc.
_AlMaraam_ schreef:Nayomie, Tjah, als ze het niet willen verbeteren kunnen anderen er ook niet veel aan doen.
Nayomie schreef:_AlMaraam_ schreef:Nayomie, Tjah, als ze het niet willen verbeteren kunnen anderen er ook niet veel aan doen.
Dat is dus de mentaliteit die de jongeren hebben. "Het intresseert me niet."
Vorige week hier een spellingstoets, met d, t, dt ed. Halve klas had een 3 (!). Ik was één van de weinigen die een 9.5 had.
Ze weten niet wat een persoonsvorm is, ze weten niet wat een voltooid deelwoord is, ze weten niet wat een gebiedend bewijs is. Ze weten niet hoe ze moeten vervoegen.
Het punt, dat ze niet weten wat een persoonsvorm is en hoe je die kan vinden, vind ik nog wel het ergste van allen!
moonfish13 schreef:Nayomie schreef:
Dat is dus de mentaliteit die de jongeren hebben. "Het intresseert me niet."
Vorige week hier een spellingstoets, met d, t, dt ed. Halve klas had een 3 (!). Ik was één van de weinigen die een 9.5 had.
Ze weten niet wat een persoonsvorm is, ze weten niet wat een voltooid deelwoord is, ze weten niet wat een gebiedend bewijs is. Ze weten niet hoe ze moeten vervoegen.
Het punt, dat ze niet weten wat een persoonsvorm is en hoe je die kan vinden, vind ik nog wel het ergste van allen!
Daar snap ik ook allemaal geen zak van, die spellingsregels, voltooid deelwoorden en weet ik wat.
Autist hé, vond al die regeltjes rondom spelling maar ingewikkeld. ''Maar dat schrijf je toch gewoon zo, dat is niet zo moeilijk?''
Maar ik heb er nooit moeite mee gehad om correct nederlands te kunnen schrijven/typen.
_AlMaraam_ schreef:Nayomie, Als ik twijfel schrijf ik in potlood op wat het kan zijn, en dan kijk ik of het staat of niet. Ik werk nooit met die regeltjes omdat ik ze niet kan onthouden.
_AlMaraam_ schreef:Nayomie, Tjah, als ze het niet willen verbeteren kunnen anderen er ook niet veel aan doen.