"De foto mag niet hoger zijn dan 800 pixels"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 20:29

"Foto's op Bokt plaatsen is een ramp?" :') Pluk ze van je camera, fix het in Photoshop, maak een album op Imgur, kopieer de links en maak je topic. La vie est une grande vallée de larmes. _O-

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 20:30

Och hier heb ik laatst toch ook zo'n stress om gehad |(
Ben bezig geweest met de foto's via paint te verkleinen zodat ik ze op imageshack kon uploaden, maar toen moest ik nog de goede link pakken :')
Én toen was er ook steeds 1 te groot, HOE irritant als je al 15 foto's hebt staan..
Wat een werk!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 21:02

Puissance schreef:
"Foto's op Bokt plaatsen is een ramp?" :') Pluk ze van je camera, fix het in Photoshop, maak een album op Imgur, kopieer de links en maak je topic. La vie est une grande vallée de larmes. _O-

Photoshop nog wel. :') Over moeilijk doen gesproken, niet iedereen heeft photoshop.

Kan gewoon in paint hoor. ;)

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 21:11

Skygirl schreef:
Puissance schreef:

Photoshop nog wel. :') Over moeilijk doen gesproken, niet iedereen heeft photoshop.

Kan gewoon in paint hoor. ;)

Paint nog wel, niet iedereen gebruikt operating systems waar dat standaard in zit. ;)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 22:18

Puissance schreef:

Nou ik vind 't nogal wat..... :D

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 22:21

Puissance schreef:
Paint nog wel, niet iedereen gebruikt operating systems waar dat standaard in zit. ;)

No oliebol. ;)

Meerderheid van bokt wel iig.

En operating systems nog wel :O Ik dacht dat we hier in Nederland waren en het besturingssysteem heette, maar jij hebt vast een of andere elitaire baan waardoor je dat gewend bent zo te zeggen.

Klis

Re: "De foto mag niet hoger zijn dan 800 pixels"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 22:24

Gezellig weer hier :+
Het ging toch om het feit dat er soms 1 foto niet het juiste formaat is, en dat het dan handig is om te zien welke. Niet over hoeveel werk het is om foto's op bokt te zetten.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 12:40

Skygirl schreef:
Puissance schreef:

No oliebol. ;)

Meerderheid van bokt wel iig.

En operating systems nog wel :O Ik dacht dat we hier in Nederland waren en het besturingssysteem heette, maar jij hebt vast een of andere elitaire baan waardoor je dat gewend bent zo te zeggen.

Ben je ongesteld ofzo? Of kun je gewoon niet normaal doen? :D
Vrijwel alle informatica gaat in het Engels, dat moet je weten als je er blijkbaar zoveel verstand van hebt (denk ik niet als je Paint aanraadt, maar goed).
Om je maar even tevreden te stellen: met Photoshop (Gimp evt. ook, ook nog open-source ;)) kun je ten eerste meer dan Paint en ten tweede is het vrij logisch dat je voor een iets functioneler programma gaat als je toch wat moet installeren omdat je dat niet standaard hebt.
Mocht je mentale problemen hebben, tips willen hebben over tampons of informatica, stuur maar een PB in plaats van dit topic te vernaaien.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 12:57

Ik kreeg van Bart in ieder geval bericht terug dat een betere fotoupload mogelijkheid voor bokt op de planning staat :j

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 13:15

Angela schreef:
Ik kreeg van Bart in ieder geval bericht terug dat een betere fotoupload mogelijkheid voor bokt op de planning staat :j

+:)+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 13:29

Puissance schreef:
Vrijwel alle informatica gaat in het Engels, dat moet je weten als je er blijkbaar zoveel verstand van hebt (denk ik niet als je Paint aanraadt, maar goed).
Om je maar even tevreden te stellen: met Photoshop (Gimp evt. ook, ook nog open-source ;)) kun je ten eerste meer dan Paint en ten tweede is het vrij logisch dat je voor een iets functioneler programma gaat als je toch wat moet installeren omdat je dat niet standaard hebt.
Mocht je mentale problemen hebben, tips willen hebben over tampons of informatica, stuur maar een PB in plaats van dit topic te vernaaien.

Heb je echt niet door, dat ze simpelweg reageert op jouw arrogante toon in je 1e bericht in dit topic? :)
Over ongesteldheid of gewoon niet normaal kunnen doen gesproken... :) Waar slaat je laatste zin in hemelsnaam op? Zo ernstig was haar bericht naar jou ook weer niet dat je over mentale problemen moet gaan beginnen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 13:34

De meeste fototoestellen leveren wel één of ander bewerkingsprogramma mee waarmee je batch verwerking kunt doen. In één keer de afmetingen goed zetten en je foto een nieuwe naam geven. Kan bij de meeste programma's tot 99 foto tegelijkertijd.
En als je je foto's individueel nabewerkt met welk programma dan ook, is het een kleine moeite de foto na bewerken eerst op groot formaat op te slaan en daarna even te verkleinen en apart als kleine versie op te slaan.

Ik zet op Facebook ook alles als 800x533 neer. Waarom zou je daar in hemelsnaam je originele fotobestanden van 7-8 Meg willen uploaden en 3000/4000 px groot?
En wil ik hier ook diezelfde foto laten zien dan upload ik ze op photobucket. Facebook is niet echt bedoeld als foto-uploadsite. Dat ze nog geen limiet op deeplinken hebben gezet is eigenlijk verbazingwekkend. Al dat doorlinken vreet brandbreedte.

Nooit problemen met het formaat gehad trouwens, met photobucket. Linkje kopieren en klaar.

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 13:37

sorry als het hier gezegd is, geen tijd om bij te lezen, maar hoe stel je in op photobucket dat je foto's maar een bepaalde grote mogen hebben? alvast bedankt :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 21:54

Angela schreef:

Fijn!

Maar wat dien we tot die tijd?

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-12 19:49

Angela schreef:

Da's fijn om te horen :j
Maar dan hoop ik dus ook dat er aangegeven wordt welke foto te groot is.. Ook tot die tijd. O:)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 20:17

Angela schreef:

Super!!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 11:29

Misschien nog een handige tip voor degene die tegen problemen aanlopen: Light Image Resizer.
http://www.obviousidea.com/nl/windows-s ... e-resizer/

Maak een mapje met alle foto's die je wil uploaden, selecteer de foto's en met je rechtermuisknop kan je ze allemaal in 1 keer verkleinen naar het formaat wat jij wilt.
Je kunt dan de originele foto's verkleinen of kopieën maken die verkleint worden.
Ik gebruik het al jaren en heb geen gedoe met verkleinen op de uploadsites enz.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 11:48

Het uploaden van foto's op Bokt is nog steeds een klein drama. Hoop gedoe met half werkende uploadsites (photobucket b.v.), foto's die verdwijnen na een bepaalde tijd (Mijn Album), en vooral een hoop werk en relatief ingewikkelde handelingen voor je de foto's op de site hebt staan.

Dat verbeteren staat erg hoog op de lijst, een deel van de tools hebben we daarvoor ook al (fotoupload op de Markt b.v.). We moeten vooral nog verzinnen hoe we dat handig kunnen integreren in het forum en dan tijd vinden om dat te bouwen...

Tot die tijd heb ik iig het plaatsen van foto's op het forum iets aangepast. Als er nu een melding komt over een te grote foto dan komt er nu ook de URL van de foto bij te staan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 11:50

Sommige forums hebben een andere code waardoor ze automatisch verkleint worden. Iets met [url] oid of [link]?
Is dat niets?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 11:52

Top voor de oplossing!

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 11:55

Automatisch verkleinen is een lastige. Of ja, het kan heel eenvoudig met javascript/HTML zodat een te grote foto op je beeldscherm past maar dan haalt je computer toch nog een foto van b.v. 4000x3000 pixels binnen om die vervolgens te verkleinen naar 800x600. Nogal zonde van de bandbreedte, al helemaal als je de site mobiel gebruikt.
Andere oplossing is het automatisch op de Bokt servers zetten en verkleinen als je een speciale tag gebruikt maar dan is het handiger om een 'normale' upload te hebben zodat je de foto's niet eerst ergens anders moet uploaden...

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 11:57

Top dat er naar gekeken wordt

ik plaats tegenwoordig al bijna geen fotos (en ook geen topics) meer om die rede

wordt er gek van, van die melding :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 12:35

BartVB schreef:
Het uploaden van foto's op Bokt is nog steeds een klein drama. Hoop gedoe met half werkende uploadsites (photobucket b.v.), foto's die verdwijnen na een bepaalde tijd (Mijn Album), en vooral een hoop werk en relatief ingewikkelde handelingen voor je de foto's op de site hebt staan.

Dat verbeteren staat erg hoog op de lijst, een deel van de tools hebben we daarvoor ook al (fotoupload op de Markt b.v.). We moeten vooral nog verzinnen hoe we dat handig kunnen integreren in het forum en dan tijd vinden om dat te bouwen...

Tot die tijd heb ik iig het plaatsen van foto's op het forum iets aangepast. Als er nu een melding komt over een te grote foto dan komt er nu ook de URL van de foto bij te staan.

Tnx bart.
Heb je misschien nog een antwoord op mijn probleem?
Ik gebruik photobucket (ivm zeer handige app!), ik krijg regelmatig de melding: "de afmetingen konden niet worden bepaald" (of iets in die geest). In de instellingen staat ie op 800.
Na de melding probeer ik het nog 1 of 2 of 3 of 10x en dan pakt ie hem wel. De foto's zijn dus niet te groot, maar om een of andere reden herkent hij de link dan niet ofzo? Ik heb dit zowel op www.bokt.nl als m.bokt.nl, en compleet willekeurig.

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 13:37

stef: Ik heb met photobucket precies hetzelfde probleem als jij. Tijdje terug een topic over gemaakt, maar geen reacties op gehad
Deze aanpassing is iig al een fijn begin!

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:05

Probleem bij photobucket lijkt te zijn dat de servers daar soms even tijd nodig hebben voor ze allemaal op de hoogte zijn dat er een nieuwe afbeelding is. Als ze 200 servers hebben dan is het dus zo dat b.v. de eerste paar minuten nadat je de foto hebt geupload maar 30 van de 200 servers op de hoogte zijn van het bestaan van die foto. Is op te lossen door even te wachten (verwacht ik) of door over te stappen naar een andere uploaddienst...