ABN typen op bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sabbientje

Re: ABN typen op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 09:37

Bedankt Polly, dat is inderdaad wat ik bedoel :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 09:38

Slechte teksten lees ik niet, klik het topic zo weg.
Vaak kun je wel onderscheid maken tussen mensen die de taal wat minder beheersen maar het wel goed proberen en mensen die het zich geen r*k interesseren.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 09:50

Het zoveelste topic over dit onderwerp, pfffff.
Kon je niet gewoon een ander topic opzoeken met dit onderwerp en daarin posten..?

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:01

amykimmie schreef:
Ik erger me vooral aan bokkers op telefoons. Hele teksten worden daardoor onbegrijpbaar.
Sommige topics klik ik zo verder, heb geen zin om een half uur te spenderen aan het ontcijferen van een topic.

Nu moet ik zeggen dat ik grotendeels via mijn telefoon reageer. Toch is het op je mobiel ook prima mogelijk om gewoon correct te typen. Het is vaak ook een kwestie van je eigen tekst nog even doorlezen en controleren. Soms gebeurt het mij ook wel eens dat er iets niet goed staat (hetzij door autocorrect, hetzij door een stomme typefout van mij) dan is er altijd nog een hele fijn knop genaamd wijzigen die je kan gebruiken om je tekst even aan te passen.

HTM schreef:
ABN typen is voor veel mensen moeilijk blijkt.
Laatst kwam ik ook een reactie van iemand tegen, alles aan elkaar getypt..
Zucht, begreep er helemaal niks van, en had dat gemeld, maar helaas zonder resultaat.
Kwam vandaag ook iemand tegen die op de volgende manier typte

vandaag.geen.zin.om.de.spatie.te.gebruiken.gebruik.liever.een.punt.want.dat.maakt.het.zo.lekker.leesbaar..

En zag in de berichten dat ze dat heel vaal (vaak) deed.
Ook erg irritant, en sla zulke berichten dus gewoon over.

Foei HTM, taalfoutje :D

Al met al kan ik me er echt dood aan ergeren. Ik ben wat dat betreft echt verschrikkelijk. Iedereen leert op school toch gewoon correct Nederlands. Waarom zijn ze dan te lui om dit in het dagelijks leven te gebruiken?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:05

Lizy, ik kan de tekst niet zien op mijn telefoon, dus dat geldt niet voor iedereen.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:07

F_Orumster schreef:
Lizy, ik kan de tekst niet zien op mijn telefoon, dus dat geldt niet voor iedereen.

Zit jij soms op de mobiele versie?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:09

Nee, gewoon op de normale. Maakt dat verschil?

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:12

F_Orumster schreef:
Nee, gewoon op de normale. Maakt dat verschil?

Ik weet dat bij de mobiele versie de plaatjes niet geladen worden. Ik werk zelf ook altijd met de gewone versie dus vandaar dat ik dacht dat je misschien met de mobiele de tekst niet kon nalezen. Aangezien jij ook de gewone versie gebruikt zal het daar dus niet aan liggen. Vreemd eigenlijk. Ik krijg gewoon hetzelfde scherm te zien als wanneer ik type op de PC of laptop.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:17

Ik heb nu een samsung en heb het niet, maar mijn HTC liet het wel keurig zien.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:19

F_Orumster schreef:

Vreemd. Ik heb zelf een Iphone. Waarschijnlijk ligt de oorzaak dan bij het type telefoon.

Jayya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:28

Ik sla inderdaad ook posts over als ze onleesbaar zijn, begin er gewoon echt niet aan! Maar foute spelling kan ik me ook aan irriteren. Ik spreek de 'n' achter woorden vaak niet uit, maar ik typ 'm toch echt wel! Sowieso zie je het meteen aan de tekst van iemand of iemand werkelijk dyslectisch is of dat het gewoon luiheid is. En inderdaad, iedereen typt wel eens een woord verkeerd, plaatst een 't' of een 'd' verkeerd, maar daar leest hopelijk toch iedereen zo veel mogelijk overheen, of je meldt het even netjes, maar sommige teksten. :n Ik snap dat echt niet... En dan antwoord ik wel bijna niet op topics, maar het lezen blijft toch het meest vervelende..

F_Orumster schreef:

Op een Samsung zie je inderdaad de tekst niet die je typt. Als je op BoktMobiel zit, dan zie je ze wel een klein beetje, maar inderdaad, in een normaal antwoordvak zie je de tekst niet die je typt. Tenzij je dus echt een hele lap tekst typt, maar dat is meestal bij mij niet het geval. Heel irritant, want sommige woorden pakt mijn autocorrect zo raar over, dat m'n tekst inderdaad onleesbaar wordt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:28

Mag ik dan even zeggen dat ik er zo ontzettend blij om ben dàt het op Bokt tenminste nog belangrijk wordt gevonden om correct Nederlands te typen, terwijl we leven in een tijd waarin iedereen vooral moet doen waar hij zelf zin in heeft? Dat niet alle gebruikers de regels naleven is vervelend, maar de regels zijn er tenminste wel. Ik zie vaak mensen zeuren over alle regeltjes en dingetjes op Bokt, maar Bokt lijkt tegenwoordig wel nog één van weinige plaatsen waar regels bestaan, en ook gehandhaafd worden. En zelfs vaak nog beter dan op de gemiddelde middelbare school van tegenwoordig.... Er blijven altijd mensen die de regels aan hun laars lappen, maar zolang ze door het overgrote gedeelte van de gebruikers belangrijk worden gevonden, is het wel te doen :j

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik ook regelmatig met verbazing onleesbare stukjes zit te lezen, om ze vervolgens niet serieus te nemen. Maar goed, meer dan er zo nu en dan wat van zeggen kan Bokt niet doen denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:31

lizy29 schreef:
Al met al kan ik me er echt dood aan ergeren. Ik ben wat dat betreft echt verschrikkelijk. Iedereen leert op school toch gewoon correct Nederlands. Waarom zijn ze dan te lui om dit in het dagelijks leven te gebruiken?

:n
Dat was vroeger zo ja. Tegenwoordig weet de leraar zelf niet meer hoe het moet.. Dat komt door al nieuwe vormen van onderwijs, inclusief het onderwijs voor toekomstig docenten....

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:35

Maar wat kan er aan gedaan worden? Een mod spreekt een gebruiker aan op zijn / haar slecht leesbare posten, de gebruiker antwoord met "ja maar ik ben dislektis (of hoe je het ook mag schrijven) ;) " en dan? Dan kan de mod toch alleen maar vertellen over diverse programma's die de spelling controleren? Als de gebruiker deze niet wil gebruiken dan houdt het toch op? Ik heb tenminste nog nooit gezien dat iemand een ban heeft gekregen vanwege niet gebruikte punten en komma's. :n

Ma_ris_ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:36

Lante schreef:
Kon je niet gewoon een ander topic opzoeken met dit onderwerp en daarin posten..?

Eens!

TS maakt een goed punt, absoluut. Dit punt is echter door vele bokkers voor haar reeds gemaakt. Er zijn hier al zoveel topics over. Het niet gebruiken van de zoekfunctie is een evengroot hekelpunt als mensen die moedwillig slecht Nederlands of zonder enige vorm van interpunctie schrijven :z

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:38

Ma_ris_ka schreef:
Lante schreef:

Eens!

TS maakt een goed punt, absoluut. Dit punt is echter door vele bokkers voor haar reeds gemaakt. Er zijn hier al zoveel topics over. Het niet gebruiken van de zoekfunctie is een evengroot hekelpunt als mensen die moedwillig slecht Nederlands of zonder enige vorm van interpunctie schrijven :z

Hihi ik vind het wel prima dat er vaak een nieuw topic over komt. Dat laat zien dat het een belangrijke ergernis is onder vele bokkers. En het zet misschien ook zelfs sommige mensen aan het denken die onder de groep vallen waarover gesproken wordt.... :))

Ma_ris_ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:50

Ja, maar als iedereen die deze mening deelt (en dat zullen er genoeg zijn, waaronder ik zelf), daarvoor een topic voor gaat openen, dan wordt het forum er ook niet fijner op. Wanneer dit het tweede topic zou zijn aangaande dit onderwerp, oké... Dan zou je het als gunstig kunnen zien dat het onderwerp opnieuw onder de aandacht wordt gebracht, maar dit is er wéér eentje van de velen.

Wanneer ik op bokt wil gaan vragen of ik te groot voor mijn pony ben, dan wordt mijn topic meteen gesloten in het kader van 'er is reeds een topic waar je deze vraag kunt stellen'. Ik zie niet in waarom dit anders zou moeten zijn. Wanneer je iemand treft die moedwillig onze taal ten grabbel gooit, dan tem je die post toch? In plaats van de zoveelste te zijn die er een topic voor open gooit...

Ma_ris_ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:56

Het allermooiste van alles is nog wel het feit dat TS in haar profiel onder persoonlijke info maar liefst bij twee zinnen begint met een kleine letter in plaats van een hoofdletter. Iets wat ze zeer specifiek hekelt in haar OP.

Fail :')

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 11:21

Ma_ris_ka schreef:
Het allermooiste van alles is nog wel het feit dat TS in haar profiel onder persoonlijke info maar liefst bij twee zinnen begint met een kleine letter in plaats van een hoofdletter. Iets wat ze zeer specifiek hekelt in haar OP.

Dat zijn 2 kleine foutjes in mijn hele profiel :') daarbij heb ik m'n profiel( dat gedeelte) al niet meer aangepast sinds 1.5 jaar. Maargoed als je mij daar op wilt wijzen...

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:22

Juul schreef:
lizy29 schreef:

:n
Dat was vroeger zo ja. Tegenwoordig weet de leraar zelf niet meer hoe het moet.. Dat komt door al nieuwe vormen van onderwijs, inclusief het onderwijs voor toekomstig docenten....

Ik denk dat het eerder te maken heeft met het feit dat ze de schrijfwijze van het Nederlands een aantal keer hebben gewijzigd waardoor de docenten het zelf niet goed meer weten welke spelling er nu gehanteerd wordt. Volgens een kennis is het tegenwoordig weer zoals ik het indertijd geleerd heb op school. Wat mij ook zorgen baart is dat er nu op veel scholen verplicht wordt om te werken met een tablet pc. Straks weten de kinderen niet meer hoe ze een balpen moeten vasthouden en hoe ze moeten schrijven met een pen. Ze zullen alleen nog kunnen typen. voortuitgang op school juich ik toe maar als ik zie hoe ouders op kosten worden gejaagd. :n

Ma_ris_ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:24

quera schreef:
Ma_ris_ka schreef:

Dat zijn 2 kleine foutjes in mijn hele profiel :') daarbij heb ik m'n profiel( dat gedeelte) al niet meer aangepast sinds 1.5 jaar. Maargoed als je mij daar op wilt wijzen...

Je gaf zelf aan dat je dat fijn vond en dat je daarvan kon leren :Y)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 11:25

Klopt :) maar is mijn profiel wel leesbaar? Want dat is mijn grootste punt, de teksten van deze bokker waren onleesbaar door verschillende factoren.

Ma_ris_ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:36

Dat is een hele andere discussie. Je OP titel is 'ABN typen op bokt', daar horen hoofdletters ook bij. Overigens heb je bij hobby's ook een foutje staan. Daar staat namelijk: 'paardrijde'.

Ik attendeer je er op, maar je reageert mijn inziens meteen een beetje defensief -> 'maargoed als je mij daar op wilt wijzen...' Daarover gesproken: Maar goed schrijf je niet aan elkaar, daarop daarentegen wel...
Je zegt zelf 'zeg het tegen me, daar kan ik van leren' :), dus bij deze.

Zo zie je maar weer, iedereen maakt foutjes. Ik geef je wat betreft de strekking van je OP, nogmaals, volkomen gelijk en je profiel is absoluut leesbaar. Ik ga mezelf ook geen taalwonder noemen.. Net als jij maak ik hierin ook foutjes. Laten we bokt wel 'schoon' houden en de zoekfunctie gebruiken. Je hebt een hoop medestanders hoor :), dat blijkt ook de vele topics die hierover reeds lopen!
Laatst bijgewerkt door Ma_ris_ka op 25-09-12 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 11:37

Klopt hoor :j
Maar vele topics zijn oud en daar mag dan niet in gereageerd worden

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:39

In deze context, als we dan toch gaan mierenneuken, schrijf je "daar op" wel los.
Daarop aan elkaar is een plaatsaanduiding. Waar staat het? Daarop. Op de kast.

Iemand ergens op wijzen, iemand daar op wijzen: je schrijf ook niet 'ergensop' aan elkaar.