Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marcella_e schreef:Met een slof KAN je vast zetten. Maar net als alles werkt een slof net zo hard in als de hand is. Wiki van bokt legt het mooi uit:
De slofteugel, ook wel kortweg "slof" genoemd, bestaat uit een lange leren of stoffen riem van vergelijkbaar materiaal als waar ook teugels van gemaakt worden. Beide uiteindes worden vastgemaakt aan de singel tussen de voorbenen en lopen van daar via het bit naar de handen van de ruiter. De ruiter heeft dus 2 paar teugels in de handen. In plaats van tussen de voorbenen kan de slofteugel ook aan de zijkanten aan de singel vast gemaakt worden.
Als de slofteugel strak getrokken wordt, dan wordt het hoofd van het paard naar beneden gedwongen richting de singel. De slofteugel is echter niet bedoeld om een neerwaartse beweging van hoofd en hals af te dwingen, maar juist om een opwaartse beweging te begrenzen. Het is niet de bedoeling dat de slofteugel constant aangenomen is, als het paard in de correcte houding loopt, hoort er geen spanning op de slofteugel te staan. Als de slofteugel aan de zijkanten van de singel (aan de singelstoten) word vastgemaakt dan heeft een slofteugel een meer zijwaartse begrenzende werking.
stef schreef:MirandaFuego schreef:Je plaatst het hier en iedereen mag z'n mening geven, het moet alleen wel ergens op slaan.
Maar daar heb je wel een heikel punt, want, wanneer slaat het ergens op? Ik vind jouw slof verhaal bijv echt onzin, jij vind het ergens op slaan, de waarheid zal in het midden liggen....
Sjolvir schreef:Muggezifters of niet, dan heb ik maar olifanten huid.
Vanavond rijdt ik met slof!
Paard staat nu 4 wkn stil, met uitzondering van maandag avond, waarop hij mee mocht naar
de vereniging (er is dan les) om even te kijken of hij al rad is of niet.
Vorige keren zonder slof gedaan, maar hier vliegen momenteel de dakpannen bijkans van de storm om je oren
en ik moet wel in het donker over straat.
Dus mijn kop in de lucht begrenzer heb ik net opgezocht en voor de voordeur gemikt.
Gaat er dus niet om, als kop naar beneden trekker, paard gaat van loshangende slof echt niet vast zitten.
(Ik heb er weinig aan als meneer wel kop in de lucht steekt en sprinten gaat over de weg)
Better to be safe than sorry. (heb het vermoeden dat hij gewoon net als vorige keren zich netjes
gedraagt, maar ga echt niet idote risico's lopen en verrek het om ernaast te gaan lopen naar de vereniging)
Sjolvir schreef:Muggezifters of niet, dan heb ik maar olifanten huid.
Vanavond rijdt ik met slof!
Paard staat nu 4 wkn stil, met uitzondering van maandag avond, waarop hij mee mocht naar
de vereniging (er is dan les) om even te kijken of hij al rad is of niet.
Vorige keren zonder slof gedaan, maar hier vliegen momenteel de dakpannen bijkans van de storm om je oren
en ik moet wel in het donker over straat.
Dus mijn kop in de lucht begrenzer heb ik net opgezocht en voor de voordeur gemikt.
Gaat er dus niet om, als kop naar beneden trekker, paard gaat van loshangende slof echt niet vast zitten.
(Ik heb er weinig aan als meneer wel kop in de lucht steekt en sprinten gaat over de weg)
Better to be safe than sorry. (heb het vermoeden dat hij gewoon net als vorige keren zich netjes
gedraagt, maar ga echt niet idote risico's lopen en verrek het om ernaast te gaan lopen naar de vereniging)
MirandaFuego schreef:amykimmie schreef:Een paard dat vast zou gaan zitten door een losse slof is hetzelfde als een paard dat de rollkur doet met losse teugel.
Onzin dus.
Dat noem je achter de teugel kruipen, dat doen paarden die ook niet correct worden gereden.
Sjolvir schreef:Ach jouw verhalenpersoon heeft tenminste nog gevoel.
amykimmie schreef:MirandaFuego schreef:Dat noem je achter de teugel kruipen, dat doen paarden die ook niet correct worden gereden.
Het door de ruiter op de borst trekken van een paardenhoofd vind ik iets anders dan een paard wat achter de loodlijn loopt.
TeckTonie schreef:Ik weet dat er over slof al veel discussies zijn, ik ben er even in meegegaan, maar ik verzoek jullie vriendelijk om terug ontopic te gaan (:
MirandaFuego schreef:TeckTonie schreef:Ik weet dat er over slof al veel discussies zijn, ik ben er even in meegegaan, maar ik verzoek jullie vriendelijk om terug ontopic te gaan (:
Tjonge, wat ben jij een muggezifter!![]()
Over de peesbeschermers:
Het hangt er dus ook vanaf hoe de ts reageerd, zegt ze 'neehoor dat hoort zo' dan denk ik dat meer mensen het zeggen.
Als de ts zegt, owh, ik zal er eens naar kijken, dan vind ik dat ze niet meer door moeten zeuren, maar, de meesten lezen de reacties niet goed dus zien ze het niet.