Monddood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:30

mika11 schreef:
Maar wat betekent 'pit' in een discussie eigenlijk?
Aanvallen, sarcastische opmerkingen o.i.d.?

In mijn ogen gewoon je eigen ongezouten mening op tafel gooien.

Woeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:30

Ik ben het toch wel met jullie eens, maar ik moet best wel lachen om het idee tja sluit deze dan maken we gewoon een nieuwe :P :') _/-\o_

anne3000

Re: Monddood

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:32

waarom discussiëren ze nu niet met ons?

mika11

Maar een mening ongezouten zeggen, wat is daar mis mee?
Daar heb ik nog nooit een groen pb'tje voor gehad.

delerium

Precies, als er gefundeerde kritiek op het beleid is: kom daar dan mee. En dat mag gewoon op FZ, geen probleem. Maar doe dat dan wel zoals het hoort. Niet allemaal mensen die geband zijn erbij slepen, niet meteen gaan lopen hakken, maar kaart dan gewoon het probleem aan op een correcte wijze.
Gewoon geen suf wellus-nietus/hullie-zullie gedoe. Maar gefundeerd en gewoon ontopic? Prima. Graag. Altijd goed. Maar wijzende vingertjes :n

Het is uitstekend mogelijk een eigen mening te geven. Maar "dit en dit en dat en die gebruiker en daarom zijn teamleden dom en stom en die gebruiker is die geband?! zie je wel!!! nou ik ben het er niet mee eens en dat is mijn mening" is inderdaad iets anders dan het geven van een mening, dat is gewoon het bespreken van gebruikers of situaties.

Maar op zich kan ik al wel verklappen dat het bespreken van andere gebruikers niet mag, geband of niet geband. En dat er ook geen transparantie komt vanwege de redenen die in een eerder topic gegeven zijn.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:33

BaileyMix schreef:
Ik moet eerlijk zeggen, dat ik hier zelf helemaal geen last van heb. Misschien omdat ik niet van 'de oude stempel' ben, ik weet het niet. Het valt me wel op dat vrijwel iedere week wel een topic hierover wordt geopend (en 3 keer zo snel weer gesloten) dus ik vraag me af waarom de mods er niet eens écht wat mee doen... Het lijkt echt een probleem te zijn en Bokt is naast paardenforum ook echt een discussie forum, dus als alle Bokkers met een eigen mening weggaan... Lijken we Noord Korea wel.

Dus mods, wordt wakker EN DOE ER EENS IETS MEE!

helemaal mee eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:34

Tis mij gewoon te vaak opgevallen, dat wanneer er eens lekker gediscussieerd werd het topic gesloten werd, vaak met even slotje voor overleg en invervolgs nooit meer open ging...

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:34

BaileyMix schreef:
Ik moet eerlijk zeggen, dat ik hier zelf helemaal geen last van heb. Misschien omdat ik niet van 'de oude stempel' ben, ik weet het niet. Het valt me wel op dat vrijwel iedere week wel een topic hierover wordt geopend (en 3 keer zo snel weer gesloten) dus ik vraag me af waarom de mods er niet eens écht wat mee doen... Het lijkt echt een probleem te zijn en Bokt is naast paardenforum ook echt een discussie forum, dus als alle Bokkers met een eigen mening weggaan... Lijken we Noord Korea wel.

Dus mods, wordt wakker EN DOE ER EENS IETS MEE!

Ik lees dit soort topics vaak maar ik plaats er eigenlijk nooit wat, hoewel ik er wel een eigen mening over heb.. Maar hier ben ik het helemaal mee eens _/-\o_

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:35

Maar waar wil je over discussiëren? Over beleid dat nooit voor iedereen goed is? Voor een groepje wat bepaalde informatie eist? Over topics die bewust worden geopend met als doel dat ze gesloten worden, want dan heb je een punt en ben je stoer? Of over Noord-Korea godbetert?

Anoniem

Delerium, volgens mij is dat gedaan in het vorige topic, maar toen het vuur onder de modvoeten te heet werd is die dicht gegooid...

Miracle_

mika11 schreef:
Maar een mening ongezouten zeggen, wat is daar mis mee?
Daar heb ik nog nooit een groen pb'tje voor gehad.

Dan heb je geluk gehad, ik namelijk wel... :=

Delerium: Ik ben het in zekere zin ook wel met jou eens, ik zie nog steeds geen harde feiten verschijnen over wat er nou echt aan scheelt.. Behalve dan dat er geen goede discussie meer mogelijk is. Ik ben wel benieuwd naar ieders mening, en ik zou graag ook eens willen dat Mod's zich er in mengen, ipv er een slotje op te gooien.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:36

Maar die feiten zijn al zó vaak herhaalt in topics geloof ik. Maar zodra er dan een wijzend vingertje bij komt nemen de mods dat meteen als excuus om het topic te sluiten en er niks mee te doen. LIJKT HET.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:37

Joolien schreef:
Er wordt met 2 maten gemeten en dat is jammer.

He wat bekend! Heb ik geloof ik ergens een topic toen over geopend hier op FZ :Y)

Ach het speelt al jaren
en dan komt er zo een groen balkje dat er gefundeerd kritiek moet komen
En als je die dan geeft, en het is niet Groen Positief, dan wordt het topic alsnog gesloten :Y)

Maar tegenwoordig mag je niet eens meer een grapje maken op bokt, zo slap als wat, want dan heb je al een UN :roll:
Hier op bokt moeten ze het reglement herschrijven: "op bokt mag ik alleen aardig zijn en geen grapjes maken, kritiek of een eigen mening is uit den boze. Bij het tegenspreken van een mod ga je virtueel over de knie. Ja en amen zeggen is onze enige echte regel"

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:37

Is een forum er dan niet voor om op deze manier in gesprek te gaan? Delerium? Als ik je bericht lees, lijkt je al behoorlijk op de kast gejaagd en neer buigend met de woorden 'wellus-nietus' enz. Mag ik jou nu bannen?

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-12 21:38

delerium schreef:
Precies, als er gefundeerde kritiek op het beleid is: kom daar dan mee. En dat mag gewoon op FZ, geen probleem. Maar doe dat dan wel zoals het hoort. Niet allemaal mensen die geband zijn erbij slepen, niet meteen gaan lopen hakken, maar kaart dan gewoon het probleem aan op een correcte wijze.
Gewoon geen suf wellus-nietus/hullie-zullie gedoe. Maar gefundeerd en gewoon ontopic? Prima. Graag. Altijd goed. Maar wijzende vingertjes :n

Het is uitstekend mogelijk een eigen mening te geven. Maar "dit en dit en dat en die gebruiker en daarom zijn teamleden dom en stom en die gebruiker is die geband?! zie je wel!!! nou ik ben het er niet mee eens en dat is mijn mening" is inderdaad iets anders dan het geven van een mening, dat is gewoon het bespreken van gebruikers of situaties.

Maar op zich kan ik al wel verklappen dat het bespreken van andere gebruikers niet mag, geband of niet geband. En dat er ook geen transparantie komt vanwege de redenen die in een eerder topic gegeven zijn.

Bedankt voor je reactie!

Ik kan mezelf ook totaal niet interesseren in het wel of niet terecht zijn van de ban van een ander. Sterker nog er zijn gebruikers waarvan ik mezelf dagelijks afvraag waarom ze uberhaupt nog geen ban te pakken hebben. :')

Maar voor mijn gevoel word er wel geprobeerd om de mensen met een eigen mening, die wat feller zijn in hun uitingen, monddood te maken en dan vooral over zaken zoals deze.

Ik uit absoluut geen kritiek op het team. Jullie doen wat jullie opgedragen word en houden jezelf aan de regels die er aan jullie "functie" gesteld worden. Maar je moet het toch wel met mij eens zijn dat het ernstig is dat er gebruikers zijn die hun reacties niet plaatsen of zelfs verwijderen omdat ze bang zijn dat hun mening niet gewaardeerd zal worden of gelezen zal worden op de manier waarop deze bedoelt is?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:38

anne3000 schreef:
Is een forum er dan niet voor om op deze manier in gesprek te gaan? Delerium? Als ik je bericht lees, lijkt je al behoorlijk op de kast gejaagd en neer buigend met de woorden 'wellus-nietus' enz. Mag ik jou nu bannen?

Nee dat mag niet :')

Anoniem

delerium schreef:
...niet meteen gaan lopen hakken,

Dit is trouwens typische Bart-taal, maar wat betekent het nu echt? Het is misschien handiger om ook even exact de context erbij te vermelden zodat we allemaal weten wat met hakken bedoeld wordt en daarbij moet ook expliciet gemaakt worden op wie dan wel gehakt wordt volgens het beheer. Zoals het er nu staat betekent het niets.

Na wat dingetjes de afgelopen tijd heb ik ook besloten om op dit forum nooit meer iets te posten dat ook maar in de verte met een paard te maken heeft. Het geaccepteerde level van onkunde en onkundigheid is mij iets te gortig geworden. Mensen op bokt steken er erg veel energie in om elkaar zo ongefundeerd mogelijk af te zeiken op willekeurige onderwerpen. Het doel dat bokt ooit had, elkaar informeren en helpen, is volledige uit het oog verloren.

Marijke_1995

Maar waarom zou je meer willen weten over mensen die geband zijn?
Om er vervolgens over te gaan discussieren of dat wel of niet terecht is?
Dat is niet aan ons..

Ik geloof namelijk niet dat er mensen geband zijn omdat ze een goed onderbouwde, redelijke discussie hebben gevoerd.
Er zal echt wel iets mis aan zijn geweest, en een discussie kan naar mijn wel degelijk te fel zijn.
Als je dit bij je docent Nederlands probeert zal hij ook echt de boel wel stop zetten..

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:39

Valt me inderdaad op dat er een slotje voor overleg komt en vervolgens niet overlegd wordt :\
Zo ook het Bitcoveractie topic.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:39

Ik vind topics irritant, waar 80 mensen achter elkaar dezelfde mening verkondigen, ook al is die ongezouten. :+
Dan vind ik het prima als er een groene balk komt.
Het is ook maar net wat iemand verstaat onder een goede discussie.
Zodra mensen gaan sneren, anderen belachelijk maken vind ik het al geen goede discussie meer. :)
Tenminste in het geval dat de TS een serieus topic en onderwerp heeft geopend.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 17-09-12 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:40

Ik heb ooit eens een grapje gemaakt over een fout in een OP, dat was geloof ik tijdens de OS.
Een gewoon foutje. Een gewoon grapje. En de rest van mn reactie ging wel over de inhoud van de OP.
Daarvoor kreeg ik een berichtje. Of ik dat niet meer wou doen.
Tjee man, je mag geloof ik hier geen humor meer hebben ofzo...

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:40

chevax schreef:
Maar waar wil je over discussiëren? Over beleid dat nooit voor iedereen goed is? Voor een groepje wat bepaalde informatie eist? Over topics die bewust worden geopend met als doel dat ze gesloten worden, want dan heb je een punt en ben je stoer? Of over Noord-Korea godbetert?

Dat ben ik wel eens met 'de mods', niet bewust topics openen om gesloten te worden. Kan er dan niet gezamelijk een net topic komen waarin de Bokkers even -ongezouten en onbeperkt- hun mening kunnen geven en de mods daarop reageren en samen tot een redelijke oplossing proberen te komen? Dus niet dat de mods bij ieder hard woordje het topic sluiten en de Bokkers bij iedere reactie van een mod als zotten gaan schreeuwen.

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:41

Ojajoh schreef:
Maar tegenwoordig mag je niet eens meer een grapje maken op bokt, zo slap als wat, want dan heb je al een UN :roll:
Hier op bokt moeten ze het reglement herschrijven: "op bokt mag ik alleen aardig zijn en geen grapjes maken, kritiek of een eigen mening is uit den boze. Bij het tegenspreken van een mod ga je virtueel over de knie. Ja en amen zeggen is onze enige echte regel"

Ik denk dat ik nu wel begrijp wat er met 'lopen hakken' bedoeld wordt..

Muronia

Wat ik wel belangrijk vind, is dat er respectvol met elkaar omgegaan wordt op een forum. Het is nu éénmaal zo dat je door tekst te schrijven een heel stuk mist, namelijk intonatie. Daardoor kunnen woorden op verschillende manieren geïnterpreteerd worden en dat maakt het er niet makkelijker op. Waar ik gewoon erg van baal, is dat er zo ontzettend veel kennis verloren gaat op deze manier. De leerzaamste topics komen van mensen die er niet meer mogen zijn. Waar dat van komt? Geen idee, ik weet alleen dat ik juist daarom graag op bokt kwam en veel kon leren.

saskiakefie

Nayomie schreef:
Valt me inderdaad op dat er een slotje voor overleg komt en vervolgens niet overlegd wordt :\
Zo ook het Bitcoveractie topic.

Hoe weet je nou dat er niet overlegt wordt? :)