ITP-topic verdwenen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: ITP-topic verdwenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:58

Zoiets, maar ook dan is het nog niet zeker dat het topic verwijderd wordt. Het kan maar ook zo zijn dat er alleen foto's verwijderd worden en de naam van het paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:59

Volgens mij wel. Of als je PBt dat ´op de achtergrond van de foto´s het paard van een stalgenoot staat en die stalgenoot niet wil dat haar paard op internet wordt geplaatst´, wordt het topic dus ook verwijderd.

Best chill eigenlijk, ik zie opties om te rellen! :D Jammer dat ik daar geen tijd voor heb.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 13:01

Neonlight schreef:
Zoiets, maar ook dan is het nog niet zeker dat het topic verwijderd wordt. Het kan maar ook zo zijn dat er alleen foto's verwijderd worden en de naam van het paard.

Aha. Ja dat van die bedreiging is wel heel erg ja voor dat meisje. Ik zou het ook niet leuk vinden als iemand foto's van zichzelf op mijn paard zou posten zonder dat ik daarvan af weet.

En als ik zo vrij mag zijn om te vragen: wat is dan de reden dat het hele topic verwijderd is, en niet alleen de foto en naam van het betreffende paard? Dat had toch ook gekund? Of om het voorbeeld van Ffortuna te gebruiken: als ik een supergave foto van mijn perfect appuyerende paard plaats met op de achtergrond dus het paard van een stalgenoot. Wordt dan het topic verwijderd, of de foto, of plaatst een mod een zwart balkje over de ogen van het paard op de achtergrond? En als dat paard een merens is, wordt 't dan een wit balkje?

Niet dat ik zulke foto's heb. En appuyeren kan hij ook niet.
Laatst bijgewerkt door Koper op 14-09-12 13:15, in het totaal 3 keer bewerkt

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:02

kortom: EERST nadenken en dán pas foto's plaatsen

bovendien staat in de richtlijnen (sticky bovenaan ITP) dat als het niet je eigen paard betreft dat je dan eerst toestemming moet vragen, richtlijnen doorlezen is blijkbaar ook een vak apart dus.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 13:05

Polly schreef:
kortom: EERST nadenken en dán pas foto's plaatsen

bovendien staat in de richtlijnen (sticky bovenaan ITP) dat als het niet je eigen paard betreft dat je dan eerst toestemming moet vragen, richtlijnen doorlezen is blijkbaar ook een vak apart dus.

}> Dus als je niet leest is het niet eigen schuld dikke bult maar komen de moddies je te hulp.

Jaja. Nu snap ik het.

Overigens niet bedoeld om te rellen, ik ben oprecht blij met de toelichting van Neonlight. Maar ben het eigenlijk wel met Ffortuna eens.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:19

Soms moet je dusdanig gaan sleutelen in een topic dat het verstandiger is om een compleet topic te verwijderen. Dan moet je denken aan echt posts versleutelen, waarmee je een strekking van een post veranderd, wat wettelijk gezien weer niet mag. Het verwijderen van topics wordt ook daar naar gemaatstaafd, er zijn wettelijke regelingen voor.

In de richtlijnen van ITP staat het inderdaad opgenomen, dat is uiteraard niet voor niets. Wanneer zo iets voorkomt dat er zonder toestemming toch foto's geplaatst worden, dan kun je er ook wel van uit gaan dat iemand een virtuele tik op de vingers krijgt. En wanneer zo iemand dat nog een keer doet kunnen er ook andere maatregelen genomen worden, een gewaarschuwd mens telt namelijk voor 2.

Ik hoop de vragen afdoende beantwoord te hebben, ik ga nu offline en dan geldt mijn onderschrift. Toos internetloos (met de nodige afkickverschijnselen := ).

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 13:21

Jazeker Neonlight, dank je wel.

Dat meisje vergeet 't vast nooit meer :(:) Voor het geval ze het hier leest: succes met het paardje en doe alsjeblieft wat met de tips.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:22

Wel boeiend dat Bokt zich soms wel aan de wet houdt en soms niet (bijv. met het verwijderen van accounts). Wie heeft dat ´beleid´ bedacht?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 13:25

Dat is weer een heel ander verhaal... ik heb nu in elk geval duidelijkheid over het verdwenen topic en daar was het mij om te doen :)