Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
TLNLSDB schreef:Denk dat enorm veel verkeerd geinterperteerd wordt door dat er via ge-typ geen klemtonen overkomen.
Maar het valt me vooral op dat mensen op HAW oid. zelf al direct in de verdediging schieten, en houd het netjes en houd rekening met bijv. En dat volgens mij alleen al omdat ze eigenlijk donders goed weten dat ze commentaar gaan krijgen over bepaalde 'maniertjes' of verkeerde handelingen.
Over wie zegt dat dan meer?
De TS of de mensen wie realistisch zijn?( scheer hierbij niet allesover één kamp hoor )
Maar zie gewoon in énorm veel Topics staan, geen commentaar op dit of dat...
En dat begrijp ik dan gewoon niet.
nynke55 schreef:TLNLSDB schreef:Denk dat enorm veel verkeerd geinterperteerd wordt door dat er via ge-typ geen klemtonen overkomen.
Maar het valt me vooral op dat mensen op HAW oid. zelf al direct in de verdediging schieten, en houd het netjes en houd rekening met bijv. En dat volgens mij alleen al omdat ze eigenlijk donders goed weten dat ze commentaar gaan krijgen over bepaalde 'maniertjes' of verkeerde handelingen.
Over wie zegt dat dan meer?
De TS of de mensen wie realistisch zijn?( scheer hierbij niet allesover één kamp hoor )
Maar zie gewoon in énorm veel Topics staan, geen commentaar op dit of dat...
En dat begrijp ik dan gewoon niet.
Dat begrijp ik juist weer heel goed. Men weet dat er iets niet helemaal goed is aan het plaatje (bv geen cap op) en waar word er dan constant over gezeurd? Juist, de cap, terwijl het ging over het hoofdstel of zo.
Degene die de foto plaatst weet al dat dat niet goed is, anders had ze het niet gezegd.
F_Orumster schreef:Mensen zij. gewoon kritischer geworden en na jaren forummen is bepaald gedrag normaal gewordenn.
Maar ik zie ook dat geweldige bokkers een thuis bieden aan iemand die in de problemen zit. We zijn een goed volkje hier hoor!
Gini schreef:Maar is alleen bokt veranderd of idd ook de paardenwereld. Vroegah reed je met een enkelgebroken bustrens punt. Andere bitten waren voor goede ruiters. Nu zijn de grootste, zwaarste en pijnlijkste bitten zo voor iedereen beschikbaar (ook voor de onervaren of oneerlijke hand). Vroeger reed je gewoon met hoofdstel en zadel, een martingaal was al stoer. Nu puilt de ruitershop uit met allerhande hulpteugels waar iedere nitwit mee naar huis kan gaan.
Dus is het niet zo dat de soms hardere commentaar/waarschuwingen ook wel nodig zijn?
Gini schreef:Maar is alleen bokt veranderd of ook de paardenwereld. Vroegah reed je met een enkelgebroken bustrens punt. Andere bitten waren voor goede ruiters. Nu zijn de grootste, zwaarste en pijnlijkste bitten zo voor iedereen beschikbaar (ook voor de onervaren of oneerlijke hand). Vroeger reed je gewoon met hoofdstel en zadel, een martingaal was al stoer. Nu puilt de ruitershop uit met allerhande hulpteugels waar iedere nitwit mee naar huis kan gaan.
Dus is het niet zo dat de soms hardere commentaar/waarschuwingen ook wel nodig zijn?
__YSB__ schreef:De laatste tijd valt me op dat er nergens (bijna nergens) in dit forum nog normaal op elkaar gereageerd kan worden.
Mensen uit maken voor rotte vis en lelijke aannames worden gedaan die vaak niet van toepassing zijn.
En ondanks de tem knop ben ik op dit moment van mening dat er niet veel aan gedaan wordt door de mods.
Bokt wordt steeds grimmiger en dat gaat ten koste van een leuk en leerzaam forum.
Misschien dat jullie je eens achter de oren moeten krabben en wat strenger op moeten treden richting relschoppers en tiraniserende bokkers.
Of ga ik nu heel erg ver????
Splinterz schreef:Ik ben nog maar net lid van Bokt maar moet zeggen dat ik het niet echt heel erg leuk vind.. Idd veel gezeur en (positieve) berichten van mij worden verwijderd omdat het 'niet van toepassing zou zijn of te weinig info bevat' terwijl een ander hetzelfde zegt of idd iemand de grond in trap zonder het hele verhaal te kennen.
Mja, het schijnt tegenwoordig op veel meer fora zo te zijn, helaas.
Bandida schreef:Als je een publiek platform creëert dat voor de hele wereld toegankelijk is met een muisklik moet er dieper nagedacht worden over privacy, laster, bedrog enz..
Suzanne F. schreef:Bandida schreef:Als je een publiek platform creëert dat voor de hele wereld toegankelijk is met een muisklik moet er dieper nagedacht worden over privacy, laster, bedrog enz..
Hier ben ik het zeker mee eens. Ik heb er helaas ervaring mee maar er werd niks mee gedaan. Ik heb er wel een hele harde les van geleerd.