Mentaliteit op Bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Re: Mentaliteit op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:43

Nee juist niet, forum is indirwct. Direct is face to face oftelefoon.

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:50

Denk dat enorm veel verkeerd geinterperteerd wordt door dat er via ge-typ geen klemtonen overkomen.
Maar het valt me vooral op dat mensen op HAW oid. zelf al direct in de verdediging schieten, en houd het netjes en houd rekening met bijv. En dat volgens mij alleen al omdat ze eigenlijk donders goed weten dat ze commentaar gaan krijgen over bepaalde 'maniertjes' of verkeerde handelingen.
Over wie zegt dat dan meer?
De TS of de mensen wie realistisch zijn?( scheer hierbij niet allesover één kamp hoor )
Maar zie gewoon in énorm veel Topics staan, geen commentaar op dit of dat...
En dat begrijp ik dan gewoon niet.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:54

Ik vind het echt meevallen. Verleden jaren was het zo erg dat ik door zo'n oude vrouw zelfs gestalkt werd op bokt omdat ik voor het homo huwelijk was... de topics waar ik nu op zit zijn allemaal met leuke, aardige mensen. Meeste reacties die ik lees zijn ook allemaal wel redelijk.
Maar af en toe... ja dan heb je wel gelijk.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:55

TLNLSDB schreef:
Denk dat enorm veel verkeerd geinterperteerd wordt door dat er via ge-typ geen klemtonen overkomen.
Maar het valt me vooral op dat mensen op HAW oid. zelf al direct in de verdediging schieten, en houd het netjes en houd rekening met bijv. En dat volgens mij alleen al omdat ze eigenlijk donders goed weten dat ze commentaar gaan krijgen over bepaalde 'maniertjes' of verkeerde handelingen.
De TS of de mensen wie realistisch zijn?( scheer hierbij niet allesover één kamp hoor )

Dat begrijp ik juist weer heel goed. Men weet dat er iets niet helemaal goed is aan het plaatje (bv geen cap op) en waar word er dan constant over gezeurd? Juist, de cap, terwijl het ging over het hoofdstel of zo.
Degene die de foto plaatst weet al dat dat niet goed is, anders had ze het niet gezegd.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:57

Naja, veel mensen zitten ook echt te veel achter de pc en moeten op iedere slak zout leggen.
Durf te wedden dat de helft zelf ook wel slordigheidsfoutjes maakt maar anderen bekritiseren is altijd makkelijker :+

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 00:00

ik vind anders dat hier best normaal gereageerd word, maar ik snap je wel hoor

sistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 00:30

Het is niet zo erg als iemand wat op te merken heeft maar breng dat dan op een nette en opbouwende manier. En wat me ook erg opvalt is dat veel Bokkers niet eens naar de TS luisteren, soms zie ik de TS 100 keer iets uitleggen en nog lijken ze het niet te snappen en hebben zij weer gelijk. Maar ja, dat soort mensen moeten we dan maar negeren denk ik...

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 01:18

nynke55 schreef:
TLNLSDB schreef:

Dat begrijp ik juist weer heel goed. Men weet dat er iets niet helemaal goed is aan het plaatje (bv geen cap op) en waar word er dan constant over gezeurd? Juist, de cap, terwijl het ging over het hoofdstel of zo.
Degene die de foto plaatst weet al dat dat niet goed is, anders had ze het niet gezegd.

Maar dat is dan toch juist het trieste ervan?
Het feit dat je jezelf al moet verontschuldigen, voordat uberhaupt iemand al iets van foto's of film gezien heeft.
Ik vind echt dat de reactie's soms totaal overtrokken zijn dat op de eerste plaats, maar als je voor jezelf al weet dat voordat het topic sowieso al geplaatst is dat je iets niet volgens het boekje doet
je OF nadenkt voordat je het topic opent , of je dealt met de reactie's.
Al vind ik 100 van het zelfde ook belachelijk hoor.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 01:44

F_Orumster schreef:
Mensen zij. gewoon kritischer geworden en na jaren forummen is bepaald gedrag normaal gewordenn.

Maar ik zie ook dat geweldige bokkers een thuis bieden aan iemand die in de problemen zit. We zijn een goed volkje hier hoor!

Ik weet waarop je doelt en inderdaad :j
Behulpzame bokkers genoeg ook al is het van achter de schermen.

Hoewel ik sommige dingen van TS ook wel snap , en ik vind het ook nog wel jammer dat HAW zo geworden is mja verandering vind overal plaats.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 01:47

ik ondervind al heel lang tzelfde, de rede waarom ik zelde nog wat vraag of iemand via een prive bericht advies geef..geen zin in dat er om welke rede ook er bij iemand wat verkeerds valt en ik aangevallen word terwijl ik t alleen goed bedoel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 02:11

Ik vind het ook wel meevallen. Dit soort topics blijven altijd terugkomen en dat zal ook altijd wel zo blijven. Maar na 9 jaar vind ik de sfeer nou niet heel serieus veranderd.... Ja, 't is veel massaler gewordne (duh :P ) Maar niet onaardiger of onvriendelijker vind ik persoonlijk . Als er al iets mis is, denk ik niet dat het iets van ' de laatste tijd ' is :) .

Maargoed. Op fok kan ik me ook prima vermaken (als lezer dan :') ) ... Dus mss ben ik gewoon niet zo moeilijk :))

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 09:26

Ach ja, vroegah toen Bokt nog een Boktje was...... Toen was het veel gezelliger, dat klopt. Toen durfden mensen nog een topic te openen met rijfoto's. Nu begin ik daar niet eens meer aan. Je krijgt namelijk altijd wel gezeur. Over de leeftijd van het paard, over het bitje, over je ene hand, over het wel of geen cap, over de bodem, over een sprietje haar wat verkeerd staat etc etc.
Er was ooit een tussenfase waarin ik alleen foto's plaatste die 'boktproof' waren. Maar nu plaats ik echt geen topics meer op HAW of ITP. In plaats van leuke reacties krijg je alleen maar zeikreacties en nog van penny's ook die het echt niet beter kunnen.

Maar ja weet je, daar moet je gewoon mee leren leven op een forum. Het is een soort tentoonstelling waar je jezelf laat zien en mensen op je kunnen reageren. Jammer genoeg is het eerder een soort schietschijf geworden waar mensen op kunnen schieten. Een soort schandpaal waar je jezelf aan vastnagelt.
En met alleen respectvol reageren ben je er nog niet. Ook respectvol kan je iemand volledig afbranden. Maar als je geen commentaar wilt, moet je gewoon geen topic openen, klaar.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 09:30

Maar is alleen bokt veranderd of ook de paardenwereld. Vroegah reed je met een enkelgebroken bustrens punt. Andere bitten waren voor goede ruiters. Nu zijn de grootste, zwaarste en pijnlijkste bitten zo voor iedereen beschikbaar (ook voor de onervaren of oneerlijke hand). Vroeger reed je gewoon met hoofdstel en zadel, een martingaal was al stoer. Nu puilt de ruitershop uit met allerhande hulpteugels waar iedere nitwit mee naar huis kan gaan.
Dus is het niet zo dat de soms hardere commentaar/waarschuwingen ook wel nodig zijn?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 09:34

Gini schreef:
Maar is alleen bokt veranderd of idd ook de paardenwereld. Vroegah reed je met een enkelgebroken bustrens punt. Andere bitten waren voor goede ruiters. Nu zijn de grootste, zwaarste en pijnlijkste bitten zo voor iedereen beschikbaar (ook voor de onervaren of oneerlijke hand). Vroeger reed je gewoon met hoofdstel en zadel, een martingaal was al stoer. Nu puilt de ruitershop uit met allerhande hulpteugels waar iedere nitwit mee naar huis kan gaan.
Dus is het niet zo dat de soms hardere commentaar/waarschuwingen ook wel nodig zijn?

Hm nee denk het niet. Vroeger had je ook hulpteugels hoor en ook rare bitten. Misschien zijn er nu juist wel betere bitten gekomen.
Paardenwereld is wel wat veranderd, het is nog individueler geworden. Vroeger had je meer het clubgevoel, nu boeit het niemand meer voor welke club je rijdt. Is niet interessant meer.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 09:51

Gini schreef:
Maar is alleen bokt veranderd of ook de paardenwereld. Vroegah reed je met een enkelgebroken bustrens punt. Andere bitten waren voor goede ruiters. Nu zijn de grootste, zwaarste en pijnlijkste bitten zo voor iedereen beschikbaar (ook voor de onervaren of oneerlijke hand). Vroeger reed je gewoon met hoofdstel en zadel, een martingaal was al stoer. Nu puilt de ruitershop uit met allerhande hulpteugels waar iedere nitwit mee naar huis kan gaan.

Het is ook de paardenwereld die op een sneltempo veranderd. Aan de ene kant is alles wat van ver of dichtbij met paarden te maken heeft heel sterk vermarkt op een paar jaar tijd, en voor iedereen toegankelijk gemaakt, o.a. ook via het internet.
Aan de andere kant wordt de paardenwereld door een hoop paardenhouders eindelijk uit de 19de eeuw getrokken qua ethiek. Die twee evoluties geven gewoon een hoop conflict als individuele paardenhouders met mekaar en met hun keuzes hierin geconfronteerd worden.
Dat is een normaal proces, en zo lang mensen beleefd blijven met mekaar kan er niet genoeg debat zijn wat mij betreft. Dat beleefd zijn durft hier wel eens afglijden, maar al bij al vind ik het nog meevallen.

Ik maak me meer zorgen om de niet-paardgerelateerde evoluties van een gigantisch forum als Bokt. Als je een publiek platform creëert dat voor de hele wereld toegankelijk is met een muisklik moet er dieper nagedacht worden over privacy, laster, bedrog enz..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 09:53

Ach... dat is echt niets van de laatste tijd. Om de zoveel tijd wordt zo'n zelfde topic geplaatst.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 10:09

__YSB__ schreef:
De laatste tijd valt me op dat er nergens (bijna nergens) in dit forum nog normaal op elkaar gereageerd kan worden.
Mensen uit maken voor rotte vis en lelijke aannames worden gedaan die vaak niet van toepassing zijn.
En ondanks de tem knop ben ik op dit moment van mening dat er niet veel aan gedaan wordt door de mods.
Bokt wordt steeds grimmiger en dat gaat ten koste van een leuk en leerzaam forum.
Misschien dat jullie je eens achter de oren moeten krabben en wat strenger op moeten treden richting relschoppers en tiraniserende bokkers.
Of ga ik nu heel erg ver????

Ik vraag me af waarom je denkt dat we daar als moderators niets tegen doen? Als een bericht nog zichtbaar is, maar wel "op het randje", dan kan het goed zijn dat de plaatser van het bericht wel is aangesproken. Dat is voor jullie niet zichtbaar, maar dan is er weldegelijk ingegrepen.

Verder is het wel zo dat veel mensen achter hun beeldscherm een grotere mond lijken te hebben dan wanneer je ze in "real-life" tegen komt. Dat is jammer, maar weinig aan te doen ben ik bang.

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 10:12

Splinterz schreef:
Ik ben nog maar net lid van Bokt maar moet zeggen dat ik het niet echt heel erg leuk vind.. Idd veel gezeur en (positieve) berichten van mij worden verwijderd omdat het 'niet van toepassing zou zijn of te weinig info bevat' terwijl een ander hetzelfde zegt of idd iemand de grond in trap zonder het hele verhaal te kennen.
Mja, het schijnt tegenwoordig op veel meer fora zo te zijn, helaas.

heb precies het zelfde. met het posten. heel vervelend. voorala ls je het goed bedoeld

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 10:29

Bandida schreef:
Als je een publiek platform creëert dat voor de hele wereld toegankelijk is met een muisklik moet er dieper nagedacht worden over privacy, laster, bedrog enz..

Hier ben ik het zeker mee eens. Ik heb er helaas ervaring mee maar er werd niks mee gedaan. Ik heb er wel een hele harde les van geleerd.

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 10:33

Ik ben het volkomen met de TS eens,
en het gene wat mij zeer erg opvalt is dat TS altijd in twijfel wordt getrokken. in no- time wordt TS vaak beschuldigd van het verzinnen van een verhaal/ topic, puur om, om aandacht te vragen. Oké, er zijn in het verleden enkele gevallen geweest waarbij het zo was, maarja, dat heb je helaas altijd.
Bokt is jammergenoeg veel grimmiger geworden. Ik ben het daarmee eens. Echter is het aan iedereen om hier verandering in de brengen, iets wat ik niet zo snel zie gebeuren.. helaas.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 11:21

Marit schreef:
Nou ja hier op bokt is het 'direct' in de zin van, het word je hier gewoon verteld, weliswaar anoniem.

Da heb ik soms wel eens. Alleen dat komt door mijn karakter waardoor ik het niet face to face durf te vertellen. Dus kan echter ook aan je karaker liggen.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 13:48

Suzanne F. schreef:
Bandida schreef:
Als je een publiek platform creëert dat voor de hele wereld toegankelijk is met een muisklik moet er dieper nagedacht worden over privacy, laster, bedrog enz..

Hier ben ik het zeker mee eens. Ik heb er helaas ervaring mee maar er werd niks mee gedaan. Ik heb er wel een hele harde les van geleerd.

Helaas heeft zelfs het beheer een zeer twijfelachtige dubbele moraal heb ik laatst ontdekt... -O-

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 18:51

Ik merk het ook. In veel topics wordt overal commentaar op gegeven, maar niet geheel onterecht. Ik zie/lees vaak dingen waarvan ik denk, waar ben je mee bezig? Niet alleen met paarden maar ook ook in niet paard gerelateerde forums. Ik snap ook wel dat mensen daarop reageren, want mijn handjes gaan dan ook jeuken, moet me vaak inhouden om er iets van te zeggen. Maar 9 van de 10 keer wordt er toch niets mee gedaan door de TS want iedereen weet het beter, en de sfeer wordt er ook niet beter op.

Maargoed, ik reageer daarom eigenlijk alleen nog maar in HK topics of iets in die richting, of in gezellige topics op LZP bijvoorbeeld. HAW heb ik al maanden niet meer gekeken.