Goedbedoeld off-topic gaan tegen wens van TS

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Goedbedoeld off-topic gaan tegen wens van TS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 16:32

Hmm, het respecteren van de TS of het doordringen tot de TS ten goede van de omgeving van TS...

Als iemand op een kinderforum vraagt om tips wat ze kan doen om gezeur van het kinderdagverblijf te voorkomen, omdat die steeds zo lastig doen over de blauwe plekken van haar dochtertje van 2 jaar, met daarbij de uitleg dat dit komt omdat het een vervelend kind is dat af en toe goed gecorrigeerd moet worden en blijkbaar een gevoelig huidje heeft en TS daar geen opmerkingen over wil hebben want hier kan ze niks aan doen, ze wil echt tips tegen het gezeur van de opvang....dan hoop ik toch ook dat mensen niet alleen maar reageren met links naar winkels waar ze coltruitjes met lange mouwen in peutermaatjes verkopen :=

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 16:35

Blauwe plekken kan je niet altijd wat aan doen. Mijn nichtje heeft hemofilie en heeft bij het minst geringste een blauwe plek.
Wie ben ik om te oordelen: oh, t kind zal wel mishandeld worden....

Ik ben de bemoeizucht op bokt aardig moe, het kont de sfeer niet ten goede, en het wordt alleen maar erger.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 17:07

Er is een grens tussen bemoeiziek en oprecht "bezorgd".
Capvoorbeeld: een volwassen ruiter die in de bak dressuur rijdt zonder cap ligt bij mij anders dan een kind die voor de eerste keer buiten gaat rijden op een driejarige pony en dat doet zonder cap.

Het is en blijft een forum. Als we alleen maar mogen kirren hoe goed we allemaal zijn en hoe fantastisch we toch met onze paarden omgaan, dan zou ik het gauw moe worden.
Een beetje kritiek en tegengestelde mening stemt de mens tot nadenken. Socrates oa maakte daar zijn handelsmerk van.
De bitsige opmerkingen, beledigingen en reltopics zijn echt nog wel in de minderheid op bokt hoor, tenzij je er natuurlijk specifiek naar gaat zoeken. ;)

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 17:14

Ik begrijp je punt wel (bent toevallig 2 topics tegen gekomen waarin dat gebeurd) maar het hangt wel heel erg af van de manier waarop er gereageerd wordt. Om de een of andere reden hebben veel mensen hier de indruk dat zij precies weten waar het over gaat en wat de TS verkeerd doet of anders zou moeten doen zonder de situatie echt te kennen. Als ik ergens niet tegen kan is het oordelen voordat je ECHT weet waar het over gaat.
Ik vind dat als een TS duidelijk vraagt niet over een bepaald onderwerp te beginnen, je dit moet respecteren, TENZIJ het echt slecht is voor het welzijn van het paard (of ruiter). Maar om dat te weten moet je dus meer weten dan hetgeen wat in de openingspost staat.

Het valt me heel erg tegen dat hier toch vaak veel te snel geoordeeld wordt.