PB naar meerdere personen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: PB naar meerdere personen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 17:01

Beide, net als bij de meeste mailprogrammas

rea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 17:27

Mri schreef:
Ik moet ook wel eerlijk toegeven dat ik het laatste jaar (ongeveer) niet meer zulke PB's heb gekregen.
Maar daarvoor dus wel. Wanneer je een keer eerder in een ITP/HAW had gereageerd kreeg ik een PB van de TS dat ze een nieuw topic had geopend.

Hopelijk blijven ze nu ook weg :o want handig is het niet.

maar hoe zien jullie dat met het reply-en? reply to all? of reply alleen naar de oorspronkelijke verzender?
Of zelf kiezen?

Van dat spammen geen last hier, ik post dan ook te weinig of zelfs niet in foto-topics :')

Wat reply'n betreft; best is "to all". Je kan altijd ontvangers verwijderen die je niet wil vereren met je antwoord.
Maar verder is het toch wel handig om tegelijkertijd aan je hele groepje te antwoorden. Kwestie van niemand te vergeten en vervolgens Babelse (af)spraakverwarringen te creëren.

rea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 23:33

Even mijn eigen vraag uppen.

Ik merkte in het PB verkeer tussen de verschillende borgers en coördinators van het bloemstuk voor Bianca, dat mijn gevraagde optie voor sommige dames toch mogelijk was. Leuke vaststelling !

Mogen wij als gewone gebruikers aub dan ook een paar meer dan één bokker tegelijkertijd kunnen PB'en ?
*gaat op blote knietjes zitten, handen netjes gevouwen en kijkt smekend naar de grote Opperbok* _/-\o_

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 08:57

net als Rea ben ik een van de borgers en ik moet zeggen dat deze functie verdomd handig was geweest de afgelopen week :P

Nu is het voor een deel wel 'opgelost' omdat Freya als mod zijnde de groeppb's heeft rondgestuurd, echter ik persoonlijk kon dan weer alleen antwoorden naar Freya en had dan 9 andere borgers persoonlijk een pb moeten sturen (dit uiteindelijk niet gedaan), hierdoor werd onderlinge communicatie over hoe dingen het handigst aan te pakken, hoe dingen op te schrijven voor jezelf, hoe dingen te updaten in het topic, wat te doen met geld wat teveel over wordt gemaakt etc enorm lastig en 1 lijn trekken zo mogelijk onmogelijk.

Daarnaast merkte ik /merkten we dat mensen het op prijs stelden een persoonlijke pb te krijgen als het geld was binnengekomen in mijn geval zijn dit dus 52 pb's geweest handmatig verstuurd.

Nu snap ik dat dit een uitzonderlijke situatie is/was, maar toch, ik kan me voorstellen dat het met meetings en zeker de grotere meetings net zo kan gaan. Dit heb ik persoonlijk echter nog niet eerder aan de hand gehad.

Al is het maar dat je een groepspb aan 5 mensen kan sturen, dat zou al een stuk makkelijker zijn.

De restricties van:
- een beperkt aantal mensen (5?)
- minimaal aantal berichten
- evt. gekoppeld aan tijd lidmaatschap? (bijv. minimaal 1 maand actief?)
Lijken mij handig hierin

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 10:44

Annemiek80 schreef:
net als Rea ben ik een van de borgers en ik moet zeggen dat deze functie verdomd handig was geweest de afgelopen week :P

Nu is het voor een deel wel 'opgelost' omdat Freya als mod zijnde de groeppb's heeft rondgestuurd, echter ik persoonlijk kon dan weer alleen antwoorden naar Freya en had dan 9 andere borgers persoonlijk een pb moeten sturen (dit uiteindelijk niet gedaan), hierdoor werd onderlinge communicatie over hoe dingen het handigst aan te pakken, hoe dingen op te schrijven voor jezelf, hoe dingen te updaten in het topic, wat te doen met geld wat teveel over wordt gemaakt etc enorm lastig en 1 lijn trekken zo mogelijk onmogelijk.

Daarnaast merkte ik /merkten we dat mensen het op prijs stelden een persoonlijke pb te krijgen als het geld was binnengekomen in mijn geval zijn dit dus 52 pb's geweest handmatig verstuurd.

Nu snap ik dat dit een uitzonderlijke situatie is/was, maar toch, ik kan me voorstellen dat het met meetings en zeker de grotere meetings net zo kan gaan. Dit heb ik persoonlijk echter nog niet eerder aan de hand gehad.

Al is het maar dat je een groepspb aan 5 mensen kan sturen, dat zou al een stuk makkelijker zijn.

De restricties van:
- een beperkt aantal mensen (5?)
- minimaal aantal berichten
- evt. gekoppeld aan tijd lidmaatschap? (bijv. minimaal 1 maand actief?)
Lijken mij handig hierin

Lijkt mij een prima idee nogsteeds + een fijn eisen-lijstje +:)+

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 12:26

In het kader van "beter laat reactie dan geen reactie"... Y;(

PBs naar meerdere personen hebben we hier op een lijstje staan maar daar zitten ook wat haken en ogen aan. Is niet iets dat we zo voor iedereen beschikbaar kunnen maken. Maar inderdaad, zeker in dit soort gevallen is het handig maar b.v. ook voor meetings.

Op de korte termijn kan ik hier niets beloven maar we willen hier wel meer mee gaan doen :j

rea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 12:52

Fantastisch, ik kijk ernaar uit ! *\%/*

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 16:05

Een mod kan toch wel meerdere mensen in een pb's versturen? :)

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 23:00

Ja, dat klopt. Maar de groep mods is een behoorlijk eind kleiner dan de groep gebruikers of de groep "kudde".

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 23:03

Als ik me niet vergis is het technisch mogelijk groeps berichten te versturen naar een groep.....bv de mensen die je als vriend hebt aangemerkt.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 22:14

papagroom schreef:
Als ik me niet vergis is het technisch mogelijk groeps berichten te versturen naar een groep.....bv de mensen die je als vriend hebt aangemerkt.

Ik heb totaal geen technische kennis of wat dan ook.
Maar stel, ik heb pietje, keesje, jantje, klaasje en marietje als vrienden aangemerkt. Ik stuur deze 5 mensen een groeps bericht.
Pietje heeft mij en klaasje wel als vriendje, maar keesje en jantje niet. Dan kom je toch weer in de problemen met deze gebruikers?
Want dan zou Pietje (lijkt mij) niet naar Keesje en Jantje kunnen reageren in een groeps bericht.

En maak je daarmee niet het risico dat bv een pb spammen (om het zo maar even te noemen) iedereen gaat markeren als vriend. Er hoeft immers geen "goedkeuring" van de ander te komen. Het aanmerken als vriend is "eenzijdig". Een spammer markeerd iedereen als vriend, zet iedereen in de BCC en stuurt heel bokt in 1 keer een spam pb.

Nogmaals, ik heb er geen enkel verstand van, maar dit is wat er nu spontaan in mij opkomt....

belisabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 21:51

Je kan het ook even kopieeren en dan plakken..
Het neemt natuurlijk meer tijd in maar beter dan alles over typen

belisabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 21:53

trouwens fijn dat de moderators er iets aan gaan doen! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:40

belisabel schreef:
Je kan het ook even kopieeren en dan plakken..
Het neemt natuurlijk meer tijd in maar beter dan alles over typen

En nadeel daarvan is dat je van iedereen apart antwoord krijgt en zij dat weer niet van elkaar kunnen lezen. Reply all is echt veel handiger.

jasmijnz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 20:49

Ik ben voor!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 20:52

Ik ben ook voor ! Als je bijvoorbeeld een PB wil sturen naar iedereen uit een bepaald HK topic is het wel handig dat alles in 1 keer weg kan. :)

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 20:53

ik ga mee met de rest.
ik heb vaak met mijn HK genootjes dat ik ze een pb wil sturen maar dan moet ik weer allemaal gedoe doen met een voor een en dan vergeet ik natuurlijk weer iemand.
te gelijker tijd zou veel handiger zijn :j

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 11:46

Ik quote even Bart zijn reactie. Op korte termijn zijn er dus nog geen concrete plannen hiervoor. Het beheer ziet echter wel de wens van de gebruikers. Er is dus zeker aandacht voor.

BartVB schreef:
In het kader van "beter laat reactie dan geen reactie"... Y;(

PBs naar meerdere personen hebben we hier op een lijstje staan maar daar zitten ook wat haken en ogen aan. Is niet iets dat we zo voor iedereen beschikbaar kunnen maken. Maar inderdaad, zeker in dit soort gevallen is het handig maar b.v. ook voor meetings.

Op de korte termijn kan ik hier niets beloven maar we willen hier wel meer mee gaan doen :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 15:33

Kan het niet dat als je een minimum van 100 nuttige berichten hebt naar meerdere personen een pb mag sturen? Voor spammers zal dat teveel moeite zijn, veel mensen vinden die 25 berichten al een hel :P

rea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-12 15:54

Da's een goed voorstel !

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 15:58

Bedoel je een soort van koppelen aan de kudde, of juist in bepaalde subfora?
Klinkt wat mij betreft niet verkeerd, maar ben erg bang voor sprokkelaars... Of is de functie daarvoor niet belangrijk genoeg?

rosalyvdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 16:01

Lijkt mij inderdaad ook erg handig, hopen dat het gebeurt!

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 16:06

Je zou het recht ook voorbehouden kunnen laten aan de TS van een topic.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 15:21

Dat lijkt me dan weer niet zo handig papagroom, zeker niet in HK's...

Nuriana95 schreef:
Copy-Paste? :D

Leuk idee, doe ik ook meestal, maar eh... Dan duurt het alsnog eeuwen, want dan krijg je weer 20 keer dat stomme "Je mag niet zo snel een bericht plaatsen na je laatste bericht!"
:roll:

Ik ben dus ook voor! *gaat geduldig zitten wachten*

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 20:19

In HK heb je geen TS.