zonnebloem18 schreef:Dat vind ik ook weer zo dubbel. Heb het gevoel dat als het boktteam de pik op iemand heeft omdat die bokker een keer een opmerking heeft gemaakt die tegen het zere been van een mod is, dat dan de berichten extra in de gaten gehouden worden. De betreffende bokker wordt tot in de HK gevolgd en er wordt net zo lang op "gejaagd" tot de bokker permanent geband is. Dat idee krijg ik omdat er zo vaag over gedaan wordt. Waarom mag er in een HK niet gesproken worden over de ban van een mede-HK genoot? Dat wordt in het echte leven toch net zo goed gedaan? Dat is menselijk en begrijpelijk.@Knoffer: het is als gebruiker sowieso niet mogelijk bezwaar te maken tegen een ban van een andere gebruiker, dus het zou niks toevoegen.
Misschien moet er eens een soort "medezeggenschapsraad voor gewone bokkers" in het leven geroepen worden die ook mogen meebeslissen over het permanent bannen van een gebruiker. Ik heb toch het idee dat mods, ookal zijn ze het soms niet helemaal eens met de gang van zaken, toch een bepaalde richting in geduwd worden als ze het groene kleurtje willen behouden. Dat heb je niet met een neutrale medezeggenschapsraad van zwarte bokkers er tegenover. Die medezeggenschapsraad van "gewone" bokkers kan dan democratisch gekozen worden. Zo kan niemand meer zeggen dat een ban eenzijdig wordt opgelegd.