Klachten over moddies

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 15:02

Cayenne schreef:
Anoli schreef:
Aan de andere kant roept het juist frustratie op :j
Eerlijkheid en openheid waarom een mod (verplicht) stopt zou denk ik meer rust brengen.

Dit is al meerdere keren gebeurd en om nou te zeggen dat het meer rust bracht :x
eerder het tegenovergestelde.

Hmm zeker gemist dan. Ja goed dat kan natuurlijk ook dat het tegenovergestelde gebeurd.

Maar ik neem aan dat de meeste mods het er toch wel mee eens zijn dat het geheimzinnige gedrag wat af en toe gebeurt ook niet echt bevorderend is.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 15:15

Tsja. laat ik maar mening-loos zijn, dat is het beste..
Modereren is echt niet makkelijk, je zit echt tussen 2 vuren in en dat maakt het ook erg lastig.
Maar ik herken me wel in jouw verhaal TS.
Ben zelf ook mod geweest en kan zeggen dat ik niet helemaal eens was met de manier waarop ik behandeld ben. (door bepaalde mods, 1 specifiek).
Verder houd ik mijn mening wel voor me.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 15:25

Ook ik ben het niet helemaal eens met de gang van zaken op bokt.

Neem dat topic over "Boon in de fluit bij paard" Daar had ik serieus geschreven hoe je het het beste kan schoonmaken. Maar er werd steeds meer lol gemaakt in dat topic..... Toen ik schreef, "Dat ik er achter was waarom ik geen bonen lust.." Kreeg ik een BAN...!!!!
Natuurlijk in beroep gegaan tegen deze beslissing. Standaard krijg je bericht dat zij er een week voor uit trekken om de 'klacht' te behandelen.
Zes dagen laten ze het liggen en op de zevendede dag kom je er achter dat al je berichtjes 'doorgelicht' worden en dat je niet geheel volgens de bokt regels... bla....bla....bla....bla...bla....bla.

Ook heb ik een zeeeer sterk vermoeden dat een bepaalde bokker :)* zulke ingewikkelde zinnen naar moderators stuurt dat ze die maar lekker laten gaan!

Ik zit nu op het randje van een JAAR ban. Dat betekend voor mij dat als ik de pc aan zet en zie dat ik een PB hebt de schrik me om het hart slaat...(!)

Grote opluchting als ik zie dat het weer 's fan-mail is......! _O-

Ooooh itsmi, is het dan voor mij wel wijs dat ik dit berichtje laat staan..?

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 15:28

HolyPope schreef:
Ook heb ik een zeeeer sterk vermoeden dat een bepaalde bokker :)* zulke ingewikkelde zinnen naar moderators stuurt dat ze die maar lekker laten gaan!

Eens! Hypnose, ik zeg het je!

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 16:45

@ holypope, tsja wat is wijsheid. Ik zou oppassen met wat je op het internet zet, zeker als je tegen een jaar-ban aanzit. Maar ook myn berichtje zal niet in dank afgenomen worden. Daar verwacht ik ook binnenkort een PB'tje over.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 17:10

Ik heb altijd goede contacten gehad met mods en zie dus het probleem niet.
Dit komt waarschijnlijk omdat ik bokt gewoon als tijdverdrijf/hobby zie en veeleer een grijze muis blijf. Ik kan me wel voorstellen dat zij die met hun nek uitsteken eerder met "onrechtvaardigheid" te maken krijgen. Maar ook dit moet als normale, volwassen mensen uitgepraat kunnen worden. De toon maakt de muziek.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 17:22

Gini schreef:
Dit komt waarschijnlijk omdat ik bokt gewoon als tijdverdrijf/hobby zie en veeleer een grijze muis blijf. Ik kan me wel voorstellen dat zij die met hun nek uitsteken eerder met "onrechtvaardigheid" te maken krijgen. Maar ook dit moet als normale, volwassen mensen uitgepraat kunnen worden. De toon maakt de muziek.

Zie mijn melding als ik in beroep ga tegen een beslissing....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 17:22

De een verwacht een ban.... een paar anderen verwachten een pb.... kortom men is zich ervan bewust dat ze verkeerd bezig zijn maar zoeken toch de grens op.

Belachelijk om te eisen dat iemand (of het nou een mod is of een gewone bokker) openbaar aan de schandpaal moet.

Sommigen lopen al tig pagina's in hun bokt bestaan hier op Forumzaken een bepaald insectensoort te penetreren maar vertikken het de hand in eigen boezem te steken.

Natuurlijk zijn er mods die fouten maken. Iedereen maakt fouten. Maar kom op: doe normaal. Meld het bij een hoofdmod of beheer. Maar eis geen uitleg wat er daarna gebeurt. En ben je het er niet mee eens? Schouder optrekken, doorbokken en ermee dealen of als je dat niet kan .... opzouten..

Wat me ook nog wel eens stoort is dat men het niet "pikt" dat een mod van b.v. 23 jaar een onbeschofte post van een ruim 40 jarige beboet/bekritiseert .....
Snap ik echt niet. Ik respecteer alle leeftijdsgroepen. Foute post is gewoon foute post. Bovendien wordt het besproken door meerdere mods toch?

Tja en dat het allemaal niet meer zo is als vroeger op bokt, dat heeft denk ik toch te maken met het grote aantal posters. Jammer maar het is niet anders. Op kleine forums kun je gewoon veel meer toleren.... op een groot bokt zou het finaal uit de klauwen lopen ben ik bang....

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 18:24

Gini schreef:

Bokt is voor mij ook tijdverdrijf, en over het algemeen zie ik mijzelf als een grijze postduif hier op bokt. Geloof niet dat er veel bokkers mij kennen :n

Toch jammer dat ik met regelmaat een pb krijg van een mod omdat mn stille meelezer zich weer eens verveelde. Let wel, dit gaat dan over berichten waarin ik mij volledig aan de boktregels houd...

slimmerik

Re: Klachten over moddies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 18:37

Hmmm, die pb's die eruit gaan .... worden die ook in het team besproken? Als dat niet zo is en je vindt de pb onterecht en je zit ermee, dan dit toch bij een hoofdmod aankaarten zou ik zeggen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 19:19

@Slimmerik, PB's die eruit gaan worden door het team besproken.

Maargoed, al zou ik een pb krijgen omdat ik iets over het team heb losgelaten: So be it. Ben al tijden mod af, ze willen mij toch niet meer in het team, mijn waarschuwgeschiedenis is leeg.... En ik heb - ja echt - een leuk sociaal en druk leven buiten bokt. Daarnaast: Mocht ik een waarschuwing krijgen omdat ik iets los laat, nja, dan zegt dat meer over het team dan over mij. En ik denk dat dat in het geval van itsmi net zo is. (Hoewel ik haar niet als collegamod ken, ik ben al uuhm.... 2 of 3 jaar zwart ;) )

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 19:31

Russel, wat kun jij zeuren zeg. Iedere keer als je een akkefietje hebt met een mod, moet dat maar open en bloot in een topic komen. Kom op, steek je hand in eigen boezem, zo'n lieverdje ben je namelijk niet en je weet feilloos iedere keer het randje op te zoeken.
En als je het niet bevalt, je bent gast op een forum, het forum is van Bart en Eline, en net als je een gast bent in iemand huis kun je vertrekken als het je niet bevalt. Vrienden genoeg om op visite te gaan toch? Of niet soms?

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 19:34

Storm schreef:
Vrienden genoeg om op visite te gaan toch? Of niet soms?

Ja volgende week bij mij op stal *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 19:41

slimmerik schreef:
Hmmm, die pb's die eruit gaan .... worden die ook in het team besproken? Als dat niet zo is en je vindt de pb onterecht en je zit ermee, dan dit toch bij een hoofdmod aankaarten zou ik zeggen.

Bij mij zijn het alleen maar pb's waarin gezegd wordt dat ik goed na moet denken over wat ik post, dat ik wel voldoe aan de boktregels bla bla bla...

Maar het is gewoon kinderachtig dat een mod zich door een andere bokker zo laat sturen...
(elke keer andere mod hoor, dus ach ze bedoelen het goed denk ik dan maar)
Vind mn meelezer irritanter :')

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 20:18

Anoli schreef:
Gini schreef:

Bokt is voor mij ook tijdverdrijf, en over het algemeen zie ik mijzelf als een grijze postduif hier op bokt. Geloof niet dat er veel bokkers mij kennen :n

Toch jammer dat ik met regelmaat een pb krijg van een mod omdat mn stille meelezer zich weer eens verveelde. Let wel, dit gaat dan over berichten waarin ik mij volledig aan de boktregels houd...

Dan stuur je toch gewoon een net! bericht naar desbetreffende mod om meer uitleg. Krijg je dan niet de uitleg die je verwacht of voel je je nog meer tekortgedaan, dan vloek je eens goed en beledig je de mod eens een stilte en je bokt verder. Ik vind het jammer dat mensen zich zo op stang kunnen laten jagen en zo hun boktplezier laten verpesten door een mod.

Maar goed, ik wil niet de advocaat van eender welke partij zijn. Ik blijf liever mijn grijze zelf.
Wilde gewoon even melden dat IK nog nooit problemen heb gehad met een mod.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 20:27

Gini schreef:
Dan stuur je toch gewoon een net! bericht naar desbetreffende mod om meer uitleg. Krijg je dan niet de uitleg die je verwacht of voel je je nog meer tekortgedaan, dan vloek je eens goed en beledig je de mod eens een stilte en je bokt verder. Ik vind het jammer dat mensen zich zo op stang kunnen laten jagen en zo hun boktplezier laten verpesten door een mod.

Maar goed, ik wil niet de advocaat van eender welke partij zijn. Ik blijf liever mijn grijze zelf.

Ik denk dat ik het een beetje verkeerd verwoord, ik heb geen problemen met de mod :n
De berichtjes die ik heb gekregen in het verleden waren vaak onnodig en kwamen op mij over alsof de mod het deed om een andere bokker tevreden te stellen.

Maar ik heb er niet minder plezier om op bokt hoor :n
In 99% van al mn berichten voldoe ik aan de boktregels (de ene % praat ik over een woord wat hier niet genoemd mag worden :') )
Maar goed genoeg gekletst hier, weer terug naar mn grijze postduif-status :j

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 20:39

Ceriadwen schreef:
Storm schreef:
Vrienden genoeg om op visite te gaan toch? Of niet soms?

Ja volgende week bij mij op stal *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Ik was het nog niet vergeten....!!! :D :+ :D ;) :*

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 20:41

Anoli schreef:
Gini schreef:

Ik denk dat ik het een beetje verkeerd verwoord, ik heb geen problemen met de mod :n
De berichtjes die ik heb gekregen in het verleden waren vaak onnodig en kwamen op mij over alsof de mod het deed om een andere bokker tevreden te stellen.

Ah zo, dan had ik het idd verkeerd begrepen. Ach ja, van de gladde rug laten afglijden.

Citaat:
Maar goed genoeg gekletst hier, weer terug naar mn grijze postduif-status :j

Goed plan, ik ga met je mee. :+

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 20:52

Ik moet HP toh wel echt gelijk geven over de persoon met zeer ingewikkelde verhaln: dat die nog geen (of in iedergeval indrukwekkende) ban heeft gekregen is mij ook een raasel
Djesus. Roept bij mij alleen maar ergenissen op zeg :=

ontopic: ik denk dat sommige mods idd heel erg, euh, aan vriendjespolitiek doen. De een heeft binnen de kortste keren een ban terwijl een ander veel geintjes kan uithalen voor er uberhaupt een waarschuwing is.
Goed idee om dit neer te leggen bij het modteam en bart :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 20:57

Niet alleen Ingewikkelde personen hoor. Ook hielenlikkers, stokers, etc. 1 is inmiddels vrijwillig opgestapt (user dus), 1 isnog steeds actief.

Team kan niet altijd wat als men nét binnen de lijntjes blijft.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 21:03

Het gros van de modjes wordt niet door enige kennis en kunde geremd.

Zolang je zielig en vol medeleven mee praat in een topic is er niets aan de hand.

Maar gooi er ineens een opmerking ertussen die er dwars tegen in gaat ??

Dan komt modje in actie. :7

Geen gezeur in de speeltuin die Bokt heet.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 21:04

Jaaa maar af en toe heb ik wel zoiets van komop zeg := als normale gebruikers bijvoorbeeld bepaalde dingen niet meer kunnen worden gelezen, of gewoon beaalde dingen niet binnen 'het fatsoen' gebeuren (o.a. Hooghartigheid, wijsneuzerigheid, irriteren) vind ik best dat er een OW of zelfs een ban mag komen hoor...

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 21:06

Dat is niet waar Ariebren, maar het is wél de manier waarop je iets zegt. Dáár zit het verschil in.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 21:12

En daarom juist.

In een open discussie met mensen onder elkaar worden ook veel dingen gezegd die daarna weer verantwoord worden.

Maar voordat er een tegen argument komt, wordt je opmerking al gedeleted.

Lekker temmen, dat werkt, kan de TS doordrammen over haar probleem.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 21:13

Sommige Bokkers hebben Mods heel 'hoog' zitten. Maar het zijn gewoon mensen zoals jij en ik. Ook Bokkers alleen ze doen wat vrijwilligerswerk op het forum. Niets meer en niet minder.
En iedereen is verschillend, dus het zal misschien niet met iedereen even goed gaan/klikken.

Ik zou mij daar helemaal niet druk om maken. Het is maar een forum. En anders even een pbtje naar een andere mod of beheerder.,