Choiix schreef:Nu ik langzamerhand meer in de richting kom van mijn streefgewicht maar eens voorzichtig een vraag stellen: Wat is het maximale gewicht voor een beginner, na een zoektocht en wat PB's lijken de meningen nogal te verschillen? Dan weet ik hoe ver ik nog moet gaan!
Ik denk dat de 90 kilo waarover je het eerder had als streefgewicht, helemaal geen slecht uitgangspunt is als maximaal gewicht voor een beginner. De crux zit 'm er namelijk in, dat je niet geoefend bent in het volgen van de bewegingen van een paard. Dat zal in het begin, totdat je de slag een beetje te pakken hebt, helaas onvermijdelijk het nodige gehotsebots gaan opleveren. Behalve dat dat oncomfortabel voor jezelf is, is het dat uiteraard ook voor het paard. Zelfs een grote, stevige, sterke, ga je in het begin echt wel in de weg zitten en dat gaat ie voelen ook. Dus het is heel simpel: met hoe minder kilo's je dat doet hoe beter, zowel voor jezelf als voor het paard. Maar je bent lekker onderweg lees ik, zo'n beetje 2/3 van wat je kwijt wilde is er al af en dat in slechts een paar maanden tijd. Petje af daarvoor en veel succes en sterkte met de welbekende laatste loodjes.