Nog nooit op een paard gezeten, maar toch op Bokt. HUH? ;)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Choiix

Re: Nog nooit op een paard gezeten, maar toch op Bokt. HUH? ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-12 23:05

Bedankt voor alle berichten tot dusver! :) Een aantal Bokters hebben al wat gevraagd over technische zaken, mijn PB staat aan, wees welkom.

Ik zou het heel leuk vinden om een keertje langs te komen Benthe, ik stuur je even een PB'tje, gaat wat makkelijker/sneller :)

For those who care, vanmorgen door alle berichten zo gedreven dat ik zelfs korte stukken hardgelopen heb vanmorgen bij het "afval-lopen" met als resultaat 8.96KM in 1:27:57 bij 1182kcal. Daarna moest ik nog naar het treinstation fietsen. Pff, was kapot, kwam amper meer vooruit :P

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 23:09

Welkom op Bokt

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 23:12

Welkom op bokt! Wat ik je aan kan raden is om te beginnen met grondwerk. Lekker bezig zijn met paarden, je leert héél veel over paardengedrag en je bent zelf ook in actie. Dit komt je in alle opzichten ten goede als je daarna ook óp het paard gaat zitten, je legt dan veel sneller de link tussen bepaalde actie = reactie.

En mennen is ook een goede tip, wie weet ga je dat zelfs wel leuker vinden dan rijden :D erg gaaf om te doen :j en helemaal niet minder actief dan rijden als je het goed doet!

irisloove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 23:24

ten eerste heel veel respect voor jou :D

En welkom op bokt!
Heel veel succes met afvallen, zou vast goedkomen! Volgens mij ben je heel erg gedreven en wil je dr echt voor gaan om te kunnen paard rijden!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 23:33

Hallo Sander, welkom op Bokt!

Ik heb ontzettend veel respect voor je dat je zo gemotiveerd bent. Thumbs up. +:)+
Ik denk dat je een welkome aanwinst bent voor Bokt.

M_ndyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 23:42

Welkom op bokt!
wat ontzettend knap dat je nu al zoveel bent afgevallen.
Las ik dat goed? Verhuizen naar Harderwijk? Vlak bij mij.. Haha

Ik zou zeggen heel veel succes met het afvallen verder en dat je maar gauw met de paarden bezig kan!

Clienie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 23:48

Leuk zeg! heel mooi dat je ook zo gemotiveerd bent, en daar door wilt gaan afvallen.
Alle respect voor je +:)+

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 23:52

Het siert je dat je wilt afvallen voor je op een paard stapt. :)
Respect daarvoor!

Fijn ook dat paarden je de motivatie bieden om een gezonder lijf te krijgen, echt heel tof!

Dat je nu niet kunt rijden wil niet betekenen dat je niets met paarden kunt! Kijk eens naar longeerlessen of zoek iemand die je het omgaan met paarden wil leren. Of een menles!!!!

Welkom hier en have fun!

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 23:56

Hoi Sander,

Wat leuk, een computer-man met interesse voor paarden!
Zoals hierboven al genoemd zou ik ook kijken of je eventueel op een manege waar je wilt gaan rijden alvast kunt helpen. Stallen mesten en heel de dag in de weer zijn, is een goede manier om af te vallen!
Zo kun je ook kijken of het wel echt iets voor je is (in de serie komt het soms misschien iets te rookleurig en gemakkelijk over, vergis je hierin niet).

Veel succes met alles, en vooral heeeel erg veel plezier!

En veel respect voor je openheid en eigenlijk heel je bericht, heerlijk!!
Ben benieuwd hoe het over een tijdje met je gaat

Luxor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 15:42

Welkom!
Ik heb ontzettend veel voor respect voor je!
En de Big Bang Theory is een hele leuke serie, vooral Sheldon is mijn favoriete personage. :o
Laatst bijgewerkt door Luxor op 11-08-12 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 15:56

Sheldon rules :D

Welkom op bokt! en ook hier veel respect dat je zoveel moeite doet om af te vallen. (enneuh, je bent bijna aan je streefgewicht he, nog twee maandjes doorzetten :D )
Ook ik zou aanraden om bij een goede instructeur grondles te gaan volgen. je kunt zooveel leren door gewoon te kijken (ook gaan kijken op maneges tijdens lessen enzo, lees je eerst wat in in de theorie (als je vragen hebt, ik wil ook altijd helpen ;) ), en ga dan gaan kijken naar de lessen, door te kijken wat de ruiter doet en wat de instructeur zegt kun je zo al veel verbindingen maken zonder dat je op het paard zit)

Wat imo ook belangrijk is is de anatomie (en het gedrag) van het paard kennen, ga paarden in weides gaan observeren, hoe houden ze hun hoofd, hoe stappen draven en galopperen ze, welke gedrag wordt er vertoont als ze schrikken (daar heb je bv al drie groepen in, Flight, Freeze en Fight.ieder paard reageert anders (de meeste gaan vluchten, sommige gaan bevriezen, een enkeling gaat vechten). kijk hoe ruiters dergelijk gedrag opvangen, enzoverder enzoverder :) )

Ps: Misschien is het een idee om KoudbloedKim eens te pb'en, zij heeft in de afgelopen jaren ook énorm veel gewicht verloren, en énorm hard gewerkt(zowel aan zichzelf als aan haar paard), om terug te kunnen rijden.
[RIJ-ITP] Koudbloed Kim & ik ~ het wordt eens tijd om te vertellen...

ik vind dat mensen die zoveel over hebben voor de paarden zéker een dikke pluim verdienen, en dat het mag en moet aangemoedigd worden!

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 20:45

Dankjewel voor je reactie op mijn probleem, ik ga er morgen even goed voor zitten om het op te lossen. Thanks!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 20:51

Welkom :)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 20:59

Welkom hier op Bokt.
Er is buiten het rijden om heel veel te doen met paarden gelukkig.
Afgelopen 3 jaar heb ik vrijwel niet gereden. Maar ik ben wel gelukkig met mijn pony's. :)
Grondwerk, wandelen, fietsen, etc is het momenteel.
In de toekomst hoop ik dat mennen en rijden er weer bij komen.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 21:05

Choiix schreef:
Bedankt voor alle berichten tot dusver! :) Een aantal Bokters hebben al wat gevraagd over technische zaken, mijn PB staat aan, wees welkom.

Ik zou het heel leuk vinden om een keertje langs te komen Benthe, ik stuur je even een PB'tje, gaat wat makkelijker/sneller :)

For those who care, vanmorgen door alle berichten zo gedreven dat ik zelfs korte stukken hardgelopen heb vanmorgen bij het "afval-lopen" met als resultaat 8.96KM in 1:27:57 bij 1182kcal. Daarna moest ik nog naar het treinstation fietsen. Pff, was kapot, kwam amper meer vooruit :P

wat leuk om een beetje te volgen dat je aan het afvallen bent.
ook in ben bezig met afvallen, zelfde reden als jij hebt..
al heb ik voor egt veel te veel overgewicht wel gereden, maar een tijdje even geminderd omdat ik nu wel vond dat ik echt te zwaar ben/was.
nu bijna 10 kilo kwijt in 6 weken dus best trots op mezelf :')

Ziji

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 09:41

Wat ontzettend leuk! Bijzonder ook dat je door je wens zo hard aan je eigen gezondheid werkt! Ik denk dat het juist een goed idee is om alvast wat bekender met paarden te raken en alvast wat met ze om te gaan als je daar de mogelijkheid voor hebt, dan gaat het rijden straks misschien ook wat gemakkelijker omdat je er al wat vertrouwd mee bent! Superhandig trouwens dat je verstand van techniek hebt, serieus ik probeer al 2 maanden een YouTube kanaal te fabriceren via mijn iPad.....geloof me...niet te doen whhahaaaaa in ieder geval welkom!

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 09:49

Hee welkom

Ik wil even zeggen dat ik het heel knap vind ;)
Ik rij zelf al een tijdje paard en ik ben altijd al aan de zware kant geweest (nooit boven de 90) en nu kon ik toch net iets boven de 90 uit wat ik probeer terug te brengen naar minstens onder de 90.

Ik probeer te zeggen dat ik weet hoe moeilijk het is

In ieder geval alvast heel veel suc6
Met vragen mag je me altijd den berichtje sturen :j

Nebraska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 09:52

Van harte welkom!!

Diep respect voor je afvallen...(ik moet ook nodig wat kilo's kwijt!)

En veel succes met de "nieuwe paarden" verslaving.
No worries wat anderen roepen! Dat zijn zelf watjes die bang zijn voor paarden!

groetjes,

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 10:01

Allereerst, heb ik onwijs veel respect voor jou Sander!
Ik hoop dat je slaagt met je afvalrace, ik weet hoe moeilijk het is om kilo's kwijt te raken, ik heb vanalles geprobeerd maar het lukt mij maar niet helaas.

En natuurlijk, van harte welkom!

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 10:20

Jeetje, wat heb ik veel respect voor jou!
Je bent ontzettend veel afgevallen in korte tijd, dat is echt iets om trots op te zijn!
Ik ben ervan overtuigd dat het je gaat lukken.

Succes en van harte welkom!

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-12 21:40

Aug 15, 2012.
Cycling, Sport
Total distance: 26.51KM
Calories: 1380
Dehydration: 1.03 Litres

Aug 14, 2012
Walking
Total distance: 6.93KM
Calories: 815
Dehydration: 1.26 Litres

Ben weer lekker bezig. Je raakt bijzonder gemotiveerd van al jullie leuke berichten moet ik zeggen ;) Helaas maar 2 rondjes kunnen lopen in plaats van 3, maar het was écht te warm gisteren...

Moet zo langzamerhand maar eens de "paardenspieren" gaan trainen. Volgens mij ga ik als ik eenmaal mag lessen ontdekken dat ik veel meer spieren heb dan ik denk, die ga ik dan wel voelen... :P Mijn beenspieren zijn al die jaren op volle sterkte gebleven maar volgens mij heb ik daar niet bijzonder veel aan, of wel?

Eenieder die mij een PM had gestuurd voor een technische vraag, ze zijn allemaal beantwoord! :)
Morgen kom ik voor het eerst echt in contact met paarden. Ben zeer benieuwd....

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:49

Wat goed!
Succes morgen!

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 21:07

Even een kleine update:

Ik ben inmiddels langsgeweest bij Utixo en heb daar een bijzonder leuke dag gehad :D Benthe mocht je hier nog meelezen nogmaals heel erg bedankt dat ik langs mocht komen en dat je je pride and joy aan een ander toevertrouwde :)

Inmiddels ben ik nog steeds druk aan het fietsen, lopen en weet ik veel wat allemaal nog wel meer. De gewichtsmeter staat momenteel op de 109. We komen langzaamaan dichterbij...
Wel leuk ook dat een riem die eerst krap was bij het eerste gaatje nu te los wordt bij het grootste gaatje xD Afvallen wordt wel steeds moeilijker, maar ik hou vol. De McDonalds heeft mij in ieder geval al een hele tijd niet meer gezien :)

Nu ik langzamerhand meer in de richting kom van mijn streefgewicht maar eens voorzichtig een vraag stellen: Wat is het maximale gewicht voor een beginner, na een zoektocht en wat PB's lijken de meningen nogal te verschillen? Dan weet ik hoe ver ik nog moet gaan!

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:44

Choiix schreef:
Nu ik langzamerhand meer in de richting kom van mijn streefgewicht maar eens voorzichtig een vraag stellen: Wat is het maximale gewicht voor een beginner, na een zoektocht en wat PB's lijken de meningen nogal te verschillen? Dan weet ik hoe ver ik nog moet gaan!

Ik denk dat de 90 kilo waarover je het eerder had als streefgewicht, helemaal geen slecht uitgangspunt is als maximaal gewicht voor een beginner. De crux zit 'm er namelijk in, dat je niet geoefend bent in het volgen van de bewegingen van een paard. Dat zal in het begin, totdat je de slag een beetje te pakken hebt, helaas onvermijdelijk het nodige gehotsebots gaan opleveren. Behalve dat dat oncomfortabel voor jezelf is, is het dat uiteraard ook voor het paard. Zelfs een grote, stevige, sterke, ga je in het begin echt wel in de weg zitten en dat gaat ie voelen ook. Dus het is heel simpel: met hoe minder kilo's je dat doet hoe beter, zowel voor jezelf als voor het paard. Maar je bent lekker onderweg lees ik, zo'n beetje 2/3 van wat je kwijt wilde is er al af en dat in slechts een paar maanden tijd. Petje af daarvoor en veel succes en sterkte met de welbekende laatste loodjes.

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 12:49

Allereerst Wat heb jij een onwijs leuke manier van schrijven!

Ik wens je heel veel succes met afvallen en daarna met paardrijden!