Motie tegen beslissingvrijheid inperkende bemoeizucht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 16:56

Daphne__ schreef:
Is het offtopic? Hmm dat weet ik zo net niet... Als jij foto's plaatst, waar je commentaar over vraagt, dan kun je commentaar verwachten op die cap. En volgens mij staat in de regels, dat je niet mag zeggen dat je op bepaalde dingen geen commentaar wilt, dus dan mag er wél commentaar op komen.

Volgens mij is de insteek van die fora dat je rijtechnisch commentaar geeft, met andere woorden: het commentaar wat je geeft moet invloed hebben op het rijden. Het al dan niet dragen van een cap heeft geen enkele invloed op het rijden. Een slecht liggend zadel bijvoorbeeld dan weer wel.
En dat maakt het commentaar over het niet dragen van een cap wat mij betreft offtopic.

Motje11

Re: Motie tegen beslissingvrijheid inperkende bemoeizucht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 16:59

Ja, en er staat ook in dat opmerkingen niet eindeloos herhaald hoeven te worden. Eenmaal een opmerking over het ontbreken van een cap lijkt me ook niet storend, wel als die opmerking steeds terugkomt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 17:00

Ninx schreef:
Tiffany schreef:
Van mij mogen ze dat overdreven , voor veel mensen onleesbare, deftige nederlands ook maar eens afschaffen. Vind het net zo irritant als B33ZAH taal..

Dat vind ik nu juist heel erg prettig...
Er zijn zo afgrijselijk veel Bokkers die hun eigen taal niet of nauwelijks nog lijken te beheersen, een beetje leerzaam 'geprikkeld' worden vind ik een goede zaak!!!

HC beheerst de oud nederlandse taal vnl en stelt zijn berichten en zinnen dusdanig moeilijk op dat ze niet meer aangenaam lezen.

Bovendien is er ook nog zo iets als recht op vrije meningsuiting HC.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 17:06

Ik ben juist vóór het blijven hameren op het het dragen van een cap.

Zo voorkom je dat ik straks de te hoog geworden premie niet meer kan betalen, doordat half Bokt met een kapotgevallen hersenpan peperdure ziektekosten claimt. :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 17:12

Toch kan ik me (ook voor het eerst geloof ik ;) ) wel vinden in wat HC zegt.
De bemoeizucht op bokt is echt niet grappig meer.
Waar is je cap?
Waar is je BP?
Je bent te groot
Je bent te klein
Je hebt sneakers aan
Je paard heeft een bit in
Je dekje kleurt niet bij je paard...

Etc etc etc

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 17:12

Zoolgangster schreef:

Zo voorkom je dat ik straks de te hoog geworden premie niet meer kan betalen, doordat half Bokt met een kapotgevallen hersenpan peperdure ziektekosten claimt. :')

Om over de hulpverleners en ziekenhuismedewerkers die de troep op mogen ruimen omdat mensen te dom waren om een cap op te zetten niet te praten.

Verder vind ik dit topic toch wel een beetje sneu, ik denk dat hier iemand dringend een hobby nodig heeft... :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 17:16

Nativa, mijn hoofd, heb jij niks mee te maken.
Maar goed, nu krijgen we twee topics.

Wie of wat geeft jullie (voorstanders) het recht om je met mijn hoofd te bemoeien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 17:27

Zoolgangster schreef:

Als ik stel dat iedereen op bokt met overgewicht meer premie moet betalen omdat zij meer risico lopen, is de kiet te klein.

Zoals stef zegt, er is nog altijd iets genaamd vrijheid. Of die vrijheid altijd maar onbeperkt en zonder consequenties moet zijn (meer premie bij geen cap, ect.) is een 2de, maar de bemoeizucht in sommige onderwerpen is al helemaal iets om niet over naar huis te schrijven.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 17:29

Zoolgangster schreef:

Je hebt verschillende gradaties van bescherming waartussen we allemaal een keus maken. Wat zou je ervan vinden als iemand die altijd met bodyprotector, elleboogbeschermers, kniebeschermers, nekbeschermer, polsbeschermers, integraalhelm, alleen in een superveilige binnenbak rijdt, hetzelfde tegen jou zegt?
Het blijft een ladder waar we op staan, het kan altijd veiliger.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 17:32

stef schreef:

Wie of wat geeft jullie (voorstanders) het recht om je met mijn hoofd te bemoeien?

Artikel 10 van het Europees Verdrag voor Rechten van de Mens, artikel 19 van het internationaal verdrag inzake burgerrechten en politieke rechten, artikel 7 in de Nederlandse Grondwet en artikelen 19 en 25 Belgische Grondwet geven ons dat recht.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 27-07-12 17:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 17:33

Ondanks dat ik de TS begrijp ligt het niet in de lijn der verwachting dat een dergelijke regel ingevoerd zal worden. Het is een beetje discutabel of het dragen van een cap al dan niet rijtechnisch genoemd kan worden, want het is wel een aspect van het rijden. Maar reacties daarop verbieden lijkt me wat overbodig. Als het pagina's lang doorgaat en de reacties an sich tegen de regels zijn (afkraken, aanvallend reageren) dan mag daar op getemd worden. Maar als gewoon een paar keer genoemd wordt dat het wel verstandig is een cap op te zetten om die en die redenen dan is daar nu niet direct een bezwaar tegen.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 17:34

Sowieso slaat de titel van dit topic de plank helemaal mis, want alle bemoeizucht van de bokkende medemens ten spijt wordt niemand gedwongen om een cap te dragen. De beslissingsvrijheid wordt dus helemaal niet ingeperkt. Op het moment dat je mensen gaat verbieden om iets te zeggen doe je dat nou juist wel. Huertecilla stelt een middel voor dat erger is dan de kwaal.

Huertecilla schreef:
Wanneer het moderatorteam daar adequaat op reageert is dat snel opgelost.
Dat voorkomt dat er een regel tegen deze bemoeizucht opgesteld hoeft te worden.

Dit stukje vind ik ook nogal dubieus. Het lijkt mij hoogst onwenselijk dat moderators er op los modereren zonder dat zij zich kunnen beroepen op de geldende regels. Die regels zijn er nu juist om iedereen de gelegenheid te geven om zich aan die regels te houden en om willekeur te voorkomen.

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 17:35

Ik vind dat elk volwassen mens zelf kan beslissen of hij wel of niet een cap opzet. Al dat betuttelen word ik niet goed van! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 17:37

Ayasha schreef:
stef schreef:

Artikel 10 van het Europees Verdrag voor Rechten van de Mens, artikel 19 van het IVBPR, artikel 7 in de Nederlandse Grondwet en artikelen 19 en 25 Belgische Grondwet geven ons dat recht.

Nuance: jij mag zeggen dat jij het onverstandig vind dat stef zonder cap rijd, jij mag niet stef verplichten met een cap te rijden.
Nog verdere nuance: het is al veelvuldig besproken dat de artikelen die jij aanhaalt niks betekenen op bokt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 17:38

Misschien HC.... moet bokt foto's zonder cap niet tolereren.... ;) :D Gewoon om de jeugdige leden te beschermen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 17:41

Misschien moeten we jeugdige leden van de samenleving maar niet meer op paarden laten rijden. Als ze 18 zijn kunnen ze als volwassenen beslissen of ze het risico willen aanvaarden dat met paardrijden komt, met of zonder cap.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 17:45

Asyaa schreef:
Misschien moeten we jeugdige leden van de samenleving maar niet meer op paarden laten rijden. Als ze 18 zijn kunnen ze als volwassenen beslissen of ze het risico willen aanvaarden dat met paardrijden komt, met of zonder cap.

:')
mooi antwoord

Dit topic gaat echt over niets en de pot verwijt de ketel }:0
Van mij mag het vernoemd worden, maar je mag niet trachten iemand te verplichten een cap te dragen.
Als ook de niet-cap dragers niemand mogen verbieden een opmerking te maken over hun niet-cap gedrag.
Simpel, ik geloof dat dat verdraagzaamheid heet, zoek maar op in de Van Dale. Blijkbaar zijn er nog weinige die kennis dragen van dit woord.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 17:45

Asyaa schreef:

:j :j En daarbij dan meteen in een hogere premiegroep als men beslist voor zonder cap :D ;)

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 19:28

Huertecilla schreef:
onderderwerp

De Nederlandse taal heeft overeenkomsten met de paardensport: eerst de basis voor elkaar, vervolgens het hogere werk. _O-

Noem mij een mierenneuker, maar ik erger me op taalgebied vooral aan mensen die verheven taalgebruik willen hanteren, maar het niet correct doen. Doe niet stoer met iets wat je niet beheerst, je valt toch wel door de mand.
Nu ik toch bezig ben: er staat een spatie teveel in de titel en er mist een tussen-s in "beslissing(s)vrijheid".

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 19:31

Mag iedereen die zich ergert aan jouw posts TS ook op de rode knop drukken?
Dit word namelijk ook vaak herhaald in diverse topics, maar daar reageert toch ook geen hond op.

Mensen mogen toch gewoon hun mening op schrijven???!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 19:47

Chaos schreef:
Mag iedereen die zich ergert aan jouw posts TS ook op de rode knop drukken?
Dit word namelijk ook vaak herhaald in diverse topics, maar daar reageert toch ook geen hond op.

Mensen mogen toch gewoon hun mening op schrijven???!

Inderdaad, dat mogen ze!

Ik vind wel wanneer domweg herhaalde reacties op irritante wijze een eigen leven gaan leiden, dat er kan worden voorgesteld een apart topic te starten, om zo het originele topic niet teveel te verpesten en het leuk te houden. 20 Keer moeten lezen dat je beter wèl een cap kunt dragen terwijl iemand alleen een foto van een achterkleinkind op een 40 jaar oude shetlander uit 1980 laat zien, vind ik geen topic verpestend ellenlang gezeur over een cap waard. :P

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 19:50

Iedereen mag zijn mening geven, maar er is een verschil tussen een mening geven en een mening opdringen.
Daarnaast vind ik dat je niet altijd perse je mening moét geven.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 19:51

Als het te vaak herhaald wordt mag je de temknop gebruiken .... ga dan niet steeds weer herhalen dat je je eraan ergert..... de pot verwijt de ketel dus....

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 19:53

Tja als TS zich daaraan ergert, dan gaat ie toch ff ergens anders gaan lezen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 20:24

Je kunt natuurlijk ook gewoon een nieuw topic starten als je het gezever op een bepaald topic zat bent...Oh, dat deed TS dus. :')