Het nut van centrale topics

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 19:07

Het anticonceptietopic vind ik nu eigenlijk wel een centraal topic dat best goed loopt. Ik lees niet heel veel centrale topics, maar het centraal topic voor cadeaus bijvoorbeeld, vind ik een pak minder. Daar worden (toen ik er nog keek althans) gewoon veel vragen gesteld en bijna niemand doet de moeite om even terug te kijken naar de vroeger geplaatste berichtjes of ze niet voor iemand een tip hebben.

Ik snap het ook wel, omdat er anders tal van topics over een bepaald onderwerp zullen verschijnen, maar soms is het wel lastig ja.

LadyMadonna

Re: Het nut van centrale topics

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 22:21

Maarja, als ik een tip wil voor een bepaald kado, vind ik het niet prettig om eerst tig pagina's door te worstelen. Mijn ervaring is ook dat je met een los topic meer reacties krijgt dan in een centraal

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 16:29

Ik weet dat dit een relatief oud topic is, maar ik vraag me af of er nog iets met deze materie gedaan wordt?
Ik heb gisterenmiddag een vraag gesteld in een centraal topic, tot op heden geen antwoord en daar het topic ondertussen is verdergegaan op een ander onderwerp denk ik ook niet dat mijn vraag nog beantwoord gaat worden. Kan het niemand kwalijk nemen, mijn bericht verdrinkt gewoon en dan heb ik ook nog eens geen avatar noch onderschrift waardoor mijn post amper 2 cm is. ;)
Ik ben aan het overwegen om een apart topic te openen, al weet ik nu al dat ik naar het centrale topic verwezen zal worden.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 16:32

ik vind het ook niet handig. Als 'nieuweling' stel je je voor met jou probleem oid maar vaak is het gesprek al zo ver dat er geen aandacht voor is.. Ten tweede moet je erg veel bijlezen waarbij de helft niet die info is waar jij op doelt

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 16:33

Vind ze niet handig nee, maar bijvoorbeeld het centrale topic; welk ras past het beste bij me vind ik wel weer handig, stel dat iedereen voor die vraag een apart topic zou openen.. maar voor vragen bij medisch e.d. heb ik ook niks met de centrale topics...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 00:54

En iets van een regel in de OP dat vragen van niet vaste bezoekers ook gewoon beantwoord moeten worden?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 07:16

Maartje1990 schreef:
En iets van een regel in de OP dat vragen van niet vaste bezoekers ook gewoon beantwoord moeten worden?

Ik vind het al jammer dat zoiets al niet gewoon uit fatsoen gedaan word. :=
Ik merk inderdaad ook dat er op Centrale Topics steeds vaker een HK-sfeertje hangt.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 07:25

Ik vind ze ook niet prettig, gister nog een topic over winterjassen naar centraal verwezen maar de rest van die kleding interesseert me niet dus nu kijk ik niet meer. Als ik een vraag in een centraal topic stel krijg ik meestal ook geen antwoord inderdaad.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 09:23

4 september en nog altijd geen antwoord op mijn vraag van 1 september, gaat ook echt niet meer komen vrees ik.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 09:30

ik vraag me dan af wat een oplossing zou zijn?

een probleem signaleren en bekend maken is goed, maar een mogelijke oplossing aandragen nog beter.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 09:38

Mensen erop wijzen dat er een centraal topic is, maar niet verplichten hun vraag daar neer te gooien (dus niet topic sluiten), en dat eens een paar maanden aankijken of het een overkill aan dezelfde topics geeft

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 09:41

Centrale topics sluiten en toelaten dat er dan aparte topics geopend worden over een bepaald onderwerp. Moest het dan zo zijn dat er op korte tijd bijna exact dezelfde vraag gesteld wordt over -bijvoorbeeld- zomereczeem, dan worden die behandeld als zijnde dubbelposts, zoals dat op de rest van bokt het geval is.
Centrale topics zoals 'welk ras past bij mij' en 'ben ik niet te groot voor mijn pony' mogen van mij blijven bestaan, dat zijn sowieso topics met een hoog huiskamergevoel. Het zijn de informatieve centrale topics die me storen: je vraagt naar info die je niet krijgt of die je moet terugzoeken in een 100-pagina's-tellend topic.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 10:23

Ik snap dat Horse Event voor de deur staat, maar een teken van leven van een mod zou ik wel appreciëren.

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 22:06

@Gini
Zolang je het niet leest bestaat het niet........?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 13:50

Gini schreef:
Ik weet dat dit een relatief oud topic is, maar ik vraag me af of er nog iets met deze materie gedaan wordt?
Ik heb gisterenmiddag een vraag gesteld in een centraal topic, tot op heden geen antwoord en daar het topic ondertussen is verdergegaan op een ander onderwerp denk ik ook niet dat mijn vraag nog beantwoord gaat worden. Kan het niemand kwalijk nemen, mijn bericht verdrinkt gewoon en dan heb ik ook nog eens geen avatar noch onderschrift waardoor mijn post amper 2 cm is. ;)
Ik ben aan het overwegen om een apart topic te openen, al weet ik nu al dat ik naar het centrale topic verwezen zal worden.

Ik heb geprobeerd te zoeken om welk topic dit ging, maar het enige waar je op 31 augustus in de middag in gereageerd hebt is een HK-topic over mannelijke bokkers, lijkt me nu niet zo zeer een centraal topic.
Wanneer je vraag verdrinkt in een topic, kun je altijd je vraag nog een keer quoten en opnieuw stellen om hem onder de aandacht te brengen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 13:57

Waarom niet gewoon een los topic ervoor maken? 9 van de tien x staat het niemand in de weg, en als er antwoord is, zakt het ook zo weer weg...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 14:02

Omdat sommige subforums overspoeld worden met dezelfde vragen, waardoor andere vragen (topics) gewoon niet meer zichtbaar zijn.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 14:10

en ik denk dat dat in veel gevallen echt reuze mee valt. Vandaar mijn voorstel: Probeer het eens 2 maanden uit....

Het is gewoon erg jammer als je een serieuze vraag hebt, je topic gesloten wordt, je verwezen wordt naar een centraal topic, en daar nóg geen antwoord krijgt.

Ik heb dit gehad met de vraag hoe bruin tuig op een bruin paard stond. Topic liep prima, kreeg een goed beeld, er komt een mod langs, gooit het op slot, was een centraal topic voor (wat voor tuig heb jij? oid), en ja hoor, niks...

Zelfde als toen ik een cadeau zocht voor mijn oma die 91 werd. Nogal specifiek geval, die leeftijd, dus IMO geen standaard vraag. Nee hup, op slot, verwijzing naar centraal topic, waar ik niks mee op geschoten ben.

Ik heb het idee dat het met name de mods in de weg staat, en niet de users.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 14:17

Het staat users niet in de weg als ze zelf een vraag hebben over het onderwerp waar een centraal topic over loopt (want inderdaad, dan willen ze ineens wel een eigen topic), maar het staat ze wel in de weg als ze zelf geen vraag hebben en zich door talloze dezelfde topics moeten worstelen.
Er zijn hier op FZ in het verleden ook juist diverse verzoeken geweest voor een centraal topic, juist omdat er zoveel dezelfde topics in een subforum stonden. Dus ja, het stoort de gebruikers ook.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 14:22

In een aantal gevallen kan ik daar best in komen (show je setje etc). Maar dan nog ben ik voor individueel beoordelen en niet bam, slotje --> centraal topic.
Een centraal topic over cadeautjes... is er dus :j Allemaal vrij standaard dingen, vriendin is jarig, zusje, geboortje neefje, etc.
Maar niks voor een oma die 91 wordt... En de antwoorden bleven daar ook uit, terwijl ik in het losse topic al wél een aantal leuke ideeen had gekregen.
Tja, zeg het maar dan...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 14:41

Het is vervelend dat je geen reacties krijgt in een centraal topic, maar dat geeft ook geen garantie dat je in een los topic wel de reacties krijgt.
Wij maken alleen maar gebruik van centrale topics als een subforum echt wordt overspoeld met dezelfde vragen, maar proberen dit zo min mogelijk te doen. Dus in zoverre wordt er wel zo veel mogelijk naar de gebruikers gedacht.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 14:47

proberen dit zo min mogelijk te doen? Sorry neon, maar dat strookt niet echt bij het beeld wat ik er iig van heb.
Bam op slot --> centraal topic en geen gemauw....

Het geeft geen garantie dat je in een los topic reacties krijgt, natuurlijk niet, niks geeft garantie, maar in mijn gevallen was dat beide keren wel zo (en ik kan alleen voor mezelf praten wat dat betreft natuurlijk)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 14:56

Wanneer er een centraal topic is gaat inderdaad een topic met het zelfde onderwerp op slot en word je naar het centrale topic verwezen, iets wat ook in de regels staat.
Het zo min mogelijk proberen te doen slaat op het gebruik maken van centrale topics en de hoeveelheid centrale topics in de perken te houden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 15:02

met andere woorden, we kunnen weer banketstaaf als brugman, maar t blijft zoals het is, want voor de mods werkt het prima....

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 15:05

En voor de de meerderheid van de gebruikers ook, want de subfora worden niet overspoeld met topics met dezelfde vragen. :)