Bokt selectief?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 10:25

Gelukkig Dahpne_ hebben vele van ons een goed geheugen en kunnen het misschien wel raden wat jij wilde schrijven. Mijn ervaring met Bokt is dat de één veel meer mag dan een ander, en er nog niet gegumd of ingegrepen word nog niet al had je het graag. Bokt heeft zo z'n eigen regeltjes die ze naar eigen inzicht ombuigen zoals het Bokt uit komt.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 10:29

Rider01 schreef:
Het is bijna alsof we zwijgzaam slecht gedrag moeten accepteren, dat daar niks over gezegd mag worden.
(handig voor een paardlievend forum)

:= goh ben kennelijk niet de enige die er zo over denkt....en dan praat ik nog geen eens over b.v belazering op bokt enzo daar mag je ook niks over zeggen enz...wat ik eigenlijk ronduit belachelijk vind.
maar goed bokt blijft bokt en kennelijk mag daar gewoon niks over gezegd worden want dan krijg je meteen een ban aan je kont hangen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:09

Shellyke schreef:
Bokt heeft zo z'n eigen regeltjes die ze naar eigen inzicht ombuigen zoals het Bokt uit komt.

Juist, dus dat....

ownwise

Re: Bokt selectief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:23

Tja, als men zo walgt van Bokt en haar beleid, waarom dan geen ander forum opzoeken of zich iig distantieren van het forum?
Waar komt die behoefte vandaan om mensen die niet juist handelen en dit dus met foto's op internet plaatsen op hun plaats te wijzen? Als het men dan zo zeer aan de ogen of het hart doet, waarom dan geen pb naar de TS om je verhaal te doen? Waarom moet een sneer of een strenge toespraak per se publiekelijk en waarom kan men geen voldoening halen uit het sturen van een PB met je zegje?

Want laten we eerlijk zijn, dat is ook na een slotje nog gewoon mogelijk.
Is de frustratie over te snelle slotjes wel vanwege de juiste redenen vraag ik me dan af??
Is dit vanwege het moreel van sommige mensen of omdat zij graag openlijk hun zegje hadden willen doen?
Just wondering...

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:28

hoeveel pb's wil je als een ts zijnde dan wel niet ontvangen van boze bokkers??

ownwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:50

@NathalietjeB, je beantwoord een vraag met een wedervraag ;-)
En dat is het risico van het openen van een topic en uberhaupt het openen van een account. Die pb's kan ze ook ontvangen als er geen slotje op zit. Dat is ook heel het punt van mijn post niet, ik zeg niet dat ze massaal moeten gaan pb'en.

Mijn punt is dat ik niet begrijp dat er frustratie zit bij bokkers over het al dan niet te snel dicht gooien van een topic. Is dit nu omdat ze zo begaan zijn met het dier uit het topic en dus eigenlijk nog wat hadden willen zeggen? Want dan zeg ik dat de betreffende moraal ridder een pb zou kunnen sturen.

Ik heb alleen het idee dat het niet om het leed van het dier gaat, maar het feit dat iemand graag nog openbaar een opmerking had willen plaatsen, i.m.o. meer voor zichzelf in dat geval dan voor een ander.

Ik hoor het graag als ik er naast zit, maar zou dan graag de reden van frustratie willen weten. :)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:51

Wat mij dan stoort is dat er in topics over bepaalde handelaren / handelsstallen zo verschrikkelijk door een roze bril gekeken wordt. Alle positieve berichtgeving blijft staan en al het negatieve wordt razendsnel weggegumd onder de noemer: niet uit eerste hand, speculatief. Meestal is dat niet zo maar weg is weg hè.
Op vragen aan mod komt geen antwoord of een vage verwijzing naar de Bokt regels.

Zo lijken de betreffende topics heel positief, maar als het topic compleet zou zijn was het beeld heel wat minder rooskleurig.

Speculatief: heeft Bokt een financieel belang bij betreffende organisaties?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 13:56

Daar ben ik het mee eens IkbenEllen .... maar de negatieve dingen die niet uit eerste hand komen kun je imo ook zien als zwartmakerij. Zo zijn diverse mensen en bedrijven om zeep geholpen die het misschien niet verdienen....

Zou zo 1,2,3 geen goede oplossing weten voor dat verschijnsel. Want er zijn natuulijk ook wel negatieve dingen uit "eerste" hand die niet door de slachtoffers neergezet worden uit angst voor represailles. Want slechte handelsstallen kun je vergelijken met criminelen....

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 15:22

Dat klopt Slimmerik, en ik heb inderdaad ook wel eens een mail gehad van een mod die zei dat bericht "op eigen verzoek" verwijderd was. Krab ik mezelf ook eens achter de oren....

Waarom wordt een reactie van iemand die er een proefrit gereden heeft en daar een botbreuk opgelopen heeft verwijderd, en blijft dit staan (ja dit is het complete bericht)

Citaat:
Ik heb er ook mijn pony gekocht hij is superlief!

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 18:19

Dat is duidelijk niet off topic, beledigend, opruiend of speculatief. :D

Sommige mod's kennen volgens mij niet eens de betekenis van bovenstaande woorden.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 18:45

Datzelfde vraag ik me soms wel eens af bij gebruikers: het verschil tussen zeggen wat je denkt (beledigend, opruiend of speculatief) en nodeloos beledigend zijn - is dat überhaupt bekend? Of wordt die grens niet zo gevoeld?

De ruimte van je eigen grondrechten wordt beperkt door de grondrechten van een ander, zoals een docent dat in het eerste jaar rechtenstudie zo mooi samenvatte.

En dan even niet vergeten dat Wilders van de rechter meer ruimte krijgt om te zeggen wat hij denkt omdat hij politicus is - de meeste bokkers zijn geen politicus die zich daarachter kunnen verschuilen.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 18:57

IKbenEllen schreef:
Wat mij dan stoort is dat er in topics over bepaalde handelaren / handelsstallen zo verschrikkelijk door een roze bril gekeken wordt. Alle positieve berichtgeving blijft staan en al het negatieve wordt razendsnel weggegumd onder de noemer: niet uit eerste hand, speculatief. Meestal is dat niet zo maar weg is weg hè.
Op vragen aan mod komt geen antwoord of een vage verwijzing naar de Bokt regels.

Zo lijken de betreffende topics heel positief, maar als het topic compleet zou zijn was het beeld heel wat minder rooskleurig.

Speculatief: heeft Bokt een financieel belang bij betreffende organisaties?

Nou, je neemt me de woorden uit de mond want ben het hier mee eens (sorry bokt Y;( )
Maar ja, over "het 1e hand" verhaal kun je dus ook discusiëren.
Volgens bokt: zolang je niet bij koop aanwezig bent geweest, heb je geen recht van mening.
Blijf dat toch raar vinden dat werknemers (die daar dus werken maar geen koop sluiten) wel recht van mening hebben om te reageren (dus vnl +) en dat ik of meer mensen uit omgeving (die dus paarden kennen, dingen mee maken) geen recht van reageren hebben want dat is niet 1e hand :? ?

Pardon, ben toch niet blind en heb niet meer de leeftijd om in een fantasiewereld te leven :n
Het is kei harde busines en als ik mensen kan helpen door mijn ervaring te delen dan graag _/-\o_ Bokt is tenslotte een openbaar forum en mensen kunnen uit ervaringen ( + of -) van anderen een eigen plan trekken :)*
Niets mis mee, toch????

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 19:25

Prrrr schreef:
Datzelfde vraag ik me soms wel eens af bij gebruikers: het verschil tussen zeggen wat je denkt (beledigend, opruiend of speculatief) en nodeloos beledigend zijn - is dat überhaupt bekend? Of wordt die grens niet zo gevoeld?

De ruimte van je eigen grondrechten wordt beperkt door de grondrechten van een ander, zoals een docent dat in het eerste jaar rechtenstudie zo mooi samenvatte.

En dan even niet vergeten dat Wilders van de rechter meer ruimte krijgt om te zeggen wat hij denkt omdat hij politicus is - de meeste bokkers zijn geen politicus die zich daarachter kunnen verschuilen.

Jij bent dus moderator. Het gaat over het selectief gummen op bokt en jij komt met grondrechten, Wilders en een docent rechtenstudie aanzetten. Ik zat er niet ver naast met mijn post.

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 20:11

Betteke, ik denk dat Prrrr met onderstaande zin wil aangeven dat ze rechten heeft gestudeerd. Of dit ter zake is qua het onderwerp betwijfel ik, dus Prrrr, graag on topic blijven.

De ruimte van je eigen grondrechten wordt beperkt door de grondrechten van een ander, zoals een docent dat in het eerste jaar rechtenstudie zo mooi samenvatte. :')

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:42

Ik heb op de vorige pagina in een vrij uitgebreide post aangegeven dat niet maar gegund , maar dat er wel ingegrepen wordt als in een post grenzen overschreden worden. Daar zie ik geen inhoudelij ke reactie op - alleen meningen over te snel gummen en niet mogen zeggen wat je denkt. Met een duur woord is dat een grondrecht, dus tja, toch on topic.

Bokt wordt door bokkers gemaakt, maar daar zijn wel bepaalde regels voor afgesproken. Ga vooral naar andere fora als je vindt dat je hier te veel rekening moet houden met een ander - niemand die je tegenhoudt.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:51

In het betreffende topic worden geen grenzen overschreden, er worden puur negatieve EERSTE HAND ervaringen weggegumd. Zou ik een paard willen kopen en op dat topic kijken zou ik denken dat het wel snor zit. Terwijl ik met eigen ogen gezien heb wat voor een bagger daar vandaan komt onder de noemer: braaf.
Je zou daar een leuke pony voor je kind zoeken.

Ook vragen waarom er zo selectief gegumd wordt worden genegeerd en verwijderd als zijnde off topic.

Ik snap best dat je een bedrijf niet totaal af kunt branden, maar dit is de omgekeerde wereld.

Ik zit ook in een ander bedrijfsmatig topic, daar blijven negatieve ervaringen wel gewoon staan. Waarom is dat? Wordt daar dan niet geprotesteerd door eigenaar ofzo?
Laatst bijgewerkt door IKbenEllen op 12-07-12 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:53

Ah. Het gaat over een specifiek topic.... Niet over algemeen beleid. welk topic?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:55

Ik stuur je een pb, namen noemen zal niet mogen? :D

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:58

Linkje naar het topic lijkt me prima...

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 23:00

Uit dat topic zijn idd ook berichten van mij verwijderd.
Die waren niet negatief, maar te speculatief blijkbaar.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 23:04

dees21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 23:28

Misschien kun je gewoon eens een telefoon pakken, even bellen na jvdh, al je frustraties eruit gooien. Scheelt een hoop discussies! En misschien voel je je nadien nog wel beter ook!

Alle verhalen hebben 2 kanten!

En als bokt je niet aanstaat, hoe hun hun website leuk en informatief willen houden en het niet willen laten vertroebelen met gefrustreerde bokkers die vaak toch al in een negatief spiraal zitten dan ga je toch van bokt weg.

Dat scheelt vast een hoop stress.

Of zijn dit speculaties wat ik nu schrijf, dan sorry daarvoor. Bokt is goed bezig! Ga zo door.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 23:31

Dus als je een negatieve ervaring hebt ben je per definitie gefrustreerd?
Waarom zou ik ze moeten of willen bellen?
Het topic is gewoon niet objectief, en dat hoop ik wel dat Bokt is.
Ik hoor inderdaad graag 2 kanten, maar in dat topic wordt 1 kant zorgvuldig verwijderd.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 23:38

Maar als goede ervaringen van eerste hand mogen.... dan mogen slechte ervaringen toch ook? Anders krijg je inderdaad dat een stal die soms niet netjes werkt inderdaad het heilig-boontje-imago krijgt.
Overigens vind ik dat je goede stalevaringen ook als verkapte reclame voor derden kunt zien..... en dat hoort dan weer onder commercieel.....

Misschien beter maar helemaal stoppen met dat soort topics....

Ik vind de vraag en opmerkingen van IkBenEllen nog niet eens zo verkeerd.

dees21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 23:40

Alle neagtieve ervaringen hebben ook een positieve ervaring.

Snap nooit niet waarom er zoveel over gesproken wordt opneen forum. Maar niet rechtsteeks!

Zijn ook maar mensen, denk niet dat ze zullen bijten!

Als bokt zich niet wil lenen voor zulke speculaties, ervaringen uit de wandelgangen van je pensionstal of olifantenverhalen dan kan ik dat helemaal begrijpen. Wettelijk gezien mag er heel veel niet. Meer als je denkt. En regels zijn er om nageleefd te worden.