Een bokker kunnen "taggen"?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:15

Ik vind het wel een goed idee. :j

_Naomi_ schreef:
Ik vind taggen maar niets.
Heb sowieso niets met sociale netwerken.

Dit heeft verder ook niks met social media te maken, zolang het gewoon binnen bokt blijft.

aeckker03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:21

_Naomi_ schreef:
Als diegene bevriend is met de desbetreffende persoon, is het voor een bedrijf niet moeilijk en gaat een bedrijf voor ze iemand aannenen, eerst alle boktberichten gaat doorlezen.

dat kan nu toch ook al? in je profiel kun je al je berichten doorlezen

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:21

Ik vind het een goed idee! Volgens mij snappen een aantal bokkers niet zo goed wat taggen is. Gewoon@-boktnaam- vind ik een goede oplossing.

Doubtless

Re: Een bokker kunnen "taggen"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:23

Goed idee, laat maar komen die functie!
Meldingen per e-mail lijkt me niet handig. Een linkje boven 'eigen berichten' lijkt me handiger!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:25

Geryon schreef:
Ik vind het een goed idee! Volgens mij snappen een aantal bokkers niet zo goed wat taggen is. Gewoon@-boktnaam- vind ik een goede oplossing.

Inderdaad..

Dit is dus taggen: @Miracle_

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:29

Bij Facebook is het ook niet standaard zo dat een (gebruikers)naam direct wordt getagt. Zodra je een naam gebruikt die in je vriendenlijst staat geeft Facebook de mogelijkheid die naam aan te klikken en dan wordt diegene inderdaad getagt, maar je kan dat ook gewoon negeren en dan wordt diegene niet getagt.
Zo zou het dan hier ook gewoon moeten werken :)

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 17:00

@Sani Ik snap wat je bedoelt maar ben het er niet helemaal mee eens. Quoten is sowieso niet hetzelfde, het hele punt van taggen is om iemand te laten weten dat ze genoemd worden. Jij gaat dit pas lezen wanneer jij besluit het topic opnieuw te openen om te zoeken naar nieuwe reacties. Ik persoonlijk wil geen notificaties van nieuwe berichten in een topic, dan kun je aan de gang blijven vooral in een druk topic. Ik zou wel graag een bericht willen wanneer iemand persoonlijk op mij heeft gereageerd, ook gewoon voor als ik een topic even ben vergeten.
Over dat hele topic vol met tags,
Nu staan topics ook vol met quotes, of vol met @bokker, het enige verschil word nu dat de letters waarschijnlijk blauw zullen worden omdat je een link creert naar de bokkers profiel , wat ik persoonlijk ook handig vind! Wanneer nu iemand zegt, voorbeeld: Bokker Sani heeft het hoofdstel te koop die jij zoekt, moet jij nu via de zoek machine deze bokker gaan zoeken, als ik tag @Sani heeft het hoofdstel die jij zoekt kan diegene meteen op jou klikken.
En over dat expres taggen, als er iemand echt iemand wilt vervelen zijn er genoeg andere manieren. Dan kunnen ze ook constant prive berichtjes sturen, constant vervelend op iemands topic reageren etc. Je kunt iemand zo als vijand instellen, dus taggen hoeft echt niet een groter probleem te vormen.

@Gini Ik snap je punt over dat langs elkaar heen lezen, maar als mensen echt ergens langs af willen lezen doen ze dat toch wel, met of zonder taggen. Ik kan ook heel makkelijk nu ergens door heen scrollen tot ik ergens mijn bericht gequote zie met reactie van een andere bokker, ik kan nu ook via de zoek functie idd zoeken naar mijn naam en alleen daar naar kijken. Als er iemand geen interesse heeft in berichten van andere mensen zullen zij die toch wel vermijden, met of zonder tags.

Voor de rest is klopt jouw tweede argument niet, omdat je iemand tagged op bokt naam dus, @Gini, wat ook zal verwijzen naar jouw profiel. Op deze manier kun je echt niet in de war raken? Het is natuurlijk niet zo dat als iemand lies heet in het echte leven en op bokt Lovehorsesforever jij @lies kunt typen en bokt linkt dat ineens aan de bokker lovehorsesForever :+ dat lijkt me wel heel complex ook. Ook lijkt het mij dan handig dat er net als bij facebook wanneer ik type @lovehorses er meteen een lijst komt met namen die zo beginnen zo dat jij de correcte naam eruit kunt halen. Als jij een bokker kent weet je deze wel eruit te halen.

@Dancer_ er moet idd wel een mogelijkheid komen om ervoor te kiezen dat je in een bepaald topic niet meer getagged wilt kunnen worden, een soort van niet meer geabboneerd zijn op een topic.

@_Naomi_ deze snap ik niet? Er word geen persoonlijke naam gelinkt aan een bokt namen, ik zou ook niet weten waarom? En ik snap ook niet wat taggen te maken heeft met berichten van mensen kunnen lezen. Want als een bedrijf zo graag de moeite wilt nemen iemand te zoeken op bokt kunnen ze dit toch gewoon via hun profiel doen en alle berichten lezen. Dit zou ook betekenen dat het bedrijf ook nog lid moet worden van bokt! Ze komen uberhaubt niet bij iemand via bokt mits deze persoon in een bericht of profiel hun voor en achternaam geeft met foto’s. Dit is dus geheel jou eigen verantwoordelijkheid en zal taggen niks aan veranderen.

@Negerzoen lijkt me idd een goeie! Je moet zelf kunnen kiezen of je tagged wanneer je @bokker typt, als je in een topic in de huiskamer aan het kletsen bent hoef je niet constant die persoon te taggen, op een gegeven moment weet de desbetreffende persoon echt wel over wie je het hebt. Het lijkt mij dan ook verstandig als er van te voren een goed regelement komen wat betreft het taggen, niet 10x achter elkaar in een topic iemand constant taggen als je samen een discussie aan het voeren bent bijv.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 17:54

Moos99 schreef:
Voor de rest is klopt jouw tweede argument niet, omdat je iemand tagged op bokt naam dus, @Gini, wat ook zal verwijzen naar jouw profiel. Op deze manier kun je echt niet in de war raken? Het is natuurlijk niet zo dat als iemand lies heet in het echte leven en op bokt Lovehorsesforever jij @lies kunt typen en bokt linkt dat ineens aan de bokker lovehorsesForever :+ dat lijkt me wel heel complex ook. Ook lijkt het mij dan handig dat er net als bij facebook wanneer ik type @lovehorses er meteen een lijst komt met namen die zo beginnen zo dat jij de correcte naam eruit kunt halen. Als jij een bokker kent weet je deze wel eruit te halen.

Nee, je snapt mijn punt niet.
Ik zit ook op een ander forum, waar ik een aantal mensen onder hun echte naam ken en die ik dus op dat forum ook aanspreek met hun echte naam en niet met hun forumnaam. Als ik dan snel type @Lies (terwijl ik dus eigenlijk Lovehorsesforever bedoel), dan zal toch de -logischerwijze - de persoon met de boktnaam Lies getagd worden, maar dat is dus niet de oorspronkelijke persoon die ik bedoelde. Dan ga ik al moeten nadenken van: ach ja, wat was Lies haar boktnaam ook alweer, iets met lovehorses en nog iets.
Snap je wat ik bedoel?

Om een specifieke bokker aan te halen. 'Bokker aerdenhout heeft dit ook meegemaakt. Ik tag haar even: @aerdenhout.'
De verkeerde persoon wordt getagd. Wat loopt er mis? De bokker die ik bedoelde heeft boktnaam aerdenhout1.
Snap je wat ik bedoel?
Taggen op facebook is de eigennaam van de persoon. Een nickname taggen is al heel wat moeilijker.

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 18:26

Gini schreef:
Moos99 schreef:

Nee, je snapt mijn punt niet.
Ik zit ook op een ander forum, waar ik een aantal mensen onder hun echte naam ken en die ik dus op dat forum ook aanspreek met hun echte naam en niet met hun forumnaam. Als ik dan snel type @Lies (terwijl ik dus eigenlijk Lovehorsesforever bedoel), dan zal toch de -logischerwijze - de persoon met de boktnaam Lies getagd worden, maar dat is dus niet de oorspronkelijke persoon die ik bedoelde. Dan ga ik al moeten nadenken van: ach ja, wat was Lies haar boktnaam ook alweer, iets met lovehorses en nog iets.
Snap je wat ik bedoel?

Om een specifieke bokker aan te halen. 'Bokker aerdenhout heeft dit ook meegemaakt. Ik tag haar even: @aerdenhout.'
De verkeerde persoon wordt getagd. Wat loopt er mis? De bokker die ik bedoelde heeft boktnaam aerdenhout1.
Snap je wat ik bedoel?
Taggen op facebook is de eigennaam van de persoon. Een nickname taggen is al heel wat moeilijker.

Aha, die had ik idd niet zo begrepen en dan snap ik je punt.
Maar wanneer je gewoon iemand bij de voornaam aanspreekt doe je dit onbewust, lijkt me niet dat je zo snel heel bewust een @ neerzet om vervolgens iemands persoonlijke naam te typen, als je snapt wat ik bedoel. Ik zie het niet als een heel groot obstakel! snap overigens wel wat je bedoelt nu.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 00:45

Doubtless schreef:
Goed idee, laat maar komen die functie!
Meldingen per e-mail lijkt me niet handig. Een linkje boven 'eigen berichten' lijkt me handiger!

of dat je dat aan kunt vinken onder instellingen?

Ik vind het prima en leuk idee! zo kun je sneller naar het profiel van desbetreffende naam. :j