_Naomi_ schreef:Ik vind taggen maar niets.
Heb sowieso niets met sociale netwerken.
Dit heeft verder ook niks met social media te maken, zolang het gewoon binnen bokt blijft.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Geryon schreef:Ik vind het een goed idee! Volgens mij snappen een aantal bokkers niet zo goed wat taggen is. Gewoon@-boktnaam- vind ik een goede oplossing.
Moos99 schreef:Voor de rest is klopt jouw tweede argument niet, omdat je iemand tagged op bokt naam dus, @Gini, wat ook zal verwijzen naar jouw profiel. Op deze manier kun je echt niet in de war raken? Het is natuurlijk niet zo dat als iemand lies heet in het echte leven en op bokt Lovehorsesforever jij @lies kunt typen en bokt linkt dat ineens aan de bokker lovehorsesForeverdat lijkt me wel heel complex ook. Ook lijkt het mij dan handig dat er net als bij facebook wanneer ik type @lovehorses er meteen een lijst komt met namen die zo beginnen zo dat jij de correcte naam eruit kunt halen. Als jij een bokker kent weet je deze wel eruit te halen.
Gini schreef:Moos99 schreef:Voor de rest is klopt jouw tweede argument niet, omdat je iemand tagged op bokt naam dus, @Gini, wat ook zal verwijzen naar jouw profiel. Op deze manier kun je echt niet in de war raken? Het is natuurlijk niet zo dat als iemand lies heet in het echte leven en op bokt Lovehorsesforever jij @lies kunt typen en bokt linkt dat ineens aan de bokker lovehorsesForeverdat lijkt me wel heel complex ook. Ook lijkt het mij dan handig dat er net als bij facebook wanneer ik type @lovehorses er meteen een lijst komt met namen die zo beginnen zo dat jij de correcte naam eruit kunt halen. Als jij een bokker kent weet je deze wel eruit te halen.
Nee, je snapt mijn punt niet.
Ik zit ook op een ander forum, waar ik een aantal mensen onder hun echte naam ken en die ik dus op dat forum ook aanspreek met hun echte naam en niet met hun forumnaam. Als ik dan snel type @Lies (terwijl ik dus eigenlijk Lovehorsesforever bedoel), dan zal toch de -logischerwijze - de persoon met de boktnaam Lies getagd worden, maar dat is dus niet de oorspronkelijke persoon die ik bedoelde. Dan ga ik al moeten nadenken van: ach ja, wat was Lies haar boktnaam ook alweer, iets met lovehorses en nog iets.
Snap je wat ik bedoel?
Om een specifieke bokker aan te halen. 'Bokker aerdenhout heeft dit ook meegemaakt. Ik tag haar even: @aerdenhout.'
De verkeerde persoon wordt getagd. Wat loopt er mis? De bokker die ik bedoelde heeft boktnaam aerdenhout1.
Snap je wat ik bedoel?
Taggen op facebook is de eigennaam van de persoon. Een nickname taggen is al heel wat moeilijker.