Concept nieuwe layout voor Bokt.nl

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 14:13

*\o/*
Now I am a happy camper!!!!

Nayomie

Re: Concept nieuwe layout voor Bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 14:16

Als dit voor het forum algemeen zou zijn, dan zou ik het ook wat statisch zijn.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 14:18

Aan het forum vind ik vooral fijn dat er om en om de post licht en donkerblauw is. Dat leest fijn, en ik hoop er dat dit blijft!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 14:19

Dat is makkelijker lezen inderdaad.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 14:23

Even heel koud en kort door de bocht, ik vind het niet mooi. Er zijn al zo veel websites met een dergelijke look, dat voor mijn gevoel Bokt hierdoor 'een van die vele websites' zal worden. Het lijkt bij wijze van spreken bijna op zo'n standaard template, het springt er voor mijn gevoel niet echt uit, het is niet uniek. Een site waarop je razendsnel de spullen of informatie kan vinden waar je naar zoekt, dat wordt het hiermee zeker, maar het oogt nou niet als een plek waar je gezellig eens blijft hangen om eens rond te bladeren of rond te kijken.

Voor een informatieve website of een verkoop site vind ik hem best passend, maar voor een forum... nee :o

Nog een kleine kanttekening, is misschien persoonlijke smaak maar ik vind de knoppen en links op de volledige browser variant best groot en ook ver uit elkaar staan en daardoor niet overzichtelijk. Voor de kleinere schermen is de opzet naar mijn idee leuk en goed, maar voor grotere beeldschermen vind ik het niet fijn ogen. Ik gebruik het formaat 1920x1080 en om de 4 links [Nieuws] [markt] [wiki] [forum] te kunnen lezen moet ik mijn hoofd van links naar rechts bewegen, het is niet in een oogopslag duidelijk zeg maar (naar mijn mening dan he)

Edit:
Shadow0 verwoordt ook heel goed wat mijn gedachten zijn, kan me 100% vinden in zijn/haar tekst.
Laatst bijgewerkt door Telpeva op 16-06-12 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 14:25

Hmm, ik weet niet goed wat ik er van moet vinden. Aan de ene kant wel mooi, zo'n verandering. Maar aan de andere kant, Bokt staat bekend om het blauw en is ontzettend overzichtelijk en duidelijk: waarom zou je dat gaan veranderen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 14:27

Ik vind het erg mooi :j
De lichtere kleuren maken het beeld rustiger, terwijl de belangrijke dingen er met oranje best wel uitspringen. Handig dat de belangrijkste dingen niet meer in het klein rechtsboven staan, maar meteen naast het logo. Ik vind het wel raar dat home ineens nieuws heet.

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 14:30

Ziet er mooi uit. Een stuk frisser en overzichtelijker, zeker op de telefoon vind ik het een hele verbetering. Ben daar nu regelmatig mee aan het priegelen. Daarbij is het ook veel meer van deze tijd, stukken moderner!!
Ben benieuwd. :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 14:45

Hmmm, ik ga m'n vertrouwde boktje missen ben ik bang -O-

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 14:47

Bart hou je met de responsiveness rekening met het feit dat sommige tablets naar de mobiele site worden gestuurd afhankelijk van de resoluties. Ik heb in mijn eigen project geleerd dat mensen dat mega-irritant vinden. Mensen met een tablet willen dat niet ;)

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 14:50

mis alleen nog de bokt app. :D

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 14:57

Telpeva schreef:
Even heel koud en kort door de bocht, ik vind het niet mooi. Er zijn al zo veel websites met een dergelijke look, dat voor mijn gevoel Bokt hierdoor 'een van die vele websites' zal worden. Het lijkt bij wijze van spreken bijna op zo'n standaard template, het springt er voor mijn gevoel niet echt uit, het is niet uniek. Een site waarop je razendsnel de spullen of informatie kan vinden waar je naar zoekt, dat wordt het hiermee zeker, maar het oogt nou niet als een plek waar je gezellig eens blijft hangen om eens rond te bladeren of rond te kijken.

Voor een informatieve website of een verkoop site vind ik hem best passend, maar voor een forum... nee :o

Nog een kleine kanttekening, is misschien persoonlijke smaak maar ik vind de knoppen en links op de volledige browser variant best groot en ook ver uit elkaar staan en daardoor niet overzichtelijk. Voor de kleinere schermen is de opzet naar mijn idee leuk en goed, maar voor grotere beeldschermen vind ik het niet fijn ogen. Ik gebruik het formaat 1920x1080 en om de 4 links [Nieuws] [markt] [wiki] [forum] te kunnen lezen moet ik mijn hoofd van links naar rechts bewegen, het is niet in een oogopslag duidelijk zeg maar (naar mijn mening dan he)

Edit:
Shadow0 verwoordt ook heel goed wat mijn gedachten zijn, kan me 100% vinden in zijn/haar tekst.

Mee eens!

En het groen vind ik ook niet mooi.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 15:05

Kan er geen 'keuze' komen, in welke lay out je Bokt wil hebben? (Iets dat je aan kan vinken en dat de lay per persoon verschillend is?)

Weet niet of hier veel werk in zit?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 15:08

Ik vind hem ook niet mooi, het is zo licht en zakelijk. Nu vind ik bokt een hele gezellige uitstraling hebben, maar ik denk dat het een beetje weggaat met die nieuwe kleuren. Voor mij is het, het dan net niet en naar mijn mening wordt het een dertien in een dozijn forum zo, alleen wat groter :)

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 15:21

Laura_x_ schreef:
Kan er geen 'keuze' komen, in welke lay out je Bokt wil hebben? (Iets dat je aan kan vinken en dat de lay per persoon verschillend is?)

Weet niet of hier veel werk in zit?

ja net zoals sporthorses.nl dat heeft :) een oude en vernieuwde versie

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 15:52

Ik ben volgens mij een van de weinig die de nieuwe lay-out best zie zitten voor heel bokt :+
Wordt alles dan omgegooit zodat nieuwe gebruikers hun weg beter kunnen vinden?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 16:13

Tsja als dit de nieuwe bokt layout wordt zonder keuzen in kleur of layout is het voor mij einde bokt. Door de lichte scherpe achtergrond met deze letterkleur en grootte ga ik zo knijpen om de felle achtergrond te ontlopen dat ik alleen strepen zie en geen letter meer kan ontcijferen. Dat is puur de kleur en achtergrond en lettertype.

En kwa layout en op uniek zijn. Dit gaat eruit zien als zoveel sites die allemaal vinden dat ze vernieuwd en hip zijn en het is een eenheidsworst. en het ziet er zo eerder amateuristischer uit dan bokt nu dat door de kleur en opbouw en proffesioneler uitziet en zich veel meer onderscheid van andere sites.

En de layout gaat uit van een groot breedbeeldscherm zo te zien? Tenminste daar lijkt het wel op. Sturing links waardoor er weinig efficiente leesruimte overblijft bij een kleiner niet breedbeeldscherm.

Is het geen idee dat je als lid keuze krijgt in kleur dan wel opbouw en lettergrootte. Op andere sites kan dat vaak wel waardoor je kunt kiezen welke achtergrond kleur je krijgt.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 16:30

Heb even gespiekt naar de afmetingen van het voorbeeld plaatje, de breedte daarvan is 1267. Volgens mij zit je dan met een resolutie van 1280x1024 of 1115x864, die afmetingen komen het best in de buurt en dat zijn geen breedbeeld afmetingen (even uitgaande van het voorbeeld plaatje). Ik zit zelf achter een breedbeeld en ik heb aan beide zijkanten een hoop ruimte over wanneer ik het voorbeeld plaatje open op ware grootte.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 16:34

Ik heb als verhouding 1/3 knoppen links 2/3 text rechts. Dat is naar verhouding weinig leesruimte. Bokt nu is1/5 tot 1/6 links avatar 4/5 tot 5/6 rechts text.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 16:35

Laura_x_ schreef:

Weet niet of hier veel [***] in zit?

Lijkt me een super plan! Ik vind het nieuwe echt niet mooi sorry.. :o

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 16:37

Heel netjes!

Ik zeg doen!

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 16:38

Een paar weken, en iedereen is er aan gewend.
Bij de markt begon het ook zo, en die is ook al helemaal ingeburgerd.

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 16:40

ik vind het er eigenlijk ook niet zo mooi uitzien. precies een "gemakkelijk" snel zelfgemaakt site... Waarom moet altijd alles verranderen?

Featherlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 16:46

ziet er mooi en overzichtelijk uit! :j

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-12 16:58

Shadow0 schreef:
Inhoudelijkere reactie: wat me opvalt bij deze voorbeelden is dat je als lezer weinig geleid wordt. Bijna alle informatie op de pagina wordt weergegeven met dezelfde zwaarte.

Klopt voor een groot deel. Dat is een punt waar we nog wat mee worstelen en ook iets dat al wel wat verbeterd is tov eerdere ontwerpen. We zijn aan het kijken hoe we dat onderscheid beter kunnen maken, een van de dingen waar we naar gaan kijken is het wat donkerder maken van de blokken aan de linkerkant b.v. Daardoor komt de focus wat meer op het 'hoofdvak' te liggen.

Focus binnen de advertentie heb je gelijk in, daarmee zijn we nog niet 100% klaar, dat gaat voor nu vooral om de algemene look&feel. Daar moet nog wat geschoven worden met de indeling en accentuering. Wat navigatie betreft ook goede punten, gaan we naar kijken of we dat handig vorm kunnen geven.

@Goof & anderen; wat bedoelen jullie met statisch?

@Telpeva; Klopt, heel artistiek of super origineel is het niet. Maar dat was ook expliciet niet de insteek. Bokt is een site die vooral functioneel/snel/makkelijk in gebruik moet zijn. Het is stiekem best een complexe site (en wordt alleen maar complexer) dan moet je geen vormgeving hebben die heel frivool/gezellig/ingewikkeld/kunstzinnig is. We zijn heel erg gaan snijden in de vormgeving om alles eigenlijk zo eenvoudig mogelijk te houden zodat we vooral op een ontwerp komen dat herkenbaar is maar vooral werkt. Omdat het iets is dat werkt zie je het idd terug op meer sites. Komt ook doordat je als gebruiker een bepaalde standaardindeling verwacht. Home/logo zit linksboven, boven-midden hoofdnavigatie, inloggen/registreren rechtboven, rechtsboven ook zoeken, breadcrumbs links boven de content, etc.
Grootte en positionering van de knoppen ga ik naar kijken als er een werkend prototype is :j

@Anya; Heb je voorbeelden van tables die problemen geven?

@Laura_x_; de oude layout beschikbaar houden kost flink wat. Knopje maken is zo gedaan maar het onderhouden van twee verschillende layouts is een klein drama :+ Op zich hebben we al een tussenvorm omdat het forum voor het grootste deel blijft zoals het nu is.

@Karuna; de lichte achtergrond is voor een deel gekozen om het contrast van de tekst hoger te maken dan deze nu is. Het zwart op blauw is niet altijd even goed te lezen. Maar ik ga nog eens verder kijken naar accessibility/toegankelijkheids richtlijnen. Een knopje/functie voor meer/minder contrast of grotere letters is iets waar we naar kunnen kijken :j

Wat breedbeeld betreft; de site zou mee moeten schalen met je scherm. Als je een smal scherm hebt krijg je in principe de tablet uitvoering.

@Charlot; omdat de huidige site voor nieuwe (en oude :D) mensen een ramp is :)

Dank voor de complimenten! We zijn er nog niet en er kan nog het e.e.a. geschaafd worden. Het doel is om uit te komen bij een ontwerp waar in de eerste week 90% al blij mee is en na 2 weken 99.9% :+