Waar is de tijd gebleven.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Waar is de tijd gebleven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 14:48

natuurlijk zijn er zat topics waar men elkaar helpt, dat blijkt uit regelmatig uit de BNB. Er zit alleen (naar mijn idee) best een behoorlijke groep "zuigers" of "azijnpissers" of geef het een naam, en dat is in interessante discussies soms best vervelend.
Als een bepaald persoon in een discussie komt, hoe interessant ook, haak ik af....

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 14:52

Groot gelijk Stef, dat doe ik ook als ik bepaalde mensen tegenkom...
:wave: denk ik dan... Dan heb ik er al niet eens meer zin in.
Dat is een van de redenen waarom ik bijna nooit meer iets plaats op bokt.

nina023

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 14:55

Meestal zijn de mensen die de aanstichters zijn voor een reltopic ook meestal dezelfde. Als ik die tegenkom in een topic ben ik er al snel klaar mee.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 14:56

jolliegirl dat bedoel ik ook.
Mensen die vaak gezellig meedoen met de rest die laten dus hun topics achterwege omdat er van die rellers tussen zitten.

anneschr dat vind ik ook.

maar ik vraag em dan af waarom word daar niks mee gedaan.
Denk dat er een aantal hier 1 á 2 dezelfde personen bedoelen.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 14:57

Ja dat is wel jammer als je dan moet afhaken.
Kun je er voor je zelf niet doorheen prikken?
En die berichten gewoon niet lezen?
Of denk ik nou te makkelijk, moet eerlijk zeggen dat ik niet van discussies houd :o

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 14:58

Ik lees de berichten sowieso niet dan. :)
Bekijk wel het verdere topic,maar voel me niet geroepen om te reageren.

Dit omdat ik in het verleden op bokt zelf in behoorlijk wat vete's heb gezeten.
En ik me daar nu te volwassen voor voel. :)

Voorkomen is beter dan genezen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 15:02

maar ook gewoon de eeuwige betweterigheid..
Waar is je cap? Of in geval van aangespannen: Waar is je zweep?
Waar is je BP?

Je kán niet meer gewoon leuk foto's laten zien zonder een sneer te krijgen, maar goed, de foto fora vind ik sowieso lastig, want je moet óf gewéldige foto's door een prof fotograaf met een keurig gereden paard van minimaal z nivo hebben, óf een 2,5 jarige die met een slof in de krul getrokken wordt, wil je reacties krijgen.
Hier maak ik mezelf ook schuldig aan trouwens, want ik kom nog nauwelijks op de foto fora.

Maar Jollie, het is en blijft wel heel jammer, want dan zit je in een goede discussie, over wat dan ook, en hoppa, komt persoon x om de hoek, en dan denk ik: verdikke! Heb je hem/haar weer! Daahaaag....
Maar ik baal er dan wel van ;)

nina023

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 15:05

Vaak zie je ook mensen die 1 dag lid zijn en dan al meteen gaan lopen jennen. Die mensen doen het erom.
Erg jammer, maar wat doe je eraan?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 15:06

ooh, maar dat zijn gewoon vakantie posters die willen weten of de pony beter wordt van kippensoep enzo... Daar kijk ik allang niet meer vanop en daarvoor geldt:

Afbeelding

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 15:10

Ik heb liever dat als iemand wat tegen mij te melden heeft en dat is zeer negatief dat het juist openlijk geuit wordt. Dat gezeik en gemier via pb heb ik helemaal niks mee.

Verder kom ik eigenlijk geen gek gedoe tegen op bokt. Misschien komt dat ook doordat ik niet veel in de HAW/ITP gedeeltes kom. Wat wel opvalt is dat als een topic op HAW/ITP vaak veel pagina's heeft dat dit vaak op een rel is uitgelopen.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 15:10

stef nee het zijn juist niet die mensen.
Het zijn juist de mensen die denken GP te rijden en dat dan wel bitloos en paard 24/7 in een kudde zonder ijzers en altijd op gras starten

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 15:13

Ik ben het deels met je eens, soms krijg je idd alleen maar reacties waarin iedereen men met de grond gelijk maakt, niet bepaald leuk natuurlijk. Om die redenen durf ik geen fototopics van mezelf te posten te paard aangezien ik wat steviger ben en dat is momenteel een hot item hier op bokt.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 15:17

Winged schreef:
Ik heb liever dat als iemand wat tegen mij te melden heeft en dat is zeer negatief dat het juist openlijk geuit wordt. Dat gezeik en gemier via pb heb ik helemaal niks mee.

Verder kom ik eigenlijk geen gek gedoe tegen op bokt. Misschien komt dat ook doordat ik niet veel in de HAW/ITP gedeeltes kom. Wat wel opvalt is dat als een topic op HAW/ITP vaak veel pagina's heeft dat dit vaak op een rel is uitgelopen.

Inderdaad dat valt me ook op en die topics open ik om die reden dan ook gewoon niet.
Negatief commentaar hoeft niet altijd fout te zijn inderdaad.
Als je via pb lastig gevallen word is wel erg natuurlijk.
Jammer dat jij geen topics meer durft te openen Marissa :(:)

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 15:19

TS, ik vind dat je zeker gelijk hebt. Maar daarnaast zie ik ook topic voorbij komen met wel heel veel begrip en steun naar die persoon toe. Dus ja, het is een beetje dubbel.
Soms kom ik idd in de topics die jij omschrijft. Ik ben wel iemand die wel wil vertellen HOE ik het zou doen, maar wel op zo een manier dat die persoon uiteindelijk zelf de beslissing maakt hoe die het gaat doen. En 9 van de 10 keer doe ik het al via pb, omdat de TS dan de reacties niet meer leest of het topic heeft verlaten. Krijg dan regelmatig bericht terug dat ze blij zijn dat er iemand is die ze wel serieus nemen en bedanken me dan.
En soms sluit ik topics ook gewoon weer als ik merk dat het niets toevoegd meer aan de vraag...

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 15:25

stef schreef:
Daks: Ik heb geen idee, maar kan me in je post vinden.
het is de laatste jaren steeds meer: Modder gooien om het modder gooien zeg maar.
Bokt is natuurlijk ook flink uit zijn jasje gegroeit, en de leuke, gezellige, intieme sfeer ben ik al járen kwijt

Ik denk dat dat ook komt door de heerlijke anonimiteit van bokt. Dat zal voor veel mensen drempelverlagend zijn voor de manier van reageren. En daarbij werkt het psychisch ook zo dat als je iets negatiefs over een ander zegt of ziet, je jezelf beter voelt.
En als laatste, geschreven woorden op een forum kunnen heel anders overkomen dan ze bedoelt zijn. Sommige dingen kun je op tal van manieren lezen, maar je weet niet hoe de schrijver het bedoelt heeft, omdat je intonatie en lichaamstaal mist.

Lang-leve de internet generatie.. -O-

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 15:26

anonimiteit mis ik juist weleens. Ik zit al zolang op bokt dat iedereen weet wie ik ben (zo ongeveer), en tja, je weet nooit wie er mee leest.
Soms zou ik weleens een schaduw accountje willen :j

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 15:31

Stef, jij ben gewoon stef! :P hahahaha
Iedereen kent je :P

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 15:36

maar das best weleens lastig hoor >;)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 15:43

stef schreef:
maar das best weleens lastig hoor >;)

In dit geval ken ik je alleen als bokker :(:)

Even een punt van mijn kant. Wat ik ook wel eens heb gezien is dat de boel juist op de hobbel gaat doordat de TS koste wat het kost de verdediging ingaat, terwijl de kritiek soms wel terecht is. Het oogklepeffect zeg maar. Ik denk dat de sfeer 2 kanten opgaat: Kijken wat je plaatst, hoe je dat plaatst en hoe jij reageert op andersmans reacties.

Ook word er vaak wel door andere bokkers weer bijgestuurd hoor... Het is heus niet zo dat er 1 complete kudde op 1 grasspriet aanvalt.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 16:06

stef schreef:
anonimiteit mis ik juist weleens. Ik zit al zolang op bokt dat iedereen weet wie ik ben (zo ongeveer), en tja, je weet nooit wie er mee leest.
Soms zou ik weleens een schaduw accountje willen :j

Ja, maar kent iedereen jou als persoon, of als bokker?

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 16:11

fjordjes schreef:
Ik ben het deels met je eens, soms krijg je idd alleen maar reacties waarin iedereen men met de grond gelijk maakt, niet bepaald leuk natuurlijk. Om die redenen durf ik geen fototopics van mezelf te posten te paard aangezien ik wat steviger ben en dat is momenteel een hot item hier op bokt.

Dat is o.a. 1 van de redenen waarom ik ook geen foto's van mezelf te paard neerzet :o
Verder reageer ik niet op die reltopics en regeer op topics waar je rustig je mening kan geven zonder afgezeken te worden.Zit zelf niet zo lang op bokt maar het valt me op dat bij sommige topics de TS of anderen met de grond gelijk gemaakt worden, de sfeer ver te zoeken is. Soms door miscommunicatie, Iemand die te snel in de verdediging schiet en/of iemand die bewust e.e.a. aan het uitlokken is. Zonde. Maar je kan ze ook vermijden ;) Ik reageer er iig niet op :x
Laatst bijgewerkt door Elmira30 op 24-05-12 16:44, in het totaal 2 keer bewerkt

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 16:12

stef ik ken je niet hoor :D
Ik snap dat je het vervelend vind als er zoveel bekenden van je op bokt zitten.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 16:39

Ik plaats al minder topics omdat ik geen zin heb om helemaal afgemat te worden.
Dus respect is ook wel op zijn plaats!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 16:46

Ik ga eens even mijn pro aanpassen.

Afbeelding

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 19:39

Ik vind het irritant als iemand iets negatiefs post, maar het niet onderbouwt & dus de TS er niet mee verder helpt. Natuurlijk kun je niet op alles alleen maar positief zijn, maar als je het dan niet kan laten om iets te posten.. onderbouw het dan goed! Dan snapt degene waarover het gaat ook gelijk wat je bedoelt en kan diegene daar misschien wat aan doen of ook fatsoendelijk op reageren.
Want als er gewoon een onliner word gepost met iets supernegatiefs, dan valt de rest van de bezoekers in het topic + TS dáárover en word het een grote rel. Als het onderbouwd is zie je vaak juist een mooie respectvollere discussie ontstaan en/of heeft de TS iig de kans om te begrijpen waarom iemand dat vind.

:)