Een krankzinnig idee dat misschien wel top is!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Lente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 18:34

Cassidy schreef:
De tijd om je reactie aan te passen is beperkt. Op het moment dat iemand dan ook nog gaat quoten heeft heel de verandering geen zin meer.

Ze bedoeld dat je later schrijft dat je het niet zo had bedoeld, of je excuses aanbied voor een onredelijke reactie. :)

Als ik een reactie geef, dan heb ik dat wat ik schrijf zo bedoeld. Dat het wat softer en anders geformuleerd kan worden voor de wat teerbesnaarde bokkers, daar ben ik het helemaal mee eens. Het heeft in mijn ogen echter geen zin om hetzelfde nogmaals neer te zetten, in andere bewoordingen.[/quote]

Als iets zo overgekomen is als je het bedoeld had, hoef je het ook niet aan te passen als je dat niet wilt. Maar soms kom ik reacties tegen dat ik denk, dat had ook anders gekunnen.. En dat is zonde. Soms ontstaan er door wat onhandige formuleringen hele rellen op bokt, en dat lijkt me nu ook weer niet nodig. Ik zal niet beweren dat je nooit hard mag zijn, maar het Hoeft gewoon niet altijd ;)
@Jade: Ja, zoiets is naar mijn mening ook een prima oplossing :)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 18:57

_Lente_ schreef:
Destination schreef:
Ik denk niet dat het gaat werken, want soms worden er positieve punten genoemd, maar ook negatieve. Hoe zie je dat voor je?

Als iets als opbouwende kritiek gebracht wordt hoeft dat niet per definitie negatief te zijn toch?
Ik vind het een briljant idee, zou leuk zijn als het uitgevoerd kon worden! In ieder geval respect voor het uitdenken van het hele systeem _/-\o_

Maar waar leg je dan die grens?

_Lente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 18:59

Destination schreef:
Maar waar leg je dan die grens?

Dat is lastig, maar ik denk dat dat vooral ligt in de intentie van je bericht. Wil je iemand vooruit helpen met je kritiek, of is het kritiek geven om het kritiek geven.. Maar dat is zeker een lastig punt, daar heb je helemaal gelijk in!

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 19:02

Leuk dat het meer mensen bezig houdt. Het is niet zo dat ik me er heel erg aan erger of zo, maar ik denk gewoon dat het voor iedereen beter zou zijn als er wat positiever wordt gedacht. Dat hoeft niet meteen 'faken' te zijn, van positief doen word je vaak vanzelf ook positief. Een heel 'stomme' les die ik ooit in een bijbaantje als receptiemedewerker kreeg was: "Probeer je gezicht in een glimlach te zetten als je de telefoon opneemt", en het werkt ook nog! Je krijgt dan vanzelf meer plezier in je werk.

Maar wat mensen zeggen over stempels op anderen drukken zit ook wel wat in, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Daarbij zou het ook erg onterecht zijn als iemand die bijvoorbeeld net d'r paard is verloren, gedumpt is door d'r man, opgescheept zit met hoge rekeningen en zes kinderen die ze in d'r eentje moet opvoeden opeens een zeurpiet wordt genoemd als ze hierover wat zegt op bokt. Het idee heeft nog wat euhm... bijschaven nodig!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:02

Want stel dat het ingevoerd en ik maak een post. Zelf twijfel ik of het meer positief dan negatief is, wat vul ik dan in? En zou het invullen van dat vakje verplicht zijn of niet? Want zo ja, voor welke fora komt er zo'n vakje? En is deze post dan positief of negatief?

arno8

Re: Een krankzinnig idee dat misschien wel top is!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 19:04

Extra optievakje: neutraal :D

_Lente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:05

Misschien moet er dan ook een knopje neutraal bij?
Haha, zelfde idee op hetzelfde moment :P

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:06

Zelf zou ik dan overal neutraal invullen, puur omdat ik het niet nuttig vind :+

_Lente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:06

Haha, ja dat kan natuurlijk ook, krijg je dat weer.. :P

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 19:07

Staat je helemaal vrij, maar dan vind ik je wel maar een neutrale hoor :P

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:08

Maar is neutraal dan slecht? Moet iedereen dan een uitgesproken mening hebben?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:09

OOhhh ik heb zo'n hekel aan zulke mensen, hoe slecht het wel niet met ze gaat, dat paardje weer slecht zijn best zou doen met rijden, dat de wedstrijden niet goed gaan, dat ze een zwaar leven hebben, en eigenlijk allemaal gezever om niks. Soms denk ik dan ook echt dat die mensen depressief zijn ofzo. :o

Kijk een keer iets 'slechts' zeggen doet iedereen maar altijd constant dat zelfde gezeur bah wordt daar ook moe van. Nu negeer ik deze mensen tegenwoordig ook maar, dan wordt je zelf niet in de 'negatieve' sfeer meegesleept.

Top idee Arno ik denk alleen niet dat het uitvoerbaar gaat worden. :)

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 19:12

Destination schreef:

Nee, was een grapje. Tuurlijk is neutraal niet slecht. Ik zit nog wat te peinzen. Denk dat we niemand moeten dwingen om mee te doen als ze dat niet willen (dat kan pas als ik allesoverheersend dictator ben en dat duurt nog even :+ ). Maar dat is ook geen probleem, als een deel meedoet en daardoor meer positieve bijdragen levert is dat ook al winst.

_Lente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:15

arno8 schreef:
Destination schreef:

Nee, was een grapje. Tuurlijk is neutraal niet slecht. Ik zit nog wat te peinzen. Denk dat we niemand moeten dwingen om mee te doen als ze dat niet willen (dat kan pas als ik allesoverheersend dictator ben en dat duurt nog even :+ ). Maar dat is ook geen probleem, als een deel meedoet en daardoor meer positieve bijdragen levert is dat ook al winst.

Alleen al als er nu 1 persoon is die 1 keer extra nadenkt voor 'ie een reactie typt, is het al winst :) Niks mis met neutraal verder.. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:16

:D

_Lente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:17

Haha, ik zie staan dat er een nieuw bericht is, door Lente. Dus ik denk huh? Ik ben toch Lente, dat kan toch niet? Maar dat klopt niet helemaal, want ik heet wel echt Lente, maar mijn nick is _Lente_ :P :+

Maar goed, ik kan het filmpje niet zien, maar Brigitte Kaandorp vind ik wel briljant! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:24

Ik raak ook altijd in de war als mensen op jou reageren, dan denk ik; dat heb ik toch niet gezegd? :?

Ik heet trouwens geen Lente, maar mijn eigen naam was al bezet en met mijn vorige boktnaam was ik klaar :D

_Lente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:27

Haha, ik werd pas ook op de fotomeeting L&DD voor jou aangezien :P Iedereen in de war wie nu wie was :') Maar goed, beetje off-topic :P

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:52

weeeeetje ik heb een idee :D
Een systeem dat anderen kunnen aangeven als het een goede reactie is dus dat je dan evt wel iets bij je naam hebt staan dat je zinvolle bijdrages hebt ofzo? :P

Dus dan is het puur het positieve motiveren.
Goed gedrag belonen en slecht gedrag negeren :D

_Lente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:56

Oh, dat is ook een goeie! :)

eempje41

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 20:00

Wat een geweldig leuk idee :)

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 20:01

Ik zie het zelf niet helemaal voor me eigenlijk :+ .

Tess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 21:50

GE-NI-AAL idee... Kan niet anders zeggen, ik post al een hele tijd heel weinig op Bokt. Puur omdat ik zo moe word van al het gezeur en gemiep van iedereen. Ik ben ook niet altijd even positief en gezellig, maar de negativiteit neemt best vaak de overhand.....

mika11Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 21:56

Het idee erachter vind ik heel goed bedacht.
Denk niet dat het uitvoerbaar is.

Ook zou er een vakje moeten komen, voor steeds herhalende opmerkingen.
Bv: je zadel past niet goed.
Dat lees je dan 100x terug in een topic.
Dan moet je dus een vakje maken dat aantoont dat je in herhalingen valt.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 17:55

Ach leven en laten leven. Wat als je gewoon geen positief ingesteld mens bent? Je hebt introverte mensen, je hebt extroverte. Je hebt optimisten en je hebt pessimisten. Moet 1 bepaalde groep zich anders voordoen omdat de andere dat wil.
Ik denk niet dat het kopje 'zeurpiet' onder de naam van iemand die echt even in een moeilijke periode zit zo opbeurend en motiverend is. ;)