Verplaatsen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

delerium

Re: Verplaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:37

Doel je op
Browniee schreef:
-O- Hè, zit ik opeens in YRT....

Sorry delerium niet vervelend bedoeld maar vind dat altijd een beetje vervelend want daar kijken veel minder volwassenen met ervaring op dat bij RT-D.... :o

?

Verplaatsen van topics gaat vooral op inhoud. Als een jonger iemand een echt rijtechnische vraag stelt kan die gerust op RT blijven staan. Maar in dit geval is "instructrice A is niet goed maar kan vaak, instructrice B is wel goed maar kan minder vaak, wat moet ik doen" gewoonweg geen rijtechnische vraag of rijtechnische discussie. En dan kan ik helaas niets anders dan het topic naar YRT verplaatsen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:50

Maar ook al is de discussie niet rijtechnisch, vind ik toch dat je de keuze bij de user moet laten. Genoeg meiden van 14 die heel serieus met hun beestje bezig te zijn en niet zitten te wachten op zgn "goedbedoelt advies" van 12 jarigen die net een half jaartje rijden (no offence)

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:58

True, maar als een topic gewoonweg niet past bij het subforum waar het geplaatst is dan is er gewoonweg geen keus. Daarbij: als je het niet eens bent met een verplaatsing dan kun je altijd de mod in kwestie een PB versturen, deze reactie naar mij las ik toevallig nu pas na gehint te zijn...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 14:01

Als ik een willekeurige mod een pb stuur als ik zie dat een topic naar YR of YRITP is verplaatst heb ik tot nu toe toch echt alleen maar terug gekregen: TS is onder de 16, dus hoort op YR....

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 14:06

Ik blijf erbij dat als je zo'n reactie krijgt je daar gewoon op mag terugkomen, is er echt niet met een mod te praten dan kun je altijd een hoofdmod aanschieten, da's alleen maar goed :j

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 14:17

Wat als iemand van 23 dat zou plaatsen. Zou dat ook naar yrt verplaatst?

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 14:20

het topic in kwestie? (tenminste, ik vermoed dat het daarover gaat...) Dat zou inderdaad niet naar YRT kunnen, maar wellicht naar JI gaan omdat het over instructie gaat. En als TS een PB had gestuurd had ik haar inderdaad gewoon uitleg gegeven waarom het verplaatst is en wat de voor- en nadelen van de opties zijn.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 14:22

Maar dat kijkt men echter wel naar leeftijd.
Dus oordeel je op leeftijd, dus vind ik dat niet kunnen.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 14:52

Maar wat is er mis met tips etc van leeftijdsgenoten? YRT is dan wel jongeren, maar niet kinderachtig...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 14:57

Ik ga liever met volwassene om. niet met kinderen van een jaar of 12/13
Niet vooroordelend bedoeld maar denk dat voswassene mij beter kunnen informeren.
Ik kom zo nu en dan een topic tegen op yrt. Daar geven sommige wel eens tips waar ts niks aan heeft als het er totaal niet mee te maken heeft.
Dan zeg ik iets wijs, en wordt dat totaal door die jeugd genegeerd.
Daarom.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 15:00

Dan is er toch niets mis mee om gewoon mee te praten op de overige fora? Als jij zelf een topic wilt plaatsen en je schrijft het "volwassen" genoeg zal het ook niet zomaar naar YRT verplaatst worden. Leeftijd is een hulpmiddel, geen discriminatie-eis. Maar soms zijn er echt topics die gewoonweg op YRT horen omdat ze toch echt kinderlijk zijn opgesteld. Die doen het op YRT ook gewoonweg veel beter dan ergens anders.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 15:02

Maar wanneer is een post volwassen?

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 15:05

Dat hangt af van de post :+
Het is sowieso altijd een mogelijkheid om als je twijfelt een PB naar de mod van het forum waar je je topic wit plaatsen te sturen met de openingspost en te vragen of het zo een geschikt topic is en of het op dat betreffende forum kan. De mod in kwestie zal je altijd wel van tips willen voorzien hoor!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 15:07

Dat snap ik. Maar als iemand dus wat 'dure' woorden gebruikt, is dat dan volwassen?
Of zie ik dat in dit opzichte niet zo goed. :o

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 15:09

Nee, het maakt niet uit of je dure woorden gebruikt, het is de inhoud van een topic dat de doorslag geeft en het algemene beeld dat het topic geeft...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 16:10

Maargoed, daar valt wel over te twisten.
Ligt er aan bij wie je het perspectief legt.

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 18:01

delerium schreef:
Doel je op
Browniee schreef:
-O- Hè, zit ik opeens in YRT....

Sorry delerium niet vervelend bedoeld maar vind dat altijd een beetje vervelend want daar kijken veel minder volwassenen met ervaring op dat bij RT-D.... :o

?

Verplaatsen van topics gaat vooral op inhoud. Als een jonger iemand een echt rijtechnische vraag stelt kan die gerust op RT blijven staan. Maar in dit geval is "instructrice A is niet goed maar kan vaak, instructrice B is wel goed maar kan minder vaak, wat moet ik doen" gewoonweg geen rijtechnische vraag of rijtechnische discussie. En dan kan ik helaas niets anders dan het topic naar YRT verplaatsen.

Ok, ik snap dus nu ik dit weer zie heel goed dat het net lijkt alsof ik daarop doel, maar zo bedoel ik het niet, van dat topic snapte ik wel uiteindelijk dat het is verplaatst.
Maar zoals stef zei, soms vragen mensen iets anders en zit je echt te wachten op advies van de ruiters die er echt verstand van hebben en niet van mensen van je eigen leeftijd die wat zeggen om te proberen..

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 18:05

+ dat volwassene mensen meer kunnen zeggen dan kinderen van je eigen leeftijd.
Want een aantal kindjes denken meteen een DA, tandarts etc. Daar zit je ook niet op te wachten :n

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 18:26

Delerium, heb je ook een verklaring voor de fototopics? (Geen aanval ofzo hoor, het is maar net hoe je het leest :+ )
Vragen die verplaatst worden vind ik iets minder erg dan fototopics die verplaatst worden :=

(Ik doel vooral op mijn laatste reactie op pagina 1)

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 18:30

Het niet zo aangename maar wel heel erg eerlijke antwoord is dat ik persoonlijk niet erg thuis ben in de fotofora en die kennis zelf niet 100% paraat heb. Ik kan het allemaal wel voor je nazoeken, maar ik ga daar op korte termijn domweg geen tijd voor hebben.
Ik denk dat het handig is als je een JITP-mod benadert en vraagt of die hier iets over kan vertellen...

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 18:31

Kan je dan niet beter een RIJ-ITP mod vragen? Die sluiten het tenslotte...

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 18:36

delerium schreef:
Het niet zo aangename maar wel heel erg eerlijke antwoord is dat ik persoonlijk niet erg thuis ben in de fotofora en die kennis zelf niet 100% paraat heb. Ik kan het allemaal wel voor je nazoeken, maar ik ga daar op korte termijn domweg geen tijd voor hebben.
Ik denk dat het handig is als je een JITP-mod benadert en vraagt of die hier iets over kan vertellen...

Oke bedankt :)
Ik zal binnenkort wel even een JITP mod erover pben :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 21:00

Er is een leeftijdsgrens tussen ITP en JITP, maar niet voor RIJ-ITP. Staat ook niet in de charter en je zal ook geen topic op dat forum met rijfoto's verplaatst zien worden naar JITP.

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 21:02

Ok, ik heb dan trouwens alleen geen moeite met JITP je kan je (verzorg)paard showen en je krijgt dezelfde reacties als op gewoon ITP

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 21:03

Neonlight schreef:
Er is een leeftijdsgrens tussen ITP en JITP, maar niet voor RIJ-ITP. Staat ook niet in de charter en je zal ook geen topic op dat forum met rijfoto's verplaatst zien worden naar JITP.

Apart dat die van mij ooit verplaatst is naar JITP :=