Waarom? En wat denken de Modjes wel niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:46

MarlindeRooz schreef:
Weetje wat ik het aller raarst vind, die groep die graag lekker loopt te mekkeren op alles en iedereen doet zelf NOOIT wat fout.. :=

Klopt :D dat valt mij ook op.

En qua Bokt-proof foto´s, daar had ik het ook laatst over met iemand. Ik had mijn (toen nog) jaarling namelijk 5 minuten, heel rustig, een bitje in gedaan. Wij grapten met elkaar, leg er nu nog een zadeltje op, maak de singel vast, maak een foto en doe allebei af en uit, zet de foto op Bokt en wacht een paar tellen op het Boktvolk dat overal bovenop springt en graag predikt hoe het wél moet... :Y)

Overigens vind ik HK-topics nog steeds heel erg leuk op Bokt :j maar lang niet elk ´gewoon´ topic heeft een goede sfeer.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:47

Ik denk 1: dat niet alleen dat modjes in een topic kunnen zeggen: 'he jongens, nu gaat het niet meer over de vraag/het onderwerp uit het eerste bericht. Om nog wat relevants te zeggen, dit vind ik van hetgeen uit de begintpost.' (en dan maar hopen dat dit opgepakt wordt). Behalve dat je als mod niet alles kan lezen, is dit niet iets wat een gebruiker niet mag of kan zeggen ;) Een post plaatsen die weer relevant is helpt echt wel, kan je ook zonder groene naam en daar hoef je ook helemaal niet andere gebruikers op de vingers voor te tikken.

Daarnaast weet ik ook dat er wel degelijk vaak een modopmerking geplaatst wordt/werd (ik ben iets minder actief de laatste tijd), maar dat je als mod niet op iemand vingers kunt gaan zitten, niet alles kan/mag/wil verwijderen. Dat je als mod niet altijd kunt inschatten of de persoon nu wel of niet tegen een stootje kunt.
Ook worden er wel eens pb's uitgestuurd die je niet ziet als gebruiker of worden er opmerkingen geplaatst waar je toevallig niets van weet. Kortom, er wordt, denk ik, wel aan gewerkt ook en sommige gebruikers krijgen echt wel wat te horen, ook al heeft niet iedereen dat door.

Verder hoop ik niet dat dit hetgeen is waardoor je het plezier in bokt verliest. Gewoon overheen lezen, zelf wel een nuttige/relevante/fatsoenlijke bijdrage plaatsen en ook die berichten goed in je op nemen. Ze zijn er echt wel namelijk ;)

LecyTinker

Re: Waarom? En wat denken de Modjes wel niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 12:50

enn, daar ben ik het ook wel mee eens. Ik probeer ook altijd op te komen voor een TS die de grodn in wordt geboord of ik het met de TS eens ben of niet. Ik vind dat het wel een eerlijke discussie moet zijn. Maar het probleem is wel dat jonge TS'rs zich sneller aangesproken voelen dan de wat oudere en dat die we heel makkelijk de grond in te boren zijn. Dit tot resultaat kan leiden dat die dus geen berichten meer durven te plaatsen etc.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:00

Mods zijn druk met andere zaken, met tere kinderzieltjes beschermen tegen schokkende beelden (die overigens ook gewoon op het nieuws langs komen, maar goed ;) ) met het reilen en zeilen van de wiki, met de bokt markt en weet ik veel.

Ik denk dat als users zelf gewoon eens hand in eigen boezem zouden steken, mods het een stuk rustiger zouden krijgen.
We leven in een vrij land, met vrijheid van meningsuiting, en dat is een groot goed, maar dat betekend niet dat je altijd je mening MOET ventileren.

Iedereen heeft altijd overal een mening over, en dan denk ik steeds vaker: Laat dit toch over aan mensen die er verstand van hebben...
Rath en totilas
orka morgan
OVP

altijd leuke dingen voor ellelange discussies en ellelang in herhaling vallen.
Ik stap er meer en meer vanaf, want het worden altijd 2 kampen die elkaar de (virtuele) hersens in slaan. Niemand luisterd meer naar elkaar en iedereen kwakt maar zo zijn mening neer...

Pennymeisjes die trots foto's neerzetten van hun verzorgpony, waarvan het zadel toevallig niet helemaal lekker ligt, worden compleet de grond in gestampt, terwijl ze enkel trots op hun oh zo brave pony, waar ze geen flikker over te zeggen hebben wat erop ligt.

Of meisjes die creatief van een paar stoelen en een paar planken een hindernis hebben gebouwt... die volledig afgebrandt worden over hoe gevaarlijk dat wel niet is...

Dan denk ik: Ben je nooit jong en onervaren geweest?

Legio aan loze aannames, er wordt geroepen dat men maar op zoek moet naar een betere instructeur, terwijl er in het hele topic nog geen woord over een instructeur gerept is.

Het lijkt dat men niet meer nadenkt over hun posts, hoe die bij een ander aan kunnen komen... Want dat is niet hun probleem, het is tenslotte "hun mening"...

jammer... heeel erg jammer

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 13:21

_O- stef... geweldig... en helemaal gelijk!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:24

:') .......amen :j

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:42

stef schreef:
Of meisjes die creatief van een paar stoelen en een paar planken een hindernis hebben gebouwt... die volledig afgebrandt worden over hoe gevaarlijk dat wel niet is...

Dit is altijd al gevaarlijk geweest.
Maar waar je vroeger dan gewoon de staleigenaar en je moeder achter je aan kreeg, worden er nu foto's van gemaakt en op een groot forum geplaatst en komen er een 50-tal volwassenen achter je aan.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 13:56

Gini schreef:
stef schreef:

Maar waar je vroeger dan gewoon de staleigenaar en je moeder achter je aan kreeg, worden er nu foto's van gemaakt en op een groot forum geplaatst en komen er een 50-tal volwassenen achter je aan.

Tja, het is maar wat je gevaarlijk noemt natuurlijk. Het ene paard rent met een rotgang door een echte hindernis heen en de ander die vliegt er midden in. Dat is net zo gevaarlijk. Ik bedoel dit niet als discussiepunt. Maar gewoon dat sommige dingen wel een beetje persoonsgebonden zijn hoe je het bekijkt. Ik maakte vroeger ook van lichte tuinstoelen een hindernis. Dat ging prima. Sprong mn pony het om, dan duurde het weer een dik kwartier om het ding op te bouwen en zo neer te leggen dat het allemaal makkelijk genoeg eraf kon vallen. Dat is natuurlijk wel de lol-met-je-knol op die leeftijd.
Ik heb alleen het idee dat dat lol-met-je-knol gedeelte in veel topics wordt vergeten. De kritiek is vaak zo hard dat de lol er snel af is.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:08

Als ik een paard was en moest kiezen tussen tegen een houten stoel aan knallen of een ijzeren paal, dan wist ik het wel hoor... :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:08

Gini schreef:
stef schreef:

ik kreeg niet de eigenaar van mijn vp achter me aan, en ook mijn moeder niet. vroeger deden we gewoon niet zo moeilijk. En tja, dan ging je een keer op je bek en kon je je pony gaan vangen _O-

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:14

Ik loop nu per ongeluk tegen dit topic aan, net nu ik mot hebt met een Mod. Toeval oh toeval...

Ik reageer vaak op topic's met een beetje humor is meestal geen probleem maar ik moet zeggen dat ik vaak ook op het randje loopt van wat er toegestaan zou zijn.
Rijtechnisch heb ik gelukkig totaal geen verstand van maar ik kijk vaak wel of een leeftijd in het profiel staat zodat ik zo begrijpend mogelijk reageer in een topic.

Oooh, mijn straf die ik opgelegd heb gekregen? Twee jaar proeftijd! Ik hoef ze gelukkig niet bij betreffende Mod uit te zitten.

Ik doe veel met humor maar kan ook bloed serieus zijn hoor!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:17

Ik tik meestal wat ik denk, en ik heb de tact van een olifant in een porseleinkast.. toch heb ik in mijn hele bokt carriere 1 OW gehad.. En ik let er echt niet op van: ohjee, een OW...
Ik weet nog steeds niet wat dat is...
Maar afbranden om het afbranden lijkt een of andere kick te geven oid :?

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:20

Ik ben het helemaal eens met Stef,
Trouwens bij ons doen ze nog steeds niet zo moeilijk over zelfgemaakte hindernissen, ik heb een wat meer boerse opvoeding gehad denk ik dan. Paardje is niet van porselein hoor.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:21

Ik gebruik Bokt nog om foto's te kijken, of om mee te praten in HK topics. Maar zelf een fototopic plaatsen? Dat doe ik al lang niet meer. Als je geen "bekende" bokker bent, krijg je weinig reacties. En de reacties die je krijgt, zijn vaak nog om te zeggen dat je hand te streng is, dat je zadel niet past, of dat je je sporen moet uitdoen, bij manier van spreken. Het lijkt wel een sport te worden om zo snel mogelijk een hele resem aan standaard-kritieken te uiten tegenover andere bokkers. Maar iedereen maakt fouten, niemand rijdt perfect. En ik geloof dat de gemiddelde boktruiter meer dan eens een fout maakt, alleen jammer dat je daarom meteen je paard mishandelt..

Ik geloof niet dat de mods schuld treft, ze kunnen ook niet alles en iedereen controleren. Het ligt gewoon aan de huidige manier van internetten: gezellig anoniem een ander afbreken, zonder te beseffen dat de schade die berokkend wordt, ver buiten het internet meegedragen wordt..

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:23

HolyPope schreef:
Ik loop nu per ongeluk tegen dit topic aan, net nu ik mot hebt met een Mod. Toeval oh toeval...

Ik reageer vaak op topic's met een beetje humor is meestal geen probleem maar ik moet zeggen dat ik vaak ook op het randje loopt van wat er toegestaan zou zijn.
Rijtechnisch heb ik gelukkig totaal geen verstand van maar ik kijk vaak wel of een leeftijd in het profiel staat zodat ik zo begrijpend mogelijk reageer in een topic.

Oooh, mijn straf die ik opgelegd heb gekregen? Twee jaar proeftijd! Ik hoef ze gelukkig niet bij betreffende Mod uit te zitten.

Jij mag volgens mij helemaal niks en krijgt overal een ban/ow voor :=

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:23

stef schreef:
ik kreeg niet de eigenaar van mijn vp achter me aan, en ook mijn moeder niet. vroeger deden we gewoon niet zo moeilijk. En tja, dan ging je een keer op je bek en kon je je pony gaan vangen _O-

Als vroeger ook nog 6 jaar geleden is, eens. :D

En zal nog steeds wel gebeuren, maar dan moet je er geen foto's van maken en op bokt zetten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:39

Vroeger is voor iedereen zelf in de vullen ;)

nah, ik zie het puur als ik naar mezelf kijk... Ikw as 1 van de eersten op bokt die zich fanatiek bezig hield met VD. Gevolg was ook altijd leuke topics met leuke reacties :j
Inmiddels doet "iedereen" vd, en is het niet super speciaal meer, tenzij je een of andere goeroe bent uiteraard. Die krijgen reacties, de huis/tuin en keuken mensjes niet :n
Of ze worden aangesproken door iemand die de klok heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt, ook altijd leuk ;)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:40

Ik heb nog foto's van mezelf waarop ik mijn pony 'inrij'. Ik een jaar of 10, pony was 2.5. Strotouwtjes aan het halster en hop erop. In mijn korte broekje op gympies, zonder cap. Pony aan het halstertouw rondgeleid door mijn opa. En mn moeder maar trots foto's maken. Zo ging dat nou eenmaal.

Helaas is er niet te modereren op de wijze of en waarop mensen hun standpunt onderbouwen (tenzij het HAW) is, maar dat is wel de essentie van het probleem waarschijnlijk. Er wordt gezegd: 'Jij bent zo dom bezig met die pony!' (soms nog een aantal keer gequote met +1 of :j) en er wordt bedoeld: 'Ik denk dat het een beter idee is als je je pony pas inrijdt als deze een jaar ouder is en het is ook wel verstandiger om dan rijkleding aan te trekken voor de veiligheid en een stevigere zit en je pony op te tuigen in plaats van met strotouwtjes te werken want deze kunnen goed in je handen snijden'. Het zou fijn zijn dat als mensen negatief commentaar posten, ze dit ook gewoon onderbouwden.

En, fijne post stef, ben het met je eens.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:41

MirMy schreef:
Mee eens! Soms denk ik dat ik gewoon te oud ben voor bokt, dat het daar aan ligt.

Niet zozeer te oud, wél te ontwikkeld,beschaafd/volwassen en opgeleid, het valt mij op dat het publiek op bokt steeds asocialer,dommer en agressiever aan het worden is, erg jammer!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:43

Maar Iris: Dat wordt niet bedoelt :n
Er wordt daadwerkelijk bedoelt; Wat ben jij voor een achterlijk poedersuiker dat je met je dikke hol op een pony van 2 gaat zitten! maarja, dan hebben ze een mod in de nek, dus dan maar ietsje vriendelijker neerzetten..

Terwijl ik zoiets heb (steeds vaker, ik ga heus nog weleens in de fout) van joh: jouw pony, jou zaak.
Echter op bokt stikt het van de moraal ridders die een ieder op alles moeten verbeteren. En als je dan denkt goh, eens kijken welke steengoede ruiter en achter dit profiel zit, tref je vaak een leeg profiel.

Ik kom nog in een paar hk topics, FZ lees ik meestal wel bij, en als het rustig is op de zaak (zoals nu ;) ) blader ik door de actieve onderwerpen.
Maar bokt zoals bokt was is weg, is al jaren weg trouwens, en zal nooit meer terug komen.
Daarvoor verandert de maatschappij ook veel te hard denk ik

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:44

Wildgirl schreef:
MirMy schreef:
Mee eens! Soms denk ik dat ik gewoon te oud ben voor bokt, dat het daar aan ligt.

Niet zozeer te oud, wél te ontwikkeld,beschaafd/volwassen en opgeleid, het valt mij op dat het publiek op bokt steeds asocialer,dommer en agressiever aan het worden is, erg jammer!

Hoezo op bokt? Kijk eens om je heen... Dit is toch in de hele maatschappij merkbaar?

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 14:46

HolyPope schreef:

_O- Je klinkt als een herhaal deliquent. Hoe noemen ze dat? Een veel pleger? _O- Hahahahahaha

Mensen, wat ik vroeger allemaal met mn pony deed en het dier vond het allemaal kei gaaf. Had ook vaak de bolder in zijn kop en dan vloog ze weer met een ongeremd, zelfgemaakte kar de dijk op. Kon ik haar weer aftuigen en de dijk af lopen, haar daar op straat aan een verkeersbord vastbinden, de kar de dijk af halen en weer aanspannen.
Dat was gewoon een hoogtepunt in mn jeugd ( op dat moment niet hoor). lekker zot doen met mn knol. Lol-met-mn-knol is wat mij een net paardenmeisje heeft gehouden.
Ik snap de hele poeha niet helemaal. Laat jonge meiden lekker aanmodderen met hun knol. Negen van de tien keer vinden die knollen het helemaal geweldig omdat ze volgepropt worden met koekjes, snoepjes en knuffels.
Maar ik merk ook steeds vaker dat het oudere, onervaren bokkers betreft en dan heb ik ook het idee van. Je mag dan wel een tijdje op bokt zitten, maar het maakt je niet meer waard dan een nieuwkomer.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:49

Daphne__ schreef:
HolyPope schreef:

Jij mag volgens mij helemaal niks en krijgt overal een ban/ow voor :=

Nou hé! En het ging niet eens over jou pony!
Zelfs het berichtje waarin ik schreef dat je pony er nu goed uitziet hebben ze weggehaald! :')

Edit: @LecyTinker ik denk dat je daarin wel gelijk hebt hoor!
Laatst bijgewerkt door HolyPope op 10-05-12 14:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Iris82

Ik denk dat Bokt inderdaad steeds meer een standaard doorsnede van de maatschappij wordt.
In eerste instantie waren fora natuurlijk voor de 'internetnerds' :+ ik kan me nog goed herinneren dat er mensen tegen mij zeiden: Een wat? Forum? Wasda? Over paarden? :? En nu zitten er natuurlijk veel meer mensen van divers pluimage op van allerlei fora en zijn deze de afgelopen jaren uit de grond geschoten als paddestoelen. Met Bokt als constante factor waardoor Bokt natuurlijk ook heel bekend geworden is en het zeer divers volk trekt.

LadyMadonna

Lol met je knol in het verkeer wordt overigens wel steeds lastiger :j