Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maartje1990 schreef:Ik heb geen dyslexie (wat inderdaad met een x is en niet met een c) ben middelbare schoolleeftijd ook al gepaseert, maar ik moet eerlijk toegeven dat mijn spelling ook ontzettend belabbert is. Geef ik eerlijk toe, wat deels waarschijnlijk te maken heeft met 't feit dat ik anderhalf jaar in Engeland heb gewoont en nu lerarenopleiding Engels doe. Wat natuurlijk niet helemaal een excuus is. Hoe zet je trouwens spellingscontrole erop? Want ik ben daarnaast ook nog eens een leek in alles wat electriciteit nodig heeft.
barbar schreef:ik heb een zware vorm van dyslexie, ik ben er daadwerkelijk op de lagere school op getest.
het ontbreken van punten en komma's heeft niets met dyslexie te maken, hoofdletters trouwens ook niet, die gebruik ik trouwens ook niet (lui) maar wel punten en komma's en ik begin de zin ook op een nieuwe regel om het toch leesbaar te houden.
wat rommulus zegt kan ik me helemaal in vinden, ik maak er vaak een grapje van (zeg vaak dat ik wel 4 fouten in een zin kan maken) want het is nou eenmaal fijner dat mensen met je lachen dan om je lachen.
ik doe er ook wat langer over om een stukje te schrijfen, lees het goed na en haal de fouten die ik zie er uit, en als ik het stukje later nog eens lees zie ook weer fouten die ik dan niet meer kan corrigeren en kan me daar best voor schamen, heb dan ook in mijn onderschrift staan dat ik dyslexie heb en krijg dan ook nooit commentaar op mijn spelfouten daus dat helpt wel
het heeft trouwens ook wel een voordeel, ik hoef niet zo vaak een nieuw boek te kopen, kan met een boek wel een maand doen en vaak kan ik hem ook wel 2 of 3 keer lezen want het hele vehaal komt niet in een keer aan