Waarom sommige bokkers overal commentaar op hebben?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:11

wat mij ook vaak opvalt is dat iemand een tip geeft, waar TS om vraagt, en een ander dan roept, "dat werkt niet!!!" :z

Altijd fijn dat mensen dat van te voren door de computer heen weten B-)

Yonker

Re: Waarom sommige bokkers overal commentaar op hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 17:04

Het zijn niet alleen bokkers.... er zijn gewoon sommig mensen die overal commetaar op hebben die hou je toch :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:35

Haha dat is waar yonker! Maar soms vind ik het gewoon jammer dat mensen niet wat positiever kunnen/willen zijn. Ik vind het altijd leuk om mensen een complimentje te geven en ze daardoor een goed gevoel te geven en andersom is dat natuurlijk ook leuk. Als je dat een hele dag doet wordt je serieus een stuk vrolijker van :j

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:58

Annickkii schreef:
Haha dat is waar yonker! Maar soms vind ik het gewoon jammer dat mensen niet wat positiever kunnen/willen zijn. Ik vind het altijd leuk om mensen een complimentje te geven en ze daardoor een goed gevoel te geven en andersom is dat natuurlijk ook leuk. Als je dat een hele dag doet wordt je serieus een stuk vrolijker van :j

Thats the spirit!!
Gewoon doorgaan!!
Dus open bij deze een topic met: positiviteit gevraagd!! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:33

Misschien wel een goed plan ;-)

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 08:44

is niet eens zo'n gek plan...want veel topics draaien toch uit op rel topics...

ik zeg maar zo...verbeter de wereld begin bij jezelf...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:11

Ga ik binnenkort wel eens een keer doen! vind het ook een goed plan, gaat vast een leuk topic worden.

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:17

ben heel erg benieuwd!! :D

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:37

Annickkii schreef:
Maar soms vind ik het gewoon jammer dat mensen niet wat positiever kunnen/willen zijn. Ik vind het altijd leuk om mensen een complimentje te geven en ze daardoor een goed gevoel te geven en andersom is dat natuurlijk ook leuk. Als je dat een hele dag doet wordt je serieus een stuk vrolijker van :j

Dat is ook zo. Maar op de een of andere manier is er een groep mensen die zichzelf beter gaat voelen door anderen de grond in te trappen. Vooral op een forum als Bokt... Lekker anoniem een ander afkatten. Ik ben eerlijk gezegd zelf ook best selectief met wat ik plaats.

Ik heb enkele jaren geleden mijn lesje geleerd toen ik een topic opende voor mijn (net daarvoor) overleden paard. Ze had op het land op een hele nare manier haar voorbeen gebroken... Alles hing los.. Heb haar direct in laten slapen.De reacties die ik kreeg van sommige Bokkers heb ik echt met verbazing gelezen,ook via PB.
Ik kreeg zelfs te horen dat ik er niet alles aan gedaan had, haar naar de kliniek had moeten brengen... Dat het paard van een kennis van de zus van de neef van de buurvrouw hetzelfde gehad had en dat paard nu weer in de sport liep, bla, bla bla...... :?
Ik vond dat echt heel bizar om mee te maken..

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:44

mensen kunnen je echt de grond intrappen soms...zo jammer.
zo had ik een topic geopend voor mijn onhandelbare hond...nou ik heb het geweten...heb op een gegeven moment mensen gewoon gevraagd het topic te verlaten omdat ze niet normaal konden reageren.
mensen kijken op je profiel en hebben dan gelijk een oordeel klaar...daarom heb ik ook bijna alles van mijn profiel weggehaald ....pff om moe van te worden gewoon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 10:52

Aukelizzy dat bedoel ik idd. Die fout heb ik dus ook gemaakt, je gaat je bijna schuldig voelen door wat sommige mensen je aanpraten. Gelukkig zijn er ook genoeg die je wel een hart onder de riem steken.
Als ik binnenkort tijd heb ga ik tog maar eens een leuk topic erover starten :-)

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 10:54

HTM schreef:
wat mij ook vaak opvalt is dat iemand een tip geeft, waar TS om vraagt, en een ander dan roept, "dat werkt niet!!!" :z

Sommige mensen hebben al met ongeveer duizend paarden ervaring en weten dat bepaalde dingen niet gaan werken. Daar hoef je het paard dan niet eens voor te zien. Ik vindt het erger dat mensen die in hun leven 3 paarden hebben gereden en constant problemen hebben, tips gaan geven.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 11:13

dan nog heb je het meest aan opbouwend kritiek als je het mij vraagt, en zo zal ik ook altijd proberen een topic te benaderen hoe groot raar of wat het probleem ook is, daar is een forum o.a. voor bedoeld dacht ik en ja dan zijn er een hoop die dat dus gewoon niet doen of komt niet eens in ze op en denken vaak dat ze indd alles weten want ze rijden al x aantal jaar.....ik heb heel wat ervaring maar weet ook niet alles daarnaast komen er steeds meer nieuwe dingen bij....keep an open mind al all times, maar voel je ook niet aan gevallen als iemand wat minder leuk reageert denk dan maar dat dat onkunde is op sociaal gebied.

maar vind het al wel erg dat je er gewoon bij moet zetten in je topic dat je niet zit te wachten op commentaar (over o.a. rijstijl/houding) bij foto's zie je dat vaak dat ze het erbij zetten en zou niet nodig moeten zijn eigenlijk, als iemand een foto neerzet om z'n paardje te laten zien op buitenrit ofzo ga dan niet iemand bombarderen met commentaar van jeej wat hou jij je tenen naar buiten of wat zit jij ingezakt, je hebt je beugels te kort enz.....soms doen ze het dan toch tja je hebt ze erbij......wees dan blij dat je ze niet kent hahahaha!

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 11:16

daarom lees ik altijd en zeg niks.
Maar weet heel goed zodra het weer zover is in een topic dat altijd dezelfe namen voorbij komen.....en weet zeker dat ze het zelf ook weten .

Volgens mij zijn mensen er om elkaar te helpen,zolang het goed is en je goed bent voor je dier is dat toch prima.
Laat verder ieder mens in zijn of haar waarde, maar goed zo denkt niet iedereen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 11:22

Zo heb je het eeuwige cap gezeik. "waar is je cap?"

Euhm, in m'n kast ;)

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 11:24

ja dat is toch ook ieder voor zich, als ze geen cap opwillen dan niet .
En als ze eraf donderen is dat hun eigen pakkie aan zonder cap .

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 11:26

gaapje schreef:
ja dat is toch ook ieder voor zich, als ze geen cap opwillen dan niet .
En als ze eraf donderen is dat hun eigen pakkie aan zonder cap .

Ja en het pakkie aan van degene die zn werk neer moet leggen om met iemand met een kapot hoofd naar het ziekenhuis te rijden/een ambulance moet bellen en de ouders van zo iemand moet gaan vertellen dat hun kind met een schedelbasisfractuur op weg is naar het ziekenhuis. Daarmee wordt het ook weer het pakkie aan van de ouders en verdere familie etc etc etc.

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 11:28

ja oke, en voor kinderen is dat anders .

Maar je kan hier zo vaak zeggen als je wil dat zonder cap rijden niet goed is, maar ze blijven het toch doen .
En zo heb je dat met alles , te hard rijden met de auto, bellen achter het stuur.

De mensen blijven toch zelf verantwoordelijk .

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 11:29

Dit is echt een topic wat ik niet heb durven openen maar wat ben ik het met jou een TS _/-\o_

Leuk ITP topic bijvoorbeeld, maar ojee, volgens bokker X klopt er iets niet en gelijk een discussie, leuk voor die TS die mooie foto's dacht neer te zetten.

Herman97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 11:34

Ik denk dat hier over het al gemeen geldt dat de beste stuurlui aan wal staan. Er zijn mensen die alles afzeiken, maar daar ontkom je niet aan op een forum. Ik vind wel dat je niet altijd alles op een positieve manier hoeft te benaderen. Als er bv foto's geplaatst worden van iemand die net een nieuw paard heeft dan loopt de een te zagen over het rijden van een nieuw paard met sporen en de ander ziet een vlek op het paard en vraagt zich af of het paard wel gekeurd is ( zijn voorbeelden hoor niet echt gelezen ). Ik denk dat we een ieder in zijn waarde moeten laten en elkaar mee moeten respecteren zoals een ander met zijn/haar dieren omgaat. Niemand doet het expres verkeerd.

Mensen probeer een ander wat te gunnen en stik niet in jaloezie ......

Ik heb zelf jaren op een dressuurstal gewerkt en ben zeer actief geweest op landelijk dressuur nivo en heb voor een paar jaar terug alle paardesport activiteiten aan de wilgen gehangen. Ik ben dus geen actief amazone meer maar ben nog steeds wel goed op de hoogte van het wel en wee in de paarden wereld.

Leven en laten leven .....

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 11:37

ik vind het de laatste tijd heel erg, niemand lijkt iemand iets te gunnen. Als ik een tip/ commentaar heb, probeer ik het wel gewoon opbouwend te brengen en noem ik er ook positieve dingen erbij.

Maar de laatste tijd worden commentaar/tips, ook als zijn die opbouwend, ook niet meer aangenomen...

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 11:48

Mindfields schreef:
HTM schreef:

Sommige mensen hebben al met ongeveer duizend paarden ervaring en weten dat bepaalde dingen niet gaan werken. Daar hoef je het paard dan niet eens voor te zien. Ik vindt het erger dat mensen die in hun leven 3 paarden hebben gereden en constant problemen hebben, tips gaan geven.

Heb het hier niet alleen over rijtechnische dingen, maar ook over verzorgingsproducten, voedingsupplementen en meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 11:53

Ik ben blij dat hier genoeg mensen zijn die het ook met me eens zijn en leuke en opbouwende reacties kunnen geven.