Oplichters,en wanbetalers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 23:16

Yonker schreef:
Ik zou zeggen, richt een site op en maak zelf zo'n lijst :Y)
Snap niet waarom bokt dit zou moeten doen.

UH....op niet goed gelezen?
Citaat:
Het lijkt mij zinvol dat er een lijst komt van zoveel mogelijk veroordeelde wanbetalers en oplichters,eventueel op bokt geplaatst.

Deze lijst zou "eventueel"hier geplaatst kunnen worden.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 23:52

Heb je ook een linkje naar die lijst.... of is ie niet zo openbaar? Want als ie niet openbaar is, mag bokt hem natuurlijk niet plaatsen... Bovendien vind ik bokt niet het medium daarvoor.....

papagroom

Re: Oplichters,en wanbetalers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 00:23

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 00:27

Nou, die onderzoekplicht heeft iedereen die met een ander financieel in zee gaat. Zo'n lijst heeft voor bokt geen enkele zin omdat de echte namen van bokkers niet bekend zijn.... voor hetzelfde geld sta jij met je echte naam er wel op papagroom ..... Kunnen we dus niet controleren....

En bovendien zitten er dus wel degelijk juridische haken en ogen aan anders had dat incassobureau ze wel openbaar gezet :D

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 08:15

Ik heb de OP prima gelezen maar vind het niet een taak voor bokt. Het is tijdrovend en eigenlijk grote onzin aangezien je op bokt in zee gaat met bokkers die dus een valse naam kunnen gebruiken.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 18:09

Hoi,

even een vraag

Ik heb al uitgebreid de zoekfunctie gebruikt maar kan het niet vinden

is er een lijst op bokt met bokkers die zich niet aan de EA hebben gehouden?

alvast bedankt

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 10:06

Lotus83 schreef:
Hoi,

even een vraag

Ik heb al uitgebreid de zoekfunctie gebruikt maar kan het niet vinden

is er een lijst op bokt met bokkers die zich niet aan de EA hebben gehouden?

alvast bedankt

Volgens mij niet.
Wat je zou kunnen doen, is het specifieke lid kunnen invoeren bij je zoekfunctie en dan bij de opties invullen dat je alleen bij FZ wilt zoeken.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:53

Wanted2003 schreef:
Nou als dat zo is dan heeft ze de strafrecht vakken wel overgeslagen.

Dat moge duidelijk zijn die heeft niet zo goed opgelet :D

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 02:15

Er zijn in ieder geval geen plannen om van Bokt uit zo'n lijst op te stellen en bij te houden. Voor het plaatsen van een dergelijke lijst opgesteld door een derde partij op Bokt, zie ik eigenlijk ook geen mogelijkheden: Bokt is geen digitale schandpaal. De meeste redenen daarvoor zijn eigenlijk al in het topic genoemd, maar schijnveiligheid is een hele belangrijke. Bij elke transactie is het belangrijk om te zorgen dat je ervoor zorgt dat je de mogelijkheid tot oplichting zo klein mogelijk maakt. Dat je zaken doet met iemand die niet op een lijst staat, betekent niet dat die persoon wel automatisch betrouwbaar is.

Voor transacties op Bokt zelf is er geen lijst van mensen die zich niet aan afspraken hebben gehouden. Bokkers die daadwerkelijk anderen oplichten, worden geband. In de nieuwe Markt zijn al voorbereidingen getroffen voor het instellen van een feedbacksysteem, zodat op die manier in kaart kan worden gebracht hoe betrouwbaar iemand is. Maar dat bleek lastiger dan verwacht, waardoor het instellen van het systeem is vooruitgeschoven naar de volgende versie van de software.

En voor wat betreft het gummen in topics over handelsstallen, het klopt dat daar relatief streng gemodereerd wordt. De reden daarvoor staat uitgelegd in de charter van ED: [ED] Regels en richtlijnen [ED] Ervaringen en Diensten Het delen van ervaringen, ook negatief, is toegestaan. Maar we stellen daar inderdaad een aantal strikte voorwaaden aan.

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 02:45

Storm schreef:
Ik denk dat hier andere sites voor zijn, en dat Bokt hier minder geschikt voor is.
Als je gaat googlen op de naam van een oplichter (en ik dank dat een kopende partij dat wel doet), vind je vaak voldoende info op andere sites.

Helaas is dat niet zo.... Ik had een afspraak met verkoper (echt wel even nagetrokken op internet). Bij afkeuring zouden de kosten voor hem zijn en bij goedkeuring voor ons. Paard werd afgekeurd. Hij zei tegen de dierenarts dat hij zijn portemonnee vergeten was en smeerde hem. Tegen ons zei hij dat hij de aanbetaling dezelfde avond nog zou terug storten (geen cent meer van gezien).

Bokt gaat zeker niet mee in zo'n lijst, helaas, maar ook wel begrijpelijk.