Roddels over bokkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Roddels over bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:06

Niets van aantrekken, jij weet beter. :)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:06

@ zigranta: De rest van het forum is ook gewoon informatief, leuk en gezellig :j

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:10

Klopt!!Post niet heel veel ,net zo min als hier maar lees wel graag op poetsplaats! :D

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:12

Ja, ik ken het. Was (is eigenlijk) ook een meisje die de hele tijd over mij roddelt. Terwijl ik haar helemaal niet ken, en zij mij niet. Eerst werd ik ook pissig. Maar daarna dacht ik; zegt meer over haar dan over mij :D
En ze heeft zichzelf er alleen maar mee, wat zij er mee heeft bekijkt: zij is op die stal(len) niet welkom (meer) en ze verliest er vrienden mee.

kallista90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:14

Elin_ schreef:
Ik kan er alleen maar heel hard om lachen.
Pure frustratie dat topic en mensen die zulke dingen al gaan posten vind ik alleen maar heel sneu _O-
Stuur dan gewoon een PB of zeg het tegen diegene in het echt ipv lekker veilig achter een computer op een ander forum.

Heb je het topic wel eens goed doorgelezen? Dan snap je dat er enkelen zijn die geen pb kunnen sturen en dat weet je ook dat het helemaal niet geen negatief roddeltopic is :) Er worden topics van bokt besproken en tja er zijn nou eenmaal topics/bokkers die negatief/positief opvallen.. Het verschil is dat je dat daar mag uitspreken en hier heb je een ban te pakken :)*

Verder ben ik het eens met Qimm!

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:20

kirrepir schreef:
Elin_ schreef:
Ik kan er alleen maar heel hard om lachen.
Pure frustratie dat topic en mensen die zulke dingen al gaan posten vind ik alleen maar heel sneu _O-
Stuur dan gewoon een PB of zeg het tegen diegene in het echt ipv lekker veilig achter een computer op een ander forum.

Heb je het topic wel eens goed doorgelezen? Dan snap je dat er enkelen zijn die geen pb kunnen sturen en dat weet je ook dat het helemaal niet geen negatief roddeltopic is :) Er worden topics van bokt besproken en tja er zijn nou eenmaal topics/bokkers die negatief/positief opvallen.. Het verschil is dat je dat daar mag uitspreken en hier heb je een ban te pakken :)*

Verder ben ik het eens met Qimm!

Ja ik ken het! Maar ik ken ook andere topics waar echt bokkers stuk voor stuk besproken worden hoe vervelend ze zijn en aandachtvragers terwijl ik die bokkers (die genoemd waren) ken als hele gezellig bokkers ..

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:22

Wauw ging voor de grap ook eens googlelen...
damn wat ben ik saai... :')
Niemand die over mij roddelt op een ander forum...

TS: lekker laten gaan... En er zullen vast ook positieve dingen tussen staan... :j

kallista90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:31

Elin_ schreef:
Ja ik ken het! Maar ik ken ook andere topics waar echt bokkers stuk voor stuk besproken worden hoe vervelend ze zijn en aandachtvragers terwijl ik die bokkers (die genoemd waren) ken als hele gezellig bokkers ..

Dat klopt... ik moet zeggen dat ik bij een groot deel van die bokkers dacht: goh blijkbaar ben ik niet de enige die dat dacht/denkt! Daarom stuit het mij niet tegen de borst denk ik..

Maar inderdaad overal wordt geroddeld.. Je overleeft het wel ;)

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:43

Ik was dat forum al vaker tegen gekomen en ook al wat pb's over gekregen om lid te worden (Hoezo spam haha) maar ik ga daar toch eens kijken want ik geef ze wel gelijk sommigen hier echt :') die vragen dr om.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 23:12

Biggers schreef:
Hallo,
Ik ging gewoon even googelen op "Biggers bokt"
Kwam Ik mijn naam tegen op de forum van poetsplaats.
En nu zie Ik dat er heel wat geroddeld word over bokkers DOOR bokkers.

http://poetsplaats.nu/search.php?keywor ... fb66410852

En hier in het algemeen.
http://poetsplaats.nu/viewtopic.php?sty ... start=8925

Ik baal echt hiervan, en vind ook dat dat niet mag kunnen.
Ik ben nu echt kwaad!

Mvg,
Biggers

Nou meld je aan daar en verhaal het daar, hier is het nutteloos hoor
Je bent vrij in je daar aan te melden en je tegen commentaar te geven

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 23:16

Ik heb dat ook een keer gelezen ja. Vooral 1 modje in het bijzonder moet het ontgelden.. Belachelijk, maar ik denk dan; balen dat jullie van bokt ''weggestuurd'' zijn en dat jullie zo een anti clubje op moeten gaan richten. Wel hilarisch ook eigenlijk :P

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 23:21

Ik kwam laatst ook uit op dat forum, sindsdien is mijn forumplezier hier aanzienlijk verhoogd :') Alles wat hier weggepoetst wordt staat daar, heerlijk als mensen ook eens zeggen wat ze denken :D

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 23:23

Tja, het is denk ik ook een kwestie van wachten tot ook dit topic op slot gaat. Maar ik kan het niet helemaal oneens zijn met die regels. Bokt wil gewoon dat gezeik niet hebben en daar kan ik me wat bij voorstellen.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 23:32

Er staat jullie natuurlijk niets in de weg een topic te openen:over poetsplaats en poetsers.....alleen is dat ben ik bang ,geen lang leven beschoren.....en al helemaal niet als je positieve dingen gaat noemen.....

oh ja...er staan ook hele leuke intervieuws met bokkers op....zeer de moeite waard..
Laatst bijgewerkt door papagroom op 25-03-12 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 23:45

Gut, als je je er zo druk over maakt, zou ik haast denken dat je wat te verbergen hebt :D
Wat kan mij het nou schelen of ze over me praten. Ik lees het niet dus het zal mij worst wezen :D

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 08:02

Elma_ schreef:
Ik heb dat ook een keer gelezen ja. Vooral 1 modje in het bijzonder moet het ontgelden.. Belachelijk, maar ik denk dan; balen dat jullie van bokt ''weggestuurd'' zijn en dat jullie zo een anti clubje op moeten gaan richten. Wel hilarisch ook eigenlijk :P

ongeveer 80% van wat daar komt is niet weggestuurd hoor :Y)
maar daar mag je wel zeggen wat je denkt, en wordt je de mond niet gesnoerd , en worden er geen posts gewist ;)
en idd wat orchid zegt, het verhoogd het plezier want we lezen nu ook de andere dingen die snel weggegumd worden :Y)

Nogmaals, mensen die zich zo negatief uitlaten over PP: ik zou zeggen,kom daar,meld je aan en doe je woord zoals je hem hier ook doet......we houden wel van een goede discussie :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 08:57

Ik moet toegeven, aangezien ik de eer had voor een van de eerste interviews uitgekozen te worden, dat ik er absoluut de humor wel van inzag :))

Weet je... Mensen praten over elkaar. Sommige mensen vinden je leuk, andere mensen vinden je stom. Ik weet dat over mij de meningen verdeeld zijn en dat is prima toch? Kan me er heel druk om maken dat mensen iets negatiefs over me zeggen of in het geval van het interview mijn berichtengeschiedenis doorpluizen op zoek naar onhandige posts om te kunnen gebruiken in zoiets maar ik heb die dingen zelf geschreven en toen ik het teruglas in dat interview dacht ik bij sommige dingen wel 'goh, dat had ik wel anders kunnen formuleren'.

Het hielp mij een beetje beter de beeldvorming van sommige mensen begrijpen en ik denk dat dat alleen maar leerzaam is. Heb nog altijd liever dat mensen in mijn gezicht zeggen als ik iets doe wat ze niet leuk vinden maar voordeel van internet is dat je het zelf kunt lezen en daar lering uit kan trekken.

Eigenlijk dus best positief. :)

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 09:22

@ Ojajoh, o maar ik kan het me best indenken hoor. Dat het voor sommige mensen een verademing is te kunnen roepen wat je denkt. Daar zijn hier idd heel duidelijke grenzen in en dat zie ik vaak genoeg botsen in topics. Ik heb hier in mijn begin tijd ook dikke ruzie gehad hier, en menig slotje en daarbij waarschuwing gehad :+ Dus ik heb me gewoon aangepast en (probeer ;) ) Niemand meer op de persoon aan te vallen, maar op het discussiepunt te blijven. Wat is daar mis mee? Ik vind dat uiteindelijk een veel fijnere manier van een forum hebben. Ik voel eigenlijk ook niet zo de behoefte om daar ''mijn verhaal'' te doen, want ik zie die mensen dingen neerkwakken met naam en toenaam, en dat zegt voor mij genoeg over het niveau waarop er gediscussieerd word :Y)
Laatst bijgewerkt door Elma_ op 26-03-12 09:30, in het totaal 2 keer bewerkt

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 09:29

Hij doet het niet bij mij,,,

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 09:33

Elma_ schreef:
Ik voel eigenlijk ook niet zo de behoefte om daar ''mijn verhaal'' te doen, want ik zie die mensen dingen neerkwakken met naam en toenaam, en dat zegt voor mij genoeg over het niveau waarop er gediscussieerd word :Y)

Persoonlijk vind ik dan wel dat je hier dan ook niet over ze moet mopperen, want je hebt de vrijheid,kans en mogelijkheid je weerwoord te geven daar

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 09:36

Volgens mij valt het wel mee met dat mopperen. Ik zit hier, waar een topic word geopend (die verbazingwekkend lang openblijft, dat dan weer wel :+ ) En ik reageer daarop dat ik het lichtelijk belachelijk vind. Waarom zou ik dan daarheen gaan en zeggen joh hee, dat kan eeeecht niet hoor. Ten eerste denk ik niet dat ik ook maar serieus genomen word, en ten 2e doe ik dan net zo hard mee het in leven te houden, toch?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 09:39

Elma_ schreef:
Volgens mij valt het wel mee met dat mopperen. Ik zit hier, waar een topic word geopend (die verbazingwekkend lang openblijft, dat dan weer wel :+ ) En ik reageer daarop dat ik het lichtelijk belachelijk vind. Waarom zou ik dan daarheen gaan en zeggen joh hee, dat kan eeeecht niet hoor. Ten eerste denk ik niet dat ik ook maar serieus genomen word, en ten 2e doe ik dan net zo hard mee het in leven te houden, toch?

mopperen, negatieve uitspraak.....1 pot nat...

wat hou je in leven dan??? want dat stukje ontgaat mij even.....

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 09:43

Ojajoh schreef:
Elma_ schreef:

mopperen, negatieve uitspraak.....1 pot nat...

wat hou je in leven dan??? want dat stukje ontgaat mij even.....

Dat moet mogen toch? Je mening geven. Dat mag hier ook. Alleen dan iets anders. Ik bedoel niks negatiefs tegen die mensen, ik ken ze namelijk niet. En het laatste wat ik heb gelezen is van zeker 2 jaar geleden. Ik zie nu hier pas dat het nog steeds gebeurd.
Het geroddel, hou je dan in leven. Aandacht eraan schenken is meestal een reden om erop door te gaan he. Lijkt me niet nodig. Of vind je het netjes dat er mensen met naam en toenaam op gezet worden en dat er van die personen letterlijk 30 quotes gepakt worden en opgesomt worden zodat ze daarover uitgelachen kunnen worden?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 09:46

Het is zoals Eleanor Roosevelt al zei: ""Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people."

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 09:49

Elma_ schreef:
Het geroddel, hou je dan in leven. Aandacht eraan schenken is meestal een reden om erop door te gaan he. Lijkt me niet nodig. Of vind je het netjes dat er mensen met naam en toenaam op gezet worden en dat er van die personen letterlijk 30 quotes gepakt worden en opgesomt worden zodat ze daarover uitgelachen kunnen worden?

Roddel of achterklap is een menselijke activiteit waarbij over iemand wordt gesproken - meestal in ongunstige zin en vaak onwaar - zonder dat de persoon in kwestie bij het gesprek aanwezig is. Roddelen hoeft niet per se mondeling te geschieden, ook per brief, e-mail, MSN of sms kan prima worden geroddeld.
Hoewel het praten (of liegen) over anderen niet altijd als verwerpelijk wordt gezien, is het in zijn zuiverste juridische vorm wel degelijk een misdaad volgens het Wetboek van Strafrecht.
Bij roddelen gaat het over geruchten of privé-informatie. Hierdoor heeft roddelen óók een negatieve klank. Omdat de persoon in kwestie niet aanwezig is, kan deze zich niet tegen eventuele onwaarheden of aantijgingen verdedigen. Bovendien kunnen verhalen die van mond tot mond gaan een geheel eigen leven gaan leiden doordat men er (bewust of onbewust) dingen bij verzint. De roddels kunnen op deze wijze uiteindelijk reputaties verwoesten.

bron: wikipedia
http://nl.wikipedia.org/wiki/Roddel

mensen kunnen zich daar WEL verdedigen en er wordt niet alleen negatief besproken maar ook positieve dingen
en mensen kunnen het wel lezen

en er worden geen leugens neergezet, maar linken van hier. Er worden geen verhalen zelf verzonnen
er worden meningen gegeven ,meningen die hier niet geplaatst mogen worden
Dat is heel wat anders....

dus nogmaals, wat hou je in leven dan?