regel: niet te formeel schrijven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 22:47

Ligt er mss ook aan wie het zegt en wat de inhoud is. Ik heb het tot nu toe enkel van gebruikers gezien als Professor, fabersmid enz. Zij zaten vaak ook wel in pittige discussies.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 22:47

Chaos schreef:
Fijn juist als mensen zo duidelijk schrijven en uitleggen. :)

Dat is écht niet duidelijk meer hoor. :n De hele tijd dat extreem formele taalgebruik en die moeilijke woorden. Ik zit op een forum omdat ik dat léuk vind, niet omdat ik m'n woordenschat wil verbreden oid. Dus dergelijke posten daar lees ik simpelweg overheen.

Aradis

Re: regel: niet te formeel schrijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 22:52

:')
Als het gewoon correcte Nederlandse/Vlaamse woorden zijn kan je at niet verbieden lijkt mij?
Hebt je misschien ook een voorbeeld Maartje1990.. ben wel benieuwd wat je precies bedoelt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 22:54

daar heb je bij mij geen last van... :D zou nieteens weten hoe ik iets formeel moet opschrijven.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 22:55

capopjekop schreef:
Ligt er mss ook aan wie het zegt en wat de inhoud is. Ik heb het tot nu toe enkel van gebruikers gezien als Professor, fabersmid enz. Zij zaten vaak ook wel in pittige discussies.

Inderdaad, heerlijke discussies waar vaak echt dingen uitkomen (hou ik van, leer ik van) en waar ook uitleg bij komt kijken. Ik zie net potdorie dat bovengenoemde een permanente ban heeft hier?? :? Daar gaat een hoop kennis aan verloren, watskeburt?

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 22:56

Tja, ik erger me weer aan het feit dat TS tussen bijna elke zin een witregel heeft gemaakt. Leest ook niet bepaald lekker. Laat iedereen lekker schrijven zoals hij gewend is. De een wat formeler en de ander in een soort Breezertaal of Drenths dialect.

Ik kan maar niet wennen aan dat door elkaar halen van 'naar' en 'na'. "Ik ben na mijn paardje gegaan"...??? Wat?? Ik bedoel, die hele zin is nu toch totaal onbegrijpelijk! Dát zouden ze echt moeten verbieden! :(

Maartenn

Re: regel: niet te formeel schrijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 22:58

'Ik ben na me paardje gegaan.' is nog veeeel erger.. :')

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:00

Leorah schreef:
Inderdaad, heerlijke discussies waar vaak echt dingen uitkomen (hou ik van, leer ik van) en waar ook uitleg bij komt kijken. Ik zie net potdorie dat bovengenoemde een permanente ban heeft hier?? :? Daar gaat een hoop kennis aan verloren, watskeburt?

Met dank aan ene "springruiter" die hier actief was... maar die heeft gelukkig ook een ban. :P

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:00

Maartenn schreef:

Je hebt gelijk, het kan nog erger.. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:01

Waar gaat 'men' de grens trekken dan? :D

En verder, ik ben getrouwd met ABN Nederlands. 8-)
En heb Latijn, wat de woorden van 'echter' en 'overigens' heel normaal maakt.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:03

wat dacht je van:

wie wilT mij helpen enz.... (ik geloof een veel voorkomende fout uit Zuid-Holland en omstreken?)

Waves, dat heb ik helemaal gemist.

ABN Nederlands? hihi.. (algemeen beschaafd nederlands nederlands?)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:05

Ook ik lees liever netjes geformuleerde zinnen die misschien ietwat aan de formele kant zijn dan lelijke informele zinnen
En zo moeilijk zijn die zinnen overigens ook weer niet hoor, beetje algemene ontwikkeling en je kunt ze prima volgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:06

Leorah schreef:
wat dacht je van:

wie wilT mij helpen enz.... (ik geloof een veel voorkomende fout uit Zuid-Holland en omstreken?)

Waves, dat heb ik helemaal gemist.

ABN Nederlands? hihi.. (algemeen beschaafd nederlands nederlands?)

Faal. _O-
Je hebt gelijk. :j

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:06

Mensen hebben tegenwoordig gewoon zo'n minime woordenschat, da's pas belachelijk. Ze kunnen tegenwoordig juist nauwelijks meer fatsoenlijk schrijven. Dat is het probleem, niet de mensen die het juist wél kunnen. Over mierenneuken gesproken zeg, tjonge jonge.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:08

BaileyMix schreef:
Mensen hebben tegenwoordig gewoon zo'n minime woordenschat, da's pas belachelijk. Ze kunnen tegenwoordig juist nauwelijks meer fatsoenlijk schrijven. Dat is het probleem, niet de mensen die het juist wél kunnen. Over mierenneuken gesproken zeg, tjonge jonge.

En wie gaat er kapot aan een geformuleerde zin?
Niemand. :D
Mag ik hopen..

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:10

Anoniem schreef:
BaileyMix schreef:

En wie gaat er kapot aan een geformuleerde zin?
Niemand. :D
Mag ik hopen..

En.... hier laten mijn hersens me in de steek :evaw: Wat bedoel je?

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:14

BaileyMix schreef:

Is het mierenneuken of miereneuken >;)

Anoniem

BaileyMix schreef:
En.... hier laten mijn hersens me in de steek :evaw: Wat bedoel je?

Je bent niet de enige die me vaak niet begrijpt.
Ik bedoel dus wat jij net zei: over mieren... gesproken. :j

Sidera

Ik vind formeel altijd beter dan direct beledigend.. Daarbij hoeft het niet meteen babytaal te worden enkel en alleen omdat het een forum is.

Dus ik ben het niet met je idee eens eigenlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:15

Waves schreef:
BaileyMix schreef:

Is het mierenneuken of miereneuken >;)

Heb ik geleerd in groep vijf. 8-)
Ik ga voor miersneuken. :j

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:15

Maartenn schreef:

Oooooooh, dat vind ik ook zo fout, jaaaaa....... :')

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:17

Ik dacht eigenlijk mierenneuken :') Omdat mieren meervoud kan zijn o.i.d. Maar nu je het zegt, is het natuurlijk wel een beetje platte taal dus dan klinkt 'miere' toch beter :Y) Wat is het nou?

Edit; Opgezocht, het staat op Wikipedia met mierenneuken :))
Laatst bijgewerkt door BaileyMix op 09-03-12 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:18

Er is een tijd geleden al een topic geweest over de schrijfwijze van sommige gebruikers, veelal in de klassiek/academisch discussies. Conclusie van dat topic was: doorlopen, niks te zien, gewoon negeren.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:19

hEleMNaawl meEej EeNs.. We sOudeN wAt minDeR nEtjhuS MoEten gAawn prAtuh..

Nee even serieus, waarom geen formeel taalgebruik? Ik vind het dan erger dat tegen alles en iedereen je en jij word gezegd.. je bent mekaar vriendin niet, wie weet is diegene wel 30 jaar ouder..

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:24

Maartje1990 schreef:
Dat is écht niet duidelijk meer hoor. :n De hele tijd dat extreem formele taalgebruik en die moeilijke woorden. Ik zit op een forum omdat ik dat léuk vind, niet omdat ik m'n woordenschat wil verbreden oid. Dus dergelijke posten daar lees ik simpelweg overheen.

Jij vindt dat niet duidelijk meer. En dat kan natuurlijk.

Persoonlijk heb ik er geen moeite mee, liever zo dan krom Nederlands (wat ik helaas vaker zie). :)