Een homeopaat zegt namelijk niet dat hij DA is (in normale omstandigheden) dus dan is er toch geen probleem?
Het is niet bij wet verboden dat bokt eigen regels opstelt toch?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Feria schreef:Prrrr ik begrijp het helemaalik vind het een 2 dingen die niet vergeleken kunnen worden.
Een homeopaat zegt namelijk niet dat hij DA is (in normale omstandigheden) dus dan is er toch geen probleem?
Het is niet bij wet verboden dat bokt eigen regels opstelt toch?
Prrrr schreef:Als jij met een melding komt dat zich op Bokt een wichelroedeloper voor dierenarts uitgeeft, dan zal dat zeker serieus genomen worden. Maar als ik je goed lees, ligt het probleem veel meer bij het feit dat veel bokkers waarde hechten aan het oordeel van mensen die duidelijk niet dierenarts zijn, maar zich in het alternatieve circuit begeven. En dat is stomweg niet verboden.
Prrrr schreef:http://www.st-ab.nl/wetten/0702_Wet_op_ ... 90_WUD.htm
Het hele woord diagnose komt in de wet niet voor. Waar komt je bewering vandaan dat alleen een dierenarts een diagnose mag stellen?
(Dit overigens geheel terzijde - ik denk dat het standpunt over downloaden wel duidelijk is...)
Citaat:Artikel 2
Tot de uitoefening van de diergeneeskunde zijn, onverminderd het bepaalde in de artikelen 3, 4, 5 en 6, slechts dierenartsen toegelaten.
Citaat:uitoefening van de diergeneeskunde: het als beroep verrichten van een of meer der navolgende handelingen:
a. het onderzoeken van een dier, het voorschrijven of toepassen van een behandeling, operatie daaronder begrepen, bij een dier, één en ander voor zover zulks strekt ter voorkoming of genezing van een infectieziekte of een parasitaire ziekte bij dat dier dan wel ter genezing, leniging, onderkenning of opheffing van een aandoening, ziekte, ziekteverschijnsel, in- of uitwendig letsel, pijn of gebrek bij dat dier;
Prrrr schreef:(Dit overigens geheel terzijde - ik denk dat het standpunt over downloaden wel duidelijk is...)
Anoniem schreef:Leonoor schreef:Hier staat het precies aangegeven: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Downloaden
Wat houdt 'over illegaal downloaden praten' in? Dus allemaal niet?
Mag je wel zeggen: 'Ik download via iTunes, niet via een illegale site want dat vind ik niet eerlijk tegenover de auteur.'
Dat is ook praten over illegaal downloaden.
Nope, ik wil daar niet over praten? Maar ik las dat iemand daar een pb'tje over had gekregen dus was ik benieuwd. Ik dowload gewoon legaal hoor.
Prrrr schreef:Bij illegaal downloaden zijn niet alleen de personen betrokken die uploaden en downloaden, maar ook eventuele partijen die dat illegaal downloaden mogelijk maken door de communicatie tussen de uploaders en downloaders mogelijk te maken, zijn civielrechtelijk aansprakelijk.
Citaat:In plat Nederlands: Bokt kan door de rechter verplicht worden een (niet misselijke) schadevergoeding te betalen wanneer de gebruikers van Bokt elkaar vertellen waar illegale downloads te halen zijn.
Jij mag dus best praten over downloaden, maar niet praten over het ophalen van illegale downloads, op straffe van een boete - voor Bokt!. De praktijk is dat praten over downloaden zelden over de legale variant gaat. Veiligheidshalve (wij hebben geen oorlogskoffers om daar eens een fijn proefproces over te gaan voeren) hebben we dus de regel ingevoerd dat we het maar helemaal niet over downloaden gaan hebben.
Prrrr schreef:De WUD kent zo maar een beperkt bereik - en dat maakt een wichelroedeloper ook niet strafbaar of tuchtrechtelijk aan te pakken. En werkt Bokt dus ook niet mee aan illegale activiteiten door niet in te grijpen wanneer iemand een ander Bachbloesems aanbeveelt.
Dat wat betreft de WUD.
Prrrr schreef:Zo. Heb me eens verdiept in de jurisprudentie over de WUD. Kernzin van de definitie van het uitoefenen van de diergeneeskunde is 'het als beroep verrichten van een of meer van de navolgende handelingen'.
Zolang je dat niet beroepsmatig doet, mag je dus kennelijk doen en laten wat je wil (en dat is een zuiver juridische constatering, niet iets waar ik nou per se blij mee ben). Dat zie je ook terug in de jurisprudentie: de enige mensen die aangepakt worden, zijn de niet-dierenartsen die een beroep uitoefenen dat wel in de wet staat. De WUD kent zo maar een beperkt bereik - en dat maakt een wichelroedeloper ook niet strafbaar of tuchtrechtelijk aan te pakken. En werkt Bokt dus ook niet mee aan illegale activiteiten door niet in te grijpen wanneer iemand een ander Bachbloesems aanbeveelt.
Dat wat betreft de WUD.