bokkers worden verwijdert (na permanente ban)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 23:02

Asyaa schreef:
Soms word er op verzoek van een bokker (na veel gezeur, gezucht en gekreun) de naam van een account verandert eventueel icm verwijderen van posts. Het complete verwijderen van accounts na een BOT is volgens mij maar 1 keer gebeurt met RunningKawa.

nee :') dat is dus de bokker waar ik 't over had in m'n OP :+ die kwam ik tegen als een guest899928 en kon uit de andere reacties opmaken dat dat dus RK betrof. Maar gezien haar naam hier nogal gevoelig ligt wou ik die nu nét niet noemen eigenlijk :')

knetterhard

Re: bokkers worden verwijdert (na permanente ban)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 23:04

Runningkawa? :Y)

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:09

Fiffill schreef:
Die "bepaalde reden" moet inderdaad wel een goede reden zijn ja (lees: men moet het een goede reden vinden :+ )

Ja precies, echt absurd! Op een ander forum waar ik nog zit kan ik te allen tijde al m'n berichten gewoon aanpassen &weghalen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:33

Op zo'n groot forum als bokt is dat gewoonweg niet praktisch. Op die manier kunnen moderators niet meer adequaat optreden en vallen er gaten in topics als mensen hun berichten verwijderen.

Bokt is een forum met heel veel kennis. Met regelmaat worden oude topics nog eens doorgelezen en als er dan stukken missen is dat erg vervelend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 15:02

Lente schreef:
Op zo'n groot forum als bokt is dat gewoonweg niet praktisch. Op die manier kunnen moderators niet meer adequaat optreden en vallen er gaten in topics als mensen hun berichten verwijderen.

Bokt is een forum met heel veel kennis. Met regelmaat worden oude topics nog eens doorgelezen en als er dan stukken missen is dat erg vervelend.

Dat wordt ruim overdreven.

De richtlijn was sowieso zaken binnen 7 dagen af te handelen, gaan modden op posts van 5 jaar geleden is dan ook volstrekte onzin. Dat er massaal zou worden terug gelezen vanwege de kennis van toen is ook niet zo groot als gedacht. Zie bijvoorbeeld de enorme stroom aan dubbeltopics.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 15:09

Wat heeft de richtlijn voor het afhandelen van TeMs te maken met het vallen van gaten in topics?

En wat is het precies dat ruim overdreven wordt? Het teruglezen? Voor niet zulke bekende bokkers valt het inderdaad niet op als er een paar posts verdwijnen maar juist die hele bekende bokkers met veel posts, daarvan valt het wel degelijk op als al die posts verdwijnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 15:16

Je zegt dat mods niet meer adequaat kunnen optreden. Waarom?

Het teruglezen ja. Kijk eens voor de grap door Kiwiko (60k posts) of RK (nog meer) hun posts heen. Imo allebei leuke mensen om mee te discussiëren, maar ik vind nou nergens zo snel een post die absoluut niet weg mag. Informatie staat wel ergens op bokt/het web en discussies zijn sindsdien al 100 keer overnieuw gevoerd. Al staat er dan ergens informatie die absoluut niet weg mag, wie leest het? Wordt het echt zo massaal gelezen dat dat belang zwaarder weegt dan het belang van de poster om zijn/haar posts te verwijderen (en de wet, want je hebt het recht je posts te verwijderen, al past bokt de wet toe hoe dat uitkomt. Zie illegaal downloaden, healen/readen, dit)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 15:18

Ik vind het ook onzinnig dat er geen posts verwijderd worden, zit al jaren op bokt en toen ik een stukje jonger was wist ik weinig van het internet laat staan dat m'n posts altijd zouden blijven staan. En sommige mensen zitten hier nog veel langer, als je kijkt hoe lang bokt al bestaat :j Zit er nog steeds een keer over te denken om alles eens uit te pluizen en dan mogen de modjes lekker gaan verwijderen, maar of ze daar zin in hebben - pech :+ maar het zou zoveel makkelijker kunnen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 15:20

Dat de mods niet meer adequaat kunnen optreden sloeg op de opmerking dat iemand op het ander forum onbeperkt posts kan verwijderen en aanpassen.

Bokt handelt niet tegen de wet, daar denkt Bart echt wel over na. Downloaden mag niet besproken worden op bokt. Zie je het wel, plaats je een TeM.

Bokt drijft op het feit dat zelfs de meest oude dingen terug te vinden zijn om van te leren of nog eens om te lachen.

Fiffill, als er posts zijn die verwijderd moeten worden kan je die in een PB aan een mod sturen. Dingen als namen en locaties en zo worden altijd wel verwijderd.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 15:23

Lente, dat weet ik, maar ik weet niet of ze zitten te wachten op een gigantische hoeveelheid posts want het liefst wil een hele hoop weg (en niet eens echt omdat er hele rampzalige dingen in staan hoor). Dus of dat dan genoeg reden zou zijn :roll: dat weet ik niet. Maar het kan gewoon makkelijker.

Daarbij verwijderen ze posts vaak niet maar halen ze alleen de naam/locatie oid eruit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 15:28

Ja klopt, het is voor hen ook eea aan werk maar dat is denk ik ook het stukje service.

suikerpaard

Bokt.nl is verplicht een account te verwijderen of de naam te veranderen in "gast" of iets onherkensbaars, wanneer de persoon hierom vraagt. Door te plaatsen op het forum, geef je toestemming om anderen inzicht te geven in je "persoonsgegevens", want ieder bericht valt onder het kopje "persoonsgegeven". Echter, deze toestemming kan ten alle tijden worden ingetrokken.

Wanneer de persoon in kwestie dus verzoekt om verwijdering van het account, kan Bokt.nl, om geen gaten te laten vallen, overgaan tot een naamswijziging van het account. Privacygevoelige gegevens zoals een echte naam of woonplaats, moet wel verwijderd of vervangen worden.

Wanneer Bokt.nl geen gehoor geeft aan het verzoek, dan is ze in strijd met de wet, en kan men het beste contact opnemen met een rechtswinkel of advocaat, beter nog een ICT-jurist. De regels vallen onder internetrecht.
Laatst bijgewerkt door suikerpaard op 28-02-12 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

En wat suikerpaard zegt is wat bokt doet.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 15:29

Dan nog snap ik de ramp van gaten in HK topics niet, om heel eerlijk te zijn. Alsof iemand dat leest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 15:33

Er moet een lijn getrokken worden denk ik :)

suikerpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 15:34

Lente schreef:
Er moet een lijn getrokken worden denk ik :)

ssst je mag niet over drugs praten! _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 15:35

Waarom zouden ze dan niet meer adequaat kunnen optreden? Ik heb vaak genoeg dat ik iets post in een topic, en dan de volgende dag denk van, tja, misschien niet zo handig geformuleerd. Waarom zou dit de mods ondermijnen? Die zouden de post toch verwijderen. Of eventueel denk ik na een tijd van 'Hmm, toen was ik wel heel dom en ontwetend'. Oneindig aanpassen, als in de zin van ik kan nu posts van mij van 5 jaar terug lijkt me wel onhandig.

De discussie of bokt wel of niet tegen de wet handelt is nog steeds gaande in het readen/healen topic en is imo ook van toepassing op dit. Verder wil ik er niet teveel woorden aan kwijt in dit topic (want slotje met smoes offtopic :) )

Als bokt drijft op het feit om van dingen te leren of te lachen, waarom is dan de dienstmededeling met uitleg van de ban van RK weg? Ik wou knetterhard een linkje geven zodat ze ook wist hoe of wat maar foetsie. Enkel een voorbeeld maar wel iets om over na te denken. Verder om te lachen of te leren, het lijkt mij sterk dat iemand over een paar jaar terug leest in mijn posts en er wat van leert. Het gros van mijn posts is 'je praat onzin, hou maar op want er komt niks nuttigs uit'. Waarom zou ik dan mijn posts niet kunnen verwijderen? Maar nogmaals de vraag: zelfs als die eenzame enkeling er ook maar iets van opsteekt, waarom zou dat belang zwaarder wegen dan mijn recht mijn posts te verwijderen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 15:38

Ik kan persoonlijk niet veel met ongefundeerd in het rond schoppen tegen modjes en redenen voor slotjes. Bokt heeft een bepaald beleid, ben je het daar niet mee eens dan is er niemand die je tegenhoudt om te gaan.

En als jouw posts voornamelijk onzin zijn zegt dat denk ik vooral wat over jou.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 15:41

2 dooddoeners, waarvan 1 persoonlijk worden, in 1 post, jammer.

Het wegpoetsen van de dienstmededeling was enkel een voorbeeld. Als ik persee wilde dat die dienstmededeling terug kwam had ik er wel een topic over geopend. Ik haal het alleen aan om te zeggen dat dat wel leerzaam was, maar das wel foetsie.

Of dat iets over mij zegt doet niet ter zaken ;)
Het gaat hier of ik mijn posts mag verwijderen of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 15:48

Jij haalt je persoonlijke voorbeeld aan, ik haak daarop in. Jij geeft aan dat aan jouw posts niets gemist zou worden en geeft zelfs aan dat erin staat 'hou je mond want er komt onzin uit'.

Tja, daar zou ik ook niks aan missen, maar gelukkig zijn er veel posts die echt iets bijdragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 15:51

Ik haalde (alweer) enkel als voorbeeld aan dat mijn posts weinig informatieve waarde hebben voor latere generaties ;) Wat dat over mij zegt en of jij mijn post gaat missen is niet van belang. Het gaat er om of ik die posts mag verwijderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 15:53

Nou, dat mag dus niet :)

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 16:16

Lente schreef:
Wat Rinske zegt klopt. In sommige gevallen kan je een verzoek doen om je account te laten anonimiseren.

Wat daarvoor de eisen zijn, daar kan iemand van het team vast wel antwoord op geven :)

Wat zijn exact de eisen?

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 17:18

En mag ik met één PB al m'n Huiskamerpostst laten verwijderen? Gewoon omdat ik dat wil? Het gaten-val- argument of de terugleesnoodzaak lijkt me hier (in de HK) niet zo relevant. Indien nee, waarom niet? En wanneer mag het wel, of nooit?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:29

Falbala, dat mag volgens mij niet. Was ook al wat ik aankaartte, wat maken die posts in de huiskamer nou uit, alsof iemand dat terug leest...