Bokt met de trent mee.. ''Vind ik leuk/I Like'' Knopje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat vinden jullie van een ''Vind ik leuk/I Like'' Knopje.

Ja leuk!
181 (54%)
Wat een onzin..
82 (24%)
Nee hoor van mij hoeft het niet
70 (20%)
Ander.. (graag toelichting)
1 (0%)

Totaal aantal stemmen: 334

Anoniem

Re: Bokt met de trent mee.. ''Vind ik leuk/I Like'' Knopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 14:38

Ik zou niet eens willen dat alles wat ik op bokt zet op de facebook van verschillende mensen verschijnen zou. :n

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 14:41

Dat zou ik ook niet willen! Ik lees afentoe wel posts waarvan ik denk 'haha wat een grappige opmerking', dat zou ik dan wel willen liken. Maar de link naar fb zie ik ook niet zitten.

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 14:43

moonvw schreef:
Vraag me af wat dat toevoegd en moet alles op elkaar gaan lijken? Zie er voor bokt echt het nut niet van in. Kracht van bokt is juist dat je in gesprek gaat met elkaar...

Mee eens!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 14:44

Lente schreef:
Ik zou niet eens willen dat alles wat ik op bokt zet op de facebook van verschillende mensen verschijnen zou. :n

Ik ook niet. Natuurlijk ben ik mij ervan bewust dat de dingen die ik online plaats heus wel gevonden kunnen worden. Maar dat hoeft natuurlijk niet nog gemakkelijker gemaakt te worden. Plus dat ik ontzettend veel internationale contacten op zowel twitter als facebook heb. Die begrijpen geen hól van het Nederlands en zo'n doorlink/like functie is voor hen alleen maar irritant. Plus dat ook heel veel vrienden die niks met bokt of paarden te maken hebben het echt niks uitmaakt wat ik hier plaats.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 14:44

Ik vind het zinloos en ik zie de toegevoegde waarde er op bokt niet van in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 15:54

Tellie schreef:
Ik vind het zinloos en ik zie de toegevoegde waarde er op bokt niet van in.

Hier sluit ik mij bij aan. Het is Bokt, geen Facebook. :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 17:55

Ik ga mee met de voorgaande reacties.
Zit niet te wachten op een vind Ik leuk knopje :n

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 17:56

Toch zie je dat veel mensen een compleet andere mening hebben want er stemmen toch 66 mensen voor wel doen ruim 50% :P

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 17:57

Het is wel leuk ja. Maar dan krijg je waarschijnlijk bij veel topics allemaal 'vind ik leuk' en geen reacties meer.
En zoals al is gezegd: bokt is geen facebook :)

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 17:58

Daar hebben we het 'stipje' toch al voor?
Of snap ik het nu niet :P
En dan gaan we facebook een beetje achterop, en aangezien ik daar niet zo van hou

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 17:59

Ik vind het ook nonsens.. inderdaad minder interactie. Veel mensen gaan 'lui' worden om een goede reactie te plaatsen. imo is de 'vind ik leuk' knop op facebook een andere manier om te zeggen 'ik heb je post gelezen, fijn voor je maar ik ga echt niet de moeite doen om te reageren' :j
Het zou ook beetje raar zijn mocht er een vind ik leuk knopje staan bij IM of treurige topics bij VVDD..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 18:00

Het stipje komt slechts bij 'eigen berichten' te staan. Het idee van een 'like' knop, is dat je geen reactie hoeft te plaatsen, maar wel iedereen ziet dat jij dit 'like'.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 18:01

dezelfde mensen die op 'ja leuk' klikken bij de poll zijn schijnbaar ook de mensen die te lui zijn om hier een reactie te plaatsen :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 18:02

Nicole schreef:
Toch zie je dat veel mensen een compleet andere mening hebben want er stemmen toch 66 mensen voor wel doen ruim 50% :P

die hebben waarschijnlijk Facebook.
Facebook, je móet er maar van houden.
Maar anders krijg je minder reacties.
Leuk, voor personen die geen Facebook heeft.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 18:03

Joycebunny schreef:
dezelfde mensen die op 'ja leuk' klikken bij de poll zijn schijnbaar ook de mensen die te lui zijn om hier een reactie te plaatsen :')

_O-
Dat bedoel Ik :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 18:03

Joycebunny schreef:

Je neemt mij de woorden uit de mond, hier in het topic lees ik niet zo heel veel positieve reacties.

Hoewel ik zelf trouwens niet op de poll gestemd heb. Ga ik maar is even doen :)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 18:24

Joycebunny schreef:

Zo... lékker over 1 kam scheren die hap...
For your information, ik heb op "ja leuk" geklikt, en dit is al m'n 3e reactie in 't topic. Dus lijkt me geen juiste conclusie die je hier trekt.

Maar het is inderdaad wel vaak zo dat mensen die iets negatief vinden of ergens sterk tegenover staan, eerder reageren dan mensen die alles wel prima vinden of leuk vinden.
Dus dat de "nee" zeggers massaal reageren om hun protest te laten horen, klopt dan weer wel.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 18:31

Afbeelding

Oké... flauw... :')

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 18:32

c_alsemgeest schreef:
[img]http://howtousetumblr.com/wp-content/uploads/2011/06/facebook-like-buton1.png[/mg]

Oké... flauw... :')

Vind ik leuk _/-\o_

:') _O-

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 18:38

Ik ben voor!! Het lijkt me handig en leuk!

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 18:44

Nee hoor, voor mij hoeft het niet, zoals eerder is aangegeven, bokt is bokt, bokt is geen facebook.
als je iets leuk vind, kan je daarvoor reactie plaatsen. :)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:20

Bwa, op zich ben ik er helemaal niet op tegen, maar ik zie het bijkomende nut er niet van in. Waarom moet bokt verfacebookt worden?

Wanneer mijn doen en laten van op bokt op mijn facebookprofiel zou worden geplaatst zou ik niet meer "actief" blijven op bokt en mijn profiel leeghalen. Bokt is namelijk privater/anoniemer dan facebook en daar handel ik ook naar. Niet dat ik geheime dingen vertel, maar om nu in het lang en het breed aan al mijn facebookvrienden te laten zien wat ik allemaal doe en zeg op bokt, nee, daar ben ik helemaal niet voor.

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 15:42

Alsjeblieft niet zeg, facebook is facebook, bokt is bokt.. het heeft totaal geen nut, waarom zou je een topic/reactie liken? wat heeft dat voor toegevoegde waarde?

Robbedoesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 15:45

Het is misschien wel leuk om dat ook op bokt te maken zodat je met een simpele druk op de knop kan aangeven dat je iets een leuk bericht vind.
Alleen zijn forums natuurlijk altijd al bestaande layouts waar een ander naampje aan wordt geplakt. Daarom zijn alle forums hetzelfde en zien ze er apart van de kleur allemaal hetzelfde uit.
Ik vraag me dus af of het überhaupt wel mogelijk is om zo'n knop in een forumopzet te maken.
Het zou kunnen dat je voor zoiets de hele site moet ombouwen, en een ander soort forum model moet opzetten, wat waarschijnlijk veel tijd en geld kost.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 12:47

Bokt hoeft toch geen kopie te zijn van Facebook?
En wat heeft het voor nut om te zeggen dat je iets leuk vindt? Dat kun je ook gewoon zelf in je hoofd bedenken, daar heb je geen stom knopje voor nodig. Ik zou het fijn vinden als we het gewoon bij nuttige functies houden.