Waarom dan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 23:58

En toch is dat niet waar.... er loopt een inzamelingstopic en vaak genoeg blijven er genoeg open. Zie ook even mijn eerdere bericht + link.

Ik heb daar zelf toen over gevraagd en achter de schermen werd het overlegd (werd gezegd) en er is niks aan gedaan.

Maar er zijn veel mensen die geen rechte lijn kunnen trekken hoor, das niks om je voor te schamen :D

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 00:00

Spullen voor de paarden is geen inzameling, dat is een initiatief van mensen die zelf spullen over hebben en dat weg willen geven...dus soort van andersom zeg maar. En ja, dat mag.
Dus eigenlijk klopt jouw post wel maroescha, het verschil is het vragen om spullen (voor in dit geval een AZC) en het aanbieden van spullen.

En Daphne, in dat topic wordt er niet om iets gevraagd, er wordt iets aangeboden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 00:01

Daphne__ schreef:
En toch is dat niet waar.... er loopt een inzamelingstopic en vaak genoeg blijven er genoeg open. Zie ook even mijn eerdere bericht + link.

Ik heb daar zelf toen over gevraagd en achter de schermen werd het overlegd (werd gezegd) en er is niks aan gedaan.

Maar er zijn veel mensen die geen rechte lijn kunnen trekken hoor, das niks om je voor te schamen :D

Maar zo zijn er wel meerdere topic's, waaronder mijn eigen uit mijn onderschrift, waarvan ik niet snap dat ze direct op slot moeten.
Enige argument is: Er is al een recent topic, ja oké, maar waarom mag ik niet mijn verhaal doen door zelf een topic te openen? En ik heb toen ook aan die mod uitgelegd dat ik haar keus niet snapte, omdat ik mij niet kan vinden in de topic naam van het andere topic. Maar meer dan een sorry krijg je dan ook niet.

@Nadia: Maar in dat topic worden toch ook mensen aangespoord om te doneren?

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 00:01

Nadia, in het andere topic van Wie kan ik blij maken wordt er toch echt gevraagd of anderen spullen willen doneren aan een goed doel.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 00:02

Nadia schreef:
Spullen voor de paarden is geen inzameling, dat is een initiatief van mensen die zelf spullen over hebben en dat weg willen geven...dus soort van andersom zeg maar. En ja, dat mag.
Dus eigenlijk klopt jouw post wel maroescha, het verschil is het vragen om spullen (voor in dit geval een AZC) en het aanbieden van spullen.

Dan is mijn topic toen dus gewoon voor jan l*l gesloten.... toen kreeg ik namelijk ditzelfde verhaal.

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 00:03

Marouschka: het topic uit jou onderschrift ging op slot omdat er al een soortgelijk topic over loopt, dat heeft dus niets te maken met dit onderwerp lijkt mij.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 00:03

Prrrr schreef:
Tja. Door het op slot te gooien blijft je oproep wel gewoon staan - Nadia had het topic bijvoorbeeld ook naar de Mesthoop kunnen verplaatsen... en dan had niemand meer contact met je op kunnen nemen.

De grote WAAROM-vraag heeft te maken met een aantal inzamelingsacties in het verleden die niet goed gelopen zijn. Helaas zit de wereld niet zo in elkaar dat iedere inzamelingsactie ook daadwerkelijk ten goede komt aan het doel dat voorgespiegeld wordt. Dat zie je bij collectes aan de deur, bij vage verkoopacties, en helaas dus ook op Bokt.

Het nadeel van een forum is dat het zich afspeelt in het virtuele. Jij zegt dat er een asielzoekerscentrum bij jou aan het einde van de straat ligt (en dat geloof ik, even voor de duidelijkheid), maar wie zegt dat dat ook echt zo is? Mensen kunnen veel beweren dat IRL niet bestaat, en laten we eerlijk zijn: dat gebeurt op Bokt ook wel eens. Als je wil kan je een volledige nieuwe identiteit bedenken. Wij kunnen niet garanderen dat een inzamelingsactie bona fide is, en zitten wel met de ellende als het een bende wordt. Dat is twee keer slecht nieuws. Daarom hebben we daar een lijn in getrokken: inzamelingstopics doen we niet meer. Niet dat we dat niet anders zouden willen, maar de ervaring heeft geleerd dat het heel naar mis kan gaan, en dat willen we niemand aandoen.

Kortom: de oplossing die Nadia heeft gekozen is een gulden middenweg waar ik goed mee kan leven...

Hi,
Als het op de mesthoop word verplaatst lijkt me dat ook direct nog meer aangeven over hoe bokt in mekaar zit ;)
Ik heb met nieuwjaar nog een topic met gelukkig nieuwjaar gemaakt ,met leuke animatie omdat ik het gevoel had en ook zag dat veel boktgroepen en mensen echt wat aan mekaar hadden! En dat eigenlijk echt iets was om trots op te zijn! :D
Helaas kom ik daar nu op terug dat ik het beleid nu echt zwaar vind tegenvallen ,maar dat is mijn mening.

hihi, AZC ligt zeker niet bij mij aan het einde van de straat := .Nog wel een stuk van mijn woonplaats vandaan ,maar zoals je in het topic leest weet je wel zo ongeveer wat er speelt en hoe fijn het is om die kinderen te helpen.En dan speelt afstand geen rol ,alleen maar helpen.

Want Elk kind verdient een fijne jeugd!! Meisje dat ik boeken heb gegeven is 10 jaar en heeft ontzettend veel zorgen.. 24/7
Dat hoort zo'n jong meisje niet te hebben.. die hoort leuke dingen te kunnen doen en kind te zijn!

Fijn dat ik nu wel eindelijk een duidelijk antwoord krijg ,voelt iig met stuk meer begrip geschreven.
Toch blijf ik erbij dat ik het jammer vind dat zo kinderen en andere goede doelen hun leuke dagen/spullen ed worden ontnomen.
Ik denk namelijk ook dat jullie moderators niks te maken hebben (in die zin) als zoiets fout gaat ,want iedereen bepaald nog zelf of ie mee doet of niet ;)
Maar dat is mijn afdeling niet.
Laatst bijgewerkt door Elin_ op 01-02-12 00:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 00:04

Melisjee schreef:
Nadia, in het andere topic van Wie kan ik blij maken wordt er toch echt gevraagd of anderen spullen willen doneren
aan een goed doel.

Dit topic doel ik inderdaad ook op.
Er word hier wel degelijk paarden spullen ingezameld, waarna het daarna weer word uitgegeven :)

Het gaat om dit topic:
[LZP] Wie kan ik blij maken deel 3

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 00:04

Inderdaad Mjetterd, daarom snap ik Nadia's post ook niet helemaal.

Daphne__

Re: Waarom dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 00:07

Het komt erop neer dat je eerst een topic moet openen dat je zelf wat weg wilt geven en dan laat je bokkers meedoen en zamel je spullen in en dan mag het wel :j Zo begon dat ene topic ook...

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 00:08

Daphne__ schreef:
Het komt erop neer dat je eerst een topic moet openen dat je zelf wat weg wilt geven en dan laat je bokkers meedoen en zamel je spullen in en dan mag het wel :j Zo begon dat ene topic ook...

Nouja dan hoeft die van mij dus niet opslot.
Voor ik actie bedacht heb ik allang al mijn knutselspullen aan kinderen gegeven..

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 00:08

Daphne__ schreef:

Zo komt het inderdaad over :P.
Dus TS, even je topic veranderen, en de insteek wat anders brengen :+

Elin_

Re: Waarom dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 00:09

Dat hoeft dus niet eens ,want zo begon mijn topic ook ..

Of moet ik dan eerst topic maken dat ik dat gedaan heb.. en dn in een post vragen of mensen ook willen meedoen?

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 00:10

@Elin, nogmaals...Als een inzameling via Bokt loopt, impliceert dat dat wij deze goedkeuren of hier in ieder geval achterstaan. Helaas is dat niet mogelijk: wij hebben niet de mankracht om te controleren of het geld ook daadwerkelijk 'goed' terecht komt.
Mjetterd en Melisjee, als je kijkt naar het originele topic, dan is de insteek van de actie altijd geweest om overbodige paardenspullen te doneren. Er is daar nooit gevraagd om iets, Zooist kwam zelf met het idee om dingen die ze had liggen weg te geven aan bijv een manege of andere paardenorganisatie.
Daar zit hem het grote verschil in, er is toen nooit gevraagd om paardenspullen.
Maar we zijn nu rondjes aan het draaien en zullen er niet uitkomen. Ik begrijp dat je het niet leuk vindt dat je topic gesloten is, maar de regels zijn er om Bokt een beetje leefbaar te houden en het is de bedoeling om die regels ook te volgen. Als gebruiker en als mod.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 00:10

Yup, laat me duidelijk zijn dat ik "Wie kan ik blij maken" een geweldig initiatief vind! Maar dat het óóit begon als "Ik heb spullen over, waar kan het heen?" neemt niet weg dat het nu een "Wie wil er allemaal spullen kwijt en wie willen er allemaal spullen hebben" topic geworden is!
In mijn ogen is dat van Elin precies hetzelfde, behalve dan dat er hier één vast doel is, en bij WKIBM zijn er meerdere doelen die elke keer opnieuw vastgesteld worden.

Ik krijg het gevoel dat de mods in dit geval of niet goed weten wat WKIBM is, of dat niet willen weten omdat ze dit initiatief niet willen stoppen. Maar dan zou er wel één standpunt moeten komen, en niet A. die bewezen heeft het georganiseerd te laten verlopen wel en B. die die kans nog niet heeft gehad dan maar niet. :n

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 00:11

Nadia schreef:
@Elin, nogmaals...Als een inzameling via Bokt loopt, impliceert dat dat wij deze goedkeuren of hier in ieder geval achterstaan. Helaas is dat niet mogelijk: wij hebben niet de mankracht om te controleren of het geld ook daadwerkelijk 'goed' terecht komt.
Mjetterd en Melisjee, als je kijkt naar het originele topic, dan is de insteek van de actie altijd geweest om overbodige paardenspullen te doneren. Er is daar nooit gevraagd om iets, Zooist kwam zelf met het idee om dingen die ze had liggen weg te geven aan bijv een manege of andere paardenorganisatie.
Daar zit hem het grote verschil in, er is toen nooit gevraagd om paardenspullen. Dat initiatief werkt blijkbaar...

Maar alsnog is het nu een grote inzamelingsactie :).
Dus de insteek van het topic, bepaald of het topic los mag blijven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 00:11

@Nadia: Maar je moet het met mij eens zijn dat in het huidige topic wel gevraagd wordt om spullen? En ik snap dat het daar niet mee begonnen is. Maar het gaat om het topic dat nu er is en dat nu wel open mag blijven.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 00:12

Nadia schreef:
Daar zit hem het grote verschil in, er is toen nooit gevraagd om paardenspullen.
Maar we zijn nu rondjes aan het draaien en zullen er niet uitkomen.

Ja topic één ja. Maar ronde twee en drie niet meer hoor. Beetje raar dat het dan opeens wel mag omdat het anders begonnen is vind je niet?

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 00:12

Citaat:
Dus.. ik heb vanalles thuis gezocht stiften,verf,kwasten en potloden en nog meer en aan haar meegegeven.
Niet te beschrijven hoe blij de kinderen waren ,met zo'n kleine actie.

Ook een meisje van 10 jaar (kan ontzettend goed nederlands) wou graag boekjes. Dus boeken meegegeven en ook weer zo dankbaar en blij.
Zo zijn er nog zoveel kinderen die je daarmee blij kan maken

Zo begon mijne ook .. WKIBM ook.

Nadia schreef:
Daar zit hem het grote verschil in, er is toen nooit gevraagd om paardenspullen. Dat initiatief werkt blijkbaar...

Nou dan open ik toch een topic met wat ik gedaan heb.. dat ze dan ook meedoen.
Opbouw voorbeeldtopic:
-Zag dat sommige mensen wat meer konden gebruiken
-Iemand had spullen teveel
-vertelde dat ze ging doneren
-Kleine hints: Doen jullie dat ook?!

Opbouw mijn topic:
-Ik hoorde de verhalen
-Pakte al die knutselspullen
-Heb verteld dat ik dat gedoneerd heb
-Heb gevraagd of andere dat ook een goed idee vonden om te doen.

Zoek de verschillen.. bijna niet ..

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 00:17

Je krijgt bijna het idee dat de modjes het niet WILLEN snappen ;)

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 00:18

Dus Elin_ kan een topic openen met 'Ik doneer spullen, leuk he?'
En als IK dan reageer met 'TOP IDEE! Kom bokkkers! Mee doen!!' dan mag het wel :') ?

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 00:20

Vind ik ook prima..
Het gaat niet om mij of bokkers ,maar om die kinderen..

Ik snap dat het moeilijk word de neppers (nepinzamelingsactie) ertussenuit te halen ,maar dan zou heel boktmarkt ook niet kunnen.
,want daar zitten ook veel neppers (helaas) bij..

En moderator mag mijn actie helemaal controleren.
Alles gaat naar die kinderen ,want die verdienen iets leuks! Punt

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 00:30

Daphne__ schreef:

Andersom krijg ik dat idee ook hoor, er is al een aantal maal uitgelegd WAAROM inzamelingsacties vanuit het beleid niet mogen. Lijkt me duidelijk toch? Tuurlijk is het vreselijk voor kinderen in een azc/zieke mensen/daklozen/slachtoffers van natuurrampen, maar internet blijft een verrekte handig medium om de zaken nét iets anders voor te doen dan ze in werkelijkheid zijn, en het is in het verleden gewoon regelmatig fout gegaan. Een beetje de "slechten verpesten het voor de goeien" maar joh, zo gaat het in het echte leven ook helaas.

Zet het in je onderschrift, haal die andere tekst erbij weg en hoop zo op reacties, dan bereik je je doel toch ook?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 00:32

Neej schreef:
Daphne__ schreef:

Andersom krijg ik dat idee ook hoor, er is al een aantal maal uitgelegd WAAROM inzamelingsacties vanuit het beleid niet mogen. Lijkt me duidelijk toch? Tuurlijk is het vreselijk voor kinderen in een azc/zieke mensen/daklozen/slachtoffers van natuurrampen, maar internet blijft een verrekte handig medium om de zaken nét iets anders voor te doen dan ze in werkelijkheid zijn, en het is in het verleden gewoon regelmatig fout gegaan. Een beetje de "slechten verpesten het voor de goeien" maar joh, zo gaat het in het echte leven ook helaas.

Zet het in je onderschrift, haal die andere tekst erbij weg en hoop zo op reacties, dan bereik je je doel toch ook?

Het topic wel gelezen?
Wij vragen ons af wat het verschil is met boven genoemd topic. Want dat verschil begrijpen wij niet...

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 00:48

Neej schreef:
Daphne__ schreef:

1. Het is toch niet aan de moderators of ze helpen met de actie maar aan bokkers. Vertrouw je het nieT prima dan doe je het niet
2. Die tekst blijft staan. Ik ben er teleurgesteld over en de keuze om het te sluiten heeft als gevolg dat ik me mening daarover geef. Erg teleurstellend dus.
Het gaat bij een actie erom dat mensen alert blijven,weten dat ie loopt. Met slot onderaan en alleen in os lukt dat niet. Vergelijk het nmaar met collectant vs een rit georganiseerd voor goed doel. Wat levert meer op ?

En ik wil idd weten waarom die andere topics,verschil met mijne bijna niet, we'll toegestaan zijn. Een rechte lijn is eerder een scheve boog imo..