Ik heb daar zelf toen over gevraagd en achter de schermen werd het overlegd (werd gezegd) en er is niks aan gedaan.
Maar er zijn veel mensen die geen rechte lijn kunnen trekken hoor, das niks om je voor te schamen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Daphne__ schreef:En toch is dat niet waar.... er loopt een inzamelingstopic en vaak genoeg blijven er genoeg open. Zie ook even mijn eerdere bericht + link.
Ik heb daar zelf toen over gevraagd en achter de schermen werd het overlegd (werd gezegd) en er is niks aan gedaan.
Maar er zijn veel mensen die geen rechte lijn kunnen trekken hoor, das niks om je voor te schamen
Nadia schreef:Spullen voor de paarden is geen inzameling, dat is een initiatief van mensen die zelf spullen over hebben en dat weg willen geven...dus soort van andersom zeg maar. En ja, dat mag.
Dus eigenlijk klopt jouw post wel maroescha, het verschil is het vragen om spullen (voor in dit geval een AZC) en het aanbieden van spullen.
Prrrr schreef:Tja. Door het op slot te gooien blijft je oproep wel gewoon staan - Nadia had het topic bijvoorbeeld ook naar de Mesthoop kunnen verplaatsen... en dan had niemand meer contact met je op kunnen nemen.
De grote WAAROM-vraag heeft te maken met een aantal inzamelingsacties in het verleden die niet goed gelopen zijn. Helaas zit de wereld niet zo in elkaar dat iedere inzamelingsactie ook daadwerkelijk ten goede komt aan het doel dat voorgespiegeld wordt. Dat zie je bij collectes aan de deur, bij vage verkoopacties, en helaas dus ook op Bokt.
Het nadeel van een forum is dat het zich afspeelt in het virtuele. Jij zegt dat er een asielzoekerscentrum bij jou aan het einde van de straat ligt (en dat geloof ik, even voor de duidelijkheid), maar wie zegt dat dat ook echt zo is? Mensen kunnen veel beweren dat IRL niet bestaat, en laten we eerlijk zijn: dat gebeurt op Bokt ook wel eens. Als je wil kan je een volledige nieuwe identiteit bedenken. Wij kunnen niet garanderen dat een inzamelingsactie bona fide is, en zitten wel met de ellende als het een bende wordt. Dat is twee keer slecht nieuws. Daarom hebben we daar een lijn in getrokken: inzamelingstopics doen we niet meer. Niet dat we dat niet anders zouden willen, maar de ervaring heeft geleerd dat het heel naar mis kan gaan, en dat willen we niemand aandoen.
Kortom: de oplossing die Nadia heeft gekozen is een gulden middenweg waar ik goed mee kan leven...
Melisjee schreef:Nadia, in het andere topic van Wie kan ik blij maken wordt er toch echt gevraagd of anderen spullen willen doneren
aan een goed doel.
Daphne__ schreef:Het komt erop neer dat je eerst een topic moet openen dat je zelf wat weg wilt geven en dan laat je bokkers meedoen en zamel je spullen in en dan mag het welZo begon dat ene topic ook...
Nadia schreef:@Elin, nogmaals...Als een inzameling via Bokt loopt, impliceert dat dat wij deze goedkeuren of hier in ieder geval achterstaan. Helaas is dat niet mogelijk: wij hebben niet de mankracht om te controleren of het geld ook daadwerkelijk 'goed' terecht komt.
Mjetterd en Melisjee, als je kijkt naar het originele topic, dan is de insteek van de actie altijd geweest om overbodige paardenspullen te doneren. Er is daar nooit gevraagd om iets, Zooist kwam zelf met het idee om dingen die ze had liggen weg te geven aan bijv een manege of andere paardenorganisatie.
Daar zit hem het grote verschil in, er is toen nooit gevraagd om paardenspullen. Dat initiatief werkt blijkbaar...
Nadia schreef:@Elin, nogmaals...Als een inzameling via Bokt loopt, impliceert dat dat wij deze goedkeuren of hier in ieder geval achterstaan. Helaas is dat niet mogelijk: wij hebben niet de mankracht om te controleren of het geld ook daadwerkelijk 'goed' terecht komt.
Mjetterd en Melisjee, als je kijkt naar het originele topic, dan is de insteek van de actie altijd geweest om overbodige paardenspullen te doneren. Er is daar nooit gevraagd om iets, Zooist kwam zelf met het idee om dingen die ze had liggen weg te geven aan bijv een manege of andere paardenorganisatie.
Daar zit hem het grote verschil in, er is toen nooit gevraagd om paardenspullen.
Maar we zijn nu rondjes aan het draaien en zullen er niet uitkomen.
Citaat:Dus.. ik heb vanalles thuis gezocht stiften,verf,kwasten en potloden en nog meer en aan haar meegegeven.
Niet te beschrijven hoe blij de kinderen waren ,met zo'n kleine actie.
Ook een meisje van 10 jaar (kan ontzettend goed nederlands) wou graag boekjes. Dus boeken meegegeven en ook weer zo dankbaar en blij.
Zo zijn er nog zoveel kinderen die je daarmee blij kan maken
Daar zit hem het grote verschil in, er is toen nooit gevraagd om paardenspullen. Dat initiatief werkt blijkbaar...
Daphne__ schreef:Je krijgt bijna het idee dat de modjes het niet WILLEN snappen
Neej schreef:Daphne__ schreef:Je krijgt bijna het idee dat de modjes het niet WILLEN snappen
Andersom krijg ik dat idee ook hoor, er is al een aantal maal uitgelegd WAAROM inzamelingsacties vanuit het beleid niet mogen. Lijkt me duidelijk toch? Tuurlijk is het vreselijk voor kinderen in een azc/zieke mensen/daklozen/slachtoffers van natuurrampen, maar internet blijft een verrekte handig medium om de zaken nét iets anders voor te doen dan ze in werkelijkheid zijn, en het is in het verleden gewoon regelmatig fout gegaan. Een beetje de "slechten verpesten het voor de goeien" maar joh, zo gaat het in het echte leven ook helaas.
Zet het in je onderschrift, haal die andere tekst erbij weg en hoop zo op reacties, dan bereik je je doel toch ook?
Neej schreef:Daphne__ schreef:Je krijgt bijna het idee dat de modjes het niet WILLEN snappen
Andersom krijg ik dat idee ook hoor, er is al een aantal maal uitgelegd WAAROM inzamelingsacties vanuit het beleid niet mogen. Lijkt me duidelijk toch? Tuurlijk is het vreselijk voor kinderen in een azc/zieke mensen/daklozen/slachtoffers van natuurrampen, maar internet blijft een verrekte handig medium om de zaken nét iets anders voor te doen dan ze in werkelijkheid zijn, en het is in het verleden gewoon regelmatig fout gegaan. Een beetje de "slechten verpesten het voor de goeien" maar joh, zo gaat het in het echte leven ook helaas.
Zet het in je onderschrift, haal die andere tekst erbij weg en hoop zo op reacties, dan bereik je je doel toch ook?