Heksenjachten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 01:47

Als er daadwerkelijk een goed systeem van leeftijdsgrens zou worden ingesteld waarmee bv meiden tot 14 geen toegang hebben op bokt zou dat waarschijnlijk ook niet meer gebeuren gewoon heel bokt ook prive maken zodat je zonder lidmaatschap niks kan zien ;)

Maar goed zo ver zal het verders wel nooit komen
maarja sommige mensen genieten ook wel heel erg vd relletjes hoor en die reageren ook altijd fel
zijn meestal de zelfde mensen ook :j

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 01:48

vuurneon schreef:
Dat topic is een schoolvoorbeeld van groupthink. Kinderen moeten beschermd worden tegen zichzelf, maar niet door ze maar keihard aan te vallen en zo persoonlijk te worden. (ouders horen daar ook zeker een meer controlerende rol in te spelen. Hoppakee, computer gewoon in de woonkamer zodat je mee kan lezen)
Als mijn foto gebruikt zou worden, zou ik diegene wel persoonlijk erover willen spreken. Absoluut. Maar dat kan ik prima zelf, op een volwassen manier.
Ik schrik soms best van sommige reacties die door volwassenen worden gepost... Ongelooflijk. Zou je denken dat wijsheid met de jaren komt... :+

Eerst aanspreken, lijkt mij. Verzoeken de betreffende info weg te halen.
En zo niet? Wat zou jij doen ?

vuurneon

Re: Heksenjachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 01:51

Ik zou persoonlijk aanspreken en ja, ook best gegevens willen achterhalen als er geen respons komt en de foto's blijven staan. Echter zal ik dat niet in een topic zetten.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 01:57

Een snel lopend topic hoeft niet altijd gelijk op te vallen. Mods zijn geen superwezens, die op elk moment van de dag alles zien en volgen wat er realtime gebeurt. Het zou prettig zijn als het wel zo was, maar de realiteit is dat mods gewoon mensen zijn, die zo goed mogelijk proberen om een drukbezocht forum met griezelig veel berichten per dag zo goed mogelijk te modereren. Als mod zie je normaal gesproken ook alleen de tems van je eigen fora en als daar geen aanleiding voor is, dan hebben ze echt wel wat anders te doen dan continue de tems van collega mods te checken.

Als het eerder was gezien, dan was er ook eerder gereageerd. Dat is in dit geval dus blijkbaar niet gebeurd en het valt nauwelijks te voorkomen dat er soms topics zijn die een poosje onder de radar van de aandacht blijven en dus te lang doorgaan. Wil je dit honderd procent voorkomen, dan moet je naar een systeem toe, waarbij je bericht pas zichtbaar wordt, nadat het door een mod goedgekeurd is. En ik betwijfel eerlijk gezegd of bokkers daar op zitten te wachten, ik in ieder geval niet.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 02:27

Ik zou het via de betreffende webmaster spelen en wapperen met copyright-regeltjes. Reken maar dat de meesten dan snel zijn met ingrijpen en dat maakt vaak ook meer indruk dan als jij komt vertellen dat je pissig bent omdat jouw foto's gebruikt zijn. Zeker nu copyright-wetgeving onder een vergrootglas ligt.

Ik zou ook echt wel even flink over de zeik gaan als iemand ons paardje gebruikt in een profiel of zo en claimt dat ze van haar is. Maar er zijn een hoop wegen naar Rome, en het openlijk publiceren van prive-informatie over een griet van 11 vind ik veel te ver gaan. Zijn zat andere mogelijkheden. Als de normale kanalen niet werken ga ik gewoon naar de politie. Laat die het dan maar oplossen. Maakt ook stukken meer indruk dan wanneer ik als een boze heks op de stoep sta.

Maargoed, ik vind dus dat Bokt in deze gevallen in elk geval flink in gebreke is gebleven. En eigenlijk nog steeds is, want beide topics staan gewoon nog openbaar zichtbaar, alleen de meest oppervlakkige prive-gegevens zijn verwijderd. Het is nog steeds appeltje eitje om die gegevens boven water te krijgen.

En ja, natuurlijk zouden ouders de eerste verantwoordelijkheid moeten hebben. En moeten controleren wat hun kroost uitvreet op internet. Maar dat doen een aantal ouders niet, dus krijg je dit soort situaties. En dan is het de taak van de webmasters om te voorkomen dat het uit de hand loopt.

Oja, Tecktonie, het is hier niet echt de bedoeling iemand nog even de grond in te trappen. Dan heb je de bedoeling geloof ik niet zo goed begrepen. Of dat meisje wel of niet kan rijden is nog steeds een zaak tussen haar, haar ouders en de stalhouder.

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 02:59

.
Laatst bijgewerkt door Fu_Qi op 09-11-24 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 03:10

Dit soort heksenjachten zijn naar mijn idee echt in-en-intriest.
Alleen: dat je niet ziet dat er iets mee gedaan wordt betekent niet dát er ook niets mee gedaan wordt.
Op het moment dat er sprake is van cyberpesten, of andere ernstige zaken, dan is het altijd slim om een mod te PB-en dat er ergens even dringend aandacht nodig is. Want TEMs: ze vallen soms op, maar lang niet altijd. En zaken als pesten en idd een zogeheten heksenjacht zijn dingen die inderdaad acuut aandacht nodig hebben...

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 11:38

al ben ik het wel met je eens mick75, dat bokt er al snel boven op zit.
maar helaas gebeurt dit vaker, en of dat kinderen zijn, of volwassenen...
bokt zit er al gauw boven op, als er al bijv. 1 foto niet correct is.(al is t dan de slofteugel, sporen etc. bokt zit er vrijwel direct boven op.)
zelfs met een stukje tekst, zit bokt er al boven op.
en ja, het komt wel eens voor dat de mods het niet altijd even snel zien, dan is idd een pb een oplossing ipv er boven op te blijven zitten.
vaak merk je het wel, dat het topic dan al snel vele pagina's heeft.
zelfs als de TS dan aangeeft, dat het te ver gaat, blijft het doorgaan.
waar zitten we dan als bokt/bokkers ? als het zelfs wordt aangegeven, dat iemand te ver gaat, en over de grens heen gaat???
we blijven lekker doorgaan tot er een mod komt, die dan het topic sluit?
Oke, dat niet altijd elk topic in dit geval waar is/kan zijn, betekend nog niet om door te gaan, op de manier waarbij het is begonnnen.
ipv dat we dan opbouwend commentaar geven, gaan we er juist vol tegen in...
en blijft het doorgaat, tot iemand een tem geeft, of iemand een mod pb stuurd ...

Nee, ik wil hiermee niet zeggen, dat het altijd correct gaat of juist slecht gaat in een topic.
Nee, heb er zelf niet in gereageerd, maar het wel doorgelezen, via dit topic zag ik dat andere topic.
Ja, dat het open blijft, heeft misschien wel een reden, en anders kan je het aan een desbetreffende mod vragen waarom, of of hij niet dicht gegooid kan/mag worden.
dit is echter wel mn eigen mening.
niet om bokt af te kraken of dergelijke, maar wou het wel even gezegd hebben.

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 23:46

.
Laatst bijgewerkt door Fu_Qi op 09-11-24 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 00:11

0152141488 schreef:
Maar wat kunnen wij hier aan doen eigenlijk ?
Steeds zeggen bij zo'n meisje zeggen, Als ik jouw was zal ik snel dit topic sluiten anders krijg je bokt over je heen ?

"We" kunnen misschien stoppen met elke keer op zo'n meisje te vliegen als een bende strontvliegen op een verse koeiendrol

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 01:37

.
Laatst bijgewerkt door Fu_Qi op 09-11-24 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 01:44

Amen _O_

Vind het ronduit belachelijk en ben het volledig eens met de TS.
Wat ik dan nog naarder vind zijn mensen die op dat soort 'pennytopics' zelf gaan rellen. Allerlei 'grappige' opmerkingen maken over zwarte hengsten naar het Z rijden enzoverder. En dan heb ik het niet enkel over 15-jarigen die dat doen, maar ik zie ook veel twintigers en dertigers die in mijn ogen kinderachtig gaan doen op een topic, terwijl de situatie van (vrij jonge) TS toch wel vrij tot zeer ernstig is, en veel andere mensen haar wél proberen te helpen/stimuleren. Erg jammer. Het enige wat je kan doen is TEMmen uiteraard. Topics worden vaak pas na enkele pagina's rellen gesloten, maar modjes hebben natuurlijk ook hun handen vol.

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 09:06

.

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 12:01

ben t wel met Joycebunny eens.. dat het erg vaak op rellen uitvalt..
en ja 0152141488, ben k ook met je eens, maar aan de andere kant, net wat joycebunny zegt, er wordt er boven op gezeten...

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 13:03

.

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 13:15

als het zo doorgaat, ja dat zou me dan iig niets verbazen ...

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 13:18

.

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 13:20

denk dat het ook wel komt omdat je zoveel ''penny's'' hebt en van die jonge meiden die een ''verhaal'' opzetten over een zogenaamde pony die ze weet ik veel wat mee hebben gedaan..

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 13:21

.

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 13:24

ook dat ''penny meisje(s)'' dan een topic openen om te vertellen dat ze een wilde pony mak hebben gemaakt, of zadel mak, of dat ze weet ik veel wat voor dure paard hebben gekregen of dergelijke...

dat speelt zeker een rol mee, en dat vind ik erg jammer, en ja, dan krijg je dus van dat soort rel topic's,
en t gaat niet altijd over paarden maar ook wat jonge meiden wel niet met jongens zitten etc..

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 13:25

.

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 13:25

Afbeelding

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 13:27

@ 0152141488, tja.. vind t wel erg knap maar of t waar is ......

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 13:47

Deze man heeft een prima oplossing bedacht voor zijn dochter die zich niet weet te gedragen op internet.

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 14:07

.