Wie gaat er over verwijderen account?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 22:06

Dat kan ook gewoon, technisch gezien is het mogelijk en wettelijk gezien is het verplicht.
Enige argument tegen verwijderen van accounts dat bedacht kan worden (behalve commerciële belangen) is dat er gaten vallen in oude topics en het zo moeilijker wordt om terug te lezen (alhoewel.. kijk eens rond, aan het aantal slotjes te zien is het gebruik van de zoekfunctie nou niet spectaculair), maar zelfs al ben je het hier mee eens, de wet zegt anders.

Handtas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 16:26

Inderdaad, het zou gewoon moeten kunnen. Stond vandaag nog een bericht over op Nu.nl.
http://www.nu.nl/internet/2723895/eu-bu ... deren.html

Ik vind dat Bokt hier veel te moeilijk over doet. Dit is echt een regel die er eigenlijk helemaal niet toe doet. Zelfs al lees je oude topics terug, het verwijderen van een paar accounts maakt een discussie echt niet onebgrijpelijk. Daarnaast worden topics met dezelfde discussies ook vaak opnieuw geopend, dus die vlieger gaat niet helemaal op.
En ookal zou het wel zo zijn, dan nog is Bokt eigenlijk verplicht om verzoeken over het verwijderen van een account en berichten gewoon in te willigen. Ben erg benieuwd of er ooit wat aan gaat veranderen.

billionache

Re: Wie gaat er over verwijderen account?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 16:42

Ik ben ook voor, al zijn dit soort discussies wel eerder gevoerd..

Grootste argument lijkt me het feit dat er dan 'gaten' in topics zouden vallen. Dit lijkt me alsnog erg gemakkelijk op te lossen door bijvoorbeeld de posts te laten staan onder de gebruikersnaam, maar dat profiel en andere gegevens zoals andere posts niet meer beschikbaar zijn. Anders is het 'Gast'-voorstel van iemand in dit topic ook een goed idee. Al wordt dat wel lastig in topics waar gequote wordt..

Vind ook dat de modjes hier misschien wat mee moeten doen? van wat ik heb gemerkt is er iig animo voor :)

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:03

Joycebunny schreef:
Ik ben ook voor, al zijn dit soort discussies wel eerder gevoerd..

Grootste argument lijkt me het feit dat er dan 'gaten' in topics zouden vallen. Dit lijkt me alsnog erg gemakkelijk op te lossen door bijvoorbeeld de posts te laten staan onder de gebruikersnaam, maar dat profiel en andere gegevens zoals andere posts niet meer beschikbaar zijn. Anders is het 'Gast'-voorstel van iemand in dit topic ook een goed idee. Al wordt dat wel lastig in topics waar gequote wordt..

Vind ook dat de modjes hier misschien wat mee moeten doen? van wat ik heb gemerkt is er iig animo voor :)

Ze zullen er straks wettelijk wat mee moeten doen, zie het al eerder genoemde bericht op Nu.nl!
Goed nieuws dus +:)+

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 13:14

Op het moment dat je een probleem hebt met je account op Bokt, linkt Nadia de pagina waarop staat op welke manier we je daarmee kunnen helpen: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Berichten_verwijderen . In de meeste gevallen kun je direct contact opnemen met support@bokt.nl .

Bij de meeste mensen die een probleem hebben met hun account, kunnen we dat direct oplossen door bijvoorbeeld een aantal berichten te verwijderen waar te veel persoonlijke gegevens instaan (denk aan namen, maar ook een (email)adres et cetera. Zo niet, kiezen we in overleg een oplossing.

We houden daarbij rekening met twee belangen: Het belang van jou als gebruiker en jouw recht op privacy is voor ons erg belangrijk en we proberen daar zoveel mogelijk in mee te denken.

Als jij last heb van een topic wat je als 16jarige stoer vond terwijl je je 5 jaar later de ogen uit de kop schaamt: halen we berichten weg. Kunnen toekomstige werkgevers je googlen omdat je ergens je volledige naam vermeld heb, wordt dat weggehaald, ook al staat het er 100 keer. En op het moment dat je niet meer 'fatsoenlijk' kunt Bokken omdat je ex of nare schoonfamilie elke letter op een weegschaal legt, is er in overleg vaak een oplossing voor te vinden.

Aan de andere kant moeten we ook het belang van Bokt laten meewegen. Het forum, met alle discussies die in het verleden hebben plaatsgevonden, ís een heel groot deel van Bokt. Veel mensen komen hier niet alleen om mee te kletsen maar zoeken informatie terug. Als iedereen altijd berichten kan verwijderen, zorgt dat voor discussies die niet meer leesbaar zijn. Teveel gatenkaas leidt uiteindelijk tot minder bezoekers, en dat is niet alleen qua inkomsten voor Bokt lastig, maar zorgt uiteindelijk ook voor minder interessante discussies in het 'nu'. Daar komt ook nog bij dat als iemand een probleem heeft met zijn account, dat vaak maar om een klein aantal berichten gaat. Bijvoorbeeld 10 van de 1000, of 100 van de 10.000. En dan zijn er andere oplossingen mogelijk.

Als je de Wiki pagina hierboven bekijkt, zul je dat ook terugzien. Daarbij houden we ons natuurlijk aan de huidige wetten op dit vlak, als er nieuwe wetgeving komt, zullen we waar nodig aanpassingen maken om ervoor te zorgen dat we ook daaraan voldoen.